תגובה להודעה: מתלי כריות אוויר לדיפנדר
הסט הנ"ל מוצע למכירה ע"י טריפנט סמואל דיאמנט בשיתוף עם שגיא מגזר
למיטב ידיעתי העלות של מוצר כזה מושלם הכולל קומפרסור 4 כריות אויר תושבות לכריות שעון לחץ וכל הצנרת כ-13000 ש"ח + מ.ע.מ לא כולל בולמים יש לקחת בחשבון שיש להחליף בולמים אחוריים ל-14 אינצ וקדמיים ל10 אינצ אחרת כל אפשרות ההגבהה לא שווה כלום כמו כן יש להחליף תושבות בולם בגלל האורך של הבולם. לדעתי במידה ומנצלים את כל מהלך המתלה יש לשים גם מוטות רדיוס מחוזקים
לשאלתך האם ניתן להרים כלל גלגל בנפרד אז התשובה חיובית.
בכל מקרה כבעלים של דיפנדר 110 ובנוסף של דיסקו 3 איכות הנסיעה על כריות אויר היא מדהימה(בדיסקו 3)
מקווה שעזרתי לך במקצת
זאב
תגובה להודעה: מתלי כריות אוויר לדיפנדר
אם אני זוכר נכון, סט כזה גם מותקן בדיפנדר של סמואל (טריפנט).
אישית, לי זה נראה כמו הכנסה של ראש בריא למיטה לא מוכרת (מה רע במערכת קפיצים ובולמים איכותית)?
תגובה להודעה: מתלי כריות אוויר לדיפנדר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
nirs
אם אני זוכר נכון, סט כזה גם מותקן בדיפנדר של סמואל (טריפנט).
אישית, לי זה נראה כמו הכנסה של ראש בריא למיטה לא מוכרת (מה רע במערכת קפיצים ובולמים איכותית)?
תתקשר למוחמד הוא התקין בדיוק כזאת מערכת אצלו לפני חודשיים 0509196226
תגובה להודעה: מתלי כריות אוויר לדיפנדר
אין שום דבר רע במערכת מתלים רגילה.
הרעיון הוא כזה, יש לי חניה מקורה מתחת לבית, וכידוע לכולכם גניבות רכבים הן דבר שבשגרה במדינה המסודרת הזו. כרגע בגלל הגובה של הרכב אני לא יכול להכניס אותו לחניה, זה יוצר כל מיני בעיות מטומטמות; אני מוציא את הילדים החוצה לכביש (מעדיף שלא), לא יכול לשמור על הרכב במקום סגור, קשה לי לטפל ברכב ברחוב (עמוס במכוניות ולא תמיד החניה קרובה לבית).
אבל!!! אני לא רוצה לפגוע בעבירות של הרכב.
חשבתי בעתיד (לא מחר בבוקר) שאם המערכת הזו מוכרת ומוכחת, אז אולי זה יוכל לתת לי פתרון מצוין להכניס את הרכב לחניה (יש לי 10 ס"מ ספייר סה"כ במעבר אחרי זה אין בעיה החניה עצמה גבוהה יותר) שווה לי להשקיע בה ולדעת שהרכב חונה במקום בטוח, שהילדים לא רצים לכביש, שכשחם בחוץ אני יכול לעבוד בחניה המקורה שלי, כשיורד גשם אני יכול להוריד את הילדים בלי לרוץ.
אני יודע שמתקינים אותה בטריפנט, רק שבאתר שלהם אין מחירים ואין שום פירוט! חוץ מזה שאני מעדיף לשמוע דיעה של מישהו שקנה והלביש ולא של המתקין עצמו.
whisky
נ.ב.
אם זה ייתן לי את האפשרות להכניס את הרכב לחניה מבחינתי זה שווה הרבה מאוד כסף (משהו כמו 30,000ש"ח שזה הפער בין מה שאקבל בביטוח למה שהאוטו שווה בפועל) והמון נוחות. אז מיטה חולה, לא אבל אם המיטה בריאה אני רוצה לדעת.
