ARMOR X10 - טעינה ממתקן העגינה ברכב
שלום לכולם,
מתקן העגינה לא מטעין ה-ARMOR למרות שיש חיווי מעבר ממצב סוללה למתח חיצוני.
מס' השערות לבעיה :
א. תוכנה - חסר דרייבר או שדרייבר לוח האם לא מתאים
ב. חומרה - המתקן במקור ל-XRT ולמרות שמתח העבודה זהה, כנראה אין "דחיפת" זרם מספקת
כי ה-ARMOR צרכן הספק גדול יותר מה-XRT .
רעיון לפתרון,
ביצוע מעקף למעגל החשמלי (בחלק האחורי של המתקן) וחיבור ספק (DC TO DC ממתח 12V למתח 15V ) ישירות לקצוות המעגל החשמלי.
ניתן להשתמש בספק לרכב שמוכר ה-ARMOR סיפק (לקונים הראשונים) או,
בספק אונברסלי דוגמת זה :
http://www.amperel.co.il/products/110968
הערה- רצוי למצוא באיביי שם זה בטוח בדולרים בודדים.
בהצלחה
רענן
תגובה להודעה: ARMOR X10 - טעינה ממתקן העגינה ברכב
מהבהבת נורת הטעינה וגם בחיווי של תוכנת TWONAV מוצג חיבור טעינה, איך אני יודע אם טוען או לא?
תגובה להודעה: ARMOR X10 - טעינה ממתקן העגינה ברכב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
בוטן
מהבהבת נורת הטעינה וגם בחיווי של תוכנת TWONAV מוצג חיבור טעינה, איך אני יודע אם טוען או לא?
תחבר את ה-ARMOR לא טעון במלואו (נורית אחת או שתיים דולקת), תראה אם לאחר זמן נוספו נורות חיווי סוללה טעונה.
בהצלחה
רענן
תגובה להודעה: ARMOR X10 - טעינה ממתקן העגינה ברכב
רענן,
שים לב שאם השתמשת בסוללה מעט והיא כמעט מלאה, אז המכשיר לא יטען אותה גם כאשר תחבר לחשמל כדי לחסוך במחזורי טעינה. את ניסוי הטעינה ממתקן העגינה יש לבצע עם סוללה במצב פרוק למדי. אולי אצליח להגיע לזה מחר ...
תגובה להודעה: ARMOR X10 - טעינה ממתקן העגינה ברכב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
תחבר את ה-ARMOR לא טעון במלואו (נורית אחת או שתיים דולקת), תראה אם לאחר זמן נוספו נורות חיווי סוללה טעונה.
בהצלחה
רענן
סוללה פרוקה לגמרי -> לילה שלם ברכב -> סוללה טעונה במלואה.
המתאם שלי מחובר ישירות למצבר (פיוז 7.5 אמפר).
נראה לי שיש כמה סוגי מתאמים. שלי עם תופסן כסוף, לאחרים אדום, אנסה לרשום את הדגם המדויק.
עמית
תגובה להודעה: ARMOR X10 - טעינה ממתקן העגינה ברכב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
בוטן
סוללה פרוקה לגמרי -> לילה שלם ברכב -> סוללה טעונה במלואה.
המתאם שלי מחובר ישירות למצבר (פיוז 7.5 אמפר).
נראה לי שיש כמה סוגי מתאמים. שלי עם תופסן כסוף, לאחרים אדום, אנסה לרשום את הדגם המדויק.
עמית
אם כך אז לך יש את הידית הקצרה וכנראה גם USB .
מאוד מעניין להשוות בין המעגלים החשמליים ולזהות את ההבדל .
יתכן שהחלפת רכיב פשוט תיישר קו אצל כולם.
רענן
תגובה להודעה: ARMOR X10 - טעינה ממתקן העגינה ברכב
טוב, תוצאות מהשטח:
(טוב, לא ממש שטח, מהחנייה ...)
הוספתי לתחנת העגינה שלי שקע הזנת חשמל סטנדרטי (כמו שיש בארמור עצמו) ועגנתי את הארמור, כבוי ועם סוללה פרוקה לחלוטין.
בתחילה חיברתי ישירות למצבר (האוטו כבוי), שום דבר לא זז.
