תגובה: טרופר פג'רו או טרנו?
אהלן אברהם,
כמובן שאני משוחד אז אני אמליץ על פג'רו,
ארוך שנת 98-99 תואם את התקציב שלך, צריך לחפש משהו טוב, אם זה רכב נוסף אז קח את הבנזין..
לי יש 97 דיזל קצר אמין במידה ומטפלים ולא מזניחים הצריכה של הדיזל 1 ל 7-8 הבנזין שותה קצת יותר...
בהצלחה בחיפושים...
תגובה: טרופר פג'רו או טרנו?
תגובה: טרופר פג'רו או טרנו?
להלן סדר העדיפויות אם אני הייתי צריך לקנות מכונית דיזל בשנתונים עד 98 .
טרופר דיזל עד שנת 98 , רכב יעיל, פשוט , נוח , זול לאחזקה ומסרב למות - לא לגעת בדיזלים שלהם אחרי 98 . - רכב בעל יכולות שטח מעולות בבסיסו - שלדה חזקה מאוד.
טראנו - אמין מאוד , פחות גדול ,יכולות שטח פחות טובות מהטרופר , מספק את הסחורה , מכיר כאלו עם 700Kק"מ ועדיין נוסעים .
פג'רו - נוסע מצויין , מהלך מתלים של עגלת סופר מרקט ,מתלים עדינים ,ציריות, בשנים האלו יתכנו בעיות עם הטורבו (עולה המון כסף) , בעל נעילה אחורית מקורית - ח"ח יקרים מאוד .
תגובה: טרופר פג'רו או טרנו?
שלושה כלים דומים מאד ביכולת, שלושתם יענו על הדרישות שלך. טרופר ופאג'רו קצת יותר מרווחים. פאג'רו מגיע עם אופציה של נעילת דיפרנציאל אחורי מקורית - בהחלט יתרון משמעותי בעבירות אם אתה קונה כלי כזה (לבדוק שהנעילה תקינה). לפאג'רו בשנתונים המדוברים מערכת העברת כוח יותר משוכללת מהשניים האחרים (super-select חמישה מצבים).
אבל אתה לא שואל מה התוצאה של מבחן דרכים שנערך לפני 12-15 שנה לכלים האלו כשהיו חדשים... ההבדלים שאז אולי נראו משמעותיים לכתבי הרכב, בטלים בשישים. אז איך בוחרים רכב שטח ישן משומש?
או שיש לך איזה קבעון מוקדם למותג זה או אחר - נפוץ במיוחד להיות מקובע על ג'יפ (מודה באשמה), לנדרובר, או טויוטה, אבל בהחלט קיימים פה בפורום חסידים מושבעים לכל מותג.
ואם השיקולים הם ענייניים לחלוטין - מוסכניק טוב ואמין שאתה מכיר, באזור מגוריך, שמתמחה ברכב מסוג מסויים, בהחלט שיקול בעד אותה המכונה.
תגובה: טרופר פג'רו או טרנו?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אמיר מויאל
כמובן שאני משוחד אז אני אמליץ על פג'רו,
ארוך שנת 98-99 תואם את התקציב שלך, צריך לחפש משהו טוב, אם זה רכב נוסף אז קח את הבנזין..
פאג'רו בנזין ארוך , מנוע מסובך ויקר לאחזקה .
אם אני הייתי צריך להחליט :
א. טרופר ידני ארוך דיזל 3.1 (עד שנת 98 )
ב. פאג'רו ידני ארוך דיזל 2.8
ג. פאג'רו ידני ארוך דיזל 2.5
ד. טראנו
בהצלחה
רענן
תגובה: טרופר פג'רו או טרנו?
היה לי את שלושתם:
טרנו ארוך- מחדש עד 200K
לא היו תקלות בכלל כלום אבל היה קושי מסויים בכל מעבר קצת קשה או מעלה ארוך עם דרדרת
בסה"כ רכב נחמד אבל לא כזה שאפשר לזכור.
טרופר 99 ידני ארוך - היה אצלי כשנתיים
כשלא היו לו תקלות רכב נעים חזק עביר מאד ומרווח אבל , הלך מנוע אח"כ ראש מנוע אח"כ משאבת סולר
ואח"כ היה נכבה ללא סיבה ולקח זמן עד שנמצא החיישן המתאים חלקים יקרים מאד.
