שאלה פתוחה - איזה רנגלר הוא "הכי" - TJ או JK?
לפעמים אני מקבל שאלות בהודעה פרטית מאנשים שלא רוצים מסיבות מוזרות לשאול בפורום... חיפשתי בהיסטוריה של הפורום ולא מצאתי דיון ממצה בנושא - איזה רנגלר עדיף?
ברור שJK מגיע עם ארבע דלתות וTJ לא, יתרון פרקטי מוחץ לבעלי משפחה. אבל מעבר לזה, במה עדיף, נניח, JK קצר 2008 על TJ קצר 2006? זו פחות או יותר השאלה המקורית, ואפשר אם רוצים להוסיף גם את היתרונות והחסרונות של YJ/סופה.
תגובה: שאלה פתוחה - איזה רנגלר הוא "הכי" - TJ או JK?
אני מבין שהחלטת לנער את כל הענפים...
זה מסוג הדיונים שהאמוציות שוות יותר מהעובדות היבשות.
הבעיה היא שאין מספיק TJ/TJL בארץ ולכן גם אין הרבה חברים כאן עם היצור הנפלא הזה.
מבחינתי ה-TJ הוא פשוט קצר מדי בהשוואה לסופה ארוכה.
גם המחיר שבו נסחרים המעטים שישנם בארץ לא מצדיק את הקניה וקרוב מאוד לJK החדיש והמתורבת יותר.
לי אישית כדאי להמתין ולחסוך עוד שנה שנתיים ולהינות מ-JK 4 דלתות שיש ממנו כל הזמן למכירה ויהיו יותר ככל שהזמן עובר.
תגובה: שאלה פתוחה - איזה רנגלר הוא "הכי" - TJ או JK?
בגלל נדירותם של ה TJ, בעליהם דורשים עליהם מחירים גבוהים, שלא לומר הזויים.
במחיר של TJ משופר (נעול כפול, 33", כננת, סגירה מקורית) אתה יכול לגרד את התחתית ולמצוא איזה JK מעפן, אבל צעיר בכמעט עשור.
לדעתי ה-TJ הוא הג'יפ האמיתי האחרון. יש לו את המנוע הנכון, ניתן להסיר את הגג בקלות, הוא קל משקל, קטן, ספרטני קצת.... גי'פ אמיתי.
מצד שני, לך תשלם 130 אש"ח על רכב שנת 97 או 2000? קצת מוגזם.
מבחינה מכנית ה-TJ דומה לסופה/XJ, למעט הגיר.
בעז
3 קבצים מצורפים
תגובה: שאלה פתוחה - איזה רנגלר הוא "הכי" - TJ או JK?
השוו בעצמכם: JK ו-TJ מצולמים במבט אחורי. מי מהם נראה יותר ג'יפ?
בחיי שה-TJ בתמונה הימנית נראה כמו מאצ'בוקס ליד ה-JK. אבל המצב משתנה עם הגבהה של 3" וצמיגים נורמליים.
תגובה: שאלה פתוחה - איזה רנגלר הוא "הכי" - TJ או JK?
TJ UNLIMITED בעל מרחק הסרנים הארוך וגיר 6 ההילוכים הידני הוא הג'יפ האולטימטיבי בין כל הדגמים שג'יפ הוציאה ב20 שנים האחרונות.
תגובה: שאלה פתוחה - איזה רנגלר הוא "הכי" - TJ או JK?
לאיזה רכב יש יותר שיפורים?
תגובה: שאלה פתוחה - איזה רנגלר הוא "הכי" - TJ או JK?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
six 4 life
TJ UNLIMITED בעל מרחק הסרנים הארוך וגיר 6 ההילוכים הידני הוא הג'יפ האולטימטיבי בין כל הדגמים שג'יפ הוציאה ב20 שנים האחרונות.
ש לי אחד כזה משופר רצח
תגובה: שאלה פתוחה - איזה רנגלר הוא "הכי" - TJ או JK?
שיפורים:
JK כבר די נפוצים, והרבה מהם משופרים. תחת כל עץ יש סדנת שיפורים, שמחזיקה על המדף שיפורים ל-JK.
TJ יחסית נדירים וקשה יותר למצוא בארץ שיפורים.
חלק לא קטן מה-JK הם בגרסת הרוביקון, וזה אומר שכבר מהמפעל הם מגיעים עם סרנים משופרים, יחסי העברה, נעילה או שתיים, ממודלים מסויימים ניתוק מייצב חשמלי, LOW נמוך וצמיג כמו 32" ברישיון. TJ רוביקון נדירים עד לא קיימים בארץ.
ה-TJ מגיע עם גלגלי עזר, סרנים חלשים, ללא נעילות. פרייבט רופס. אממה, מנוע גדול על אוטו קטן זה תמיד פרסומת לשמחה :)
מוטות הרדיוס של TJ חלשים משמעותית ורצוי להחליף אותם כשמגביהים, המוטות של ה-JK כבר יותר ראויים ויכולים לסבול הגבהה של 3".
בהצלחה, תשמרו לי בצד TJ אחד אדום, תודה :)
תגובה: שאלה פתוחה - איזה רנגלר הוא "הכי" - TJ או JK?
JK גדול נורא ומרגיש כבד, והמנוע של דגמי 2007-2010 (3.8) הוא פשוט דרעק, במיוחד עם הגיר האוטומטי 4 הילוכים - אנמי, שתיין. דרעק.
אבל בג'יפ תיקנו את הפגמים הקטנים האלה - JK רוביקון אנלימיטד ידני עם המנוע החדש (3.6) או טוב יותר - עם הטורבו דיזל החדש (200 כ"ס, 46 קג"מ), הוא כנראה הג'יפ הכי טוב אי פעם. כבר בתצורה הבסיסית הוא נהדר, וכפלטפורמה לשיפורים, אין לו מתחרים.
