תגובה: מנוע מנפח-קצת הבהרות
אור ערב טוב.
נזילות השמן, ממחזיר שמן קדמי, אחורי, אטם מכסה שסתומים?
צריכת שמן, תגדיר מה זה " לא צורך יותר מדי"? כמות פר ק"מ.
נשם מנוע, נבדק?
אם כמות השמן הנצרכת היא אכן לא גדולה, ייתכן והיא נובעת מהנזילות.
תגובה: מנוע מנפח-קצת הבהרות
הי שמוליק
הנשם פורק נתנו גז ויצא פצצות של אויר מהול ביריקות שמן מפתח חיבור הנשם.
השאלה היא האם כל הסמטוחה נמצאת בבלוק כי אז אפשר להחליפו .
שניים שלושה מכונאים מביני עניין הגדירו את המנוע בתור מנפח ללא חת.
אני צריך מעט המברות לגבי האנטומיה של המנוע וכל המרכיבים הסורחים במקרה ברור של ניפוח
תודה וסופש נעים
אור
תגובה: מנוע מנפח-קצת הבהרות
על קצה המזלג.
מנוע מנפח הוא מנוע שחלק מהקומפרסיה שלו, שאמורה להיות בתוך הצילינדים ולהפוך
לעבודת מנוע, "דולפת" דרך הרינגים שמורכבים על הבוכנות, כדי ליצור אטימה.
שחיקת הצילינדר או הרינגים, או לחילופין רינגים תפוסים מפיח, גורמים לניפוח הזה.
כמובן שאם תחליף מנוע, פתרת את הבעייה. בהנחה והמנוע השני תקין, כמובן.
תגובה: מנוע מנפח-קצת הבהרות
צילינדרים\רינגים מצויים בבלוק לפי הבנתי הדלה במנועים.
יש אפשרות להשתמש בבלוק התקין שיש לי כחלופי?
תגובה: מנוע מנפח-קצת הבהרות
אכן, הצילינדרים הם חלק מהבלוק.
הרינגים, לא. הרינגים מולבשים בתוך חריצים ייעודיים בבוכנות,
שגם הן לא חלק מהבלוק.
תגובה: מנוע מנפח-קצת הבהרות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shmulikbg
על קצה המזלג.
מנוע מנפח הוא מנוע שחלק מהקומפרסיה שלו, שאמורה להיות בתוך הצילינדים ולהפוך
לעבודת מנוע, "דולפת" דרך הרינגים שמורכבים על הבוכנות, כדי ליצור אטימה.
שחיקת הצילינדר או הרינגים, או לחילופין רינגים תפוסים מפיח, גורמים לניפוח הזה.
כמובן שאם תחליף מנוע, פתרת את הבעייה. בהנחה והמנוע השני תקין, כמובן.
ואפשר להוסיף בעניין הזה: רינגים שחוקים גורמים לדליפת קומפרסיה לחלל המנוע, מה שגורם לשלושה דברים:
עשן מסתלסל מהנשמים וריח של אדי שמן: אדי שמן נדחפים החוצה דרך הנשמים (בהנחה ולא סתומים, הם ייסתמו בהמשך) וזה דבר שתוכל לראות ולהריח. בשלב מסוים העשן הזה יאיים להרעיל אותך... זהירות - זה מסרטן ביג טיים.
נזילות: אותה קומפרסיה שדולפת לתוך חלל המנוע תגרום לנזילות שמן מכל מחז"ש ואטם. בשלב מתקדם המנוע כבר לא יזיע ולא ינזל - הוא יתחיל לטפטף כמו משוגע.
ירידה בסחיבה: רינגים שחוקים = דליפת קומפרסיה = עם התגברות הבלאי, והתחהל של צריכת שמן, אתה תרגיש גם ירידה משמעותית בסחיבה.
בקיצור - על פניו, לפי התיאור שלך המנוע שלך נמצא בישורת האחרונה של חייו. אם כי בהיילקס לך תדע, אלה נבלות שלא מתות בקלות, יש מצב שהישורת הזו עשויה להיות ארוכה... בגדול, יש לזה שני פתרונות - שיפוץ המנוע שלך או החלפה למנוע אחר.
תגובה: מנוע מנפח-קצת הבהרות
ערב טוב
תוך המסע שלי לרכישת היילקס 02-06 יצא לי לראות לא מעט בשלושה חודשים האחרונים.
מצאתי את השרשור הזה ורציתי לשאול - אמרו לי בפירוש שיציאת עשן לבן מהמדיד היא סימן למנוע מנפח.
אז למה רוב ההיילקסים שראיתי מעשנים משם?... (ובעלי הרכב מתעלמים מזה בנונשלנט כמובן, כאילו זה טבעי ואין בעיה, והמחיר בשמים למרות זאת).
האם זה אכן טבעי?
מציין שהיו כאלו עם הזעות קטנות יחסית וכאלו עם יותר הזעות
תגובה: מנוע מנפח-קצת הבהרות
שים אצבע על פתח צינורית המדיד (כמובן בלי המדיד). אם אתה מרגיש לחץ נגדי אז זה מנוע מנפח.