תגובה להודעה: מתלי כריות אוויר לדיפנדר
התקנתי לפני חודש אצל שגיא מגזר כריות אוויר מאחור בלבד.זה השינוי הכי דרמטי מאז המצאת הגלגל.הדיפנדר הפך לסוג של רחפת.נוחות הנסיעה בשטח הפכה למשהו באמת מדהים.אתקין בשבוע הבא גם מקדימה ואדווח.הבולמים מאחור הם בילשטיין 14 אינטש ואעבור לזהים גם מקדימה.אני לא נכנס כאן לנושא עלויות.זה יקר אבל לדעתי כמו שזה נראה עכשיו זה מעבר למילים
קובי יוגב
תגובה להודעה: מתלי כריות אוויר לדיפנדר
אני לא רוצה לקלקל את החגיגה - מה לגבי טסט?
תגובה להודעה: מתלי כריות אוויר לדיפנדר
שחר,
למה אתה שואל שאלות שאתה יודע את התשובה עליהן?
תגובה להודעה: מתלי כריות אוויר לדיפנדר
קשה לתאר למי שלא מכיר את ההרגשה
אבל אומר זאת באם יש לך צרכים משתנים הווא אומר פעם אתה עמוס בציוד ופעם ריק
אתה אוהב "לרוץ" קצת על השבילים ומדי פעם לטפס מעלות לתקן שפצ"ים "להתכופף" לפני ריתום עגלה
להוריד לקראת שיוט על כביש מהיר או שוב לרדת בכדי להכנס לחניון או לרוקן עד הבמסטופ כי אתה נוסע לחו"ל
או סתם מנסה להקשות על גניבת הרכב באם כל זאת מה שאני קורא צרכים משתנים זו חלק מהרוטינה שלך אז
המערכת הזו בשבילך.
אין שום פסול בקפיץ מסורתי רק שהיום ניתן סוף סוף לקבל נוחות נסיעה "וגיהוץ"לרכב מוטען וגם כשהוא ריק
אגב יש מערכות שאנחנו מוכרים כערכת עזרה לרכבים עם קפיצי עלים (לבעלי הסופות) וגם טנדרים למינהם
מערכות קפיצי אויר זו לא גחמה חדשה והיא קיימת במשאיות אוטובוסים ועוד מיני מיניבוסים רכבי טכנאים ועוד...
עשרות בשנים יישום כפי שאנחנו מוכרים מביע עניין גם בחו"ל אז......כנראה עשינו משהו טוב.
ציינתי שקשה לתאר את ההרגשה לכן מי שיירצה יוכל לבוא ולצאת איתי לסיבוב או/אז הוא יבין.
אנחנו בגמר פיתוח תושבות לרוב הרכבים המוכרים בשבועיים הקרובים אנחנו בשרשרת התקנות קובי הוא אחד מהם
בקרוב יהיו גם חוות דעת מכאלו שהיתקינו אז סבלנות.
זאביק לא חייבים להחליף את הבולמים או את התושבות של הבולם נכון שבאם אתה רוצה מיצוי מקסימלי של המערכת
דרופ קיט אמיתי ללא ניתוק מגע בין הסרן למרכב אזי כדאי להתקין את שהמלצת (לא חובה)
רצ"ב 3 לינקים לסרטים שעשינו על ההתקנות בקרוב רכבים מותקנים בצילום שטח במצבים משתנים
http://www.youtube.com/watch?v=w_szjr1RhPY0
http://www.youtube.com/watch?v=6Sg2lXIyG-w
http://www.youtube.com/watch?v=2dhxTzsT_Zc
גילוי נאות אני המוזכר בשירשור
סמואל
טריפנט
תגובה להודעה: מתלי כריות אוויר לדיפנדר
ויסקי שאלת:
בנוסף האם ישנה אפשרות להרים ולהוריד גלגל אחד או שהחיבור הוא לכל הסרן, האם ניתן לבצע "הצלבה" מכוונת", האם זה מסייע בהרמת הרכב ל"בוקים", כמה נמוך אפשר לקווץ את הסרן כדי שניתן יהיה להחנות בחניה עם מעבר נמוך יחסית (משאלת לב, אם זה יצליח זה כבר שווה לי את הלילות בלי שינה).
