קלאצ לא מפריד=הילוכים לא נכנסים
אהלן
תופעה שהתגלתה היום בבוקר היא לאחר הנעת הרכב לא ניתן לשלב להילוך ראשון\שני,רברס נכנס עם חריקה
אני מציין שלא נסעתי בסעלים או אימצתי את הקלאצ יתר על המידה אבל שאני חושב אחורה (אתמול) בנסיעה בכביש משכתי קצת את הילוך שני וברגע שניסיתי להכניס לשלישי הרגשתי לרגע כאילו ההילוך לא השתלב ומיד הוצאתי לרביעי.
כשהרכב כבוי ההילוכים נכנסים בלי בעיה וחלק.
ניסיתי להכניס ראשון ולהשאר םע קלאץ לחוץ(במצב עמידה) ולראות אם הרכב מתקדם אך לא..גם עם הוספת טיפה גז הוא נשאר עומד במקום.
לאחר קצת משחקים היולך ראשון נכנס והתחלתי נסיעה שלפעמים שני לא היה נכנס אז שלישי נכנס ביותר קלות אבל כמובן שמגיעים לרמזור ועצירה מוחלטת הבעיה חוזרת על עצמה.
1.יש אולי אפשרות למתוח את הכאבל או בגלל שזה משאבה זה מערכת סגורה?
2.מה לבדוק לפני שאני נכנס למוסך?ומה לצפות מהמוסניק להגיד? שמש?רפידות?משאבות?
תודה וחג שמח!!
תגובה להודעה: קלאצ לא מפריד=הילוכים לא נכנסים
יוסי שלום,
אצלי היתה בעייה דומה, שנפתרה ע"י החלפת משאבת קלאצ'.
ממליץ לך לבדוק בכיוון זה.
לא ציינת באיזה רכב מדובר. במידה וזו הבעיה אצלך, ובמידה ומדובר בסופה ממודל 95' ומעלה (משאבה תחתונה חיצונית), ההחלפה למשאבה חדשה פשוטה מאוד (בדר"כ לא ניתן לשפץ) ולא נראה לי שכדאי לך לפנות למוסך.
לגבי הדיאגנוזה אם זו באמת הבעיה, אני משאיר את הבמה לגדולים ממני.
חג שמח !
יובי
תגובה להודעה: קלאצ לא מפריד=הילוכים לא נכנסים
אכן סופה 96 .הצינור מהתא מנוע מתחבר לכמו בוכנה ונכנס לגיר .(משאבה חיצונית)
שפתחתי את הכוסית מילוי שמן בתא מנוע הוא היה ריק לגמרי .!! הכוסית הזאת שחורה אז לא ראיתי איזה פס של מפלס נוזל אולי חסר שמן?? חשבתי שמשם פשוט ממלאים שמן במערכת
הבנתי שיש שתי משאבות עליונה ותחתונה..זאת התחתונה?
תודה
תגובה להודעה: קלאצ לא מפריד=הילוכים לא נכנסים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יוסי56
אכן סופה 96 .הצינור מהתא מנוע מתחבר לכמו בוכנה ונכנס לגיר .(משאבה חיצונית)
שפתחתי את הכוסית מילוי שמן בתא מנוע הוא היה ריק לגמרי .!! הכוסית הזאת שחורה אז לא ראיתי איזה פס של מפלס נוזל אולי חסר שמן?? חשבתי שמשם פשוט ממלאים שמן במערכת
הבנתי שיש שתי משאבות עליונה ותחתונה..זאת התחתונה?
תודה
אכן..זו שצמודה לגיר היא התחתונה. קודם כל תבדוק אם היא רטובה משמן. אם כן, שם הבעייה ויש להחליף אותה. במידה ולא, תבדוק את העליונה. בכל מקרה...לצורך חילוץ זמני,
עליך למלא נוזל בלמים בקופסה הקטנה, ולפתוח את הניפל במשאבה התחתונה לניקוז אויר.
בהצלחה.....וחג שמח..;)
תגובה להודעה: קלאצ לא מפריד=הילוכים לא נכנסים
משאבות הקלאצ' שלך מאבדות נוזל,מלא את המיכל בנוזל חדש,הוצא אוויר
מהמערכת ואחרי החג תבדוק יסודי ותחליף את הדרוש החלפה.
אם אתה ממשיך לנסוע/לטייל תדאג מדי פעם לבדוק ולהוסיף נוזל.
