תגובה להודעה: הנעת מנוע סולר עם אתר
לא תקין . לא מומלץ להניעה באתר . נכון שלפעמים זאת הדרך הקלה .
הנזק נזק גדול ומצטבר .( בוכנה שבורה טלטל עקום ) .
השסתומים זאת לא הבעיה .
איציק
תגובה להודעה: הנעת מנוע סולר עם אתר
כמו שאיציק כתב מאוד מסוכן למנוע!! כאשר אין ברירה יש להשתמש מאוד בזהירות ובכמות קטנה עד כמה שאפשר.
תגובה להודעה: הנעת מנוע סולר עם אתר
דטונציה לא בזמן / בכמות / במקום הנכון
זה יוצר רעשים של דפיקות וניגמר באוברול מנוע ...
מנוע של טרקטור בן 10-50 זה לא מנוע של SUV ...
תגובה להודעה: הנעת מנוע סולר עם אתר
זה שזה לא מוסיף למנוע זה כמעט ברור , ובכל זאת רק כדי להשלים את הדיון ,
הויכוח היה מה הם הרעשים שנוצרים והיו שתי טענות עיקריות,
האחת שסתומים שמקבלים לחץ גבוה ממה שהם רגילים ודופקים
והשניה דפיקות של של הטלטל והקראנק עקב לחץ גבוה בדומה לנעילה הידרוסטטית.
דעתכם ?
תגובה להודעה: הנעת מנוע סולר עם אתר
:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
תגובה להודעה: הנעת מנוע סולר עם אתר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שחר 9
הויכוח היה מה הם הרעשים שנוצרים והיו שתי טענות עיקריות,
האחת שסתומים שמקבלים לחץ גבוה ממה שהם רגילים ודופקים
והשניה דפיקות של של הטלטל והקראנק עקב לחץ גבוה בדומה לנעילה הידרוסטטית.
דעתכם ?
דעתי?
יושב גמד במנוע ודופק עם פטיש.
אין פה דעות, יש עובדות מדעיות
אגב, 2 הטענות שלך שגויות.
תגובה להודעה: הנעת מנוע סולר עם אתר
ולכן אני שואל .....
מת על התשובות האיפורמטיביות שלכם .
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tzagi
דעתי?
יושב גמד במנוע ודופק עם פטיש.
אין פה דעות, יש עובדות מדעיות
אגב, 2 הטענות שלך שגויות.
תגובה להודעה: הנעת מנוע סולר עם אתר
כבר ענו לך,חפש טוב...;)
טל.
תגובה להודעה: הנעת מנוע סולר עם אתר
הם אומרים שזה דטונציה או תופעה אחרת של בעירה לא תקינה.
אני מצתרף להמלצה הגורפת לא להתמש בדבר הזה.
תתקן את המנוע - מחממים, אינג'קטורים וכו' ואל תזדקק לדבר הדבילי הזה ולא תצתרך להחליף סטרטר ו/או מצבר בטרם עת
תגובה להודעה: הנעת מנוע סולר עם אתר
אולי לבור כמוני מישהו יסביר מה זה אתר ?
הפעם האחרונה ששמעתי את השם הזה היה כשלמדתי על הניסוי של מיכלסון מורלי בתורת היחסות ,
אאל"ט הוכח שאין דבר כזה.
תגובה להודעה: הנעת מנוע סולר עם אתר
תגובה להודעה: הנעת מנוע סולר עם אתר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
BackDoorMan
אולי לבור כמוני מישהו יסביר מה זה אתר ?
הפעם האחרונה ששמעתי את השם הזה היה כשלמדתי על הניסוי של מיכלסון מורלי בתורת היחסות ,
אאל"ט הוכח שאין דבר כזה.
תבדיל בין החומר המכונה "אתר", זה שמרדימים איתו בסרטים, לבין "אתר" לו ייחסו תכונות של מילוי החלל (ומכאן "גלי האתר", אם אני זוכר נכון), שהסתבר שאכן אינו קיים.
ספריי אתר יכול לעזור בהתנעת מנועי בנזין (גם מנסיון), לגבי מנועי דיזל בגלל הבעיות שציינו למעלה יש כאלה שמשתמשים בספריי סקיי (שמיועד לדשבורד).
תגובה להודעה: הנעת מנוע סולר עם אתר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שלמי
ספריי אתר יכול לעזור בהתנעת מנועי בנזין (גם מנסיון), לגבי מנועי דיזל בגלל הבעיות שציינו למעלה יש כאלה שמשתמשים בספריי סקיי (שמיועד לדשבורד).
ואני שמעתי ששימוש בספריי דיאורדורנט גורם לריח גזי הפליטה להיות טוב יותר...
