החלפת רצועת טיימינג - ומה קורה אם לא?!
נשאלת השאלה הבלתי קונבנציונאלית - מה קורה אם לא מחליפים בזמן רצועת טיימינג...
שאלה אחרת, קשורה אולי - מ-ת-י (?) צריך להחליף רצועת טיימינג (?!)
ושאלה אחרונה , אבל ממש ממש לא קשורה בעליל:
איך מחליפים רצועת טיימינג?!!!!
תודה מראש לעונות, לעונים ולמעונים (ולד"ר מורי בפרט)
תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - ומה קורה אם לא?!
מה קורה אם לא מחליפים-היא נקרעת, והקאמשאפק מפסיק לתפקד. אח"כ, אם יש לך מזל, אחת הבוכנות או יותר נוגחת בשסתום שנשאר פתוח, ומכאן כל האופציות פתוחות...
קובי
תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - ומה קורה אם לא?!
עוד לפני הקריעה - הרצועה נמתחת, והמנוע לא מכוון- השסתומים והבוכנות לא מתואמים, והסכנות רבות.
אסף.
תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - ומה קורה אם לא?!
איך יודעים שהיא עומדת להקרע???
האם צריך להחליף שם גם איזה מיסב כלשהו?
תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - ומה קורה אם לא?!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ראובן ניסן
איך יודעים שהיא עומדת להקרע???
האם צריך להחליף שם גם איזה מיסב כלשהו?
לפי הספר רכב צריך להחליף כל 60K, אם אתה לא יודע מתי החליפו אז שווה להחליף או לבדוק עם הבעלים הקודמים מתי הוא החליף לאחרונה.
יש שם מייסב שמותח את הרצועה וגם אותו צריך להחליף.
תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - ומה קורה אם לא?!
אתה בטוח שכתוב ב-60K ?
אם אני זוכר נכון אז כל-100K
תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - ומה קורה אם לא?!
על הדרך, כדאי מאוד גם להחליף מחזירי שמן באזור רצועת הטיימינג.
תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - ומה קורה אם לא?!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sapog
על הדרך, כדאי מאוד גם להחליף מחזירי שמן באזור רצועת הטיימינג.
במנועים שלנו (סמוראי) אם נקראת הרצועה, אין מפגש בין הבוכנות לשסתומים ולכן חוץ מזה שהרכב לא יניע, לא יקרה נזק גדול יותר שיכול להיות במנועים אחרים.
את ההחלפה לא אפרט כי היא רשומה במפורט בספר רכב, חשוב להקפיד על כל ההוראות, כולל סיבוב פעמיים לאחר ההתקנה כדי לראות שלא קפצה שן.
בחנויות חלפים יכולים בטעות לתת לכם של סוויפט, יש הבדל של שן אחת וזה יכול להיות מעצבן, שימו לב למי שקונה חליפי.
בהחלפה גם נהוג להחליף את המותחן וככה לקבל שקט.
מחזירי שמן - בעליון יש חורים בקאמשפט עצמו כדי לתקוע בהם מברג ולעצור אותו מלהסתובב כשפותחים וסוגרים את הבורג. בתחתון צריך להיות משולבים (הילוך חמישי, אני שמתי לב שגם לשלב לLOW עוזר) + מישהו שילחץ חזק על הברקסים כדי למנוע מהמנוע להסתובב. צריך ידית ההארכה גדולה מאוד כדי לפתוח את הבורג, בסגירה אין צורך לשים לוקטייט (על פי הוראות היצרן).
שוב, הכל נמצא בחיפוש (ובספר רכב!)
איתי.
תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - ומה קורה אם לא?!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
itay
בחנויות חלפים יכולים בטעות לתת לכם של סוויפט, יש הבדל של שן אחת וזה יכול להיות מעצבן, שימו לב למי שקונה חליפי.
לא רק הבדל של שן, יכול להיות הבדל גם בגודל של השן. עדיף לבוא עם דוגמא לחנות ולא להסתמך על הידע של המוכר.
תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - ומה קורה אם לא?!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
itay
בתחתון צריך להיות משולבים (הילוך חמישי, אני שמתי לב שגם לשלב לLOW עוזר) + מישהו שילחץ חזק על הברקסים כדי למנוע מהמנוע להסתובב.
הפוך. בHIGH יותר קל לבלמים לעצור את המנוע מלהסתובב.
תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - ומה קורה אם לא?!
יש אצל נמרוד כתבה שהכנתי על החלפת משאבת מים
בכתבה מפורט התהליך שמגיע כמובן לטיימינג
אני חושב שהיא תתפרסם בזמן הקרוב (נמרוד?)
