כמו בכותרת, דיפנדר TDI300 התחיל לשקר לי השעון דלק. ז"א מראה 3/4 והוא ריק. כאשר הוא מלא הוא עובראת הסקלה.
לא נתקלתי בתופעה כזו ואשמח לעזרה.
Printable View
כמו בכותרת, דיפנדר TDI300 התחיל לשקר לי השעון דלק. ז"א מראה 3/4 והוא ריק. כאשר הוא מלא הוא עובראת הסקלה.
לא נתקלתי בתופעה כזו ואשמח לעזרה.
רק השעון דלק משקר?? מצבך טוב... :)
עם כבר במד דלק עסקינן
אז אצלי שהאורות דולקים הוא עולה ברבע מיכל מה אמת ומה שקר ?
אצלי הוא דובר אמת עד החצי.
אם אני ממלא יותר מחצי הוא קופץ הלוך חזור עד שהוא נשאר על האפס.
כשהדלק יורד לחצי מיכל הוא חוזר לעבוד כרגיל.
Sent from my iPhone using Tapatalk
רוב בעיות מד הדלק קשורות לבעיית מינוס בלוח השעונים (מגע רופף - נתק וכו).
אם לא זה , אז החיישן במיכל דלק אבל זה נדיר,
עוד יותר נדיר שהשעון עצמו מתקלקל.
בקיצור בתור התחלה צריך להביא מינוס "טרי" היישר לשעון וללוח שעונים :)
אצלי כשהטנק מלא הוא מראה חצי, ואחרי כמה קילומטרים הוא מראה ריק.
עזוב אותף, תאפס את המד קילומטרים כל תדלוק וגמרת עם הסיפור:)
אני אדם מאושר אצלי כבר שנתיים המד בפול טנק TDI300 (מאפס את המד קילומטר כל תדלוק).
אבדוק את נושא המינוס. אחבר מינוס ישירות מן המצבר לשעון.
אני מבין שה"סנדר" במיכל עובד רק על פלוס שהוא מקבל ושולח אות מופחת לשעון?
הבנת נכון - החיישן במיכל , הוא בעצם נגד משתנה (פוטנציומטר)
יש עליו מספר שנתות , כאשר ההתנגדות ניקבעת לפי גובה המצוף,
לפעמים נוצר מגע רופף או חלק מהשנתות נישברות , כמו שאמרתי - זה נדיר. כדי לבדוק האם החיישן תקין , צריך לפרק אותו מהמיכל ,
וזה קצת עבודה מעצבנת ...
לעומת זאת - את השעון עצמו קל לבדוק , פשוט שים לו 12V ולחילופין אפס וולט ,
ותראה כמה הוא מראה ... הכיוון הזה מומלץ לפני שאתה הולך על החיישן במיכל דלק.
החיבורי חשמל לשעון הם עם הברגה ואום , לרוב האום מתרופף , ואז השעון מראה מה שבא לו ...
יש לי הרגשה שזו לא אום רופפת כיוון שהוא מתחיל מ 3/4 כאשר הוא 0 ואז מטפס מעלה.
יש לי הרגשה שזה עניין של התנגדויות.
איפה מותקן המצוף הזה? בצד של פיית המילוי או מפריד המים? האם ה"סנדר" צריך לקבל 12V ואז להפיל את המתח או אחרת?
כמה צריך לעלות כזה "סנדר"?
המצוף מותקן בצד הנגדי לפיית מילוי (לפחות אצלי)
וזה די מבאס להוציא אותו , הגישה שם לא נוחה ,
וגם להחזיר זה בעייה - במיוחד בצורה שלא תיהיה נזילת סולר אחרי זה.
הוא אכן מקבל 12V וכתלות בגובה , יש יותר התנגדות ,
אם אני זוכר נכון , כאשר המצוף למעלה , (מיכל מלא) ההתנגדות היא נמוכה ביותר ,
וכאשר הוא הכי למטה (מיכל ריק), ההתנגדות היא הגבוהה ביותר.
אני בכל זאת הייתי הולך בכיוון בעיה חשמלית - כי גם אם יש נתק או קצר בחיישן , עדיין השעון לא יצא מהסקלה שלו.
יש כמה דגמים לחיישן ,
והוא גם לא זול - בארץ 300~200 ש"ח ,בחול - בין 60~16 פאונד:
http://www.lrseries.com/shop/product...=0&search=fuel
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-AMR1496P
אגב מומלץ לפרק כאשר במיכל פחות מחצי , שלא יצא סולר החוצה ...
אתה יכול להסתכל בהוראות כאן : http://www.lro.com/forum3/viewtopic.php?f=18&t=55356
החיישן של TDI200 בעל שני חוטים פלוס ומינוס
החיישן של TDI300 שלושה חוטים , פלוס מינוס ונורת אזהרה "מיכל ריק"
הי אמיר, תודה על התגובה המהירה.
איפה בדיוק אמורה להידלק מנורת אזהרה של מיכל ריק? האם בשעון עצמו או על פנאל נורות החיווי?
אני לא חושב שבכל הדגמים זה אותו הדבר ,
בכל מקרה , אצלי - הנורה נימצאת על פאנל נורות החיווי(עם ציור של תחנת דלק).
קטע, רק עכשיו אני קולט שיש כזאת נורה. אני הסתפקתי באיזור הקטן שצבוע כתום.
לגבי המצוף - פירקתי בזמנו מיכל דלק בגלל נזילה. עד כמה שאני זוכר המצוף נמצא על המיכל, למעלה, בחלק שבין המיכל לרכב.
אם אתה מתכוון להוריד את המיכל, זה לא סיפור מסובך רק קצת עבודה - ממליץ לך לרוקן אותו שתוכל לעבודה בקלות. צריך לעשות איתו כל מני פירואטים כדי להוציא אותו ולהזהר מאוד לא לישבור לו כל מני חלקי פלסטיק שמחוברים לצנרת (אני מדבר על אלה שלכיוון הפילטר, מנסיון).
בהצלחה.
אצלי החלפתי את החיישן בלי להוציא את המיכל - למרות שזה אכן לא נוח ... אבל הוא יוצא בסופו של דבר.