תגובה: מתלבט בקניית ג'יפ ראשון
טראנו-בשנים האלה קשה מאוד מאוד לימצוא אחד במצב סביר רובם בנזין שצורכים לא מעט דלק
סמוראי - תנסו להיכנס כולכם למשהו קצת יותר גדול ממכונת כביסה הרכב קטן למישפחה אלה עם לוקחים עגלה קטנה
קאיה -לוגם דלק כמו סוברבן דורש הגבהה ומיגון לנסיעה בשטח
ויטרה -יש ארוכות צריך המון סבלנות לימצוא אחת טובה לפי דעתי הכי מתאימה לך
פרוזה- מהיכרות קצרה איתו כלי מאוד מאכזב חיסרון נוסף רק שתי דלתות מאוד לא נוח עם ילדים (מניסיון)
ניבה- ראה סמוראי
תגובה: מתלבט בקניית ג'יפ ראשון
סמוראי קצר באמת לא מתאים ליותר מגיחות לשטח לארבעה אנשים, לטיולים של יום ויותר צריך כבר להגביל את עצמך לזוג בלבד..וארוכים הם כבר שנתון 87-88.
קאיה ספורטאז' - רכב טוב, יכול להתאים לצרכיך, אבל צריכת דלק של 1 ל6-7.
ויטרה ארוכה, אין הרבה בכלל, אבל עכשיו יש כמה טובות שמפורסמות בלוחות...שווה להתסכל, אבל שוב הן לא יעלו 20K שקל.
בנוסף, כל רכב שתרצה ידרוש יישור קו בכמה אלפי שקלים - יש לך כסף בצד לזה?
ורכבים ב20 אלף הם לרוב לא משהו...ואם באמת תרצה לטיל איתם בעבירות בינונית בלי להסתכן בנזקים - תצטרך להשקיע גם כמה אלפי שקלים במיגון/הגבהות/נעילות/צמיגים מה שזה לא יהיה...
תגובה: מתלבט בקניית ג'יפ ראשון
אם תמצא טראנו ארוך במצב טוב בסכום כזה - כנראה שזה מה שאתה צריך.
גם ויטארה ארוכה זה ממש טוב, אם תמצא. אישית - זו הבחירה שלי מבין כל אלה שהזכרת.
קיה ספורטאז' - גם טוב. אפשר להגיע איתו לרמות שיפורים ועבירות יפות..
סמוראי - כיף של כלי. מגניב, עביר ואמין - אבל קטן מדי. ארבע נפשות? הגזמת. זה אוטו לזוג צעיר ללא ילדים ועם גב קשוח.
פרוזה - נדיר, צפוף, בעיית חלפים מסויימת, מנוע מחורבן באמת - מתחמם כרוני, קורוזיה... שומר נפשו וכיסו ירחק מכל דייהטסו ישנה.
ניבה - יותר מרווח מסמוראי אבל עדיין צפוף. הרוב גרוטאות, בעיית חלקים קשה. ב-20K יש לך שלוש ניבות טובות + הרבה עודף, אבל חבל על הכסף...
תגובה: מתלבט בקניית ג'יפ ראשון
תודה על התגובות
ראיתי היום קיה ספורטאז' 95 עם מיגון תחתון ומגן חזירים במחיר יפה מה אתם חושבים עליה
עוד דבר שמעתי שיש בעיה עם הלוקרים של ההספורטאז' מה זה לוקרים?
תגובה: מתלבט בקניית ג'יפ ראשון
קודם כל, אם החלטת ללכת על ספורטאז' - קרא את הכתבה הזו, מאת אדם שלקח את הקיה כמה צעדים מעבר להגיוני.
חוץ מזה, הלוקרים נמצאים במרכז הגלגלים הקדמיים. הסיפור הוא כזה:
כשאתה נוסע, הגלגלים הקדמיים מסתובבים גם אם אתה נוסע בהנעה אחורית בלבד (2x4). הם, בתורם, מסובבים את הציריות, שמסובבות את הדיפ', שמסובב את הדרייב שאפט הקדמי שמסובב כמה גלגלים בתיבת ההעברה ("טרנספר").
כל זה יוצר חיכוך רב, ולכן גם בזבוז אנרגיה (ודלק), וגם שחיקת מכלולים מיותרת.
מה עשו היצרנים? הוסיפו חלק שמנתק את הציריה מהגלגל. כך, אם אתה נוסע בהנעה אחורית בלבד, הגלגלים מסתובבים - אבל לא מסובבים שום דבר איתם.
בעבר כל הלוקרים היו ידניים, ולאט לאט הם נעלמו מהשטח (בעיקר לטובת לוקרים שעובדים על ואקום, ויוצרים בעיות מדיי פעם..).
הפתרון הכי זול ואמין - להחליף אותם לידניים.
לא מכיר עלויות.
תגובה: מתלבט בקניית ג'יפ ראשון
שכחת מועמד טוב יותר מכולם .
