מאוורר חשמלי במקום פאן קלאצ'
התקנתי אצלי מאוורר חשמלי במקום פאן קלאצ'
חיים אחרים ברכב - סוף סוף ניתן לנסוע עם מזגן - חיים חדשים בטיול בימים חמים
מומלץ
מומלץ
שדרוג אחלה,,,,,,
המנוע מגיע מקס - ל210 פרנהייט עם מזגן
בשני מקרים נדרשתי לכבות את המדחס למס' דקות (היה חם היום ) וזהו
כל שאר הדרך עם מזגן
תגובה: מאוורר חשמלי במקום פאן קלאצ'
רכב תקין לא אמור להתחמם בשום מצב, גם עם מזגן עובד...
מתחמם = לא תקין.
אני עם דיסקו בנזין 96, מזגן דלוק תמידית, לא מתחמם ולא מתלונן, מעלות, עליות, מדבר או שאר ירקות...
הרכב היחיד שיש לו בעיית התחממות אמיתית, בשל תכנון לקוי של החברה, הוא טנדר מגנום מהדגמים הראשונים, בגלל מעברי מיים צרים מידי במנוע... אבל גם זה נפתר על ידי הגדלת רדיאטור או תוספת מאוורר.
תבדוק טוב למה הרכב מתחמם, שלא יקרה במצב בעייתי אי שם בשום מקום... והעיקר שתהנה עם מזגן לפי רצונך ולא לפי רצון האל או החזאים בשטח...
תגובה: מאוורר חשמלי במקום פאן קלאצ'
אין ולא קיים, מאורר חשמלי יחיד שמזיז אויר כמו מאוורר מכני
מה שאתה מתאר, זה פן קלטץ' חלש או גמור ובמקרה כזה, החלפתו בחשמלי אכן תהיה שיפור.
לחשמלי יש הרבה יתרונות, יכולת קרור היא לא אחת מהם.
תגובה: מאוורר חשמלי במקום פאן קלאצ'
לכבוד הקיץ שהגיע ... כמו שגזוז שרו בזמנו
הוחלף גם אצלי הפאן קלאץ' למאוורר חשמלי עם כונס חדש
התוצאות מדהימות
תגובה: מאוורר חשמלי במקום פאן קלאצ'
אין סיסמאות ידידי היקר
פורק הפאן קלאץ' והכונס המקורי של ה ZJ
הותקן כונס חדש בבניה עצמית (אצל פחח) שמכסה את כל הרדיאטור (במקרה שלי עקב בלאי גבוה של הרדיאטור הוא הוחלף לחדש באותה הזדמנות)
על הכונס הותאם מאוורר של וולוו S70 טורבו בעל 2 מהירויות
בצינור התחתון של הרדיאטור הותקן יוניט כפול (2 טמפרטורות) ל2 מהירויות של המאוורר
דרך 2 קונטקטורים של 70A
אחרי הטיול בשבת במדבר יהודה סוף סוף טיול עם מזגן
העסק עוד מדהים
תמונות יותר מאוחר
בשמחה אני יענה על כל שאלה
תגובה: מאוורר חשמלי במקום פאן קלאצ'
ואם יורשה לי, למרות שאני לא בגיזרת האינדיאנים-
באותה ההזדמנות של מעבר לחשמלי, והתקנת מערכת חשמל וחיווט עבה שיתאים לעומס הנוסף.
שווה כבר להכניס בקר טמפ' דיגיטאלי כמו הדיקסל (יש גם סיני באיביי בשני גרוש)
דרכו ניתן לכוון את המערכת להפעלה בשתי מהירויות וגם לקבל חיווי אמין לטמפ' עם התראה על התחממות.
(עוד אין לי שם מניות... אבל אני לקוח רוצה)
תגובה: מאוורר חשמלי במקום פאן קלאצ'
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
בשנתונים שלכם מה היה קורה למזגן ולאיזה רמות התחממות מגיע הגיפ.
נשמע פרוייקט מעניין מאוד.
אגב, לא דורש הגדלת מצבר/ אלטרנטור?
