תגובה: התייעצות לגבי קניית סופה
אורי, ברוך הבא לעולם המופלא של הג'יפים האמיתיים!
באופן טבעי רציתי לשלוח אותך לבצע חיפוש, כי באמת יש כאן כל מה שתצטרך לדעת על ג'יפ CJ וסופה... מצד שני - אתה רק מתחיל, אז נהיה סבלניים וננסה לעזור לך.
1. בוא ונאמר ככה - בשביל להחזיק ג'יפ אמיתי, גם אם הוא נוסע ממש מעט, אתה צריך הכנסה קבועה כלשהי. אני כמעט מזהיר אותך לא לקנות עכשיו, אלא להמתין עד שתשתחרר מהצבא, תסיים לטייל בעולם וללמוד ותתחיל לעבוד בצורה מסודרת - ורק אז תתחיל עם זה, כי ג'יפים הם תחביב יקר וממכר שדורש מקורות מימון שופעים ויציבים...
2. בשביל לא לפשוט רגל בהוצאות (וזה מה שקורה לכל מתחיל שכל דבר קטן הוא מתקן במוסך, ובג'יפים הישנים האלה תיתקל בהמון "דברים קטנים") - אתה צריך ללמוד לטפל בג'יפ בעצמך. לגמרי לבד. ולהיכנס למוסך פעם-פעמיים בשנה, לפני טסט.
3. "30,000 שקל בלחץ" הייתי מחלק ל-20-25,000 שקל לקנייה, ועוד 5-10,000 שקל ליישור קו. בסכום כזה תוכל למצוא CJ סביר עד טוב, או לחילופין, סופה שחוטה... אם אתה מעדיף סופה, ורוצה סופה טובה, תחסוך עוד קצת. כמה? 30-45,000 לסופה במצב טוב, עם אי אילו שיפורים.
4. נושא השיפורים הוא ענקי, אינסופי למעשה. מומלץ לרכוש רכב שכבר משופר ככל האפשר. למה? ראשית, הסיכוי שתמצא ג'יפ במצב סטנדרטי, די קלוש... בנוסף, הג'יפים הללו במצבם המקורי לא בדיוק ראויים למאכל אדם... הם גסים וספרטניים ומאוד לא נוחים ואתה תגלה שכמעט הכרחי לשפר אותם. מצד שני, אם בהמשך תידבק בחיידק ותרצה לשפר בעצמך, תגלה שזה סיפור יקר. כך שעדיף לקנות ג'יפ שמישהו אחר כבר שיפר והשקיע בו את נשמתו.
מה משפרים? הכל. צמיגי שטח טובים, מתלים טובים (קפיצים משופרים נוחים מהמקוריים ובעלי מהלך ארוך + בולמי זעזועים איכותיים), נעילות, יחסי העברה, כננות, מושבים טובים, דיגומים למיניהם, מזגן - אלה הדברים הטובים, שעולים הרבה כסף, אבל לא מחזירים את מלוא ההשקעה בהם במכירה ובדרך כל בעלים של ג'יפ משופר לא מורידים אותם מהרכב במעמד המכירה. פחחות יצירתית, ניפוחי פיברגלס מזעזעים וכל מיני קשקושים בכל צבעי הקשת - אלה נכנסים להגדרות של (חוסר) טעם, ובכל מקרה זה לא שיפור, ובדיוק כמו שאמרת, אסור להתבלבל מזה ובטח לא לשלם אקסטרא על זה.
מוטב להתמקד במצב מכני טוב ככל האפשר (מנוע+גיר+טרנספר+סרנים+דריישפטים, היגוי, בלמים, קפיצים) חשמל מסודר ותקין ומצב פח טוב ככל האפשר (מרכב נקי לחלוטין ב-100% מחלודה כנראה שכבר לא תמצא, אבל חשוב להקפיד שגם אם יש פה ושם חלודות, שלא יהיה רקוב) שילדה - חשוב שתהיה שלמה, ללא רקבונות, סדקים ו/או שברים. לא צריך להיבהל משילדה שעברה תיקונים, בתנאי שנעשו כמו שצריך.
כמ ושאתה מבין, מומלץ מאוד, הכרחי למעשה - לבדוק כלים מועמדים לקנייה בעזרת מישהו שמבין בכלים האלה, כדי לא ליפול על נבלות שחוטות ועל קומבינות מפוקפקות - וגם אל תתפתה למחירי סוף עונה! הרוב המוחלט של כלים שמוצעים למכירה במחיר זול הם פגרים ואסור לגעת בהם, והם יעלו לך בהמשך פי שניים או שלושה ממחיר הקניה רק כדי להביא אותם למצב נסיעה סביר ואמין.
בהצלחה!
תגובה: התייעצות לגבי קניית סופה
תודה על התשובה המהירה והעניינית.
