תגובה: אולי באמת השתגעתי?
הטראנו 3 ליטר 2000 או 2001 בכלל לא חלש עם 170 כ"ס ולא מעט קג"מים הוא אפילו חזק מידי לכביש,
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
יפה, הכנת שיעורי בית ...
המלצתי לך,
א. טרופר דיזל 3.1 (עד שנת 98 ) ידני .
מרווח, אמינות, עבירות, חוזק מכני, שורד יפה את השנים (חיצונית ופנימית)
ב. פאג'רו דיזל 2.8 .
דיי אמין, קשוח, עבירות טובה (בזכות נעילה אחורית), מרווח
הכי חשוב, לבדוק טוב ולמצוא את "האחד" (שמור ומטופל ורצוי כבר משופר).
בהצלחה
רענן
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
קודם כל, סיגנון כתיבתך יפה , אפשר להבחין בו -שאתה ניחן בחוש הומור בריא. אני האחרון שיכול לייעץ לך מה לקנות. אני איש של JEEP ולא מסתכל ימינה או שמאלה. לא בגלל שהוא הכי טוב [לפעמים הוא לא כזה בכלל]. יש יפים ממנו אבל אין יפים כמוהו. אלא בשל העובדה שהוא היה "החברה הראשונה שלי בחיים" ואני שומר לה אמונים עד עצם היום הזה ואני כבר חטיאר.
אני רק מתייחס ל6 השורות הראשונות של דבריך.
כולם רוצים את טובתך, יש הרבה אמת בדבריהם. אל תעצור את החלום, פרוש כנפיים וצא לשמיים הפתוחים. אלה החיים הפרטיים שלך, לא הכל יילך בקלות, אבל - תגשים חביבי,תגשים.
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
ציטוט:
הטראנו 3 ליטר 2000 או 2001 בכלל לא חלש עם 170 כ"ס ולא מעט קג"מים הוא אפילו חזק מידי לכביש,
BackDoorMan,
הבעיה היא לא רק חולשת המנוע +מנוע 3.0 מורכב יותר (common rail) משהו שהוא בהחלט שיקול לרכב משומש.
ציטוט:
המלצתי לך,
א. טרופר דיזל 3.1 (עד שנת 98 ) ידני .
מרווח, אמינות, עבירות, חוזק מכני, שורד יפה את השנים (חיצונית ופנימית)
רענן,
חשבתי עליו גם, עשיתי חיפוש ביד2 רובם כבר הרבה מעבר ל- 400K קילומטר. כמה עוד נשאר למנוע ולשאר הרכיבים מרכזיים עד המוות מזיקנה? שמעתי על בעיות בקלאץ' ותיבת הילוכים(ידני)
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
בתקציב כזה ניתן לשקול טראקן או פגרו.
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
illian
רענן,
חשבתי עליו גם, עשיתי חיפוש ביד2 רובם כבר הרבה מעבר ל- 400K קילומטר. כמה עוד נשאר למנוע ולשאר הרכיבים מרכזיים עד המוות מזיקנה? שמעתי על בעיות בקלאץ' ותיבת הילוכים(ידני)
יש כאלו שהגיעו ל- 700 אלף ...
ג'יפ מחפשים "ברגוע" . אין מה להחפז (לי לקח שנה וחצי למצוא את "האחד")
רענן
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
אין לי הכרות משמעותית עם הטראנו, שלא לדבר על הדור הקודם.
יכול להיות שזה ענין של טעם אבל לא היתה לי בעיה עם תנוחת נהיגה ובמסלול עבירות קל-בינוני נהניתי לנהוג בו.
הבוס שלי דאז שקנה אותו ב2001 מחזיק בו עד היום, וכסף זה הדבר האחרון שחסר לו.
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
ציטוט:
כולם רוצים את טובתך, יש הרבה אמת בדבריהם. אל תעצור את החלום, פרוש כנפיים וצא לשמיים הפתוחים. אלה החיים הפרטיים שלך, לא הכל יילך בקלות, אבל - תגשים חביבי,תגשים.
zviki,
תודה על החיזוק. יש לי כל כוונה לעשות את זה סוף-סוף.
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
ציטוט:
ג'יפ מחפשים "ברגוע" . אין מה להחפז (לי לקח שנה וחצי למצוא את "האחד")
raanan,
מסכים ב- 100%. אבל לא פשוט להתאפק אחרי שההחלטה התקבלה בייסורים רבים+צריך את הרכב ליוםיום.
מקווה שיקח לי פחות משנה וחצי.
ידוע לך על רסורס של מנועי 3.1 של איסוזו? מה הבלאי הטיפוסי? כמה עולה להחליף מנוע?
