נכתב במקור על ידי
ערן CJ
ברלי שלום
אתה צודק. כמעט צודק... הבעיה היא שההיסטוריה מוכיחה את ההיפך:
דלתא הובאה לראשונה לישראל בשת 1979-80 ע"י חברה ישראלית למובילים. המכירות הצליחו לא רע בגלל שזו הייתה הזדמנות לרכוש רנו 12 במחיר מפתה. באותם ימים הרנו הפסיקו את פעולת קו הייצור של ה-12 אשר הוחלפה בסדרה שכללה את ה- 18 (1978), 9 (1981). באותם ימים הדלתא הדלתא צברה לעצמה שם של רכב באיכות הרכבה ירודה. תמורות ביחסי ישראל-רומניה גרמו להפסקת יבוא הדגם והחברה הישראלית למובילים חזרה לעיסוקה המקורי, טרקטורים.(מסי פרגוסון, גלידי ועוד).
הלקוחות נותרו ללא יבואן. במוסכי רנו סירבו לקבלם והם נאלצו לתקן את רכביהם במוסכי מדרכה וסתם מוסכים לכל סוגי הרכב. הלקוחות הללו נשבעו לא לגעת שוב ברכב זול.
ב 1988 חברת סמלת,
אם כבר לפרוש את ההסטוריה בפירוט כזה- ליבואן קראו "קפריש" ועד 88' הוא ייבא לישראל את אלפא-רומיאו. אבל הרפתקאת הדאצ'יה די חיסלה אותו.
אם אינני טועה נכנסה להרפתקת היבוא של הדאצ'יה. הימים היו ימיה האחרונים של האימפריה שמעבר למסך הברזל. קוי הייצור שהיו חדשים בשנות השבעים לא תוחזקו, רמת ההרכבה ירדה מאוד, כחלק מהמרי המתקרב כנגד צ'אוצ'סקו. האיכות הירודה של הדלתא בשנת 1988 בלטה כמו ליצן צבעוני על רקע חיילי מארינס בצבעי הסוואה. שיא הזוועה היה בכך שחלק מהמכוניות הגיעו ללא צינור בין פיית מילוי הדלק למיכל. הרומנים מצידם הגיבו בהרמת כתף ואמרו: "נגמרו הצינורות במפעל ולא חשבנו שזו סיבה מספקת לעכב את המשלוח". למרות כל אלו, ועל אף הזיכרון הכואב, ברבעון השני של שנת 1988 מכירות הדלתא השיגו ועברו את מכירות הסובארו DL ליאונה...
אבל ב-89' היבואן הזה כבר סגר את העסק, למרות המכירות המפוצצות של הדלתא. זה אומר משהו, לא?......... ובכוונה אני לא רוצה לומר שום דבר על תרבות העדר של הישראלים המטומטמים שרצו לקנות מכוניות ממקור מפוקפק רק על סמך מחיר זול.
מי אמר זיכרון???
בוא'נה, יש לי שכן שמתווכח איתי ונשבע לי ש"כל האיטלקיות מחלידות..." אבל המציאות של היום מוכיחה שכאשר המחיר מספיק זול - הזיכרון מתעמעם, ומוכנים לסלוח על הרבה דברים. אפילו על גיר ידני... העניין היא שהגוש המזרחי כבר לא קיים, אפילו מכוניות בסיסיות מאוד שמגיעות מהודו כבר מיוצרות באיכות לא רעה ובכלל - מכוניות מודרניות כבר לא יכולות להיות כל כך זולות. אפילו הלוגאן והסנדרו הבסיסיות של דצ'יה הן מכוניות לגיטימיות והרבה יותר טובות (בהשוואה למתחרות שלהן) מאשר היתה הדלתא בשנות ה-80. אבל המחיר הבסיסי הזול יחסית שלהן באירופה מתנפח ותופח בדרך לכאן לסכומים שגם אם הם מעט יותר זולים ממה שמקובל כאן, כבר לא יכולים לחפות על שם ועבר בעייתיים.
אתה יכול למכור כאן צעצועים זולים עם סמל של סוזוקי למשל - ולשבור את השוק. כי זה "אוטו" חדש מ"משפחה טובה". בישראל זה חשוב. אוהו כמה זה חשוב.
אבל עם סמל בעייתי כמו דצ'יה? לא ולא. זה בדיוק המקרה שבו היבואן (שבמקרה גם מייבא את רנו, שהיא בעלת הבית של דצ'יה) צריך לשנות למכונית שם משפחה כדי להכשיר אותה.
ערן CJ
נ.ב
הלוגאן כמו הפלואנס המובאות לישראל, מיוצרות בטורקיה.
בשנת 1989 הובאו כמה דאסטרים ישנים שהיו רכבי שטח של ממש, עם מנוע 1400 של רנו. לדעתי הם הגיעו במהרה לערימות הברזל בקריית הפלדה של עכו.