תגובה: בניית קשת לסופה (מידות )
אהלן ערן,
אל תיקח את זה לא נכון.
בלי שמץ של זלזול.
לפי השאלות שלך לא כדאי שתעשה את זה לבד.
לא שזה מדע טילים ותכנון לווינים לחלל, אבל זה מה שישמור עליך ח"וח אם קורה משהו.
זה מסוג הדברים שבמקרה מבחן הם או עובדים או לא. ואז אין הזדמנות לתקן.
ואם בכל זאת, לך תראה מה עשו אחרים. בעיניים, לא בפורום.
תבדוק, תמדוד ותתרשם.
במקביל חפש תמונות באינטרנט ותלמד את הנושא.
איל
תגובה: בניית קשת לסופה (מידות )
20 שח לכיפוף זה זול. אפילו מאוד.
תגובה: בניית קשת לסופה (מידות )
אני לא בונה לבד אני מתכנן את הקשת כמו שבא לי מתכוון לקחת צינור בעובי הנדרש ובקוטר( עלות אפסית) לכופף בזוויות נדרשות לפי תכנון (דגם) שיבנה מגלילי נייר סופג שימדד על הרכב מעיין צורת האות u עם קצת זווית בירידה לכיוון האחורי להתקין בשני צדי הרכב ולרתך צינור בינהם ... עם ילך טוב נבנה מסגרת גם לחלון הקדמי ונחבר דרך אגב בקשר לבטיחות הסופה עם סגירת הברזל תימעך כמו פחית במקרה תאונה שלא נדע או התהפחות חלילה *ליזרד עזוב כמה רשמתי יש לך מקום שמכופף גם ביותר יקר מדובר בשני כיפופים פשוטים
תגובה: בניית קשת לסופה (מידות )
לגבי כלובים חומר וכ"ו יש לך שתי כתבות יפות בנושא וגם את השירשור המדהים של ריקו
http://www.jeepolog.com/forums/conte...epolog-archive
http://www.jeepolog.com/forums/conte...epolog-archive
http://www.jeepolog.com/forums/showt...t=72385&page=3
לגבי כיפופים כמו שמיכה אמר, 20 ש"ח זה ממש זול, כיפופים טובים בלי מעיכה (ועם משיכה) עד כמה שאני יודע עולים סביב ה 40-50 ש"ח לכיפוף
תגובה: בניית קשת לסופה (מידות )
ערן, אל תשחק בבטיחות שלך.
סגירת פח של סופה לא מחזיקה גם בהתהפכות קלה. היא מתקפלת כמו נייר. קשת התהפכות אחת זו חובה בג'יפ וזה המינימום ההכרחי. אבל...
גם כיפוף צריך לדעת לעשות, ולא רק בגלל אסטטיקה. שאלת המחיר לא רלוונטית - זה לא 2,000 שקל מול 5,000. זה 40 שקל לשני כיפופים מפוקפקים מול 100 שקל לשני כיפופים טובים. או במקרה של כלוב מלא (4 או 6 כיפופים) 80 או 120 שקל מול 200 או 300 שקל. זניח, ואני לא מבין מה ההתלבטות בכלל.
חשוב גם למדוד ולחשב כמו שצריך - בכיפוף קורים למידות של ברזל כל מיני דברים מעניינים. כמובן לרתך כמו שצריך. שהקשתות יישבו על מפזרי לחץ. זו עבודה למי שיודע לעשות דברים כאלה. לא רק יפה אלא גם סימטרי וחזק. בטח אם אתה רוצה קשת קדמית וגם להישאר עם דלתות הפח המקוריות ואז בכלל צריך לדעת לבנות את זה נכון.
כעיקרון, קשת/כלוב בג'יפ לא תחרותי לא מתחבר לשילדה אלא יושב על הריצפה והתמיכות האלכסוניות הולכות אחורה ויושבות על בתי הגלגל האחוריים.
הג'יפ שלך סגור בפח ויהיה קשה עד בלתי אפשרי לרתך כמו בצריך בתוכו, שלא לדבר על הנזק שהגיצים יעשו לריפודים וכו'.
אני סגירת הפח לא יורדת מהג'יפ, אני ממליץ מאוד לעשות חיבור גם לדופן הסגירה או לדופן הג'יפ. ייתן קשיחות שכל כך חסרה למרכב הזה, ויאפשר לסגור דלתות בלי לזעזע את כל הג'יפ.
