ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/conte...9%D7%94%D7%9D.
Printable View
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/conte...9%D7%94%D7%9D.
עצוב
כתבה גדולה מהחיים.....
קרעת אותי מצחוק....
אתה יודע ש 300 שם למעלה זה כמו 10 פה למתה....מנסיון
אני נשבע לך אני מת לצחוק, אבל בדיוק נגמר לי הטישו לנגב את הדמעות מרוב שזה עצוב...
יסלחו חברי הפורום וגם מנהליו אני אחרוג ממנהגי רק הפעם
פי כוסאומו המדינה!
לא היה לי כוח לקרוא את כל מה שכתבת דרור אבל ראיתי את הכתבה בטלביזיה ויש לי רק דבר אחד להוסיף להרגשה שלך שהיא ברובה נכונה. והיא ככל הניראה למי שיש הרבה פפילינוס לתחביב אז הוא מצליח להזיז דברים שנוגעים לתחביבו.
ופה יש רק 20 בערך וענף הרכב יש 20.000 פראירים שע"י הברוקרטיה משלמים הרבה כסף לקופה הציבורית.
טל
זה העניין, שלא צריך לדחוף מזומנים מתחת לשולחן לאף אחד.
הקיט יקר, נכון. בכל זאת זה מטוס וגם נראה רציני ולא צעצוע.
אבל מי שיכול קונה ומביא, (יש כאלה שעושים את זה בשותפות בין שניים-שלושה-ארבעה שותפים) משלם את המיסים והמכסים (לא יודע כמה בדיוק, בינינו זה גם לא באמת משנה), לשלם בוודאי כמה אגרות (שוב, לא משנה הסכום המדויק, אלא העיקרון) ואפשר להתחיל לבנות ולהינות, ואחר כך לקבל לזה רישוי ולהתחיל לטוס ולהינות. כל כך פשוט.
אבל מה הפלא? זה רק אווירון. אוטו לעומת זאת....
דבר אחד ויחיד מציק לי בכל הסיפור הזה - שמישהו מהנשמות הטובות במשרד התחבורע קורא את זה עכשיו, תופס את הראש וכבר מחר בבוקר, בשם שוויון האיסורים, סוגר גם לבוני האווירונים את התחביב.
זה הטריד אותי כל הזמן כשכתבתי, אבל מצטער, לא יכולתי להתאפק.
כמה שזה נכון!
הפוליטיקאים אור ירוק מרוצים מהפופולאריות הזולה,
לה הם זוכים בעקבות הכבשה השחורה.
אותו טרנד פוליטי ומסחרי שקוראים לו "אקולוגי" מה זה בכלל אקולוגי?
אילצת אותי להרשם :-)
זה כ"כ לא קשור לאקולוגי
בארצות נכר יכול כל אדם לקחת את רכבו שמנועו שווק חיים או שסתם נשבר לו, לזרוק את כל חלקי המזהמים ולהתקין מנוע חשמלי.
בלי לשלם לביטר פרייס על כל ק"מ, פשוט להתחיל לנסוע על חשמל.
אני רק מנסה לדמיין מישהו מגיע פה למבחן עם אוטו שעבר חישמול שכזה, בטח יחברו אותו(את בעל הרכב) לשקע.
מספיק לעשות חיפוש קטן ולראות כמה יש
http://www.google.com/search?q=ev+conversion
ציטוט: "שלא תטעו. אני לא מדבר על טיסן ולא על אולטרא-לייט אלא על אווירון אמיתי, עם מנוע וכנפיים ושני מושבים ותא נוסעים סגור בחופה, מלא במכשירים אלקטרוניים, עם איזה 15,000 ניטים..."
מדובר במטוס המוגדר כ"אוירון זעיר משקל" (אז"מ) אולטראלייט בלשון העם. מוגבל במשקל כולל של עד 600 ק"ג ועד שני נוסעים כולל טייס, גובה טיסה של עד 500 רגל, מהירות טיסה אופקית וישרה של לא יותר מ=100 מייל/שעה. האז"מ מובחן ממטוסי התעופה הכללית (GA) בכתובת "experimental" שמחויבים לשאת עליהם. יש אז"מים הנבנים כמעט מאפס ויש המגיעים כקיטים והמחירים בהתאם. רמת המורכבות הטכנית שלהם משתנה בהתאם לדגם ולתיכנון כשיש מטוסים פשוטים מאד ויש יותר מורכבים.
אותי זה לא מצחיק ולא יצחיק גם אם פולי ז"ל יקום ויתאחד מחדש עם חבריו הגששים, לטובת מערכון
שיכתוב יוסי בנאי זצ"ל ביחד עם חביבנו דרור ברלי יבדל"א שיחיה שנים רבות.