ואם כבר שיפורים - לדעתי יש היום ל-JK את שוק השיפורים הכי גדול שהיה אי פעם לג'יפ כלשהו. זה אוטו שהפך לתופעה.
לעומתו ה-TJ אוטו הרבה יותר חי ושמח. משקל קל ומנוע אמיתי, 4.0 ליטר שש בטור שלטעמי הוא המנוע הסדרתי הכי מוצלח והכי נכון שהיה אי פעם בג'יפים של Jeep, זה נוסע!
TJ באמת זקוק לשיפורים עמוקים (הגבהה, מוטות רדיוס, סרנים, יחסי העברה) כדי למצות את הפוטנציאל העצום שלו, אבל לטעמי הוא הרבה יותר יפה ויש לו אופי יותר מגניב.
ה-JK כנראה אוטו טוב יותר בכל פרמטר כמעט, אבל הבחירה שלי תהיה TJ רוביקון אנלימיטד (בסיס גלגלים ארוך, נקרא בכלל LJ, כמו הג'יפ של באסל) ידני, כבסיס להתחיל לבנות ממנו - וזה באמת רק כי אני אוהב להיות שונה.
תגובה: שאלה פתוחה - איזה רנגלר הוא "הכי" - TJ או JK?
+1 דרור, ויותר מזה:
ה-TJ הוא המשך טבעי לשושלת הג'יפ האוניברסלי. ממש הנכד של CJ, הבן של YJ, ממשיך את דרכם ומעביר את מורשתם.
JK הוא כבר משהו אחר לגמרי, הוא הרבה יותר אוטו, והגרוע מכל - אי אפשר להוריד את השמשה תוך דקה.
לא לחינם TJ נחשב אצל הגויים ל Last true Jeep.
תגובה: שאלה פתוחה - איזה רנגלר הוא "הכי" - TJ או JK?
ב-JK אפשר כעיקרון להוריד את השימשה, אבל צריך לרכוש בשביל זה את הצירים בנפרד ולפרק יותר מדי חלקים... זה לא כמו אצלנו שבכמה שניות החלון מונח על מכסה המנוע.
תגובה: שאלה פתוחה - איזה רנגלר הוא "הכי" - TJ או JK?
"בעיקרון" ב-JK אפשר גם להוריד את סגירת הפיבר.
אף אחד לא באמת עושה את זה. אולי זה גם בגלל פרופיל רוכשי ה-JK, שהם, אממ... מבוגרים ושקולים יותר, נגיד.
תגובה: שאלה פתוחה - איזה רנגלר הוא "הכי" - TJ או JK?
הם לאו דווקא תמיד מבוגרים ושקולים יותר. מה שבטוח זה שהם בדרך כלל עשירים יותר....
הורדת הגג היא באמת לא משחק ילדים. זה ש"אפשר" להוריד את הגג, לא אומר שקל או נוח במיוחד לעשות את זה.
ואחרי שפירקת, איפה מאכסנים אותו בדיוק? אתה צריך חצר בשביל זה...
זה פשוט כבר לא אותו דבר, בקיצור. בגלל שהוא חדש ויקר, קצת קשה לסלוח לו על כל מיני פאשלות שהן חלק מה-DNA של ג'יפים ישנים כמו חדירת מים מהגג, איכות גימור ירודה ומושב אחורי מזעזע. גם טיפול עצמי כבר לא בא כל כך טבעי בתפריט שלו. זה כבר בכל זאת אוטו מודרני, לא סיקס או סופה וגם לא TJ.
תגובה: שאלה פתוחה - איזה רנגלר הוא "הכי" - TJ או JK?
תגובה: שאלה פתוחה - איזה רנגלר הוא "הכי" - TJ או JK?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שגיא S
זה לא עוזר!
תגובה: שאלה פתוחה - איזה רנגלר הוא "הכי" - TJ או JK?
CJ7 לנצח...:)
האמת, TJ זה ג'יפ אמיתי.
תגובה: שאלה פתוחה - איזה רנגלר הוא "הכי" - TJ או JK?
יש לי סופה 2 ולצורך הדיון נקרא לה tjl מרחק הסרנים ארוך יותר מלנד קרוזר 4 דלתות החיסרון היה הגובה המקורי הרכבתי קיט 4 אינטש 2נעילות אוקס וצמיגים 33 ואני אומר לכם זה הדבר האמיתי
תגובה: שאלה פתוחה - איזה רנגלר הוא "הכי" - TJ או JK?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
פומפוי
יש לי סופה 2 ולצורך הדיון נקרא לה tjl מרחק הסרנים ארוך יותר מלנד קרוזר 4 דלתות החיסרון היה הגובה המקורי הרכבתי קיט 4 אינטש 2נעילות אוקס וצמיגים 33 ואני אומר לכם זה הדבר האמיתי
תעלה תמונות ומהר?
איזה קיט שמת? של TJL? התאמת של JK?
תגובה: שאלה פתוחה - איזה רנגלר הוא "הכי" - TJ או JK?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שגיא S
תעלה תמונות ומהר?
איזה קיט שמת? של TJL? התאמת של JK?
הקיט הוא של ראב קאנטרי והוא כולל 8 זרועות עם מיסבי קצה 4קפיצים ספיראלים 2מוטות פאנרד עם מיסבי קצה מייצב נשלף ו4 בולמים וכמובן צינורות ברקס מחוזקים אבל אני חושב להחליף את הקפיצים לקשיחים יותר בגלל שהרכב הוא ענק לעומת tj רגיל מצטער אבל אין לי מושג איך מעלים תמונות יותר קל לי לפרק מנוע