אח"כ חיברתי את המטען רכב שהגיע עם הארמור, נדלקו נוריות טעינה כמו עם המטען הביתי.
לא ניסיתי להניע את הרכב ולבדוק בחיבור ישיר לתחנת העגינה. לדעתי גם אם זה יעבוד זה יפגע באורך חיי הסוללה ואולי גם המכשיר. הארמור מצפה למתח מיוצב, ובתחנת העדינה אין מעגל ייצוב פנימי, לכן יש לחבר את תחנת העגינה למתח מיוצב של 15V באמצעות המטען רכב המקורי, ולמי שאין אז דרך מייצב ממתח אחר ג'נרי (לא צריך להיות קשה מדי למצוא ...)
בהצלחה לכולם, ותמצאו לי כבר תחנת עגינה עם USB - כולם ירוויחו מזה !!!
נדב.
תגובה להודעה: ARMOR X10 - טעינה ממתקן העגינה ברכב
נדב,
קראתי את ההודעה שלך מס' פעמים ולא בדיוק הצלחתי להבין מה עשית ואת התוצאות ...
לא נורא, כנראה בגלל שחם, תכף אדליק המזגן ואקווה שהמוח יחזור לתפקד ...
רענן
תגובה להודעה: ARMOR X10 - טעינה ממתקן העגינה ברכב
ציוד לבדיקה
2 תושבות לארמור ידית אדומה ללא יו אס בי אחת מותאמת לארמור ואחת ל-XRT ול-HH3
3 מחשבים ארמור אקסארטי ואמרהד3
4 סוללות שונות שתיים חדשות שהגיעו עם האמור ושתיים ישנות עם קיבולת נמוכה לקראת סוף חיים
מוד טעינה שנוסו:
1. ישירות מהמצבר לתושבת מונע ודומם לא נמצא הבדל בין מונע לדומם!!
2. שימוש במטען רכב שסופק עם הארמור שקע מצית ישירות למצבר ארמור נמצא בתושבת כשהיא מנותקת מהחשמל הרכב
3. מטען אוניברסלי שנרכש בבאג 220VAC 12 VDC ויציאות 15-24VDC מחובר לשקע מצית
4. ממיר מתח 12 ל 220VAC 150W שאליו מחובר מטען הבית או המטען האוניברסלי
להלן הדרוג:
שני מודים נתנו טעינה מהירה ויעילה כמו בבית של מחשב מרוקן לחלוטין 3 ו- 4
4 היה הכי אמין ללא כל בעיה 3. עבד טוב למעט רעש רדיו ורעשי ממסר ברוזננס במתח מצבר נמוך
לא היה הבדל בביצועים בין 3 ו 4 בשניהם חיווי נורת הטעינה מהבהבת
לא היה הבדל בין 3 המחשבים
ב-HH3 יש מד מטח טעינה בתוכנת ה-DRS המתח בתושבת מגיע ל-11.4V בדומם כנל גם במטען המצית במונע 11.8
הכנסתי לתושבת ארמור טעון מלא בתחילת יום העבודה ויצאתי לשטח הארמור עבד כל היום רצוף הרבה מעבר לזמן הסוללה והיה יכול להמשיך לעבוד ללא הגבלה
נורית הטעינה הייתה קבועה כל הזמן דולקת לא מהבהבת הקיבולת יורדת לבסוף קיבולת סוללה מתייצב על בערך 30% סוללה ומשם זה קבוע והמכשיר עובד רצוף
התנהגות זהה הייתה עם מטען הרכב שסופק
הקיבולת בהתייצבות תלויה באיכות הסוללה סוללה טובה זה יתייצב יותר גבוהה
אני אנסה למצוא מגבר מ-12DC ל- 18DC ולחבר את ההזנה לתושבת
לא ניסיתי להשאיר מכשיר כבוי בתושבת לטעינה ארוכה
לא ניסיתי את מטען המצית שסופק כשהארמור מחוץ לתושבת
תגובה להודעה: ARMOR X10 - טעינה ממתקן העגינה ברכב
אבי,
הכי פשוט וטוב זה מה שהצעתי בתחילת השרשור.
נדב ביצע זאת בכמה דקות עבודה עם ספק הרכב שהמוכר סיפק.