מה זה הקישקוש הזה???... בשביל מה זה טוב? (ואני יודע שזה עובד על אביר בבוקר קר - זו לא הנקודה)
יש בעיה, תקן אותה בלי קיצורי דרך מזיקים.
איל
תגובה להודעה: הנעת מנוע סולר עם אתר
אז ככה ,
הסקרנות וחוסר הידיעה הובילו לבדיקה מעמיקה יותר וכמובן לתשובה שמסבירה את הנושא,
משתף את מי שזה מענין אותו ....
ואגב מדובר במנוע קמינס ענק של גנרטור שעומד רוב חייו ללא עבודה ובהנעות הנדירות שלו מה לעשות הולך קשה !
ההסבר הפשוט הוא :
האתר או ספרי הקרב' הם חומרים דליקים יותר מהסולר ולכן הם ניצתים בקלות ובמהירות יותר מהסולר ,
מה שקורה בפועל כאשר משתמשים בחומר "דליק"במנוע דיזל שיחס הדחיסה בו הוא גבוה מאד יחסית למנוע בנזין נוצרת בערה מוקדמת במהלך ה"דחיסה" זאת כתוצאה מהלחץ הגבוה ,
בשלב ה"עבודה" נוצרת שוב הבעירה של הדיזל,ולכן נוצרת בערה כפולה שגורמת ללחץ גבוה מאד בצילנדרים ,
בגדול מה שקורה זה שינוי סדר העבודה התקין במנוע מבחינת מהלכי העבודה של הבוכנה.
הנזק העיקרי כנזק מצטבר יהיה לשסתומים לרינגים ולראש, אבל קיימת סכנה גדולה של נזק מיידי בשבר של מכלול כמו טלטל בוכנה ואפילו סדיקת הבלוק.
_ להלן ההסבר היותר מקצועי: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
הכל מתחיל בשריפה תקינה בתוך תא הבעירה = צילינדר
השריפה התקינה מתחילה בניצוץ מהמצת (פלאג). עם היווצרות הניצוץ תתפשט הלהבה בצורה אחידה ובמהירות מבוקרת, ותתקדם בחזית אחת עד שתגיע לעוצמתה המירבית ב 10 מעלות לאחר הנקודה המתה העליונה, בלא קשר עם מהירות סיבוב המנוע והעומס.
דטונאציה
מיד עם הניצוץ כאשר נוצרת חזית להבה ליד המצת מתחילה לנוע חזית להבה נוספת, בדרך כלל מהנקודה המרוחקת ביותר מהמצת.
הלהבה השניה היא תוצאה מחום הלהבה הראשונה או מטמפ' מוגזמת בתא השריפה.
כששתי להבות אלה נפגשות מתחוללת התפוצצות =דטונאציה הרסנית הנשמעת באוזנינו כנקישה.
עוצמת השריפה המירבית תתקיים עוד לפני 10 מעלות שלאחר הנמ"ע, דבר שיגרום להפסדי כוח!
ועכשיו הגענו למושג נוסף והוא:
הצתה עצמית - PREIGNITION
הצתה עצמית הינה התלקחות התערובת לפני הופעת הניצוץ .
תופעה זו גורמת להיווצרות חזית להבה המקדימה את חזית הלהבה אשר תיווצר עם הופעת הניצוץ.
בדומה למצב המתרחש בשעת דטונאציה, התנגשות שתי הלהבות, תגרום לעליה של טמפ' תא השריפה, אשר תתבטא בנקישה.
על אף "הדמיון" בין תופעת הדטונאציה להצתה העצמית יש לשים לב שהסיבות שונות!.
הארה:
תזמון לא נכון יכול לגרום לעליית הטמפ' בצילינדר ולדטונאציה כתוצאה מעליית הטמפ' מעבר למותר.
תגובה להודעה: הנעת מנוע סולר עם אתר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שחר 9
אז ככה ,
הסקרנות וחוסר הידיעה הובילו לבדיקה מעמיקה יותר וכמובן לתשובה שמסבירה את הנושא,
משתף את מי שזה מענין אותו ....
ואגב מדובר במנוע קמינס ענק של גנרטור שעומד רוב חייו ללא עבודה ובהנעות הנדירות שלו מה לעשות הולך קשה !