תגובה: התייעצות לגבי קניית סופה
תשקול אולי קניה של סמוראי..בעל אותם מאפיינים של ג'יפ אמיתי(שלדת סולם, סרנים חיים, קל לטיפול ולתיקון) רק עם עלויות הגיוניות יותר של דלק וביטוח.
לי יש סמוראי שנת 87 כבר יותר משנה וחצי ואני מאוד נהנה איתו. רק צריך סבלנות בכביש ;)
תגובה: התייעצות לגבי קניית סופה
זה היה ברור שתיכף יבוא מי שיציע לו סמוראי, ואני סופר את הדקות עד שייכנסו חלק מהקבועים שיתעקשו שמה הוא צריך זה טרופר בנזין... ואני משוכנע שאחריהם יגיע גם זה שיציע לו ניבה.
חברים, הוא שאל על סופה או סיקס.
בתכלס - ההוצאות הקבועות כמו אגרות וביטוחים די דומות בכל הכלים. נכון שהסוזוקים חסכוניים יותר בדלק, אבל לפעמים ההפרש קטן ממה שחושבים, וחוץ מזה מצוין במפורש שהרכב ייסע מעט. וגם האמינות של ג'יפ בן 25 כבר לא תמיד מדהימה, גם אם קוראים לו סוזוקי...
בקיצור - העניין כאן זה לא איזה אוטו, אלא האם בכלל.
מכונאות בסיסית הבחור יצטרך ללמוד בכל מקרה.
לטפל לבד הוא יצטרך בכל מקרה.
עבודת מכונאות תהיה גם תהיה לו בג'יפים ישנים, ולא מעט. לטעמי, גיל 17 עוד מוקדם בשביל להיכנס (ולממן) לבד הרפתקאות כאלה, בין אם קוראים לזה Jeep ובין אם קוראים לזה סוזוקי... וזה לא רק עניין כספי אלא גם עניין של בגרות נפשית. כמובן שיש יוצאים מין הכלל גם בגיל כזה וכמובן שיכול להיו תשיש בתמונה גם אבא שנותן גב (כלכלי) להרפתקאה.... אי אפשר לדעת.
תגובה: התייעצות לגבי קניית סופה
השאלה הבאה שרציתי לשאול היא האם יש איזה כלי אחר דומה שאפשר לרכוש, אם יש משהו אז אני ישמח להצעות,
הבהרה חשובה, למרות שאני גר בחיפה אבא שלי במקור מקיבוץ לא רחוק מחיפה (20 דק') ועד כמה שאני יודע יש שם במוסך גם מכונאי שהוא מתעסק בגיפים (אייל אם מישהו מכיר) כך שהוא יכול לעזור לי.
תגובה: התייעצות לגבי קניית סופה
יפה.
אם אתה לא נעול על סופה או CJ, אלא פתוח להצעות, אז סמוראי זה באמת הכיוון הנכון בשבילך.
אבל חשוב שתדע - בכל הכלים בגילאים כאלה אין לך מה לחפש אמינות. הם כבר עייפים ואתה תפתח מכסה מנוע ותשכב מתחת לאוטו לא מעט.
היתרון הגדול של הסמוראי הוא באמת הפשטות שלו וצריכת דלק נמוכה יחסית (יחסית ל-CJ וסופה) אבל שלא תצפה לתצרוכת מדהימה במיוחד. 9-11 ק"מ לליטר יהיה ממוצע סביר, ובעולם ה-4X4זה נחשב לחסכוני.
חסרונות: בסמוראי קצר אתה תשכח מלהסיע ארבעה אנשים, נוחות נסיעה סיסמוגרפית, לא יציב במיוחד, אין כוח והביצועים על כביש בכל מקרה לא משהו.
יתרונות: המון אופי, פשוט, עמיד, עביר מאוד בידיים הנכונות, דווקא בגלל שאין לו כוח, הוא מאלץ אותך ללמוד לנהוג כמו שצריך. כלי שהוא בית ספר מושלם לעקרונות היסוד של נהיגת שטח.
תגובה: התייעצות לגבי קניית סופה
אם עדיין רוצה רק סופה, קבל מושג על סופה טובה:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=62656
אוטו יפה, מתוחזק, משופר בצורה נכונה בכל מה שצריך. ברמה המיידית אין צורך להוסיף לו כלום למעשה.
רק למלא דלק, להניע ולצאת לטייל.
אם אני הייתי מחפש עכשיו סופה, זה היה מועמד רציני.
תגובה: התייעצות לגבי קניית סופה
אוקיי צודה על הדוגמא אבל דבר ראשון אם אני יקנה סופה זה לא במיידי זה בערך עוד שנה
דבר שני זה שיש מערכת הנעה בגז, לפי מה שאני יודע אין הרבה תחנות שניתן למלא בהן גז והאם זה לא משפיע על הביצועים?