התשובה
חיובי ויותר
סמואל
תגובה להודעה: מתלי כריות אוויר לדיפנדר
מדהים!!!
סמואל,
נשמח לשמוע עוד פרטים על המערכת, קומפרסור, שליטה על כל גלגל, אורך חיי הכרית.
בדיוק בטיול האחרון עלתה השאלה איך זה שעדיין אין מערכת שניתנת לכיוונון בהתאם לצורך בניגוד למערכת הקפיצים בולמים המסורתית שמהווה תוצאה של פשרות.
תגובה להודעה: מתלי כריות אוויר לדיפנדר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ענבר
מדהים!!!
סמואל,
נשמח לשמוע עוד פרטים על המערכת, קומפרסור, שליטה על כל גלגל, אורך חיי הכרית.
בדיוק בטיול האחרון עלתה השאלה איך זה שעדיין אין מערכת שניתנת לכיוונון בהתאם לצורך בניגוד למערכת הקפיצים בולמים המסורתית שמהווה תוצאה של פשרות.
אהלן ענבר
לגבי מערכת השליטה יש שתי אפשרויות עיקריות האחת כמו במערכות קיימות (רכבים יוקרתיים) בהן הקפיצי אוויר נשלטים ע"י חישני גובה עם פריסט של 3 מצבים (גבוה בינוני נמוך) אך בהבדל אחד שאצלנו אין מצב שזה מחובר למחשב הרכב
כך שכיש לך תקלה נומר בחלון המחשב לא תוקע לך אצבע לעין מסמן שיש תקלה מוריד את הרכב לאין לחץ בקפיצים וקח אותי למוסך כאמור אצלנו תוכל להמשיך לנסוע מערכת כזו מתאימה לכאלו שמבלים את רוב זמנם על הכביש לא מעונינים בשליטה נפרדת ומחפשים רק נוחות בנסיעה.
המערכת השניה היא ללא חישנים השליטה היא מתוך הרכב לכל גלגל בנפרד.
יש 2 שעוני לחץ 2 חוגות לכל שעון ימין אדום שמאל שחור קדימה ואחורה וכאמור לכל קפיץ אויר כפתור משלו.
נומר שאתה בהצלבה ימין קדימה ושמאל אחורה באויר, תנפח אותם בנפרד מהאחרים עד מגע עם הקרקע ותוך כדי התקדמות תשחרר לחץ ובמצב זה אין צורך בנעילה.
בכלל החיסכון המשמעותי הוא בקונפוננטים הבאים
א. החלפת קפיצים ספירליים או לחילופין עירגול של קפיצי עלים לעיתים תכופות.
ב. עקב קריסת קפיצים / עייפות פגיעה בבולמים (עבודת יתר) קיצור חיי הבולם
ג. אין צורך ברוב מגיני הגחון אתה שולט בגובה הרכב ויכול למנוע פגיעה בשטח טכני אמנם מרווח בין הסרן לשילדה לא משתנה מהותית עדיין יש צורך להגן על הדיפרנציילים אבל המיגון האחר מיותר = חיסכון.
נכון המערכת יחסית יקרה בהתקנה הראשונית אבל בדיוק רבע ממחיר מערכת חדשה אצל יבואן לרכב בקטגוריה של יש לאחרים מערכת כזו וגם אני רוצה אחת שם כאמור זה פי ארבע.
לגבי הקומפרסור אין צורך במשהו פנסי כיוון שמדובר על ספיקות נמוכות בהזדמנות הדגמתי שגם עם משאבת רגל לאופניים זה עובד מצויין אנחנו מתקינים קומפרסור של ל.כ. למי שירצה לשדרג לתומס אשמח לעשות זאת כאמור אין צורך.
חיי קפיץ האוויר - מנסיונם של נהגי משאיות / אוטובוסים / רכבי הסעות עם קפיצי אוויר דומים לשלנו שנים רבות.