לא מומלץ
פאגרו קצר 2.5 ידני ברזנט 97 לא סופר סלקט- מלפני שנתיים עד היום.
רכב נפלא רק מילים טובות יש לי עליו אחרי יישור קו קטנטן אין תקלות
נוסע נהדר (זריז מאד אם שומרים על תנופה) חסכוני עביר בצורה טובה אם מכירים במגבלות מהלך המתלה הזוועתי שלו
נעילה אחורית מקורית לוקרים ידניים ללא דיפרנציאל מרכזי.(part time)
אני לא מסתדר עם דיפרנציאל מרכזי מעדיף לשלב רק כשצריך .
אם אתה מוצא רכב מתוחזק ושמור היטב מאד מומלץ.
תגובה: טרופר פג'רו או טרנו?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
moshik999
טרופר 99 ידני ארוך - היה אצלי כשנתיים
כשלא היו לו תקלות רכב נעים חזק עביר מאד ומרווח אבל , הלך מנוע אח"כ ראש מנוע אח"כ משאבת סולר
ואח"כ היה נכבה ללא סיבה ולקח זמן עד שנמצא החיישן המתאים חלקים יקרים מאד.
לא מומלץ
אתה בוודאי מתכוון למנוע 3.0 "המפורסם" ...
אני התכוונתי למנוע 3.1 (עד שנת 98) וותיק ואמין !
רענן
תגובה: טרופר פג'רו או טרנו?
אם אני הייתי צריך להחליט :
א. טרופר ידני ארוך דיזל 3.1 (עד שנת 98 )
ב. פאג'רו ידני ארוך דיזל 2.8
ג. פאג'רו ידני ארוך דיזל 2.5
ד. טראנו
בהצלחה
רענן
למה היית מעדיף את הטרופר על הפאג'רו דיזל?
תגובה: טרופר פג'רו או טרנו?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
avraham234
למה היית מעדיף את הטרופר על הפאג'רו דיזל?
הטרופר נוח ומפנק יותר, מהלך מתלים טוב יותר.
אני טוען שגם בנוי חזק יותר (מכלולי הנעה - סרנים טרנספר).
בנוסף הגימור בתא (דשבורד) שורד יותר.
המנוע 3.1 של הטרופר מאוד אמין.
חסרון מול הפאג'רו, אין לו נעילה אחורית מקורית. אבל,
ניתן להוסיף נשלטת (ARB) או אוטומטית.
רענן
תגובה: טרופר פג'רו או טרנו?
הייתי בדילמה הזאת בדיוק לפני חודש, הייתי בוחר ללא ספק בטרופר, ובדיוק מהסיבות שקודמי כתבו.
לא הייתי ממהר להעניק יתרון לטרופר מבחינת אמינות מכלולי הניעה, לטרופר נקודם כשל רצינית בדמות הגיר שדורש התקנת מערכת קירור כדי לשמור עליו וכו...
מניסיון במרוצי הראלי רייד רכבת הכוח של הפג'רו עמידה באופן מפתיע לאורך זמן וגם עם הספקים גדולים משמעותית.
אבל שוב אלה שטויות , בשני הרכב מכלולי ההנעה חזקים מאוד.
ונעילה אחורית היא הוצעה משמעותית מאוד, במחיר שלה בפג'רו תוכל להרכיב למשל סט מיגונים ומתלים משופרים.
בכל אופו לא הייתי בוחר בפג'רו, במחיר 30 פג'רו הוא משנתון נמוך, 95 - 97 גג!, ושמור במחיר הזה קשה למצוא.
בטרופר אתה כבר מדבר על שנתון 98 ושם ניתן למצוא רכבים שמורים יותר.
פנים הרכב עמיד מאוד בטרופר ונראה כאילו יחזיק עוד שנים.
באופן אישי אני חושב שהפג'רו נראה מאוד מיושן ביחס לטרופר בעל המראה השמרני אבל נשמר טוב עם השנים.
תגובה: טרופר פג'רו או טרנו?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
chase
הייתי בדילמה הזאת בדיוק לפני חודש, הייתי בוחר ללא ספק בטרופר, ובדיוק מהסיבות שקודמי כתבו.
