נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
שלמה, גם בחלק מהציריות המחוזקות הפלאנג׳ והצירייה הם חלק יחיד. נכון, התייחסתי לשאלה אם ביטול החופש בצד החיצוני יזיק לסרן - התשובה היא לא.
וגם בחופש המובנה יש תקין ולא תקין, והחופשים הבסיסיים בלנדרובר גדולים יותר ביחס לסרנים צפים אחרים. צודק, הביצוע האנגלי המהולל (חומרים נחותים וטולרנסים גדולים בייצור) ברגע שמתחילה שחיקה החופש מחמיר ומתפתח לשבר.
וחופש גדול, בין אם מובנה ובין אם בלאי, יוצר מצב של הלמים במע׳ העברת הכוח בהאצה/האטה, מה שרק מחמיר את הבעיה.
השיניים של הציריה/פלאנג׳ בטוח לא נהנית מהחופש הזה.
ומי שמתכנן ג׳לוב כמו דיפנדר 110 ששוקל עמוס מלא כמעט 4 טון, ונותן לו ציריות כאלו דקות+ חופשים גדולים גם לא ממש תכנן עד הסוף. לפחות התכנון העקרוני מונע את התנתקות הגלגל מהסרן .