חג שמח
תגובה להודעה: קלאצ לא מפריד=הילוכים לא נכנסים
טוב הרגע מילאתי נוזל ,היה חסר מתחתית הכוסית מילוי עד לפס העליון.
ועכשיו הקלאצ מפריד מעולה!גם ההילוכים נכנסים חלק וגם הוא מפריד ממש כאשר הדוושא למטה עוד לפני חצי המהלך שלה..
בדקתי נזילות באזור כוסית המילוי וגם למטה בחיבור לגיר ולא מצאתי שום מקות לפרענות\או איזה גומי שנראה קרוע..כנראה שהזמן עשה את שלו עם השמן הזה(אני מציין שהרכב אצלי כחודש)
האם לבדוק או משהו או שהראש שלי יכול להיות שקט וכמו שנאמר לבדוק מידי פעם?
תודה רבה לכולם חג שמח
תגובה להודעה: קלאצ לא מפריד=הילוכים לא נכנסים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יוסי56
טוב הרגע מילאתי נוזל ,היה חסר מתחתית הכוסית מילוי עד לפס העליון.
ועכשיו הקלאצ מפריד מעולה!גם ההילוכים נכנסים חלק וגם הוא מפריד ממש כאשר הדוושא למטה עוד לפני חצי המהלך שלה..
בדקתי נזילות באזור כוסית המילוי וגם למטה בחיבור לגיר ולא מצאתי שום מקות לפרענות\או איזה גומי שנראה קרוע..כנראה שהזמן עשה את שלו עם השמן הזה(אני מציין שהרכב אצלי כחודש)
האם לבדוק או משהו או שהראש שלי יכול להיות שקט וכמו שנאמר לבדוק מידי פעם?
תודה רבה לכולם חג שמח
לא זוכר איפה העליונה אצלך...או על קיר האש, או צמוד לדוושת מצמד...תן מבט..וסע לשלום..
תגובה להודעה: קלאצ לא מפריד=הילוכים לא נכנסים
יוסקה, הזמן לא עושה את שלו, ונוזל ברקס לא נעלם.
המשאבה התחתונה שלך נוזלת פנימית בתוך ההאוזינג, נזילה שאתה לא רואה בלי שתפרק אותה.
אם הוספת שמן וזה עובד, אחלה, תקווה שיחזיק הרבה.
כך או כך, תתחיל לחסוך לזוג משאבות.
תגובה להודעה: קלאצ לא מפריד=הילוכים לא נכנסים
יוסי -
קודם כל כמו שאמרו קודמי, משאבת קלאצ' לא מתקנת את עצמה, ונראה לי שבאמת כדאי לך להחליף. אותי זה כבר תקע פעם באמצע טיול (עם אישתי והתינוק ברכב. לא נעים). עלות לפני בערך שנתיים - כ- 600 ש"ח למיטב זכרוני.
ההחלפה כמו שאמרתי פשוטה מאוד (שוב, בהנחה שהמשאבה חיצונית).
את המערכת ניתן לקנות רק כמערכת מושלמת - משאבה עליונה ותחתונה. היא אפילו מגיעה עם השמן בתוכה. מפרקים ארבעה ברגים, מוציאים, מכניסים חדשה וסוגרים ברגים.
לא ניתן לשפץ את המערכת הישנה ולא ניתן לפרק אותה (להחליף רק משאבה עליונה או רק תחתונה).
ושוב - חג שמח ושקט
יובי
תגובה להודעה: קלאצ לא מפריד=הילוכים לא נכנסים
למה אי אפשר להפריד?
הצינור שנכנס למשאבה העליונה תפוס עם פין קטן
מוציאים את הפין והצינור יוצא מהמשאבה וככה אתה מפריד בין שתי המשאבות
ואחרי חיבור של משאבה אחרת\ חדשה מוציאים אויר וזהו אבל הבעיה מאיפה תשיג
רק משאבה אחת או עליונה או תחתונה
תגובה להודעה: קלאצ לא מפריד=הילוכים לא נכנסים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סופת המדבר
למה אי אפשר להפריד?
הצינור שנכנס למשאבה העליונה תפוס עם פין קטן
מוציאים את הפין והצינור יוצא מהמשאבה וככה אתה מפריד בין שתי המשאבות
ואחרי חיבור של משאבה אחרת\ חדשה מוציאים אויר וזהו אבל הבעיה מאיפה תשיג
רק משאבה אחת או עליונה או תחתונה
את המערכות החדשות (משאבה תחתונה חיצונית) לא ניתן לפרק.