יתרון בשמוש עם ספק (מקורי או אונברסלי), מתח יציב ומסונן קבוע על 15V ללא תנודות ורעשים
שמספק האלטרנטור.
לדעתי זה הפתרון הכי בטוח לשלומו של ה-ARMOR .
ממליץ לכולם להשתמש בשיטה זו. גם למי שיש מתקן עגינה שמטעין ישירות בחיבור מהמצבר.
רענן
תגובה להודעה: ARMOR X10 - טעינה ממתקן העגינה ברכב
רענן, ואת זה אתה מבין ???
הערות/שאלות שלי מודגשות בפנים:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דיננוזאור שטח
ציוד לבדיקה
2 תושבות לארמור ידית אדומה ללא יו אס בי אחת מותאמת לארמור ואחת ל-XRT ול-HH3
3 מחשבים ארמור אקסארטי ואמרהד3
4 סוללות שונות שתיים חדשות שהגיעו עם האמור ושתיים ישנות עם קיבולת נמוכה לקראת סוף חיים
מוד טעינה שנוסו:
1. ישירות מהמצבר לתושבת מונע ודומם לא נמצא הבדל בין מונע לדומם!!
2. שימוש במטען רכב שסופק עם הארמור שקע מצית ישירות למצבר ארמור נמצא בתושבת כשהיא מנותקת מהחשמל הרכב
3. מטען אוניברסלי שנרכש בבאג 220VAC 12 VDC ויציאות 15-24VDC מחובר לשקע מצית
נדב: לא הצלחתי להבין מה זה ...
4. ממיר מתח 12 ל 220VAC 150W שאליו מחובר מטען הבית או המטען האוניברסלי
להלן הדרוג:
שני מודים נתנו טעינה מהירה ויעילה כמו בבית של מחשב מרוקן לחלוטין 3 ו- 4
4 היה הכי אמין ללא כל בעיה 3. עבד טוב למעט רעש רדיו ורעשי ממסר ברוזננס במתח מצבר נמוך
לא היה הבדל בביצועים בין 3 ו 4 בשניהם חיווי נורת הטעינה מהבהבת
לא היה הבדל בין 3 המחשבים
ב-HH3 יש מד מטח טעינה בתוכנת ה-DRS המתח בתושבת מגיע ל-11.4V בדומם כנל גם במטען המצית במונע 11.8 נדב: בלי קשר לסוגיית הטעינה, הפער נמוך מדי. מה המתח אם אתה מעלה סל"ד ?
הכנסתי לתושבת ארמור טעון מלא בתחילת יום העבודה ויצאתי לשטח הארמור עבד כל היום רצוף הרבה מעבר לזמן הסוללה והיה יכול להמשיך לעבוד ללא הגבלה
נורית הטעינה הייתה קבועה כל הזמן דולקת לא מהבהבת הקיבולת יורדת לבסוף קיבולת סוללה מתייצב על בערך 30% סוללה ומשם זה קבוע והמכשיר עובד רצוף
נדב: זה לא מצב תקין. הסוללה לא היתה צריכה לרדת כלל. בדוק בנסיעה ארוכה עם מטען הרכב שסופק עם הארמור, בלי תחנת העגינה. (אני בשלבי התקנה מכנית שלה כרגע אז לא נוח לי לבדוק לאורך זמן עד שאסיים...)
התנהגות זהה הייתה עם מטען הרכב שסופק
הקיבולת בהתייצבות תלויה באיכות הסוללה סוללה טובה זה יתייצב יותר גבוהה
נדב: לא. זה לא אמור לרדת כלל.
אני אנסה למצוא מגבר מ-12DC ל- 18DC ולחבר את ההזנה לתושבת
נדב: גם זה לא... אתה צריך מתח מיוצב של 15V.
אם תתן יותר אתה עשוי לגרום לטעינת יתר או אולי אפילו נזק למחשב.
לא ניסיתי להשאיר מכשיר כבוי בתושבת לטעינה ארוכה
לא ניסיתי את מטען המצית שסופק כשהארמור מחוץ לתושבת
נדב: אז תנסה ותראה ...
תגובה להודעה: ARMOR X10 - טעינה ממתקן העגינה ברכב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
רענן, ואת זה אתה מבין ???