במודל שלי 97 עם מזגן הטמפ' היתה מגיעה ל 120 מעלות
כמובן שלא העזתי להפעיל מזגן בשטח רק בכביש מהיר
לבנתיים לא נראה לי שצריך להגדיל מצבר למרות שכבר הגדלתי אותו לפני חודש והאלטרנטור הגדול יותר
אמור להגיע כל יום מארה"ב
אתמול בטיול עם מזגן הטמפ' לא עברה את ה 98 מעלות
תגובה: מאוורר חשמלי במקום פאן קלאצ'
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tzagi
אין ולא קיים, מאורר חשמלי יחיד שמזיז אויר כמו מאוורר מכני
מה שאתה מתאר, זה פן קלטץ' חלש או גמור ובמקרה כזה, החלפתו בחשמלי אכן תהיה שיפור.
לחשמלי יש הרבה יתרונות, יכולת קרור היא לא אחת מהם.
בטיול שטח מהירות הנסיעה איטית מאוד וכפועל יוצא מכך סיבובי מנוע נמוכים ולכן:
מהירות סיבוב המאוורר המכני הינה נמוכה בהרבה ממהירות סיבוב המאוורר החשמלי
לכן כושר היניקה של המאווררים לא זהה אחד מושפע מסיבובי מנוע הרכב והשני ממנוע חשמלי ללא תלות במהירות המנוע
רק לידיעה כללית הפאן קלאץ' שלי היה במצב תקין ויחסית די חדש
תגובה: מאוורר חשמלי במקום פאן קלאצ'
אין קשר למהירות הסיבוב
שים לב שהלהבים במאוור חשמלי הרבה יותר קטנים וצרים, ולכן מזיזים פחות אויר בכול סיבוב
כמו כן, יש 2 סוגים של קלאטצ'ים סנטרפוגלי וטרמי
הטרמי "אמור"ל"להנעל" כשהחום עולה.
להגיד שהקלאץ' שלך היה "תקין" ו"חדש" זה דבר מאד סוביקטיבי, תקין בהשוואה למה? באיזה אפליקציה?
במקרה הספציפי שלך בכלל לא ניתן להשוות בגלל שהחלפת רדיאטור באותו זמן, כלומר אתה לא יודע מה היה השינוי במערכת אם היית משאיר את המאוור המקורי.
בכול מקרה, אני עומד מאחורי מה שכתבתי, כול אחד יכול למצוא נתונים למאוור חשמלי תוצרת X ולהשוות אותם לנתונים של מאורר מכני, ההבדלים בספיקה משמעותיים, בדרך כלל החשמלי מזיז כחצי ממה שהמכני מזיז.(כול זה לפי נתוני היצרן בCFM)
תגובה: מאוורר חשמלי במקום פאן קלאצ'
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דורון לוי
אין סיסמאות ידידי היקר
פורק הפאן קלאץ' והכונס המקורי של ה ZJ
הותקן כונס חדש בבניה עצמית (אצל פחח) שמכסה את כל הרדיאטור (במקרה שלי עקב בלאי גבוה של הרדיאטור הוא הוחלף לחדש באותה הזדמנות)
על הכונס הותאם מאוורר של וולוו S70 טורבו בעל 2 מהירויות
בצינור התחתון של הרדיאטור הותקן יוניט כפול (2 טמפרטורות) ל2 מהירויות של המאוורר
דרך 2 קונטקטורים של 70A
מספר שאלות ברשותך.
איך הגעת למאוורר הספציפי, ומה גרם לך להחליט לבחור בו ולא במאוורר/ים אחר?
למה ריליים 70A ולא נניח... 40A?
באיזה עובי חיווט השתמשת להעברת המתח מהריליים למנוע המאוורר?
מדוע בחרת ביוניט ולא בבקר אלקטרוני להפעלת המאוורר?
מדוע מיקמת את היוניט בצינור התחתון ולא בעליון?
תודה מראש :)
תגובה: מאוורר חשמלי במקום פאן קלאצ'
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tzagi
אין קשר למהירות הסיבוב
שים לב שהלהבים במאוור חשמלי הרבה יותר קטנים וצרים, ולכן מזיזים פחות אויר בכול סיבוב
כמו כן, יש 2 סוגים של קלאטצ'ים סנטרפוגלי וטרמי
הטרמי "אמור"ל"להנעל" כשהחום עולה.
להגיד שהקלאץ' שלך היה "תקין" ו"חדש" זה דבר מאד סוביקטיבי, תקין בהשוואה למה? באיזה אפליקציה?
במקרה הספציפי שלך בכלל לא ניתן להשוות בגלל שהחלפת רדיאטור באותו זמן, כלומר אתה לא יודע מה היה השינוי במערכת אם היית משאיר את המאוור המקורי.