אם אתה רוצה להיות יסודי, תצטרך להרים את הגג. זה אפשרי. קצת עבודה (בעיקר פתיחת ברגים חלודים, בייחדו אלה שמחברים את הגג למסגרת החלון הקדמי. קצת כבד, אבל שני אנשים חזקים מסתדרים עם זה. אני ואבא שלי (הוא היה בן כמעט 70 כשעשינו את זה) הסתדרנו יופי.
אפשר גם להרים רק את מכסה הגג. הרבה יותר קל, אבל גדול ועדיין צריך ארבע ידיים.
בכל מקרה - אם אתה מרים את כל הסגירה או רק את מכסה הגג, זו הזדמנות לטפל בכל החלודות שהתחבאו מתחת לגומיות האטימה, ולבנות כלוב שלם, כולל קשת קדמית.
אם אתה לא בעניין של הרמת הגג מהג'יפ, אפשר לבנות כלוב פריק. אולי קצת פחות אסטטי, אבל עדיין עושה את העבודה כמו שצריך. אבל אז צריך להוסיף לחשבון את המחברים. יש מחברים תקניים שמיועדים בדיוק לזה אבל אני לא חושב ששהם זולים במיוחד וצריך כמה כאלה, תתייעץ עם סדנא שמתמחה בזה - לך זה לא יהיה חדש שאני ממליץ על רוק סוליד, שכבר עשו "כמה וכמה" פרוייקטים כאלה וגם קרובים לך.
לגבי חוקיות: להבנתי אין שום בעיה עם קשת אמצעית וגם עם אמצעית ואחורית. עם קדמית אין לי מושג (בסופה הירוקה שנגנבה היה כלוב פריק מלא, כולל קשת אחורית, אמצעית וקדמית, שארז מ"אוברלנד" בנה בזמנו, לא רק עבר טסט כמו גדול, אלא גם בעמדה 1 לא אמרו על זה כלום כשעשינו שם שינוי מספר מושבים. לדעתי זה לא מעניין אותם בכלל, כי הם תמיד עסוקים בגלגלים ובהגבהות...). אני עכשיו בתחילת פרויקט קשת קדמית שתתווסף לכלוב תע"ר המקורי בסופה הפתוחה שלי. כשיהיה מספיק חומר ותמונות נעשה מזה כתבה.
תגובה: בניית קשת לסופה (מידות )
היי ערן,
כלוב התהפכות יש לעשות רק מצינור ללא תפר ובעל עובי דופן משמעותי.
לצורך העניין, כלובי ברזנט למינהם לא ישרדו יותר מהתהפכות קלה על הצד.
אז נכון, אפשר ללכת לסדנא ולשלם הרבה כסף, לחילופין, אם תיתן מספר מצומצם של מידות ומפתחים כל בעל מקצוע
עם מכופפת טובה ואיכותית ידע לעשות חישוב מאוד פשוט של איזה צינור, כמה אורך ואיפוא לכופף ללא כל טעות.
לדוגמא: "כל כיפוף" בחיפה
חמי הוא מהנדס והוא הסביר לי בעשר דקות את החישוב.
צר לי, קשה לי מאוד שסדנא מבקשת 3500 ש"ח רק על קשת קדמית בעוד שאת המרכיב היקר שהוא התושבות המתלבשות על
קנט הבודי ויורד מטה הוצע לי רק לפני שבוע ב 150 ש"ח בהזמנה בחיתוך בלייזר.
דרור, קשת קדמית תקינה לא תעזור לך אם תישאר עם קשת כלוב ברזנט סטנדרטי
תגובה: בניית קשת לסופה (מידות )
3500 ש"ח רק לקשת קדמית? תבוא אלי אני אעשה לך בחצי...
תגובה: בניית קשת לסופה (מידות )
לאחרונה בניתי כלוב, פרוייקט שבמהלך העבודה קיבל תפנת לאור תרומת איברים מבורכת.
חומר הגלם בו רובנו משתמשים הוא סקדיול 40. עלותו אינה זניחה אם כי לא בשמיים.
כיפוף של החומר הנ"ל דורש מכופפת מתאימה. אני לא הצלחתי לקבל כיפוף נורמאלי במכופפת ידנית של ל.כ ולכן הסתייעתי בבעל מקצוע עם מכונה מתאימה- יש כמה כאלו.
העלות לא משמעותית אבל גם לא 20 ש"ח.