ותוכל בקלות לבצע לבד :D
תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - ומה קורה אם לא?!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
GodsFather
לא רק הבדל של שן, יכול להיות הבדל גם בגודל של השן. עדיף לבוא עם דוגמא לחנות ולא להסתמך על הידע של המוכר.
רצועת טיימינג כדאי לקנות במכשירי תנועה.
אני יודע שרבים כאן לא אוהבים אותם (לפי דעתי בעיקר דעות קדומות) אבל עלות של רצועת טיימינג שם היא בסביבות 50-60 ש"ח ואתם מקבלים את הגודל הנכון ממקור איכותי, לעומת 20 ש"ח חסכון ולך תדע מתי ישחק. תזכרו גם שרצועה מחליפים כל 60-100 אלף ק"מ כך שהחסכון מגוחך.
לגבי פתיחת גלגל הקראנק לצורך החלפת מחזיר שמן קשה ביותר. ללא ליפט כמעט בלתי אפשרי ואם על הליפט ניתן גם להעזר בהחזקת גלגל התנופה על ידי מברג בריא.
תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - ומה קורה אם לא?!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ברששת
לגבי פתיחת גלגל הקראנק לצורך החלפת מחזיר שמן קשה ביותר. ללא ליפט כמעט בלתי אפשרי ואם על הליפט ניתן גם להעזר בהחזקת גלגל התנופה על ידי מברג בריא.
אני חיפשתי איפה תוקעים את ה"מברג הבריא" ולא מצאתי ?? סמוראי 98
תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - ומה קורה אם לא?!
לא צריך לתקוע מברג בשום מקום. שלב לחמישי ותחזיק חזק את הברקסים, ידית ההארכה ארוכה לראצ'ט ואתה תצליח. ממש לא מחייב ליפט.
איתי.
תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - ומה קורה אם לא?!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ברששת
רצועת טיימינג כדאי לקנות במכשירי תנועה.
אני יודע שרבים כאן לא אוהבים אותם (לפי דעתי בעיקר דעות קדומות) אבל עלות של רצועת טיימינג שם היא בסביבות 50-60 ש"ח ואתם מקבלים את הגודל הנכון ממקור איכותי, לעומת 20 ש"ח חסכון ולך תדע מתי ישחק. תזכרו גם שרצועה מחליפים כל 60-100 אלף ק"מ כך שהחסכון מגוחך.
חשיבה נכונה מאד, אם כי זה אותו יצרן רצועות באריזה שונה (ולפעמים אותה אריזה) אז נחסוך כמה שקלים... לגבי שאר המכלולים, אני מסכים שעדיף מקורי, מותחן למשל.
תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - ומה קורה אם לא?!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
itay
לא צריך לתקוע מברג בשום מקום. שלב לחמישי ותחזיק חזק את הברקסים, ידית ההארכה ארוכה לראצ'ט ואתה תצליח. ממש לא מחייב ליפט.
איתי.
תאמין לי ניסיתי!!! עם מפתח באורך מטר וקצת.
בגלל האלסטיות הכול מסתובב. הפתרון היחידי שחשבתי עליו הוא מברגת אימפקט, או העניין עם הגלגל תנופה (אז איפה תוקעים מברג?)
תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - ומה קורה אם לא?!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ישי.פ
תאמין לי ניסיתי!!! עם מפתח באורך מטר וקצת.
בגלל האלסטיות הכול מסתובב. הפתרון היחידי שחשבתי עליו הוא מברגת אימפקט, או העניין עם הגלגל תנופה (אז איפה תוקעים מברג?)
בגלל שיש אלסטיות, אימפקט לא יעבוד בגללל מהלך מאוד קצר של הדרייב שלה.
תתחיל לפתוח את הבורג, תעבור את האלסטיות ואז תשתמש במאריך. מניסיון בכמה רכבים, תמיד עובד.
איתי
תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - ומה קורה אם לא?!
אם אתה לא מצליח עם הילוך חמישי+ברקס, לא תצליח גם עם מברג בגלגל תנופה, זו בדיוק אותה פעולה.
תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - ומה קורה אם לא?!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
idanw
אם אתה לא מצליח עם הילוך חמישי+ברקס, לא תצליח גם עם מברג בגלגל תנופה, זו בדיוק אותה פעולה.
לא בדיוק :
עם מברג אתה נועל את המנוע ולכן לא תיהיה אלסטיוץ עם הברקסים אתה נועל את הגלגלים ותיהיה לך החלקה בברקסים ובקלאצ'.
איתי.
תגובה להודעה: החלפת רצועת טיימינג - ומה קורה אם לא?!
... אז איפה אני צריך לתקוע את המברג? חיפשתי ולא כל כך ברור לי העניין?