תגובה: מנוע מנפח-קצת הבהרות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
assafy
שים אצבע על פתח צינורית המדיד (כמובן בלי המדיד). אם אתה מרגיש לחץ נגדי אז זה מנוע מנפח.
גם זה לא מדויק.
מנוע זה לא מערכת אטומה.
יש ערכים תקינים לגזים בקראנק ובמכסה שסתומים.
בדיקת דליפה מצילינדרים לא עושים בצורה הזו.
תגובה: מנוע מנפח-קצת הבהרות
כמו שכתבו לפני, מנוע שמנפח מהמדיד
זה סימן לבריחת קומפרסיה מהצילינדרים וזה מעיד בדרך כלל שהוא זקוק לחצי אוברול
אבל
יש מצבים שבהם רינגים נתפסים מהפיח וגורמים לאותה תופעה של ניפוח, למרות שהם לא שחוקים ברמה חריגה. מנועים מסויימים יותר רגישים לתופעה ממנועים אחרים. בדרך כלל התופעה גם תלווה בעישון מוגבר ואכילת שמן.
אם רינג נתפס יש תוספי שמן שיכולים לשחרר אותו, וכך ניתן לחסוך שיפוץ או החלפת מנוע.
שווה לנסות אם גם ככה הכיוון הוא שיפוץ או החלפה
תגובה: מנוע מנפח-קצת הבהרות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
גם זה לא מדויק.
מנוע זה לא מערכת אטומה.
יש ערכים תקינים לגזים בקראנק ובמכסה שסתומים.
בדיקת דליפה מצילינדרים לא עושים בצורה הזו.
נכון, אבל הבחור בסיטואציה שהוא מחפש רכב לקניה ועובר בין רכבים, אז הוא לא יקח כל רכב לבדיקת קומפרסיה.
מה שאני מציע זו בדיקה פשוטה שנותנת איזה עומדן ראשוני. כמובן שהוא צריך קודם להרגיש מנוע של היילקס תקין. מתנדב?
תגובה: מנוע מנפח-קצת הבהרות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
assafy
נכון, אבל הבחור בסיטואציה שהוא מחפש רכב לקניה ועובר בין רכבים, אז הוא לא יקח כל רכב לבדיקת קומפרסיה.
מה שאני מציע זו בדיקה פשוטה שנותנת איזה עומדן ראשוני.
האמירה שלך פוסלת כל רכב תקין.
אם לא בקיאים בתחום, אין מנוס מבדיקת איש מקצוע.
תגובה: מנוע מנפח-קצת הבהרות
כשמכרתי את הדיפנדר היו כמה חוכמולוגים שעשו את ה"בדיקה" הנל וקבעו שהמנוע גמור.
(מנוע שלא אוכל גרם של שמן, ועובד כמו חדש).
הבחור שקנה ממני אותו נהנה מהמנוע הזה עד היום (וזה היה לפני כ15 שנה).
תגובה: מנוע מנפח-קצת הבהרות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
כשמכרתי את הדיפנדר היו כמה חוכמולוגים שעשו את ה"בדיקה" הנל וקבעו שהמנוע גמור.
(מנוע שלא אוכל גרם של שמן, ועובד כמו חדש).
הבחור שקנה ממני אותו נהנה מהמנוע הזה עד היום (וזה היה לפני כ15 שנה).
לאיזה בדיקה אתה מתכוון? במכסה שסתומים או במדיד?
תגובה: מנוע מנפח-קצת הבהרות
צודק. הכוונה במכסה שסתומים.
למרות שגם במדיד ירגישו תמיד תנועה של אוויר כי בסופו של דבר יש קראנק גדול שמסתובב ובוכנות גדולות שעולות ויורדות, וכל אלו מזיזים אוויר.
תגובה: מנוע מנפח-קצת הבהרות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
צודק. הכוונה במכסה שסתומים.
למרות שגם במדיד ירגישו תמיד תנועה של אוויר כי בסופו של דבר יש קראנק גדול שמסתובב ובוכנות גדולות שעולות ויורדות, וכל אלו מזיזים אוויר.
אולי משהו זניח,
לא נתקלתי במנוע תקין שמנפח מהמדיד
תגובה: מנוע מנפח-קצת הבהרות
הסתכלתם פעם על רינגים על בוכנות?
הם לא סגורים הרמטית, יש מרווח סגירה שנשאר פתוח.
אחת הסיבות שהרינגים מסודרים על הבוכנה בדרוג כדי שהמרווחים לא יהיו בקו ישיר.
והמרווח הזה בין השאר מאפשר מעבר גזים לאגן השמן.
ההגדרה כמה זה נחשב תקין ומתי זה ״מנפח״ תלויה בנסיון מצטבר של מישהו מאד מנוסה, או בדיקה כמותית.
תגובה: מנוע מנפח-קצת הבהרות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
assafy
נכון, אבל הבחור בסיטואציה שהוא מחפש רכב לקניה ועובר בין רכבים, אז הוא לא יקח כל רכב לבדיקת קומפרסיה.
מה שאני מציע זו בדיקה פשוטה שנותנת איזה עומדן ראשוני. כמובן שהוא צריך קודם להרגיש מנוע של היילקס תקין. מתנדב?
בינגו
אלו שטוענים שיש להם היילקס בריא - אתם בלי עשן במדיד?