ברכב פאגרו שנת 99 דיזל 2800
נעילה אחורית משתחררת
מה הסיבות לבעיה??
איפה ניתן לתקן?
Printable View
ברכב פאגרו שנת 99 דיזל 2800
נעילה אחורית משתחררת
מה הסיבות לבעיה??
איפה ניתן לתקן?
זהה את צינור האוויר שמפעיל את הנעילה וחפש לאורכו את מקום דליפת האוויר, אם לא נגרם לך עד עכשיו נזק בלתי הפיך אז החלפת צינור פגום או תיקון חיבור פגום תפתור לך את הבעיה.
תוריד את ספר היצרן מהלינק למעלה (מונטרו 1998 חלק ב' ), יש שם פרוצדורות בדיקה לכל רכיבי המערכת, מקווה שתמצא משהו לא תקין ולא תאלץ לפתוח את הדיפ' ולגלות שהשיניים של הנעילה שבורות.
מתי הנעילה מתנתקת?
למרות שהרכב ישן, הוא לא נותן לך לגרום נזקים!
כלומר, מעל מהירות מסוימת, לא יודע להגיד בדיוק כמה, אבל +/- מעל 10 קמ"ש הנעילה מתנתקת אוטומטית.
לחילופין, הנעילה תתנתק גם אם ביצעת סיבוב חד "ושברת את ההגה".
אם הנעילה מתנתקת במצבים הנ"ל, זה תקין וטוב שכך.
במידה והנעילה מתנתקת במקרים אחרים יש טעם לבדוק את הנושא.
שאלה: אחרי שאתה נועל נעילה אחורית, אתה מוודא שהנורה הצהובה דולקת באופן רציף ולא מהבהבת?
אני לא יודע מאיפה הבאת את זה - תראה לי איפה זה כתוב ואם כן אז זה מצב רע מאד.
אם קיים מנגנון הגנה שמונע שילוב של הנעילה האחורית בתנועה - מה טוב,
אבל מנגנון שחרור לא רצוני - זה רע מאד ואפילו מסוכן, לא במהירות 10 קמ"ש , לא ב 30 ולא בסיבוב פרסה. נשמע לי קשקוש.
ציטוט מספר רכב פאגרו: מה לעשות אם נורית הנעילה מהבהבת:
6 if the vehicle speed is more then 12 km/h,reducing the speed below
.km/h will make the rear diffrential lock operate and lamp illuminate
move the steering wheel to right and left if speed of the vehicle is below 12 km/h
"אם קיים מנגנון הגנה שמונע שילוב של הנעילה האחורית בתנועה - מה טוב,
אבל מנגנון שחרור לא רצוני - זה רע מאד ואפילו מסוכן, לא במהירות 10 קמ"ש , לא ב 30 ולא בסיבוב פרסה. נשמע לי קשקוש."
לא הייתי מזלזל גם אם לדעתך אני טועה.
מעבר לכך, תבדוק!!
תשלב 1 LOW, תנעל דיפרנציאל אחורי (כמובן בעצירה מלאה!!!) וסע לאט. תבצע פנייה חדה תוך כדי שאתה "שובר" את כל ההגה, ותגלה שהרכב הזה, מעבר לכך שיש לו עבירות מדהימה, יודע להשאיר לך מרווח טעות קטן והדיפרנציאל האחורי מתנתק עצמאית. לאחר מכן תנעל את הדיפרנציאל האחורי בשנית וסע בשני - שלישי LOW. גם במקרה הזה תגלה שהדיפרנציאל האחורי מתנתק.
תקן אותי אם אני טועה...
לא מזלזל, בדקתי בספר -
את הדיפ' ניתן לשלב רק ב LOW, כשמעבירים ל HI הוא משתחרר. מעבר לכך אין שום הגנות אלקטרוניות - התופעות שאתה חווה אצלך הינן באג ולא פיצ'ר.
