מצאתי במחסן כמה עתיקות ..
עם איזה חומר אפשר להחזיר למוצר הנ"ל את עלומיו ?
נפט ? dw40 ?
זה ניראה לי ברנר מימי הקרביד .. אם אני לא טועה ?...
את השמרלינג אני לא אשחזר בנתיים ( אין לטראנו פרטיקוף :) )
Printable View
מצאתי במחסן כמה עתיקות ..
עם איזה חומר אפשר להחזיר למוצר הנ"ל את עלומיו ?
נפט ? dw40 ?
זה ניראה לי ברנר מימי הקרביד .. אם אני לא טועה ?...
את השמרלינג אני לא אשחזר בנתיים ( אין לטראנו פרטיקוף :) )
אפשר להפוך את זה לחידה ...
:)
בטח הזקנים מיד יענו.
אני בנתיים לא אענה ולא ניראה לי שזה בנזין אבל אולי .. אני לא מצליח לפרק הכל שם, יש חלודה ויש ג'יפה.
(תוסיף עוד שאלה .. הכחול שמאחורי הברנר ... יודע מה זה ? :) )
פרטיקוף - power take off או בעבריד מפרש כח שזו יציאה מהגיר שבאמצעות גל הינע מניעה כל מיני עזרים למשל כננת מיכנית או מרסס חקלאי וכו' נפוץ בעיקר בטרקטורים ומשאיות אם כי יש כמה ג'יפים בהם יש קיט מפרש כח כמו דיפנדר / סמוראי /סופה
http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=blowtorch&_rdc=1
הכחול זה פרימוס'
הנה גירסה "מודרנית"
http://cgi.ebay.com/TOYOSET-KEROSENE...item2304ce1fd1
שנייהם עובדים על קרוסין אגב.
את הפרימוס למען האמת זיהיתי,
(אומנם צעיר, אבל אתם לא תאמינו איזה ענתיקות סבא וסבתא פולנים שומרים בבית).
אז נשארנו עם:
1. קרביד?
2. שמרלינג?
הברנר הזה פועל ע"פ אותו עקרון פעולה של בנזיניה נכון?
השמרלינג זה גנרטור או רתכת (או גם וגם) שמופעלים ע"י מה שמכונה (בסילוף עיברי נפוץ)
פרטיקוף של הטרקטור.
כל הכבוד :)
מה שנישאר זה הקרביד.
חומר שבמגע עם מים פולט גז אצטילן.
פעם היו מרתכים עם זה.
והילדים ה"משועממים" היו מטיסים רקטות מזה לשמיים ... ( ויחד עם זה את האצבעות לפעמים )
http://he.wikipedia.org/wiki/קרביד
ה"דבר הכחול" בתמונה של הברנר הוא פתיליה, לא פרימוס. ההבדל העיקרי ביניהם הוא , שבפתיליה יש פתיל והדלק (קרוסין או כמו שאנחנו קוראים לו "נפט") עולה דרך נימיות הפתיל, בפרימוס הדלק נדחס באמצעות "פומפה" ומוזרק בלחץ לתא בערה, ובוער ללא פתיל
פתיליה
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%...99%D7%99%D7%94
פרימוס
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%...9E%D7%95%D7%A1
האמת היא שאתה צודק לגמרי.
והאקזמפלר הנ"ל הגיע לידי דרך עולים מרומניה לפני בערך 30 שנים.
הם לא השתמשו בזה בכלל, אצלי זה פעל 3 פעמים בהצלחה מרובה.
הוא אמור עדיין לעבוד לדעתי.
טוב לחמין :-)
לא אמרתם בכל מקרה, עם מה כדאי לעבוד על הברנר ? איזה חומר יוריד את הקורוזיה בהצלחה בלי לפגום בחומר המקורי ?
תוריד חלודה גסה בעדינות .
וממיר חלודה זה הפיתרון .
לצערי אין להסיג את זה של סאסא אבל גם של טמבור עושה עבודה טובה .
החומר משתמש בחלודה קיימית ויוצר שיכבה הגנה לכן לא לנקות את החלודה אלה רק אם יש חתיחות שממש נפרדות (שיכבה של חלודה ).
בהצלחה
אורי
מרבית חלקי הברנר עשויים מסגסוגת כלשהי של נחושת, תשתמש בחומר לניקוי נחושת (נסה לחפש "בראסו" מקורי) ותקבל כלי כמו חדש. אם אני זוכר נכון, יש בו רק חלק אחד או שניים מברזל (הידית ומגן הלהבה) אותם תנקה באמצעים מקובלים להסרת חלודה. ממיר חלודה זאת אופציה מצויינת.
למה אתה בכלל רוצה לחדש אותו ?
הוא יפיפה כמו שהוא ( אני , אולי הייתי צובע אותו בקפוס שזה חומר כמו לכה לברזל ).
אם אתה רוצה שהוא יעבוד כמו שצריך אז אתה צריך לעשות ניקוי פנימי של המיכל ושל הדיזה\ות ולהחליף את כל הגומיות .
בכל אופן, במצב הנוכחי הוא יותר יפה ובעל ערך היסטורי יותר מוחשי - אני לא היתי מנקה או משמיש.
אני בהחלט מסכים.ואקזמפלר דומה,פרימוס,פתיליות,מספר עששיות כולל אחת שבתחתית שלה עדיין אפשרלזהות צ כן כן פעם זה היה ציוד צבאי ועוד כמה וכמה גרוטאות (כמו שאישתי מכנה אותם) במצב דומה יעידו על כך.
זה ברנר שעובד עם נפט בלבד אסור להשתמש בדלק אחר !!
המכשיר בד''כ בנוי מפח שהוא סגסוגת נחושת לכן יבריק לאחר שימוש בברסו או
תחליף זמין ויעיל = לימון ... פשוט לשפשף עם סקוץ או ברזלית פשוה טבולה בברסו או לימון
ש חלקים שלא ניפתחים השרה ב-WD אם לא ניפתח השרה בנפט או סולר ל 24 ש'
אין גומיות בפומפה ליצירת הלחץ ולא בשום מקום בכלי ,
בתוך בית ה''פומפה'' יש טבעת עים 2 שיבות שבינהם מכניסים טבעת עור שיותר גדולה
מקוטר הצילינדר ב 3 מ'מ וכשמכניסים את הבוכנה לצילינדר מכופפים את העודף של העור כמו
גביע שיכנס קודם (יש לטבול את עור לכמה דקות בשמן מנוע בכדי שיתרכך )
וכך יצרתם בוכנה יעלה וחזקה שעמידה בפני הנפט ...(גומי של פעם לא הייה יעיל כי הייה מתנפח בנפט )
וכך קיבלת שיעור בשיחזור לרמת מוצר שעובד שערכו רב יותר מגרוטאה שלא עובדת
אם יש עוד שאלות אשמח לענות
הצמוד זו פתילית נפט ולא פרימוס (פתיליה עובדת ללא התערבות ע''י פתילת חומר עמיד באש כמו אסבסט
שטבולה בעוקת נפט - פרימוס בדומה לברנר עובד על עיקרון של לחץ במיכל שמרים נפט לצינור דקיק -קפילר שמיתחמם מהלהבה
ועקב כך הנפט הופך לגז שזורם דרך חריר , השליטה על עוצמת הלהבה היא ע''י כפתור סיבובי=ברז דלק ששולט על כמות הנפט
שמוזרם לחימום ואידוי לגז