דיברנו עם אדם שעובד כבר 40 שנה עם משאיות מאן לא הבין את השאלה לא מחליפים הייתה התשובה.
שגיא נסע עם שלו 4 שנים אינספור טיולים מסעות אימונים וראלי חוצה ישראל הקפיצים (אוויר) כרגע אצל קובי יוגב את תגובתו תוכל לקרוא קצת מעלי בשירשור זה.
אנחנו ניתן 3 שנות אחריות לכל קפיץ אוויר ולמערכת .
מחיר קפיץ אוויר ספייר או החלפה שלא במסגרת האחריות (הסתיימה) יהיה שווה לכל נפש .
יצרני קפיצי האוויר הם אותם יצרנים של צמיגים אם אתה סומך על צמיגך אתה תסמוך על הקפיץ אוויר מבדיקה מהירה תגלה
כמעט אותן ספציפיקציות חוץ מאשר שהקפיץ אויר ללא מגע עם הקרקע כמו צמיג מכך תסיק שאורך חייו מוארך משמעותית.
לסיום
אז תחשבו על זה
סמואל
תגובה להודעה: מתלי כריות אוויר לדיפנדר
אנא הודע לי כשיש לך משהו מתאים לגרנד הננס שלי ..
אשמח לנסות.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=26708
תגובה להודעה: מתלי כריות אוויר לדיפנדר
יוסי חברי
ננס אתה מתכוון לקפיץ סליל שלך מאחור !?
מי כמוך יודע איך זה עובד 8 ימים חצית איתי את הארץ וירדן היו לך הרבה הזדמנויות לראות מאחור את המערכת
אתה מוזמן הרי הסיסטמה קיימת וכתבתי שאנחנו בגמר ייצור תושבות לרכבים נפוצים ועד כמה שזכור לי הרכב שלך
בקטגוריה זו אולי סוף סוף תקבל תמיכה (תרתי משמע) למהלך המפלצתי שלך ללא ניתוק הקשר בין הסרן למרכב.
בוא לביקור
סמואל
3 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: מתלי כריות אוויר לדיפנדר
הנה כמה תמונות
וזה "רק" 70% ניפוח !!
תגובה להודעה: מתלי כריות אוויר לדיפנדר
ראשית אבקש לציין שסייעתי לשגיא וסמואל באיתור קפיצי האויר וההחלטה לבחור בקפיצי אויר אלה באה לאחר נסיון של כ-5 שנים בהם היו קפיצים מסוג זה מורכבים בריינג' רובר שלי (זצ"ל) וכ-4 שנים בהם היו הקפיצים מורכבים בדיפנדר של שגיא (ואצלו עברו ושרדו התעללות רבתי).
אני מכיר מקרוב את הקיטים שהם מציאים וסבור שמדובר במוצרים איכותיים ביותר.
יחד עם זאת, אין לי כל קשר עסקי עם שגיא ואו סמואל או חלק כלשהו בהתקנות ומכירת הקיטים שלהם.
אני כותב את הדברים הבאים רק על מנת לתרום מנסיוני עם קפיצי האויר לאורך שנים - ואם לא ברור, אני תומך נלהב וחסיד של קפיצי אויר ברכב שטח (בפרט ובכל רכב אחר בכלל).
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sos4u
יוסי.
אם אתה זוכר, בפורום הג'יפים שאלתי מספר פעמים מהוא מהלך המתלה/הבולם.
זו בדיוק הסיבה.
קפיצים כאלה היו מותקנים בריינג' שלי (זצ"ל) וכפי שאמרתי אז - גובלי המהלך היו תמיד הבולמים וחשוב לי לדעת מהו מהלך הבולם שמאפשר הקיט שרונן התקין, על מנת שאוכל לדעת אם ימצא את הפוטנציאל שקפיצי האויר מאפשרים (כל רכב שטח שיהיה ברשותי (עדיין מחפש) יוסב לקפיצי אויר - אין כמותם).
ענית לי בפורום שאם אתן לך נקודות עיגון מתאימות לבולם, יהיה לך מהלך כפי שהבולם הארוך ביותר מאפשר.