תגובה: התייעצות לגבי קניית סופה
יש מספיק תחנות.
וחוץ מזה, תמיד יש מתג שבורר בין הנעה בגז להנעה בבנזין.
את ההתנעה ראשונית בבוקר בכל מקרה עושים בבנזין.
לגבי ירידה בביצועים - אין לי מושג. יש מכוניות בהן מורגשת ירידה בביצועים ויש כאלה שלא. ממש כמו שיש כאלה שמצדדים בהנעה בגז, ויש כאלה שגם אם תשלם להם לא יגעו בזה. ליטר גז עולה פחות מחצי מליטר בנזין - וזה כל הסיפור.
תגובה: התייעצות לגבי קניית סופה
אני מסכים עם דרור בקשר לכל מה שכתב פה...
למרות שסמוראי "אמור" להיות יותר זול - זה לא דווקא נכון.
רוב הרכבים האלה עברו אצל ילדים/קמצנים שניסו לטייל בזול, ובגלל שהרכב יכול לסוע בלי טיפולים/והוא גם מאוד חסון..
הם פשוט פרקו אותו בשטח ובכביש עד שצריך להשקיע ואז הם מנסים למכור.
חוצמזה שהמחירים עכשיו גם די יקרים.
בכל מקרה תצטרך להבין שהכסף לג'יפ יבוא על חשבון יציאות עם החברים/טיסה לחול/ארוחות בחוץ/זמן שינה....
נוחות הנסיעה באמת לא קיימת, בסמוראי קצר, אפשר להסיע ארבעה אנשים..אבל הם לא יהיו חברים שלך אחרי הנסיעה.
מבחינת דלק - סמוראי עושה 1ל10 רק עם צמיגים מקוריים ובלי הרבה שיפורים, וכשהוא מתוחזק כמו שצריך.
אם אתה משנה משהו במשוואה הזאת אז הצריכת דלק עולה.
בכל מקרה..תתחיל לחסוך כסף. קח בחשבון שכל כלי שתקנה, בשנה הראשונה תוציא עליו את מחיר הקנייה שלו..יש כאלה שזה לא ככה
(כמו אצלי למזלי) אבל יש יותר שזה בערך היחס. מה לעשות מי שחוסך בקניה משלם באחזקה...
תגובה: התייעצות לגבי קניית סופה
כבר בסוף השנה הראשונה תגלה שלקנות ביוקר ג'יפ טוב ומושקע או לקנות בזול נבלה ולשפץ/לתקן - עולה לך אותו דבר.
ההבדל הוא שעם ג'יפ טוב ומתוחזק אתה יכול להתחיל לטייל ולהנות כמעט מיד, לעומת הנבלה שרוב הזמן תעמוד עם מכסה מנוע פתוח או גרוע מזה - על הליפט.
תגובה: התייעצות לגבי קניית סופה
אז אתם אומרים שעדיף נגיד לקנות שהוא כבר טוב ומשופר והכול מאשר לקנות משהו שהוא לא משופר ובמצב סביר (נגיד משהו כמו אלה של המדריכי טיולים)
ובערך צריך סכום של 40-45?
תגובה: התייעצות לגבי קניית סופה
סמוראי ב40 כבר משופר בכל מה שצריך ואחרי יישור קו.
בשוק של הסופות והסיג'יי אני ממש לא מבין, אבל זה נשמע סכום הרבה יותר הגיוני להתחיל איתו(כמובן שתצטרך גם להשאיר כסף בצד להפתעות ובלתמ,ים)
תגובה: התייעצות לגבי קניית סופה
יש לך אפילו ב20 וקצת אלף את הסמוראי של רון נחמן שלא דורש הרבה השקעה. אם בכלל...
תגובה: התייעצות לגבי קניית סופה
CJ ב-40 זה כבר אוטו משופר, מדוגם ויפהפה, (או שזה CJ7 נדיר שבעליהם נוטים לתמחר אותם בסכומים הזויים, לעתים בלי שום קשר למצב הרכב...) הבעיה היא שרוב אלה שיש להם ביד CJ במצב כזה, כבר לא ימכרו אותו גם בסכום כפול....טיילתי פעם עם אחד כזה, שבעליו שילם עליו סכום שדגדג 100K, אוטו באמת מדהים. אתה חושב שהוא לא קרע רדיאטור והלך לו הטיול?... הכל יכול לקרות, ולכן צריך תמיד קצת כסף פנוי לבלת"מים.
