באגי קלאס 1 בהתהוות - בסדנת רוקסוליד.
כפי שראיתם במפגש ג'יפולוג הביצוע החל.
להלן תמונות ראשונית של התכנון ההנדסי במחשב (סולידוורקס)
נשמח לשאלות, טענות, הצקות, ושאר מריעין בישין.... מעל דפי האתר.
תהנו
מצוות רוקסוליד
ארנון שושני ורפי כהן.
Printable View
באגי קלאס 1 בהתהוות - בסדנת רוקסוליד.
כפי שראיתם במפגש ג'יפולוג הביצוע החל.
להלן תמונות ראשונית של התכנון ההנדסי במחשב (סולידוורקס)
נשמח לשאלות, טענות, הצקות, ושאר מריעין בישין.... מעל דפי האתר.
תהנו
מצוות רוקסוליד
ארנון שושני ורפי כהן.
תענוג, אני צריך לקפוץ לבקר (לא הייתי אצלכם הרבה זמן).
אתה תמיד מוזמן ...
חלק המבאגי כבר מרותכת ואנחנו ממתינים לזה ששאר חלקי הלייזר שהזמנו יגיעו.
הפלדות שאנחנו עובדים איתם לא מצויות בכל מפעל לייזר.
כן, בטח ארנון, מרותך, אה, אה.
גם אני הרגע סיימתי לרתך כבר חצי ממטוס הפנאי שלי, בחיי, אתה לא מאמין, עזוב תמונות, תאמין לי.
;) סביון
מרשים מאד. מאד-מאד. אני מחכה בקוצר רוח להמשך התהליך!
שאלה
למה המנוע מאחורי הגיר ולא לפניו
שאלה קצרה עם הרבה תשובות...הנה אחת משלי-
זה נכון לייצר כלי רכב מהיר עם מירכוז המסות שישבו קרובות ככל שניתן למרכז הכובד שהוחלט עליו לפני תכנון הרכב,ולא לייצר מסות לוויניות רחוקות שיחוגו סביב מרכז זה ויגרמו לזריקות צנטרפוגליות מיותרות.
מנוע מרכזי כמו שהזכרת תורם למירכוז המסות,זה טוב לסגנון מסויים של מסלולים,אני מאמין שמתכנני הבאגי הזו מכוונים לסגנון מסלולים למשקל אחורי עודף.
אני גם מאמין שאתה תקבל עוד הרבה תשובות הנדסיות שסותרות אחת את השניה,בסופו של יום החלטות כאלה נובעות מהרגלים, נוחות תכנונית ,מה יש על המדף וכמה הוא עולה...
עוד מתנות מהדוד סם ..........
ועוד כמה ........
אין ספק שזה הפרויקט ברמה הכי גבוהה שנראה פה אי פעם. מספיק להסתכל על השידרית של השלדה בשביל להבין את זה.
חנן,
אתה יודע שהשידרית כבר מרותכת (אז מה אם בפיקים!) ויש גם זרועות ובטח עוד כמה פרטים?
אני יודע כי הייתי שם...
סביון
קצת תמונות מתחילת העבודה והגעת חלקי המתכת
קובץ מצורף 65532קובץ מצורף 65533קובץ מצורף 65534קובץ מצורף 65531
:D
בהצלחה.
המנוע הוא LS3 בנפח 6.2L עם 525 כ"ס של GM
הקלאץ' הוא קלאץ' קרמי בשלוש שכבות (כלומר 3 קלאצ'ים אחד אחרי השני)
כל החומרים שהבאגי בנוי מהם (ברזלים) הם פלדות כאלו או אחרות בשביל חיסכון במשקל.
התקנון מרשה לנו מינימום של 1490 ק"ג יבשים ואנחנו שואפים קרוב ככל שניתן לזה.
זה נותן חלוקת כוח מטורפת של 3:1 בערך כלומר כל 3 ק"ג מוזזים על ידי 1 כ"ס
הי ארנון , שמח שהחלטתם לפרסם את תהליך הפרוייקט.
שמתי לב לזויות בחלק הקדמי של הצירים הפנימיים של המשולשים במבט צד ישנה זווית מסויימת, אני מניח שזה בכדי לשפר את עבודת המתלים?
כיצד קבעתם את אותה זווית?, האם דרך אותה זווית קבעתם את הקאסטר במקום לקבוע אותו בנאבה עצמה כמו שמקובל.
הזוית שניתנה למתלה כולו היא על מנת לשפר את ספיגת המתלה את המהמורות .
הקאסטר נקבע ללא קשר אליה אבל כן מתחשב בה.
איזה יופי !
דני - השמועות אומרות שגם לך יש חדשות מעניינות... ;)
תום - בשביל המושגים - הזוית של הצירים הפנימיים של המשולשים הקדמיים, נהוג לכנות Rake angle. כשמשאירים את הצירים מקבילים ונותנים לשניהם ביחד זווית כלפי מעלה, המטרה היא לשפר את יכולת הספיגה על ידי זה שמגדילים את היחס בין התנועה האופקית (אחורה) לתנועה האנכית (למעלה) של הגלגל, במבט צד. הקו שהגלגל משרטט עם מהלך המתלה הופך להיות אלכסוני יותר. הזוית המקובלת היא בין אפס או מעלות בודדות (אני מנחש שארנון הכניס כאן 3-4 מעלות מקסימום?) ברכב עם גלגלים גדולים (טרופי טראק או באגי גדול) ועד 15 מעלות ויותר ברכב עם גלגלים קטנים (טרקטורון או SBS כמו שאתה מכיר) שם זה אפשר להגיד "חובה".
אני התעסקתי עם זה לא מעט ברכב של סרטינה, עד שלבים די מאוחרים השארתי כשלוש מעלות של Rake, בסופו של דבר ביטלתי לגמרי והשארתי את הצירים אופקיים. מלבד זה שקל יותר לבנות שטוח (לא קריטי בעידן התכנון הממוחשב והחיתוך בלייזר - אבל כן חשוב אם בונים "old school") החסרון הוא שזוית הזאת מגדילה Dive - סגירת מתלה תחת בלימה. זה כמובן נובע ישירות מאותה סיבה. בחינה יסודית של תמונות ברשת של כל מיני טרופי-טראקס מצליחים לימדה אותי שזה כנראה לא משנה, אז בשביל מה להסתבך?
Caster זה עניין אחר לגמרי, שההשלכות שלו הן לחלוטין על ההיגוי. במתלה ללא היגוי - נניח סרן אחורי חי, קסטר בכלל לא קיים, אבל בהחלט יש משמעות לזווית הRake שהיא במקרה זה הזוית של הזרועות במבט צד והאפקט שלה על מסלול תנועת הגלגל זהה לחלוטין. כל עוד הצירים של המשולשים מקבילים, הקאסטר לא משתנה ולא מושפע ממנה, אם הם לא מקבילים, וגם זה אפשרי, מקבלים שינוי הדרגתי בקסטר עם מהלך המתלה.
הקסטר לא נקבע בנאבה! הנאבה היא קו ושתי נקודות. הקסטר נקבע על ידי הזזה של המשולשים העליון והתחתון זה לעומת זה על הצירים שלהם. קח את העליון אחורה, הגדלת קסטר. קח אותו קדימה, הקטנת קסטר.