חשוב מאוד שמי שמרתך גם יבין מה הוא עושה, זה לא כמו לרתך תושבת לג'ריקן- זה אמור לשמור לךעל החיים.
בעיקרון בשביל כלוב (שתי קשתות מינימום)צריך לפתוח את הגג או לבנות כלוב פריק.
יש כתבה כאן באתר על כלוב פריק בסופה- לא פשוט לביצוע אבל בהחלט אפשרי.
תושבת לקשת קידמית לסופה (יש בכתבה על הכלוב הפריק) - בעייתי שכן אין מספיק רווח בין הדלת לדשבורד
ניתן לרכוש מוכן בלייזר ולרתך או לחלופים לייצר לבד (משהו פשוט לא לייזרים וכאלה)
אני עשיתי זאת, לא בשמיים בכלל.
לגבי הצורך בקשת קידמית, תלוי ברמת הטיולים שלך - החלטה שלך.
אני ראיתי שהחלון הקידמי יפגוש את הפנים שלי בהתהפכות הקלה ביותר ולכן עשיתי.
בעיקרון בניית כלוב זה לא שיגור טילים.
אבל צריך לדעת מה עושים איך עושים ושיהיה הציוד לביצוע העבודה.
אם אין לך את כל אלו- לך לבל מקצוע.
שניר, כמוני כמוך, אבל על עבודה של בעל מקצוע משלמים.
יש פער בין עלות ח"ג וחיתוך לייזר לבין ריתוך והתעסקות ואחריות.
זכותו של כל אחד לדרוש כל סכום- וזכותנו שלא לשלם...
תגובה: בניית קשת לסופה (מידות )
מאיפה אתה קונה את התושבת לקשת הקדמית מוכנה ?
1 קבצים מצורפים
תגובה: בניית קשת לסופה (מידות )
הקשתות המקוריות של תע"ר בסופות הפתוחות הן מצויינות. לפחות אצלי זה צינור 45 מ"מ ללא תפר.
השרוולים בתוך הבודי שבתוכם הן יושבות, חזקים מספיק לדעתי, בוודאי לא פחות מאשר מפזרי הלחץ שכולם מתקינים על בתי הגלגלים..
לעומת זאת צינורות האורך הדקים שבין הקשתות, שתפקידם היחיד למתוח את הברזנט ושמחוברים בבורג אחד בכל צד, הם בדיחה. אפילו הילד שלי מכופף אותם עם היד בלי להרגיש.
המטרה: הוספת קשת קדמית, שדרוג הכלוב. אני רוצה להישאר במידות המקוריות, כדי להישאר עם ברזנט תע"ר המקורי שלי שמצבו עדיין טוב, שיישאר מתוח ויפה.
מה שאני הולך לבצע (בעזרת מיכה) זה ככה:
קשת קדמית. התושבות יהיו מפלאח ברזל עבה שיחובר לדשבורד.
מוטות האורך שמשמשים לתמיכת הברזנט, יוחלפו לצינורות 45 מ"מ בלי תפר.
יתווספו מוטות אורך בין הקשת האמצעית לקדמית. עם ידיות אחיזה מכופפות שישמשו גם לחיזוק
שני מוטות לאורך בין הקשת הקדמית לאמצעית, במרכז הקשת, ישמשו בעתיד כבסיס מוצק לפאנל למכשיר קשר וכו'.
בקיץ אני נוסע עם ברזנט קיץ לכל האורך אבל החלון מקופל על מכסה המנוע כמעט כל הזמן, לכן סכי השמש והמראה האמצעית יעברו להתקנה על הקשת הקדמית.
אחרי שנסיים, אני רוצה לנסות להתאים את מסילת הברזנט לקשת הקדמית, כדי שאפשר יהיה לנסוע עם חלון מקופל גם בטיולים בחורף, כאשר הברזנט השלם מורכב.
לדעתי לא מסובך מדי, אבל גם לא כזה פשוט. בקרוב נתחיל לתעד.
קובץ מצורף 70512
תגובה: בניית קשת לסופה (מידות )
ציטוט:
מה שאני הולך לבצע (בעזרת מיכה
שאלה האם מיכה בעל סדנה או משהו בסגננון...אני מעוניין בבניית פגוש צינורות.