הגעתי לשלב של השלמה וקבלה. זה השלב שמגיע אחרי שלב היאוש, התיסכול, הכעס, והרצון להילחם ולשנות.
המדינה בה אנו מנסים לחיות חיים מלאים ושלווים גורמת לנו להיות נרגנים ועצבניים בעל כורחנו,
מה שפוגע קשות באיכות החיים שלנו.
דרור כתבת יפה מאוד.
אני לא בקיא עד כדי כך בפרטים הטכניים, בהגבלות ובתת-סעיפים בהגדרות הרישוי של מטוסים קלים או "זעירי משקל" או איך שלא יקראו לזה. כמ מהר וכמה גבוה מותר להם לטוס - וכמה מהם חורגים מהמהירויות הללו (בהרבה מאוד), לא מענייני. מצידי שיהיו קריטריונים דומים ל"מכונית זעירת משקל" או איך שיקראו לזה. אני מסתכל על דבר אחד - מותר לך לבנות את זה לבד, בעצמך. יש קריטריונים מסודרים להגדרה ולבדיקה של זה, וזה מקבל רישוי. חוקי, מסודר, הגיוני, פשוט ונכון.
הסיפור הזה בא להראות איך הרשויות יודעות לנהוג בהגיון כשהן רוצות. חבל רק שההגיון של הפקידונים נכבה והמוח שלהם נאטם כשזה נוגע למכוניות.
דרור
תכניס לענף התעופה חברות ביטוח חברות ליסינג יבואני מטוסים
ורשתות מוסכים כולם מסריחים מכסף וכוח .....וכפי שאתה יודע סירחון כזה מושך פוליטיקאים ופקידוני פקידונים.
ותקבל את כל הגישפט גם בתעופה.
עצוב מעצבן אבל אין הרבה מה לעשות.
חג שבועות שמח
ניר
יש הרבה מהאמת במה שאתה אומר אבל יש לזכור שעם התעוררות ענף האז"מים חלה עליה מדאיגה בתאונות אויריות חלקן הגדול עקב רמת תחזוקה לקויה כשחלק מהתאונות הללו גבו חיי אדם. אני לא בטוח שהמצב הנוכחי ישאר כמות שהוא ויתכן ותהיה מגמה של הטלת מגבלות והחמרה בפיקוח. מרווח הסיכון בכלי רכב קרקעי הוא יותר גדול מאשר בכלי רכב תעופתי.
דרור,
פה בארה"ק יש כמה דברים בולטים שמניעים את המדינה תקשורת, כסף והרבה כסף,
כשכל פוליטיקאי מרגע שנבחר דואג רק לשמר את הכיסא שלו לקדנציה נוספת, אל תצפה ליוזמות, לדברים שיקרו, גם אם הם נאורים ותועלתם תהיה בטווח בנוני או ארוך, למה כי הפוליטיקאי הבא אחריו יגזור קרדיטויוכתר כאחד שעושה בניגוד ל... זה שיזם באמת.
ותעז לעשות משהו שהוא מנוגד להבנת/ידיעת/רצון התקשורת ותראה מה קורה איתך,
הרי אם יאשרו " הקלות" לבניה או ייצור רכב בבית לא תעבור דקה והתקשורת תקטול את זה, בלי קשר לאינסוף קומבינות שירוצו ויסכנו חיים, אבל התקשורת תחגוג, מה תחגוג בלי סוף, וזה יגרום לסיכון הכסא...
דוגמאות לא חסר, כמה פעמים פתחת עיתון והכותרת הקצינה ללא קשר את תוכן הכתבה שגם היא לא כל כך קשורה למה שקרה באמת ויותר מזה אפילו מסלפת דברים,
והדרך היחידה לעשות את הדברים בלי שהתקשורת תחפור זה בשקט או ע"י פתק. ע"ע סמי עופר ז"ל והישיבה הידועה.
כסף גורם לכל הגלגלים במדינה לזוז הוא הכוח שמניע והשחור... שמשמן... ומשמן...
150,000$ לתחביב זה מי שיש לו יותר,
זה אחד שמקושר ללוביסטים
זה אחד שמקושר לגלגלים, לפוליטיקאים,
זה אחד שהנ"לים רוצים להיות חברים שלו...
זה אחד שיש לו את הלגטימציה לטוס עם מטוס שהוא בנה
היות ולך אין את הנ"ל אתה תמשיך לרכב על סופה, שתתקן במוסך,
תשפר תחת 10000000 מגבלות ותוך 10000000 מחשבות מה יקרה אם ואיך אני מסתיר ואיך ואיך ואיך...
