פרויקט הTT של סרטינה מאחורי בתור מתכנן במידה רבה. לא לגמרי - התחלתי לאחרונה לתכנן מערכת מתלה קדמית משופרת, שאולי תחליף את הנוכחית בעונה הבאה. אותה גיאומטרית מתלה בדיוק, אבל מבנים שונים, שיהיו חזקים יותר וקלים יותר, שיתאימו לבולמים גדולים יותר (אין מקום לבולמי 3.5 אינץ' בנוכחי), שפרוק והרכבת הבולמים יהיה קל וקצר יותר, ובקיצור יישום של הרבה מאד לקחים מהרכב הראשון.
וכשהתחלתי לתכנן שוב, כמובן שהמחשבות זורמות מעצמן כבר אל מעבר לעדכון הרכב הראשון, אל הדבר הבא. וחשבתי שהפעם אפשר להתחיל לשתף את הפורום ממש מהתחלה של התהליך. אז קבלו קודם כל שתי תמונות של סקיצות ראשוניות, שהעיקר בהן זה הרעיונות הכלליים למתלה קדמי.
http://www.jeepolog.com/forums/attac...0&d=1301943876
http://www.jeepolog.com/forums/attac...1&d=1301943878
אז הנה הולך - דרישות:
1. רכב תחרותי עבור מרוצי באחה ישראל, וספציפית, חוצה ישראל.
2. דו מושבי
3. יעד ליחס הספק/משקל יבש: 250 כ"ס/טון. יותר מזה בשביל פחות מ230 - היצירה תשאר תכנון בלבד.
4. תקציב... זו הדרישה הקשה מכל, ומכיוון שאין לקוח אז אני יכול להגיד מה שאני רוצה... אבל אני חושב שאני מכיר את הלקוחות הפוטנציאליים, ו300,000 שקלים זה התקציב הכולל לבנייה. אם אין התכנסות לתקציב, אין טעם להתחיל ושוב ישארו הרבה תמונות יפות בשרשור הזה בלבד.
זהו לגבי הדרישות.
המפרט שיענה על הדרישות האלו כמובן מעורפל עדיין. בגדול יש שתי תצורות שנראות לי ריאליות - אחת זה סוג של מיניבאגי עם מנוע אופנוע, אבל עם צמיגים במידות של רכב. וברור שאני לא היחיד שחושב ככה, עובדה שרבים וטובים מנסים. האופציה השנייה היא שוב TT מוקטן, עם סרן אחורי חי. לצורך העניין בחרתי להתחיל עם השנייה שאותה אני מכיר יותר טוב, ועדיין מאמין שהיא הנכונה יותר בתנאים שלנו. למרות שאני בהחלט מתעמק גם באפשרות הראשונה ועוקב בדריכות אחרי כל ההתפתחויות בקטגוריה המעניינת הזאת.
המפתח לדעתי הוא בחירת המנוע. V8 זה פאסה. יש דור חדש של מנועי V6 בעולם. המייצג שלו בארץ, החל מהשנה, הוא הפנטאסטר של ג'יפ - 282 כ"ס ממנוע של 3.6 ליטר בגרסא של הגרנד צ'רוקי החדש. נהגתי עליו קצת. נותן. צפו מבחן דרכים של ברלי סופ"ש הזה. אני מאמין ומקווה שהרכב יהיה להיט, ותוך שנתיים שלוש יגיעו מנועים כאלו במצב מצויין לפרוקיות. טפו-טפו רק נזקי רכוש, כן? יש עוד מנועים כאלו, V6 קומפקטיים אורכיים, למשל מבית פורד, אבל אלו פחות נפוצים בארץ.
מנוע בנפל 3.6 ליטר משמעו, על פי תקנון FIA, משקל מינימום של 1200 ק"ג לרכב 2X4. ובשביל זה שווה להתאמץ. זה יחס של 235 כ"ס לטון, ממנוע חדש, מודרני, עם אפס שיפורים. כלומר, מנוע כזה, אם מצליחים להגיע למשקל היעד של 1200 ק"ג יבש, נותן סיכוי ראלי לעמוד בדרישה 3 שלי.
היתרון במשקל קל מתבטא בכל מקום - צריכת הדלק תהיה נמוכה יחסית, מה שיאפשר להסתפק במיכל דלק קטן יותר של נניח 30 גלון (לעומת 70 גלון בTT של סרטינה). זה גם עוזר למשקל, וגם זול משמעותית (המיכל יהיה תקני בכל רכב מרוץ שאני אהיה חתום עליו מהיום). עם משקל כזה, מהלכי המתלה הנדרשים יהיו קצרים יותר, מה שיאפשר אולי להסתפק בחיבור הבולמים האחוריים לסרן בסגנון CORR ולא לזרועות כמו ברכב מרוצי מדבר, מה שמוריד אילוצים מתכנון המתלה האחורי וכמובן מוריד עוד משקל. זה בטוח יאפשר שימוש בבולמי 2.5 אינץ' זמינים (אני חושב שהיום די ברור שלמכונית במשקל של 2 טון ומעלה צריך בולמי 3.5 אינץ', וכולם עוברים לבולמים כאלו גם בארץ). אצל כל היצרנים יש קפיצת מחיר משמעותית בין בולמי 2.5 ל3.5 אינץ'. עם משקל כזה, וגלגלים בקוטר 33 אינץ', יש גם סיכוי שהגיר האוטומטי המקורי המשודך למנוע יחזיק מעמד. ואם לא, בוודאי שגיר HD שלושה הילוכים קלאסי ישרוד הרבה יותר טוב מאשר ברכבי הTT הנוכחיים בארץ ששוקלים 2 טון ויותר.
אז זה הרעיון הכללי - TT תקני, דו מושבי עם מנוע של 300 כ"ס,משקל 1,200 ק"ג במחיר 300,000 שקל. ואללה לא יודע אם זה אפשרי. אבל לא עולה כסף לנסות לגלות את התשובה.