תגובה: בניית קשת לסופה (מידות )
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
אחרי שנסיים, אני רוצה לנסות להתאים את מסילת הברזנט לקשת הקדמית, כדי שאפשר יהיה לנסוע עם חלון מקופל גם בטיולים בחורף, כאשר הברזנט השלם מורכב.
ותדאג גם לאיטום בין הקשת לחלון.
לך תסתכל אצל יואב או אצל עמית ש. אצל שניהם זה בנוי לתלפיות.
כדי לתכנן את זה עוד טרם בניית הקשת הקדמית.
תגובה: בניית קשת לסופה (מידות )
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ירוןש
שאלה האם מיכה בעל סדנה או משהו בסגננון...אני מעוניין בבניית פגוש צינורות.
אני לא בעל סדנא. אבל אם זה לא מסובך ולא מצריך אישורים(לא בטוח בקשר לפגוש) אז אפשר לדבר.
תגובה: בניית קשת לסופה (מידות )
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
omri_t
תושבת קידמית הוצעה לי בעבר ברוקסוליד.
דרור, אני עשיתי משהו מאוד דומה לעבודה שאתה מתאר. על בסיס כלוב מוגבה מקורי של תע"ר.
הוספתי רשת מלפנים שמחוברת לאמצעית.
לא סיפור, זמן זה המשאב הבעייתי.
נכון, רק שאתה עמרי משתמש בכלוב תע"ר מסופת מג"ב , קרי, כלוב מסיבי בטירוף,
צינור ללא תפר עם עובי דופן של 3.26 מ"מ שבהחלט מטרתו הייתה לשמש ככלוב התהפכות.
זה לא כלוב לברזנט בדומה למה שיש לדרור.
כך גם אני עשיתי ואני מבסוט עד הגג, גם כלוב פריק, גם לברזנט וגם להתהפכות
וגם אני רוצה להוסיף קשת קדמית.
אני ממתין לתוצאה אצל דרור, אם יוצא טוב, מיכה אני בדרך...
תגובה: בניית קשת לסופה (מידות )
אז אני מבין שאני צריך צינור עובי 3 ממ לפחות קוטר בנוסף לחוזק יופי 80 ממ בראשון בבוקר אני אצל אחים כהן נעמיס שני צינורות ונתחיל לתכנן נראה לי בינתיים שהחיבור יעשה לשילדה מחר נשב בבוקר על הגיפ וניקח מידות
שאלה נוספת חשובה איפה בדיוק יושבת הקשת מאחור המושבים הקדמיים או ממש מעל? תודה למגיבים
תגובה: בניית קשת לסופה (מידות )
שניר, זה בדיוק אותו כלוב. אותו חומר, אותם חיבורים מצחיקים בין הקשתות.
רק הגובה שונה. במג"ב הוא גבוה. (מאוד).
תגובה: בניית קשת לסופה (מידות )
בנוסף למה שכתבו קודמיי , אני רוצה להתייחס לנקודה חשובה .
אפשר להשתמש גם בצינור עם תפר , בתנאים הבאים :
שיהיה בעובי דופן של 3 מ"מ ויותר
שיהיה בקוטר של 2-2.5 צול
שבזמן בניית הכלוב יתווספו חיזוקים בכל הצמתים , אפשר בשני אופנים
1. ע"י ריתוך משולשים בעובי של 10 מ"מ ובאורך פאה של 150 מ"מ
2. ע"י אלכסונים שקושרים את הצמתים מצינור באותו הקוטר של הצינור שממנו בנוייה הקשת .
לגבי העבודה התכנון והבנייה , אני רוצה לומר שמעבר לריתוכים ( שזה חשוב מאוד) , ומעבר לסוג הצינור , יש המון טכניקה שצריך לדעת על מנת לבנות כלוב נכון .
איך לחשב אורך צינור כאשר צריכים לקחת בחשבון את חיתוכי "פה הדג" בקצוות ?
איך לחשב זוויות בצמתים , ובאיזה זווית נחתוך את "פה הדג" ( 20 , 30 , 45, וכ"ו ) מעלות ?
איך נמצא מרכז צינור , על מנת שממנו ניקח אופסטים ל- "פה הדג" כאשר בשתי הקצוות הזווית שונה ?
מה יקרה כאשר הכלוב "יתקווץ תוך כדי הריתוכים ?
אז אם יש לך ידיים טובות , ידע וניסיון צא לעבודה ., אם לא עזוב , ותבנה בעזרת מישהוא מקצועי - זו לא בושה !
בהצלחה