סופה ב-40-45: זה בערך מה שתעלה לך סופה טובה, משופרת בטוב-טעם בכל מה שצריך כדי לטייל בכל מקום שתרצה. השחורה מהקישור שהעליתי לך זו דוגמה ממש טובה. מצד שני אל תשכח שלא מדובר באוטו חדש. הוא עבר כמה דברים בחייו ואף אחד לא מבטיח לך ששום דבר לא יתקלקל ושלא תצטרך לתקן... אבל כעיקרון, אם הוא מתוחזק, מדובר ברכב אמין שתוכל לסמוך עליו ללא חשש, וההוצאה הקבועה הגדולה היחידה עליו תהיה דלק...
כל זה לא אומר שאם יציעו לך גרוטאה סרוחה וידרשו עליה 40 או 50, תתפתה לרכוש אותה... צריך לבדוק טוב טוב - עם מה אפשר לחיות ולסדר "תוך כדי תנועה" ועם מה לא.
כרכב ראשון, אני ממליץ לך על סמוראי. תלמד עליו את כל התורה (ויש הרבה מה ללמוד), ורק אחר כך תתקדם לסופה. מי שמתחיל ישר עם סופה, זה בעיני כמו לקפוץ ראש מהמקפצה הכי גבוהה ישר למים העמוקים. יכול להיות שתצליח ותהנה, אבל יכול גם להיות ששכר הלימוד יהיה גבוה. תאמין לי, הייתי שם, עשיתי את זה.
תגובה: התייעצות לגבי קניית סופה
אני מבין אבל אני מאמין שאם אני אקנה עכשיו רכב אני לא יחליף אותו כ"כ מהר, אחרי הצבא אני ארצה ללכת ללמוד ואני לא יודע יודע אם יהיה לי מספיק כסף ויצא שאני כנראה ישאר איתו הרבה זמן אז השאלה היא אם לא עדיף להשקיע בסופה ואולי להתחיל בשטח שהוא לא קשה מידי אולי אפילו אתה תגדיר אותו קל מאוד וזה יהיה לי הרבה זמן.
תגובה: התייעצות לגבי קניית סופה
א' - אי אפשר לדעת מה יהיה בהמשך. נגיד ותקנה סופה או כל רכב שהוא, ופתאום תגלה כמה הוא טרקטור ולא נוח, או שאתה בכלל לא מתחבר לטיולי שטח.
ב' - אם אתה כן מתכנן לשמור אותו לטווח הארוך. אז דווקא רכב שהוא קל לטיפול וישן(שנתון 80+) יכול להיות פתרון טוב...ברגע שהם הופכים לרכבי אספנות
הביטוח והטסט יורדים לבערך 1000 שקל לשנה...מה שמוריד את מחיר האחזקה בדי הרבה כסף(לצעירים כמוני וכמוך).
אני סטודנט ואני מחזיק סמוראי. . . לצערי אני פשוט לא נוסע בו לכן הוא בקושי עולה לי כסף. עושה לו את השני טיפולים בשנה שמגיעים לו בגלל הטסטים ובאמת
שאם אני לא שובר משהו בשטח/משפר אז אני לא צריך לגעת בכלום. אבל זה אחרי יישור קו די מסיבי שעשיתי לאוטו.
בכל מקרה כל רכב שלא תקנה - אל תלך ישר למסלולים קשים. תתחיל מהקל אל הכבד, תצטרף לאנשים עם מכוניות דומות או לאנשים שאתה מכיר ולאט לאט תצבור ניסיון.
אל תדאג - המקומות הקשים לא הולכים לשום מקום.
תגובה: התייעצות לגבי קניית סופה
א' - אני יגיד לך את האמת אין לי שום בעיה עם רכב שאני יגלה שהוא כמו טרקטור פתאום ואני אפילו אברך על זה כי אני אוהב גם את התחום הזה.
ב' - אבל אם הרכב הופך להיות רכב אספנות זה די מגביל אותו לא ? חבר שלי אמר לי שאסור לנסוע יותר מ-60 קמ"ש ואסור לנסוע בכבישים בינעירוניים לא ? אז זה אולי לא שווה לי מהבחינה הזאת.
תגובה: התייעצות לגבי קניית סופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
rupni
א' - אני יגיד לך את האמת אין לי שום בעיה עם רכב שאני יגלה שהוא כמו טרקטור פתאום ואני אפילו אברך על זה כי אני אוהב גם את התחום הזה.
ב' - אבל אם הרכב הופך להיות רכב אספנות זה די מגביל אותו לא ? חבר שלי אמר לי שאסור לנסוע יותר מ-60 קמ"ש ואסור לנסוע בכבישים בינעירוניים לא ? אז זה אולי לא שווה לי מהבחינה הזאת.
שהחבר שלך יבדוק את עצמו.
ההגבלה היא שאסור לך לסוע בין 7-9 בבוקר לא כולל שבתות וחגים.
יש עוד כל מניי הגבלות אבל זאת העיקרית