כך בדיוק במקרה של קפיצי האויר של שגיא וסמואל - מהלך המתלה יהיה תלוי באורך הבולם שתוכל להתקין.
וכדי שיהיה לך מושג ואו קנ"מ מהלך קפיצי האויר האחוריים ששגיא וסמואל מתקינים הוא כ- "14 (ועוד קצת) ומהלך קפיצי האויר הקדמיים הוא למעלה מ-"15.
עכשיו - לך תמצא אפשרות להתקין אצלך בולמי שיאפשרו את פוטנציאל המהלך שמקנים אותם קפיצים ותתקין אותם. אז תקבל מושג חדש לגמרי בקשר לגמישות ולאחיזה של הגראנד שלך, עליה דיברת בשירשור אחר...
או שתחכה שאני אמצא גראנד מתאים ותוכל לנסות.
דבר נוסף שאני סבור שראוי להדגיש, וסמואל נגע בו רק במשפט, הוא נושא ה"דרופ קיט".
כידוע, אין קפיץ שיאפשר מהלך מתלה של "14 (ואפילו פחות) מבלי להגביהה את הרכב בצורה קיצונית.
על מנת להשיג מהלך שכזה ולשמור על גובה סביר של הרכב מתקינים דרופ קיט.
דרופ קיט בקפיצי סליל למעשה מנתק את הסרן מהקפיץ, לאחר שזה מיצא את מהלכו ואז, למעשה, הסרן תלוי ללא כל שליטה והאחיזה מושגת רק ע"י משקלו.
התקנת קפיצי האויר כמו של שגיא וסמואל מאפשרת לשמור על גובה מקורי של הרכב (או פחות), על פי רצונו של הנוהג ועדיין להשיג מהלך של "14 כשהסרן נשלט/נתמך על ידי הקפיץ (אויר) לכל אורך המהלך!
אין צורך בכל הגבהה של הרכב, לצורך הגדלת המהלך כשמתקינים קפיצי אויר (כמובן שיש לערוך שינויים מתאימים אם מגדילים את המהלך).
ברור לחלוטין שמצב זה עדיף על דרופ קיט הן בנוגע לבטיחות והן בנוגע לאחיזה וכמובן הנוחות (אני כבר לא מדבר על "תשומת הלב המיותר" שהגבהות זוכות לה).
לגבי השאלות לגבי אמינות.
לקח לי זמן רב לשכנע שקפיץ אויר מתאים ואיכותי הוא אמין ולא בעייתי.
החשש שתקר בקפיץ ישבית את הרכב ולא יאפשר להמשיך בטיול או חלילה יגרום למפגע בטיחותי הוא מוגזם בעליל.
כמובן שבקפיץ סליל/עלים ברזל אין בריחת אויר ושבר בקפיצי סליל הוא אירוע נדיר ביותר אך עדיין רב המרחק בין המציאות לבין האגדות על תקרים ופיצוצים למיניהם (לגבי קפיצי האויר מהסוג המדובר, כמובן).
מי שיבחן מקרוב את קפיצי האויר שהיו מותקנים מספר שנים אצל שגיא יגלה שהם עברו התעללות לא קלה וסימני "המאבק" ניכרים בהם.
מעולם לא "התפנצ'ר" אצל שגיא קפיץ אויר ומעולם לא נהרסו טיול או תחרות בשל קפיץ אויר (והמדובר על קפיצי האויר מהסוג הזה, לא מקוריים של ריינג', דיסקברי II וכו').
למרות זאת, אם הגרוע מכל אכן קרה ויש תקר, את הקפיצים האלה, בניגוד לקפיצי אויר מקוריים המותקנים ברכבי יוקרה למניהם, ניתן לתקן בשטח - השרוכים המוכרים לתיקון תקרים עובדים יפה מאד.
כאמור, עדיין לא נתקלתי בתקר בקפיצים ששגיא וסמואל מתקינים אך באתרים בחו"ל מצאתי מידע על תיקונים שכאלה.