טרופר בנזין 93-95 (אפשרי ומפורסם בתקציב שלך).
בנוי הכי חזק ואיכותי מכולם .
עביר יותר , מרווח יותר , מהיר יותר.
חסרון , צריכת דלק . אבל לא משמעותי אם משווים לספורטאז'
רענן
תגובה: מתלבט בקניית ג'יפ ראשון
שלום ושוב תודה לכל הפונים.
אני חייב לציין שאני עדין מתלבט לגבי רכישת ג'יפ בכלל (שכל מטרתו היא הנאה בסופי שבוע, כמו שאמרתי יש לנו 2 רכביי ליסינג מהעבודה).
כשאני מתייעץ אם משהו מחברי כולם בודקים אם יש לי חום, מדוע אני רוצה להכניס ראש בריא למיטה חולה.
מהסיבות: - לקנות ג'יפ ולהתחיל להכנס להוצאות אחזקה מיותרות.
- לקנות רכב ישן - שלטענת כולם רכב מהשנים 1995/6 - ישן ובוודאות בא עם המון תקלות.
- רכב מהשנים האלה (1995/6) כבר בן 16 ובגיל 18 כבר צריך אישורי בלמים כל טסט ובגיל 20 חייב טסט פעמים בשנה (האם זה באמת כך ?)
- תמיד ההתלבות יורדת אחרי חודש חודשיים ונשארים עם אנדרטה בחנייה.
בגלל כל אלה אני מתלבט, אבל בנתיים אני מתלבט ומתחיל להיות יותר ממוקד:
- ניסן טראנו: עדיף קצר על ארוך (עדיף בשטח, יפה יותר), עדיף בניזין על סולר (אמין יותר).
- איסוזו טרופר (בנזין בלבד - הבנתי שאסור להתקרב לסולר).
מה אם אומרים על יונדאי גלופאר - איתו אני יכול להתקדם בשנים ?
אשמח לקבל הצעות ותובנות ממנוסים ממני.
יום טוב.
faitn11
תגובה: מתלבט בקניית ג'יפ ראשון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
faitn11
שלום ושוב תודה לכל הפונים.
אני חייב לציין שאני עדין מתלבט לגבי רכישת ג'יפ בכלל (שכל מטרתו היא הנאה בסופי שבוע, כמו שאמרתי יש לנו 2 רכביי ליסינג מהעבודה).
כשאני מתייעץ אם משהו מחברי כולם בודקים אם יש לי חום, מדוע אני רוצה להכניס ראש בריא למיטה חולה.
מהסיבות:
- לקנות ג'יפ ולהתחיל להכנס להוצאות אחזקה מיותרות.
- לקנות רכב ישן - שלטענת כולם רכב מהשנים 1995/6 - ישן ובוודאות בא עם המון תקלות.
- רכב מהשנים האלה (1995/6) כבר בן 16 ובגיל 18 כבר צריך אישורי בלמים כל טסט ובגיל 20 חייב טסט פעמים בשנה (האם זה באמת כך ?)
- תמיד ההתלבות יורדת אחרי חודש חודשיים ונשארים עם אנדרטה בחנייה.
בגלל כל אלה אני מתלבט
faitn11
שמע, כמעט שיכנעת אותי ....
המעניין, אם תחליף את המילה ג'יפ באישה, תגלה את אותה התלבטות .... (מזל שאישתי לא מתעניינת בג'יפים ובפורומים)
מזכיר לי בדיחה,
ילד בא לאביו ושואל אותו, "אבא זה עולה הרבה להתחתן ? "
האב עונה, "לא יודע ! אני עדיין משלם ...,"
אכן גועלפר יתן לך שנתון גבוה יותר . אבל אין ארוחות חינם .
גם טרופר דיזל 3.0 שנת 2000 ניתן לרכוש בתקציב הנ"ל. השאלה תוך כמה זמן תכפיל או תשלש באחזקה ותיקונים.
המלצה שלי, כול רכב שתרכוש, תתרחק מדיזל.
הסיכוי ליפול על "נבלה" גדול יותר מאשר עם בנזין.
אכן בתחנת הדלק תרגיש חסכון קל. אבל בחשבון הכולל של האחזקה, היתרון דווקא לבנזין.
הערה- הנ"ל מתייחס לרכבים ישנים בתקציב שציינת.
בהצלחה
רענן
תגובה: מתלבט בקניית ג'יפ ראשון
אם החברים אומרים לך שלא כדאי לך לך על זה (זה אומר שזה מאד כדאי)
תגובה: מתלבט בקניית ג'יפ ראשון
לדעתי הכנה,
הם פשוט מקנאים, כשיהיה לך אחד, תראה כמה מהם ירצו לבוא איתך לטייל....
whisky
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
moshik999
אם החברים אומרים לך שלא כדאי לך לך על זה (זה אומר שזה מאד כדאי)
תגובה: מתלבט בקניית ג'יפ ראשון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
faitn11
שלום ושוב תודה לכל הפונים.
