שלום לכולם.
כמו בכותרת, האם מישהו התקין מנוע V8 ל-CJ ?
הבנתי שבארה"ב, בזמנו, היה איזשהו דגם V8, אז ניתן גם "להכשיר את השרץ", לא?
תודה על כל עזרה/ייעוץ.
Printable View
שלום לכולם.
כמו בכותרת, האם מישהו התקין מנוע V8 ל-CJ ?
הבנתי שבארה"ב, בזמנו, היה איזשהו דגם V8, אז ניתן גם "להכשיר את השרץ", לא?
תודה על כל עזרה/ייעוץ.
אתה מדבר על מנוע AMC 304 , ולא אין להכשיר חוקית משהו שהוא לא 6 צילינדר בטור בCJ.
למה אתה חושב שאתה צריך V8?
כי אנחנו בארץ שבה היצרן לא קובע ויש לה "תקינה" משלה, ובארץ אין תקינה לCJ עם מנוע 8 צילינדרים.
אתה יכול להתקין על сj7 , בארה"ב רוב הדגם הזה יצא עם מנוע 8 גם לארץ הביאו דגמים דומים בזמנו ,לכן אפשר לרשום ברשיון דגם זה עם מנוע 8
התקינה היחידה בארץ..........................זה שוחד!!!!!וקומבינות!!!!!!!!!!
אה..לצערי ככה זה בארץ???!!!!
גל
מנוע AMC304 הוא לא מציאה גדולה, בלשון המעטה.
מנוע די עצל, כ"ס עלוב ביחס לנפח (כ-150 כ"ס מ-5 ליטר), מציאת חלקים וחלפים עבורו היא סו של אתגר. בוודאי כאן בארץ.
מילא אם זה ג'יפ שהמנוע הזה הגיע מקורי איתו, ואז עושים את הקומבינה המתבקשת ומחליפים את הנבלה למנוע V8 כלשהו של GM.
כזה בלגן, ובעיות עם החוק, בשביל עוד 35 כ"ס? תשפר את מנוע השש בטור.
אם כבר עוברים ל-V8 , אז לפחות שייתן תוצרת.
הרבה יותר חוקי : http://www.jeep4.0performance.4mg.com/stroker.html
ויש פה בפורום כמה כאלה שנותנים בראש
חבר'ה!
מה נהייה איתכם?!?!
אפשר לחשוב שאני פה מהיום או שאתם מכירים אותי כמי שעושה 1/2 עבודה...
- לשנות את המנוע מבפנים זה לא יותר חוקי, זה רק משאיר פחות סימנים מבחוץ - אותו בלוק.
- לכל אותם סטרוקרים יש בעיות חום ובלאי ראשים ובוכנות מפה ועד הסהרה - וגם בחו"ל, אם כבר מדברים על זה - והנושא עלה בימבה שירשורים במהלך השנים, פה ובצהוב.
- וגם אם חיים עם הבעיות האלה ומצליחים (בין תיקון לשיפוץ) לתת בראש פה ושם, זה עדיין מנוע שנמתח לקצה ולא V8 שמסתובב לאיטו באיזור 300 כ"ס (לפני שיפורים ו"מתיחות").
- אני מסכים עם דרור. בשביל 35 כ"ס לא מחליפים מנוע - אפשר להחליף פילטר אויר ואיזה גל זיזים מתון+ ואפילו ליסוע מעל 100..
העניין פשוט:
- לחבר יש CJ גרוטאה שלא נוסע היום (זקן כזה).
- לחבר יש במחסן מנוע V8 של קמארו 300 כ"ס ולמעלה מ-50 קג"מ (קילוגרם/מטר, כן? לא המפעל הזה בדרום..) שמונח לו סתם כך.
- החבר רוצה להשמיש את שני המציאות האלה - ביחד.
- לחבר יש "מוכנות כלכלית" לעשות את זה.
איך עושים את זה?
יש מתאמי תושבות מנוע שיחברו בין השניים?
יש מתאם בין V8 SMALL BLOCK CHEVY לגיר של CJ?
אם לא, איזה גיר כדאי לשים, שיעבוד עם הטרנספר?
כדאי כבר להחליף את הגיר+טרנספר - לאילו?
ובסוף בסוף, איך רושמים הכל ברשיון - אילו מסמכים צריך מהארץ/מחו"ל? יש למישהו רכב כזה רשום (להביא דוגמא)? למי פונים שיעזור, במיוחד ברישום?
אפשר לענות גם בפרטי, אם זה מסובך.
תודה.
טכנית בטח שאפשרי ומקובל בעולם להרכיב סמול בלוק שבי בCJ, כל המתאמים והחלקים קיימים על המדפים, יש והיו כאלו CJ בארץ לא מעט. לגבי הרישום ברשיון - אתה צודק שלא נולדת אתמול, אני מניח שהתשובה ברורה לך, ואין שום טעם להמשיך את הדיון על הסוגיה הזאת. ואת זה אני אומר גם לשאר החברים - תחזרו לנושא - אני לצערי כבר לא זוכר, ימי הCJ והנבירה שלי בספרים חלפו. יש ספרים מצוינים בנושא באמאזון בשביל רקע כללי, ואחר כך נבירה בפורומים אמריקאים בשביל הפרטים המעודכנים.
אותי מעניין איזה מנוע של קמארו שמפתח 300 כס יכול לשבת אצלו במחסן......יש איזה פרטים? קוד?, אפילו תמונה..
טכנית, הכל אפשרי.
בקטלוגים אמריקאיים תמצא את כל סוגי המתאמים לשידוך כל מנוע לכל גיר.
חוקי זה לא (בישראל), ובאמת אין מה להרחיב בעניין.
הייתי מוסיף גם שסביר להניח שלאחר ההשתלה,עם יותר מפי 2.5 כ"ס וכמעט פי 2 מומנט מהמנוע המקורי, הג'יפ המדובר לא יצטיין באמינות מופלגת, וזאת בלשון המעטה.
המספרים המקוריים מצוצים מהאצבע
REAL WORLD
220-240 כיצא מהמפעל
אבל זה לא הנקודה, וידעתי מה שאלתי (כי ידעתי מה תהיה התשובה)
המקום היחידי שהייתי שותל את המנוע הזה הוא בגינה, וכמה שיותר עמוק
הוא בעייתי, חלקים פשוטים יקרים להחריד
והסיכוי של חברך לגרום לו להניע (בלי לקנות צמה קאסטום יקרה) שואף לאפסי.