בכול מקרה, אני עומד מאחורי מה שכתבתי, כול אחד יכול למצוא נתונים למאוור חשמלי תוצרת X ולהשוות אותם לנתונים של מאורר מכני, ההבדלים בספיקה משמעותיים, בדרך כלל החשמלי מזיז כחצי ממה שהמכני מזיז.(כול זה לפי נתוני היצרן בCFM)
אז ככה
הרדיאטור הוחלף כי התגלתה נזילה בפלסטיק הצדדי (שכבר תוקנה מס' פעמים)
את הפאן קלאץ' שלי כבר נעלתי מתוך ניסיון לשמור על טמפ' סבירה בטיולים אך ללא הועיל
ומנסיוני הדל מאוד בזרימת אוויר מהירות סיבוב של מאוורר כן מגדילה את כמות האוויר שזורם (יניקה או דחיסה)
השלב הבא בפרויקט זה כונסי אוויר להוצאת האוויר החם
מה שחשוב את מבחן התוצאה זה צלח ולא רק אצלי
אז אפשר להעלות דעות כאלו או אחרות אבל איך אמרו חכמינו בשורה התחתונה זה עובד, ועובד יותר טוב
תגובה: מאוורר חשמלי במקום פאן קלאצ'
הבדל בביצועי המנוע ? (לא שחסר למנוע כזה..)
צריכת דלק ?
תאוצה ?
תגובה: מאוורר חשמלי במקום פאן קלאצ'
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דורון לוי
א
אז אפשר להעלות דעות כאלו או אחרות אבל איך אמרו חכמינו בשורה התחתונה זה עובד, ועובד יותר טוב
ברור כשמש שהג'יפאי הישראלי מבין הרבה יותר טוב מכול מהנדסי היצרן, אבל בא נתעמק בעובדות
הרכב שלך נבנה ועוצב לעבוד בטמפרטורה ספציפית (כמה שזה לא מתאים לך) ו100 מעלות סלציוס זה נורמלי, יותר מזה, גם 110 סלציוס זה נורמלי, איפה הקו האדום?
ב135 סלציוס
מאות אלפים של רכבים בדיוק כמו שלך נימכרו ומסתובבים בארה'ב, חלקם נמצא במדינות (בארה'ב)הרבה יותר חמות מישראל ופלא פלאים אין להם בעיות התחממות ונוסעים כל מאות אלפי מיילים.
איך זה? כנראה שהג'יפאי האמריקאי אהבל והוא לא מבין שרכב מודרני לא אמור לעבוד לעבוד מעל ל90 מעלות סלציוס, הוא מקבל את העובדה שהיצרן התקין בו טרמוסטט של 197 מעלות פרנהייט כמובן מאליו. פשוט מטומטמים שלא מבינים כלום במכוניות.
אז בא נשים את הקלפים על השולחן ונספר מה קורה בפועל כשמנמיכים את טמפ העבודה של רכב מודרני
1. המחשב חושב שקר וזורק יותר דלק
2. העודף דלק שוטף את השמן מקירות הצילינדר
3. הרינגים של השמן מתחממים ומתכווצים
4. המנוע מתחיל לאכול שמן
5. בעל הרכב מספר לכולם שזה מנוע חרא שאוכל שמן ודורש אובראול לפני זמנו.
חוץ מזה ....הרעיון מעולה ואני ממש לא מבין מדוע כול העולם לא עושה מה שעשית, סתם אהבלים.
תגובה: מאוורר חשמלי במקום פאן קלאצ'
ג'ו יקירי.
בעיקרון אתה צודק, אך כמה עובדות על ה ZJ.
ZJ שנוסע על הכביש, עם מזגן אינו מתחמם, כל מאות האלפים שמסתובבים אצלכם נוסעים על הכביש.
קח ZJ ותן לו מסלול במואב בשיא החום במהירות זחילה הוא יתחמם באבואבואה.
ל ZJ אין בעיה ב 120 מע' וגם לא ב 135, הוא לא יגמור מנוע, אבל המזגן אינו מתפקד ב 120מע'.
אחד השידרוגים הנפוצים בקרב בעלי ה ZJ אצלכם שכן נוסעים בשטח היא הסבה של המאוורר המכני לחשמלי שירד מפורד טאורוס.