מומלץ לשלב במהירות של עד 12 קמ"ש מהסיבה הפשוטה ששיני הנעילה הן מרובעות, אין אפשרות לשלבן תחת לחץ או הפרשי מהירות - זה יכול לשבור אותן (בגדול זה פונקציה של מהירות יחסית בין ימין לשמאל, לא של מהירות הרכב). אין בעיה לנסוע עם דיפ' אחורי נעול או לבצע פניות פרסה, בטח שלא על דרך עפר - הגלגלים יחליקו ויחרקו קצת, נסעתי מספיק שנים עם ספול אחורי בכדי לדעת את זה. אם הנעילה שלך משתחררת ללא פקודה (ביטול RD או יציאה מ 4L) יש אצלך בעיה טכנית שאתה צריך לפתור.
אם תקרא את ההודעה שלי מקודם יש בה ציטוט מספר הרכב
הנעילה מתנתקת במהירות מעל 12 קמ"ש וחוזרת רק אם מורידים את המהירות מתחת
ל 6 קמ"ש.
השילוב הראשוני כדאי שיהיה בעמידה.
אתה לא ממש הבנת את הנקרא,
מומלץ להפעיל את הנעילה האחורית מתחת למהירות של 12 קמ"ש, אם המהירות גבוהה מ 12 קמ"ש והנעילה לא משתלבת (הנורה מהבהבת) יש להוריד ל 6 קמ"ש ואם יש צורך - לשחק בהגה עד לשילוב (נורה דולקת קבוע) .
שוב, יש כאן הסבר טכני פשוט - השיניים לא משתלבות בעומס, 12 ו 6 קמ"ש זה לא מדעי, אלו לא מהירויות מדידות בפועל. עד שהנעילה לא מתיישבת במקום - הגשש נותן חיווי שגורם לנורה להבהב. ברגע שהנעילה משולבת שום דבר לא יגרום לה להשתחרר במצב תקין למעט ביטול ע"י ניתוק (מתג או מעבר ממצב LO). למנגנון הנעילה אין דרך לדעת באיזו מהירות הרכב נוסע או לאן מופנה ההגה, הרכב הזה לא ממוחשב, הוא פשוט מאד. הנעילה גם לא יכולה להתנתק בעומס מאותה סיבה. נסו לנתק אותה תו"כ סיבוב או בעומס ותראו שהנורה מהבהבת - כלומר ניתוק לא בוצע. ברגע שהנעילה מנותקת הנורה כבית.
אתם כמובן רשאים להמשיך ולהתעקש...
אז מה המשמעות בפועל של נורה מהבהבת? לפי מה שאתה אומר יכול להיות מצב של נורה מהבהבת ויש נעילה.
לעניות דעתי נורה מהבהבת זה מפסק לחוץ ואין נעילה.
הציטוט שהבאתי מטפל במפסק לחוץ ונורה מהבהבת ומה עושים במקרה כזה ולא באיזה מהירות ללחוץ על המפסק.
ברכב הספציפי הזה מנגנון הנעילה מחובר למחשב הרכב.
כבר רשמתי לך כמה פעמים נסעתי גם במהירות של 50 קמ"ש עם דפרנציאל אחורי נעול בשטח , בדיונות בעיקר
אין שום ניתוק !!!
המצב עמידה אני מפעיל נעילה...המנורה הכתומה נדלקת ולא מהבהבת...ברגע שאני מתחיל נסיעה ..הכי קטנה שיש המנורה הכתומה מתחילה מתחילה להבהב והנעילה האחורית לא פועלת
החלפתי שמן סרן ..אבל יכול להיות שיש צורך לנקות אותו מפנים כייון שיכול להיות הצטבר בוץ..
מישהו יכול לתת הסבר לדבר הזה?והאם מישהו נתקל בזה?
הנעילה כשעבדה...לא משתחררת בסיבובים ורק במהירות גבוהה היא משתחררת..הרבה מעל 12 קמש...
לקח לי זמן אבל בדקתי שוב
הנעילה המקורית משתחררת מעל 12 קמ"ש (טרמינל מס 2 ביחידת הבקרה של הנעילה מחובר לקריאת מהירות).
חבל שגם אתה (shmill) וגם ניר מגיבים באגרסביות ובהתנשאות מבלי לבדוק את
העובדות בעיקר שניר מוגדר כמנהל פורום וככזה מצופה ממנו לדעת את העובדות לפני
שהוא מגיב.