הערות/שאלות שלי מודגשות בפנים:
נדב אני רוצה ליטעון את הארמור כשהוא על התושבת
הבדיקה של מטען המצית שהמוכר סיפק מחוץ לתושבת היא לצרכים אקדמיים כי אם יתברר שבמקרה כזה זה כן טוען לא עוזר לי
חיבור מטען המצית שסיפק המוכר למארמור בתוך התושבת כשהיא מנותקת מחשמל סיפקה חשמל אך לא טענה וזה בעיה בשבילי
לפי הספרות לתושבת יש מעגל הגנה וייצוב מתח אני רוצה להזין 18 V לתושבת ולמדוד את מתח הטעינה לדעתי עם אני מבין משהוא פלוס 3 וולט יאפשר למעגל שבתושבת להוציא מתח טעינה ייציב ומוגן
והמטען האוניברסלי שלי הוא אח של זה מתוצרת היטאצי
http://www.sollan.co.il/sale.asp?pid...lenum=#topnews
תגובה להודעה: ARMOR X10 - טעינה ממתקן העגינה ברכב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דיננוזאור שטח
אני חושב שהמטען הזה לא טוב.
ה-ARMOR צורך זרם בערך של כ-7.5 אמפר . כלומר צריך הספק של 120 וואט לפחות.
רענן
תגובה להודעה: ARMOR X10 - טעינה ממתקן העגינה ברכב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דיננוזאור שטח
חיבור מטען המצית שסיפק המוכר למארמור בתוך התושבת כשהיא מנותקת מחשמל סיפקה חשמל אך לא טענה וזה בעיה בשבילי
לפי הספרות לתושבת יש מעגל הגנה וייצוב מתח אני רוצה להזין 18 V לתושבת ולמדוד את מתח הטעינה לדעתי עם אני מבין משהוא פלוס 3 וולט יאפשר למעגל שבתושבת להוציא מתח טעינה ייציב ומוגן
לא הבנתי את המשפט המודגש - מה זאת אומרת "... בתוך התושבת כשהיא מנותקת מחשמל סיפקה חשמל ..." ?
פתחתי את התושבת. יש במעגל 2 דיודות, 2 קבלים וסליל, זה לא מעגל ייצוב, מקסימום סוג של הגנה.
אני ממליץ בחום להזהר עם מה שמזינים שם, חבל להרוס את המחשב ...
נדב.
תגובה להודעה: ARMOR X10 - טעינה ממתקן העגינה ברכב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
אני חושב שהמטען הזה לא טוב.
ה-ARMOR צורך זרם בערך של כ-7.5 אמפר . כלומר צריך הספק של 120 וואט לפחות.
רענן
על המטען שלי כתוב 80W יש לו הגנות ממתח נמוך גבוה וקצר וחימום
אני טוען איתו את הHH3 XRT שנים ללא בעיה וגם את האמור בעיקר בבית אבל גם לפעמים ברכב וב-HH3 עקבתי אחרי יציבות המתח והוא כמו שעון
חבל שאין בארמור פונקציה לראות את מתח ההזנה
תגובה להודעה: ARMOR X10 - טעינה ממתקן העגינה ברכב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דיננוזאור שטח
על המטען שלי כתוב 80W יש לו הגנות ממתח נמוך גבוה וקצר וחימום
אני טוען איתו את הHH3 XRT שנים ללא בעיה וגם את האמור בעיקר בבית אבל גם לפעמים ברכב וב-HH3 עקבתי אחרי יציבות המתח והוא כמו שעון
חבל שאין בארמור פונקציה לראות את מתח ההזנה
אצלי הספק המקורי של ה-XRT נשרף כאשר חיברתי אותו ל-ARMOR והרצתי תוכנת בדיקה/מדידת ביצועי מחשב.
ספק ה-ARMOR מסיבי יותר ואין לו כול בעיה להריץ XRT .
אגב, ספק ה-ARMOR יחסית לא מתחמם בעמסת המחשב .
כנראה שהספק של ה-XRT שרד אצלך בחיבור ל-ARMOR כי אולי הסוללות היו טעונות במלואן ולא העמסת את המחשב.