כאשר היה לי ZJ והוא העלה טמפ' הדרך היחידה לקררו היתה לכבות מזגן ולהעלות טורים, או בגז בעמידה או בנסיעה יותר מהירה.
לכן כל מה שנאמר קודם לגבי מהירות המאוורר המכני בעמידה הוא נכון, הוא עובד אך לא מספיק מהר, אין ספק שבטורים קצת יותר גבוהים הוא ייתן יותר תפוקה מהחשמלי.
גם היצרן לפעמים משפר את התיכנון המקורי, תראה ב WJ עד 2000 היה מאוורר מכני ומשנת 2001 עברו לחשמלי-הידראולי.
יצא לי לראות גרנד WK 2008 עם מנוע 4.7 לרדו עם מאוורר מכני ( מאוד תמוהה) ובאחרים חשמלי. כך שאין חוקים או נכון יותר או פחות, העיקר שהמערכת מתפקדת נכון.
יורם ודורון, כל הכבוד על ההשקעה, שאפו.
תגובה: מאוורר חשמלי במקום פאן קלאצ'
כול זה נכון לכמעט כול עגלה, חוץ מטויוטה מסיבה לא ברורה
זחילה+ מזגן נה מתכון להתחממות ובדרך כלל המאוורר החשמלי פותר את זה
אבל לא על זה מדובר
יש אגדה אורבנית שהגראנד לא אמור לעלות מעל ל90 מעלות, ושפע אברכים בישיבה הזאת ולא משנה כביש או שטח
ועל זה דיברתי בלבד
אין כול בעיה להוסיף אמצעי קרור לשמור את הטמפ קצת מתחת ל100, אבל הרבנים חושבים אחרת
תגובה: מאוורר חשמלי במקום פאן קלאצ'
מהניסיון (הלא מאוד גדול)) שיש לי בהתקנת מאוורר חשמלי במקום מכני, על שירוקי עם מנוע סופה ממוחשב.
הגעתי למסקנות הבאות:
1. מאוורר חשמלי יכול להחליף מכני ללא בעיות התחממות (יש לדאוג למאוורר גדול דיו, כדוגמת מה שתארו מעלי)
2. יש שיפור בסחיבת המנוע (מורגש) לא משהו היסטרי, אבל בהחלט מורגש.
3. הדיוק בטמפרטורה של המנוע היא מאוד גבוהה. אני השתמשתי בבקר טמפרטורה. טמפרטורת המנוע נעה בדיוק בהתאם לדרישות
אני קבעתי אותה על 95 מעלות +-3 ושם היא בדיוק נמרץ נשארת. במכני לעומת זאת היו הפרשי טמפרטורות גדולים שיכלו לנוע ב 15 מעלות
ויותר.
4. השיפור הכי גדול היה בזחילה. במכני טמפרטורת המנוע עלתה ל 100 מעלות ויותר. בחשמלי פשוט לא עובר את ה 95 (או כל טמפרטורה אחרת שאני קובע)
במקרה הגרוע ביותר הוונטה היתה מופעלת ל 40 שניות כול 3 דקות בערך. בנסיעה מהירה (מעל 50 קמש) הוונטה כמעת אף פעם לא מופעלת.
5. לא יכול לומר הרבה על צריכת הדלק כי לא בדיוק מדדתי.
הסיכום שלי שוונטה חשמלית היא בהחלט יעילה ומדויקת הרבה יותר ממכנית. בזחילה השיפור משמעותי מבחינת ניהול חום מנוע. החסרונות הם כמובן אמינות. אין ספק שמכנית טיפשה הרבה יותר אמינה מחשמלית (שכוללת מנוע חשמלי, בקר טמפרטורה, ממסרים ועוד)
תגובה: מאוורר חשמלי במקום פאן קלאצ'
דורון לוי
עדין ממתין לתשובות, תודה :)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
six 4 life
מספר שאלות ברשותך.
איך הגעת למאוורר הספציפי, ומה גרם לך להחליט לבחור בו ולא במאוורר/ים אחר?
למה ריליים 70A ולא נניח... 40A?
באיזה עובי חיווט השתמשת להעברת המתח מהריליים למנוע המאוורר?
מדוע בחרת ביוניט ולא בבקר אלקטרוני להפעלת המאוורר?
מדוע מיקמת את היוניט בצינור התחתון ולא בעליון?
תודה מראש :)