שלום,
סוזוקי ויטארה 91' - האם אפשר להחליף מיסב גלגל קדמי באופן עצמאי, כלומר עם כלי עבודה ביתיים?
אוהד.
Printable View
שלום,
סוזוקי ויטארה 91' - האם אפשר להחליף מיסב גלגל קדמי באופן עצמאי, כלומר עם כלי עבודה ביתיים?
אוהד.
אתה בטוח שצריך להחליף ? הרבה פעמים מספיק לחזק ...
מכונאי מנוסה ידע לזהות את זה, וכנראה שלא ייקח כסף על חיזוק בלבד ...
נדב.
המיסב בנוי מבוקסה חיצונית, 2 תבעות עם צילינדרים ו 2 בוקסות פנימיות. כאשר אתה סוגר במומנט נכון את המיסב, הבוקסות הפנימיות "נפגשות" ואין מה לחזק אחרי זה.
אפשר להשחיז קצת את הבוקסות הפנימיות ואז לחזק, אבל לפי דעתי זה לא שווה את המאמץ.
http://www.car-stuff.com/store/image...ken/517009.jpg
אני מקווה שלא שילמת הרבה על חיזוק המיסבים ;)
הבנתי, פרס אין לי...
לתומי חשבתי שזה לא מצריך כלים מיוחדים... אין מה לעשות, המוסכניק יראה את הרכב בקרוב...
ולגבי האבחון - במהירות 40 קמ"ש וצפונה, רעידות קלות בהגה, מלוות בקולות המהום. הרמתי את הרכב על ג'ק, ומורגש חופש מסוים, אם כי לא גדול מאוד במיסב.
בהנחה שדרוש רק הידוק, האם הכלי המיוחד לאום של הנאבה הוא בוקסה 52 מ"מ?
אוהד.
זה האום:
http://paulaxford.com/grandvitara/images/IMG_3419.jpg
וזה הכלי:
http://www.bits4vits.co.uk/bearingtool3.JPG
http://www.bits4vits.co.uk/store/ind...d&productId=29
אפשר גם לסגור את האום בעזרת פטיש איזמיל (אני השתמשתי בציר פליז) ולדפוק בעדינות על החורים של האום.
כאשר אתה מפרק את 4 ברגי אבטחה (פיליפס) תן מכה עם פטיש על המברג, כדי לשחרר את הבורג ורק אז תתחיל לפתוח.
קבל לינק:
http://www.kick-fix.com/hubs/hubs.html
משהו יודע מה מחיר שלי מיסב קדמי לויטרה? וכמה אמורה לעלות עבודה?
האם החופש הוא כאשר אתה בודק תנועה בכיוון מעלה מטה או שמאלה ימינה?
יתכן ומדובר בחופש תפוחים (במידה והחופש הינו בכיוון שמאל ימין...)
החלפתי אצלי לפני חודשיים.
פירקתי בבית וקפצתי למוסך כדי להחליף על פרס. (לחץ הידראולי)
לא היה חופש לפני הפירוק , אבל הרעש של המטוס בזמן נסיעה עצבן אותי.
קניתי 2 יחידות מיסב במותג בסיסי - 150 ש"ח כ"א בערך.
מחיר מיסב במותג מוכר יותר - NGK - יהיה 280 ש"ח .
במידה ויש לך אפציר גדול עם 3 רגליים או פטיש והמון סבלנות , ניתן להחליף גם בבית.
שי
כמובן שהאום עצמו זה לא מה שרואים בתמונה אלה מאחוריו
מה שרואים בתמונה זה ה'אבטחה' של האום
פותחים את ה4 פיליפסים שולפים את הטבעת החוצה ומה שאחריה זה האום
אפשר בדפיקות חלשות עם מברג\איזמיל לדפוק לכיוון סגירה ולראות אם הוא היה פתוח
(מבין כל החורים שעל האום יש 4 שהם בלי הברגה אז לדפוק עליהם- לא על אלה עם ההברגה)
אם היה פתוח אז חיזוק עדין יכול להעלים את החופש- כמובן שצריך לזכור שאם נסעת ככה הרבה זמן אז גם חיזוק לא יעזור כי ''דפקת' את המיסב
להחליף מיסב אפשר גם בבית עם ידע ביסיסי+. זה אומר שצריך לפרק את כל מה שמסביב לגלגל
קליפר של הברקס- תפוח הגה- את שתי הברגים בלמטה של הבולם הבורג העליון מבינהם הוא שייך לכיוון פרונט אז תסמן איך הוצאת וככה אתה מחזיר ולפרק את שלושת הברגים של התפוח התחתון וכמובן לפרק לוקר ולהוציא את השיבת אבטחה שעל הציריה
ואז אתה שולף את כל ה'נאבה' עם ה''בית'' שלה
לחליצת המיסב אפשר להישתמש בפטיש גדול (2ק'ג לפחות) אבל עדיף להישתמש בפרש להוצאה והכנסה
החלפתי לחבר מיסב כזה בויטרה ליפני שבועיים בערך והמיסב היה תפוס כלכך חזק שרק בפרש רציני ועם חום מסביב (ברנר) הצלחתי להוציא אותו (כשהיתה לי ויטרה ולא היה לי פרש אז ההיתי מוציא עם פטיש)
מיסב של SKF בת'א עלה לו 220 ש'ח- מומלץ מאד גם לקפוץ למכשירי תנועה ולקנות מחזירי שמן אורגינלים לנאבה
אם אתה מהאזור אשמח לעזור לך (בסכום סימלי ;))וככה גם תלמד את הכלי שלך
אני בד'כ סוגר את האום עם פטיש ומברג עד שהחופש נעלם+ עוד איזה מכה שתיים לביטחון
יש מצב שהחופש הוא בין הנבה לקאפה של המיסב,כך שגם
אם תחליף מיסבים עדיין תשאר עם חופש.
אמת ויציב
אם הקאפה יוצאת בקלות מהנבה זה סימן....
נ.ב קאפה,נבה,אין מילים בעיברית לזה?