אני חייב לציין שאני עדין מתלבט לגבי רכישת ג'יפ בכלל (שכל מטרתו היא הנאה בסופי שבוע, כמו שאמרתי יש לנו 2 רכביי ליסינג מהעבודה).
אשמח לקבל הצעות ותובנות ממנוסים ממני.
יום טוב.
faitn11
הייתי בדיוק באותה התלבטות, ויתרתי על רכב החברה וקניתי ג'יפ יותר חדיש מזה שחשבתי בתחילה.
אם אין לך סידור מיוחד אז רכב חברה זה תענוג לא זול בכלל, במחיר שאתה משלם אתה יכול להחזיק רכב לא רע בכלל.
אם יש לכם שני ריכבי חברה הסיפור הוא אחר, תלוי כמה ק"מ כל רכב עושה.
חשבת לוותר על רכב אחד ולקנות SUV במקומו?
תגובה: מתלבט בקניית ג'יפ ראשון
רכב ליסינג סטנדרטי קבוצה 2 - נגיד מזדה 3 - עולה לך לא פחות מ 3500 ש"ח נטו לחודש, כלומר 42,000 ש"ח לשנה.
בעלות הזו אתה יכול להחזיק לנד קרוזר 2005-2006 או פאגרו 2008-2009 (כולל פחת, דלק, ביטוח ותיקונים).
תגובה: מתלבט בקניית ג'יפ ראשון
שלום
ותודה על התגובות, רענן התגובה שלך חזקה ! ! !
ויתור על הליסינג לא אפשרי ! - אני לא יכול לוותר על אף אחד מהם כי שני הרכבים משמישים את שנינו במהלך היום לעבודה (הגעה לדיונים במקומות שונים...). דרך אגב כל אחד מאיתנו עובד בעבודה שונה במקום (גאוגרפי) אחר.
לא עשינו מעולם טיולי שטח (פרט לטיולי טרקטורונים, שמשכרים בצפון לטיול של שעתיים/שלוש).
2 הבנים שלי מתלבים מהרעיון, אשתי פחות (הרבה פחות, לא טעיתי, הרבה, הרבה, הרבה פחות).
עלויות אחזקה שנתיות לג'יפ (פרט לרכישה הראשונית = כ-20,000 ש"ח, ניסן טראנו 1995/6 עם מיגון תחתון):
- טסט +ביטוח חובה + צד ג' = כ- 3,000 ש"ח.
- תיקונים = עד כ-5,0000 ש"ח לשנה.
- דלק = בהתאם לטיולים - כ- 300 ש"ח לטיול.
האם אני טועה בהערכה (כמובן שהכל תלוי אם לא אפול עם ג'יפ "על הפנים").
לסיכום - אני מבין שעלי להתרכז ב- ניסן טראנו שנת 1995/6, בנזין,
או שנקנה ג'יפ על שלט ואולי בגלגול הבא נהיה מיליונרים ואז נקנה ג'יפ אמיתי ואמין ?
:rolleyes:
תגובה: מתלבט בקניית ג'יפ ראשון
שלום, מה ג'יפ SUV האם הכוונה לג'יפ תע"ר ?
אם כן הוא מאוד מאוד יקר, ב- 20,000 ש"ח אפשר להשיג לכל היותר שנת 1989, שזה תיכף 24 שנים על הכביש מה שמחייב פעמים בשנה טסט + אישור מכון על תקינות הבלמים...
תגובה: מתלבט בקניית ג'יפ ראשון
שלום
נראה לי ששיקול הדלק הוא זניח מאחר וזה רכב שלישי לטיולים בלבד.
ממליץ בחום על כלי אמריקאי, חזק,מרווח,אוטומטי ,ממוזג וכו'
נטו הנאה בשטח....
כמו כן ב 20,000 קשה למצוא כלי מסודר ומטופל.
תגובה: מתלבט בקניית ג'יפ ראשון
אני מבטיח לך שאחרי 2 טיולים תמצא את עצמך לבד בג'יפ, אולי עם האשה וגם זה לא בטוח? ילדים בגילאים 11 ו 16 ימצו את העניין מהר מאוד, ברכב שטח הנהנה העיקרי הוא הנהג, נקודה.
הייתי כבר בסרט הזה, הילדים והאשה רוצים טיולים קצרים, שעתיים גג ולחזור, הם מזמן לא מצטרפים אלי, מה לעשות ג'יפ זה לא משחק מחשב, טיול שורף יום שלם!
קנה ג'ימיני מתחילת שנות ה 2000, תשקיע קצת יותר מ 20K כדי לא לבזבז את הזמן במוסכים במקום בטיולים, רכב יחסית אמין שיקח אותך כמעט לכל השבילים המסומנים בארץ.