אין פין ואין פות.
בכל מקרה, לא תוכל למצוא משאבה עליונה בלבד אז חבל על המאמץ.
הקומבינה היחידה היא לחתוך את הצינורית ולנסות לחבר אותה עם מחבר. לא נראה לי מומלץ.
תגובה להודעה: קלאצ לא מפריד=הילוכים לא נכנסים
אז אני אומר לך שבמשאבה החדשה ובישנה יש פין קטן שתופס את הצינור במקום חבל שאתה לא בודק\רואה ליפני שאתה מגיב
אני החלפתי אצלי ליפני חצי שנה רק את המשאבה התחתונה
והמשאבה העליונה מתאימה גם לחדשה וגם לישנה (זאת אותה משאבה)
בדוק...;)
תגובה להודעה: קלאצ לא מפריד=הילוכים לא נכנסים
תודה לכולם
מישהו רוצה למכור משאבה תחתונה? :]
כמה עולות זוג משאבות? ינוביץ?
תגובה להודעה: קלאצ לא מפריד=הילוכים לא נכנסים
זוג משאבות ז'תומרת שזה בא שתי משאבות מחוברות כבר עם הצינור ועם שמן
משהו בסביבות ה1000-1200 אם אני לא טועה
תגובה להודעה: קלאצ לא מפריד=הילוכים לא נכנסים
טלסקופ- כן אפשר להפריד את הצינור מהמשאבה העליונה כמו שסופת המדבר אומר.
עומרי- רוב המשאבות התחתונות ללא בורג ניקוז מה שמבטל את האופציה לנקז (אלא אם אתה סופת המדבר שמקמבן בורג ניקוז גם במשאבה ללא בורג ניקוז:cool: )
יוסי- אצל ינוביץ' זוג משאבות 1200 ש"ח לפני הנחות.
תגובה להודעה: קלאצ לא מפריד=הילוכים לא נכנסים
הייתי בודק את התושבת לבדוק אם לא נסדקה או משהו אם קיימת
זאת בעיה ידועה בפרילנדר שהתושבת נסדקת ואז המשאבה זזה והתופעה אותו דבר
משה
תגובה להודעה: קלאצ לא מפריד=הילוכים לא נכנסים
סופת המדבר - פעם ראשונה שנתתי עיצה מועילה בפורום הזה, תן לחגוג.... נו דיס ריספקט, ויש ריספקט, אבל אני ממש משוכנע שלא ניתן להפריד. ותאמין לי שבדקתי.
למיטב זכרוני הדבר אפשרי רק במשאבות הישנות (כשהתחתונה היא פנימית).
זו גם הסיבה שניתן לרכוש רק סט שלם שכולל משאבה תחתונה חיצונית ולא ניתן להחליף רק משאבה תחתונה או עליונה (בחדשות כמובן).
יוסי - אשמח לשמוע אם תוכל למצוא משאבה עליונה שמתחברת לתחתונה החיצונית ולעדכן. תחדש לי.
בכל מקרה חג שמח.
יובי
תגובה להודעה: קלאצ לא מפריד=הילוכים לא נכנסים
משה חמודי
הוא לא נוסע בפרילנדר. גם לא בלנדרובר.
מן הידועות היא שמחלות של לנדרובר מדבקות, ושל פרילנדר שבעתיים.
מה הקשר?
אתה יודע אם יש בכלל תושבת בסופה, או ששוב אתה תורם מנסיונך העשיר כמכונאי מדופלם?
לסבתא שלי, לא השתלב הקלאץ בסוזוקי, כי נקרע הכבל. לגישתך, כדאי שהוא יבדוק גם את זה.
תגובה להודעה: קלאצ לא מפריד=הילוכים לא נכנסים
רשמתי אם יש תושבת, תקרא את התגובה.
אולי יצליח לחסוך קצת, לפעמים תזוזה קלה של המשאבה גורמת לבעיה
שמיל אם אתה מבין אולי תסביר למה אי אפשר להוסיף שמן ולהחליף רק משאבה תחתונה
(אני הוספתי פעם שמן וזה עובד)
משה
תגובה להודעה: קלאצ לא מפריד=הילוכים לא נכנסים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
mi88
שמיל אם אתה מבין אולי תסביר למה אי אפשר
משה
פשוט גדול...
ח ג ש מ ח !!!