וכשתחליף גלגל בבנצ'ריה אל תרגיש מוזר שמצלמים לך את הבגוש,
אגב כם לי הכתבה צרמה טיפה, המחישה את עומק ההבדלים בעם, ובנוסף אורך ה"כתבה" על החוצה לעומת סיקור ההטסה... שת'כלס החוצה "קרוב" יותר לכל העם ובר השגה.
תומר,
שהמעט שיש לו הולך על חוקי המדינה וטימטומה,
ומצטער על זה שאין לו הרבה הרבה הרבה יותר כדי לקנות לעצמו את החיים...
הארץ זבת חלב ודבש, אבל קברניטיה הורסים אותה.
חג שבועות שמח.
"כסף גורם לכל הגלגלים במדינה לזוז הוא הכוח שמניע והשחור... שמשמן... ומשמן..."
במדינה ? אתה מתכוון בעולם.
המדינה שלנו , ברשות פקידוניה, היא ארץ אוכלת יושביה- בלי לפגוע בארץ - אותה אני אוהבת בלי קשר.
אבל הזמן יעשה את שלו.
בסוף זה יבוא גם לנו.
תומר, לדעתי הלכת רחוק מדי. הכסף והקשרים עם פוליטיקאים אינם העניין כאן.
יש אנשים שיכולים להשקיע 150K$ בתחביב, אין לי בעיה עם זה. זכותם המלאה ואני גם מפרגן להם.
יש הרבה אנשים, גם כאן בפורום הזה, שמשקיעים הרבה יותר במכוניות ובספורט מוטורי.
כעיקרון, הליך רישוי מטוסים קלים מבנייה עצמית אינו פריבילגיה של עשירים. נכון שכדי לקנות/לבנות ולהחזיק בכלי טיס, אתה באמת צריך להיות בעל אמצעים, אבל להליך הרישוי אין שום קשר למצבך הפיננסי.
תגיד שאין לך 150K? אתה יכול לעשות את זה עם עוד כמה שותפים. ופתאום זה יהיה נגיש. כן בהישג יד. בגלל שמטוס זה בכל זאת עניין יקר, חלק ניכר מהמטוסים הקלים בארץ הם באמת בבעלות משותפת של כמה אנשים.
בוא'נה, גם אחזקת רכב שטח אינה עניין לתפרנים. ובכל זאת אנחנו עושים את זה. אז מה מותר המטוס על הג'יפ?...
מה שהדליק אותי כשצפיתי בכתבה בטלויזיה, היה העיקרון - שאת המטוס מותר לך לבנות לבד, אבל את האוטו לא.
גם אם תהיה מיליונר ומקושר, חוקי המדינה אוסרים עליך להביא לכאן מכונית בקיט להרכבה עצמית, מהסוג שחוקי בכל ארץ נורמלית. אתה לא יכול להביא לכאן שום מכונית בלי להעביר אותה שבעה מדורי גהינום בתהליך ה"תקינה". איפה מתחבאת התקינה הזו כשמדובר במטוסים? יש בכלל דבר כזה?... שלא תטעה, אני לא בעד להקשות את החיים על בוני מטוסים, אלא בעד צמצום דרסטי של התקנות, האיסורים וההגבלות בכל מה שקשור למכוניות, ובין היתר גם להתיר הרכבה עצמית של מכוניות מקיטים. איזה תקינה צריך בדיוק? אתה מסיים לבנות את האוטו - שיילך לטסט. ישקלו אותו, יבדקו שהוא מוברג כמו שצריך, עוצר כמו שצריך, זוויות היגוי נכונות, שאין לו חופשים, שהוא לא מזהם את האוויר, והיידה - תשלם אגרה, תקבל רשיון ותעלה לכביש. כמו שעושים היום במטוסים.
נכון שעל הכביש הרבה יותר צפוף. אבל באוויר אין שום מרווחים לטעויות. שגית-נפלת-נהרגת. אז לאסור הרכבה עצמית של מכוניות בתואנה של "בטיחות" ובאותה נשימה להתיר הרכבה עצמית של מטוסים?.... אם זה לא היה כל כך מטופש ועצוב, זה היה קורע מצחוק. לטעמי האישי זה אבסורד שמצדיק התייחסות.
אז כנראה שהשלב הבא הוא פתיחת אתר "אווירולוג".
ולהתחיל לחסוך.
עצוב ונכון.
ואנחנו עדיין לא עושים עם זה כלום.