לא הייתי ממהר להעניק יתרון לטרופר מבחינת אמינות מכלולי הניעה, לטרופר נקודם כשל רצינית בדמות הגיר שדורש התקנת מערכת קירור כדי לשמור עליו וכו....
קצת מפתיע , רק קנית ואתה כבר מומחה לנקודות כשל וקירור לגיר ...
בכול מקרה, אם תקרא טוב, הבחור מתעניין על גיר רגיל . כך שגם טרופר בנזין (כמו שלך ) לא על הפרק !
רענן
תגובה: טרופר פג'רו או טרנו?
תודה רבה לכולם! נראה לי שאני אחפש טרופר.
שבוע טוב
אברהם.
תגובה: טרופר פג'רו או טרנו?
רענן תודה על ההכוונה, אם מדובר בגיר רגיל זה אכן גיר עמיד מאוד.
לגבי המומחיות שלי, לך יש טרופר כבר המון זמן ובכל זאת לא היססת לכתוב לי תגובה לא סבירה בפורום אחר...
לא צריך להיות מומחה גדול כדי לדעת שיש בעיות כשל בגיר האוטומטי של הטרופרים.
אבל לצורך העניין, כן רענן, אני מומחה , אם יש לך עוד שאלות על טרופר אתה מוזמן לפנות אלי בפרטי : )).
תגובה: טרופר פג'רו או טרנו?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
chase
לך יש טרופר כבר המון זמן ובכל זאת לא היססת לכתוב לי תגובה לא סבירה בפורום אחר...
הסבר, נמק והכוון או קשר לפורום האחר.
אני משתדל להיות עיקבי בתשובתיי כך שקשה לי להאמין שאני באיזה שהוא פורום או זמן (אפילו כשתוי ) היללתי את הגיר זבלה שבאוטומט.
רענן
נ.ב - תסתכל בפרטים שלי שמופיעים בפורום איסוזו ישראל , מול ההגדרה גיר ....
תגובה: טרופר פג'רו או טרנו?
הכוונה בפורום של איסוזו אבל זה ממש לא מהותי וסתם קטנוני, כמו שאמרתי הגיר האוטומטי הוא זבל ולא צריך להיות מומחה גדול כדי לדעת את זה.
תגובה: טרופר פג'רו או טרנו?
קבע את יד2 כעמוד הבית ונסה לדוג את אחד מכלי הרכב הנ״ל במצב הכי טוב שאפשר, מעט ידיים, מעט קמ מטופל כראוי. אתה צריך לחפש היטב ולבדוק הרבה מועמדים כדי לא ליפול עם רכב ישן בתקציב הזה, אז אל תגביל את עצמך לדגם אחד.
תגובה: טרופר פג'רו או טרנו?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ניר ל
קבע את יד2 כעמוד הבית ונסה לדוג את אחד מכלי הרכב הנ״ל במצב הכי טוב שאפשר, מעט ידיים, מעט קמ מטופל כראוי. אתה צריך לחפש היטב ולבדוק הרבה מועמדים כדי לא ליפול עם רכב ישן בתקציב הזה, אז אל תגביל את עצמך לדגם אחד.
זה בדיוק צריך להיות השיקול שלך - תכיר את נק' התורפה העיקריים של שלושת הדגמים וחפש רכב ששמור ביותר. הדגם עצמו חשוב, אך יותר חשוב מצב הרכב.
רבין
תגובה: טרופר פג'רו או טרנו?
אנקדוטה קטנה - בפעם האחרונה שחיפשתי רכב , התקציב היה עד 200 אלף ש״ח, חפשתי יד ראשונה קמ נמוך תיעוד טיפולים, טרופר בנזין , לנדקרוזר 120 , פאג׳רו החדשה הכוון היה שנים 2004 עד 2008, אחרי חצי שנה של חרישה וחיפושים- הגעתי לעבודה בבוקר, פתחתי את הלוח, קפצה לי לעיניים מודעה של פאג׳רו 98 יד ראשונה עם 150 אלף קמ במחירון, תוך עשר דקות יצאתי לראות אותו ותוך שעתיים הוא היה בבעלותי. אוטו לפנים ! *