ההסבר הפשוט הוא :
האתר או ספרי הקרב' הם חומרים דליקים יותר מהסולר ולכן הם ניצתים בקלות ובמהירות יותר מהסולר ,
מה שקורה בפועל כאשר משתמשים בחומר "דליק"במנוע דיזל שיחס הדחיסה בו הוא גבוה מאד יחסית למנוע בנזין נוצרת בערה מוקדמת במהלך ה"דחיסה" זאת כתוצאה מהלחץ הגבוה ,
בשלב ה"עבודה" נוצרת שוב הבעירה של הדיזל,ולכן נוצרת בערה כפולה שגורמת ללחץ גבוה מאד בצילנדרים ,
בגדול מה שקורה זה שינוי סדר העבודה התקין במנוע מבחינת מהלכי העבודה של הבוכנה.
הנזק העיקרי כנזק מצטבר יהיה לשסתומים לרינגים ולראש, אבל קיימת סכנה גדולה של נזק מיידי בשבר של מכלול כמו טלטל בוכנה ואפילו סדיקת הבלוק.
_ להלן ההסבר היותר מקצועי: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
הכל מתחיל בשריפה תקינה בתוך תא הבעירה = צילינדר
השריפה התקינה מתחילה בניצוץ מהמצת (פלאג). עם היווצרות הניצוץ תתפשט הלהבה בצורה אחידה ובמהירות מבוקרת, ותתקדם בחזית אחת עד שתגיע לעוצמתה המירבית ב 10 מעלות לאחר הנקודה המתה העליונה, בלא קשר עם מהירות סיבוב המנוע והעומס.
דטונאציה
מיד עם הניצוץ כאשר נוצרת חזית להבה ליד המצת מתחילה לנוע חזית להבה נוספת, בדרך כלל מהנקודה המרוחקת ביותר מהמצת.
הלהבה השניה היא תוצאה מחום הלהבה הראשונה או מטמפ' מוגזמת בתא השריפה.
כששתי להבות אלה נפגשות מתחוללת התפוצצות =דטונאציה הרסנית הנשמעת באוזנינו כנקישה.
עוצמת השריפה המירבית תתקיים עוד לפני 10 מעלות שלאחר הנמ"ע, דבר שיגרום להפסדי כוח!
ועכשיו הגענו למושג נוסף והוא:
הצתה עצמית - PREIGNITION
הצתה עצמית הינה התלקחות התערובת לפני הופעת הניצוץ .
תופעה זו גורמת להיווצרות חזית להבה המקדימה את חזית הלהבה אשר תיווצר עם הופעת הניצוץ.
בדומה למצב המתרחש בשעת דטונאציה, התנגשות שתי הלהבות, תגרום לעליה של טמפ' תא השריפה, אשר תתבטא בנקישה.
על אף "הדמיון" בין תופעת הדטונאציה להצתה העצמית יש לשים לב שהסיבות שונות!.
הארה:
תזמון לא נכון יכול לגרום לעליית הטמפ' בצילינדר ולדטונאציה כתוצאה מעליית הטמפ' מעבר למותר.
אחלה רק שבדיזל אין ניצוץ
וכן יש דטונציה כפונקציה של לחץ\ חום
תגובה להודעה: הנעת מנוע סולר עם אתר
"בשלב ה"עבודה" נוצרת שוב הבעירה של הדיזל,ולכן נוצרת בערה כפולה שגורמת ללחץ גבוה מאד בצילנדרים "
איך יכול להיות שאחרי הבעירה הראשונה,לאחר שהסולר כילה את עצמו נוצרת עוד בעירה,ממה בדיוק? לא ברור לי.
מספיק שהבעירה התרחשה מוקדם יותר כדי להסביר את התופעה .
תגובה להודעה: הנעת מנוע סולר עם אתר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אמיר בא
לא פייר...
טל.
תגובה להודעה: הנעת מנוע סולר עם אתר
טל , לא הייתה כוונה לפגוע ,
אם מישהו ניפגע , אני מתנצל.
אמיר.
תגובה להודעה: הנעת מנוע סולר עם אתר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tallevi
איך יכול להיות שאחרי הבעירה הראשונה,לאחר שהסולר כילה את עצמו נוצרת עוד בעירה,ממה בדיוק? לא ברור לי.
בגדול,
ניצוץ שנוצר בחלל הצילינדר (ובמנוע דיזל הוא נוצר עקב תנאי לחץ/טמפ ולא ע"י מצת חיצוני) גורם להדלקת חומר הבעירה. התהליך הבעירה של החומר בחלל הצילינדר, פחות מהיר מגל ההלם שיוצר הפיצוץ. גל ההלם למעשה מקדים את חזית הבעירה, ודוחס את החומר שנמצא בחלל הצילינדר (בקצה השני של הצילינדר, היכן שהלהבה עדיין לא הגיע אליו) הדחיסה שנגרמה מגל ההלם, מעלה את הלחץ של התערובת ללחץ שיגרום להצתה עצמית.
עירא