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
ציטוט:
בתקציב כזה ניתן לשקול טראקן
מעניין..לא חשבתי בכיוון הזה בכלל. לא אסתיר שיש לי דעות קדומות בנוגע לקוראנים. איפה אפשר לקרוא על הכלי? או אולי אתה מחזיק באחד?
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
אני לא מחזיק טראקן, אבל אני מכיר מספר אנשים שיש להם כזה והם מרוצים. סך הכל כלי טוב, דומה בתכונות שלו לפגרו, מערכת הנעה כפולה מאט פשוטה יותר והיא כמו לרוב רכבי שטח מתקופתו.
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
הרגע בדקתי מחירי טראקן, שנת 2003 אפשר להכניס בתקציב.
שאלות הנובעות מארץ מוצאו: איך הוא שורד את השנים/טיולים? איך האמינות הבסיסית? חלפים מקוריים.תחליפיים? יכולות שיפור?
המחיר מפתיע לשנתון, המתחרים היפניים יקרים בעשרות %. שאלה ממה זה נובע?
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
אני הכרתי טרופר 3.1 שעבר למעלה ממיליון ק"מ. על אותו מנוע. אמיתי.
אבל אוטו זה לא רק מנוע. זה מכלול של דברים.
מנועים אפשר לשפץ או להחליף, אבל אוטו שלם שמתרפט ומתעייף?...
אתה מחפש את הק"מ הכי נמוך, את המצב המכני הכי טוב. גם אם תצטרך לבדוק בשביל זה 40 כלים ואפילו יותר.
בתקציב שלך הייתי מחפש פג'רו Q ארוך (עד שנת 2000 כולל) עם מנוע 2800 שהוא דגם אמין ומוצלח ומוכח ואפילו היה נשאר לך קצת עודף בארנק.
ידני או אוטומטי - לשיקולך. נכון להיום, כל עוד אני בריא וכשיר, אני מעדיף תמיד גיר ידני וזה באופן עקרוני (נכון- אני לא ארכוש דגמי רכב מסוימים אך רק בגלל שהם הגיעו לישראל עם גירים אוטומטיים בלבד. גיר אוטומטי הוא בדרך כלל קללה, צרעת, וכמעט אין יום שבו אני לא מקבל הוכחה עד כמה אני צודק), אבל במקרה של הדגם הזה גם האוטומטי יהיה בסדר. כמובן שכל זה בתנאי שהרכב שמור ומטופל באופן מסודר + תיעוד, והק"מ נמוך ואמיתי (קל מאדו לבדוק א תזה) וללא טראומות. זהירות - רוב הכלים האלה עבדו קשה ונשחטו, וככל שהם מתיישנים ומחירם יורד, כך הם מגיעים לידים צעירות ותפרניות שמצד אחד מתעללות בכלי, ומצד שני מזניחות אותו ומתקמצנות על הטיפולים ואיכות החלפים. זהירות ושוב זהירות!
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
אני הכרתי טרופר 3.1 שעבר למעלה ממיליון ק"מ. על אותו מנוע. אמיתי.
אבל אוטו זה לא רק מנוע. זה מכלול של דברים.
מנועים אפשר לשפץ או להחליף, אבל אוטו שלם שמתרפט ומתעייף?...
נכון ! אבל,
הטרופר 3.1 הוא שורד מצויין (אולי הכי טוב מכול ה SUV ) כולל מרבית המכלולים שלו.
אפילו הפלסטיקה בתא הנוסעים מחזיקה עמידה יותר משאר המתחרים.
רענן
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
פג'רו הוא בהחלט אופציה ראוייה+נעילה מהמפעל מוסיפה לו ניקודות.
הבעיה היא באמת למצוא אחד שמור, עברתי כמה וכמה מודעות ולא הגעתי אפילו לאחד שהיה שווה לבוא לראות....
+שמעתי שהכלי יקר יחסית באחזקה שוטפת ותיקונים ושהראשים של 2.8 נוטים להסדק.
בקיצור חומר למחשבה.
תודה על התגובה.
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
מה עם טנדר ?
לא בא בחשבון ?
דניאל
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
ציטוט:
מה עם טנדר ?
לא בא בחשבון ?
דניאל
דניאל מאירי ,
לא, טנדר לא מתאים לי כרכב ליומיום.
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
שלום חברים,
תודות לכל העונים מאתמול והיום.
יש לי בקשה הבאה אליכם: אולי יש מישהו שמחזיק טרופר עד 98 או פאג'רו עד 2000 שיוכל להראות לי על רכב שלו ממה יש להזהר ולמה לשים לב בבדיקת הרכב מעבר לדברים שנכתבו במדריך ג'יפולוג? מה המוסך המומלץ במרכז או בשפלה לבדיקת רכבים מהסוגים הנ''ל?
גיאוגרפית אני מוכן להגיע לכל מקום מרעננה עד אשקלון.
שוב תודה לכל העוזרים.