רענן
תגובה להודעה: ARMOR X10 - טעינה ממתקן העגינה ברכב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
לא הבנתי את המשפט המודגש - מה זאת אומרת "... בתוך התושבת כשהיא מנותקת מחשמל סיפקה חשמל ..." ?
פתחתי את התושבת. יש במעגל 2 דיודות, 2 קבלים וסליל, זה לא מעגל ייצוב, מקסימום סוג של הגנה.
אני ממליץ בחום להזהר עם מה שמזינים שם, חבל להרוס את המחשב ...
נדב.
אם כך יש כמה סוגי תושבות כי לפי המידע שלי יש תושבות עם מעגל הגברה
אם כך לתושבת הזאת אין סיכוי ליטעון כלום
כי בעבר לפני שהיה לי המטען האוניברסלי הייתי מטעין עם כבל פשלו מהמצית בלי הגברה ואז זה התנהג כמו שהתושבת מתנהגת אולי טיפה יותר טוב בגלל העדר הדיודות
1 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: ARMOR X10 - טעינה ממתקן העגינה ברכב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דיננוזאור שטח
אם כך יש כמה סוגי תושבות כי לפי המידע שלי יש תושבות עם מעגל הגברה
אם כך לתושבת הזאת אין סיכוי ליטעון כלום
איזה טמבל יצאתי, התשובה הייתה לי "מתחת לאף", בעצם בממ"ד.
מצאתי בקרטון של מתקן העגינה שלי (חדש חדש בקופסה ומהדגם הכסוף) את המסמך שמצורף.
עכשיו הכול מובן,
DRS קלטו את הבעיה והוציאו דגם מתקדם יותר הכולל DC TO DC CONVERTER להגברת המתח + הגנות .
על הדרך הוסיפו את ה-USB ועוד שיפורים מכניים לתפיסת החיווט למניעת ניתוקים ברעידות.
בקיצור, מחר אני אחפש את מס' היצרן שמופיע על התושבת שלי, אח"כ נדע מי בר מזל וקיבל מתקן עגינה משופר.
רענן
תגובה להודעה: ARMOR X10 - טעינה ממתקן העגינה ברכב
היום נסעתי מ-10 בבוקר עם הארמור כשהוא מורכב על הזרוע טעון לגמרי ,ניתקתי את הספקת המתח לזרוע וחיברתי את מטען המצית ,
המכשיר עבד רצוף עד 1500 עם GPS ו- נביגייד +טונאב+IGO +OBD2ברקע רוב הזמן בשטח ,
רמת הטעינה בזמן כיבוי לשינה נורית ליפני העליונה =כלומר שמר כל הזמן על מצב הסוללה
לא הי שום בעיות עבד בכל התוכנות במקביל בלי בעיה ,
חלק מהזמן גם WIFI פתוח וגלישה באינרנט במקביל לכל השאר כולל עידכון אנטי וירוס וסריקה מקיפה למחשב !!!! לא מיצמץ פרט למסך שחור בקטעים מסויימים של הסריקה לזמן קצר, ושוב כשכל התוכנות פעלו בכוונה לא סגרתי כלום
רענן ה-GPS פורט עובד בבלוטוט מול כולם במקביל חלק גם בשטח קשה טילטולים והתעללות שאפו
ואין על הרזולוציה של הטונאב בשטח קשה הנביגד בקקט כשמחקו שבילים ומעברים מהשטח הנביגיד הייה בקקט , רק עם טונאב והרזולוצייה שלו אפשר הייה לצאת ,
צריך להתקין שוב את גוגל לראות את הביצוע במצב כזה
תגובה להודעה: ARMOR X10 - טעינה ממתקן העגינה ברכב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
בקיצור, מחר אני אחפש את מס' היצרן שמופיע על התושבת שלי, אח"כ נדע מי בר מזל וקיבל מתקן עגינה משופר.
לא צריך מק"טים... המתקנים עם הלשונית הכסופה כוללים USB ומייצב מתח, הישנים יותר, עם הלשונית האדומה לא כוללים אותם ולכן צריך לחבר אותן למטען המקורי/חליפי ולא ישירות למצבר, ואת ה- USB אני מקווה לקמבן עוד הערב, לאחר שעמית תרם את התושבת שלו למדע (ובעצם כבר מיפה את החיווט עוד לפני שהגעתי אליו). תודה עמית !!!