בקיצור - אני מאוד (מאוד) ממליץ על מעבר לקפיצי אויר. חשוב לבחור את הקפיצים המתאימים, ולהתקין אותם בצורה הנכונה (לבד או אצל שגיא וסמואל) וללמוד מנסויונם של אחרים (לימוד עצמי יהיה יקר אורך ומתסכל - מנסיון...)
ברנרד.
תגובה להודעה: מתלי כריות אוויר לדיפנדר
תגובה להודעה: מתלי כריות אוויר לדיפנדר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Gilad
יצא ממש Defend Air
כבעלים של דיסקו 2,אכן נוחות נסיעה,אך עוד דבר שגורר אותך להתעסקויות מיותרות ברכב שכבר נוזל מכל חור בכל מקרה...
יש לי דליפה של אוויר שאני לא מצליח למצוא מכוון שהיא לא קבועה,בערך פעמיים בשבוע אני מוצא את האוטו ללא אוויר ,בקיצור מומלץ למי שערוך להתעסק עם המערכת.
תגובה להודעה: מתלי כריות אוויר לדיפנדר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נעם.א.
כבעלים של דיסקו 2,אכן נוחות נסיעה,אך עוד דבר שגורר אותך להתעסקויות מיותרות ברכב שכבר נוזל מכל חור בכל מקרה...
יש לי דליפה של אוויר שאני לא מצליח למצוא מכוון שהיא לא קבועה,בערך פעמיים בשבוע אני מוצא את האוטו ללא אוויר ,בקיצור מומלץ למי שערוך להתעסק עם המערכת.
- אולי לא שמת לב אך ציינתי מספר פעמים שלא מדובר כלל באותה מערכת ולא באותם קפיצים כמו שמותקנים בריינג רובר ובדיסקברי II.
- למרות שהקפיצים המקוריים של DII ידועים כעושי צרות מקצועיים, הרי שאם "הדליפה" לא קבועה ומתרחשת כפעמיים בשבוע, כנראה שאין בעייה בקפיץ עצמו אלא בחלק אחר במערכת.
- אם לא תפתור זאת "יילך" הקומפרסור ואז תהייה לך בעייה יקרה (ואקוטית) קצת יותר מסתם "דליפה".
- וגם אם הבעייה בקפיץ עצמו - החלפה לקפיץ מאותו סוג מדובר תפתור זאת אחת או לתמיד עם בונוס של נוחות (לחץ אויר נמוך יותר לגובה נתון) ופוטנציאל מהלך שאין במקור.
תגובה להודעה: מתלי כריות אוויר לדיפנדר
היי
ראשית תודה על התגובה המפורטת. שנית, ברגע שהגובל יהיה הבולם- המערכת צפויה לכשלים. בולם לא בנוי לשמש כגובל. [הוא בולם...]
אצלי בגרנד, מתוך "מצוקה" שלא נמצאו בולמים עם פתיחה גדולה יותר הסתפקתי ב MX-6055, מכיוון שהמערכת בנויה למהלך הרבה יותר גדול [ ניתן לראות על הרמפה כשהסרנו את הבולמים לצורך מדידות] הגבלתי את הפתיחה ע"י רצועות מרסנות שכרגע נותנות פתרון מצןיין [כפשרה זמנית]
אתה צודק לחלוטין, שהבעיה אינה בולם ארוך יותר אלא מציאת נקודות עיגון מתאימות יותר שלא יגבילו בסגירה ויאפשרו פתיחה גדולה יותר .
ואכן מצאתי פתרון לעניין ראה כאן http://claytonoffroad.com/product_in...roducts_id=126
והתוצאה מרהיבה עוד יותר http://claytonoffroad.com/photos/zj/sm/kreutzberg5.jpg
המערכת הנ"ל מאפשרת מהלך מתלה הרבה יותר גדול עם בולם הרבה יותר קצר.
ועכשו מתחיל להיות מעניין לשלב כריות שיאפשרו לנסוע נמוך ביום יום, ולפתוח בשעת הצורך. . .
סמואל תתכונן, נתראה בקרוב ...