שלום,
אני צריך להחליף את הרדיאטור בהיללקס 95 מוסב לטורבו איזה רדיאטור אתם ממליצים מנחושת 3 שורות או רדיאטור אלומיניום 2 שורות?
או כול הצעה אחרת.
תודה,
עופר
Printable View
שלום,
אני צריך להחליף את הרדיאטור בהיללקס 95 מוסב לטורבו איזה רדיאטור אתם ממליצים מנחושת 3 שורות או רדיאטור אלומיניום 2 שורות?
או כול הצעה אחרת.
תודה,
עופר
רדיטור שלוש שורות מנחושת עדיף משתי שורות אם אמבטיות מפלסטיק.
טל
אני גם חושב בכיוון של החלפה ל 3 שורות , מדובר ברדיאטור של בשן ?
אצלי בגימי החלפתי רדיאטור 2 שורות מנחושת ב3 שורות מאלומניום ואני לא רואה ומרגיש שינוי.
לא לטובה ולא לרעה.
ערן,
בהחלפת מנוע לטורבו אתה מתמודד עם הספק גדול יותר ביחס לזה שהרדיאטור המקורי נתן לו מענה.
אתה החלפת רדיאטור בלי שינוי הספק מנוע.
בגדול שורות הרדיטור מאלומיניום יותר טוב מנחושת מכוון שאלומניום (החומר) מקרר יותר טוב את נוזל הקרור. אבל ברוב הרדיטורים הנ"ל האמטיות הם מפלסטיק ופה יש בעיה. בעיה שניה היא שהורידו שורה ברדיטור אלומניום. לכן אני ממליץ על רדיטור שלוש שורות מנחושת שגם האמבטיות שלו מנחושת הכי ממולץ לרכב כמו הילקס.
טל
תודה לכולם, הוזמן היום רדיאטור מנחושת 3 שורות עלה 1,250 ש"ח כולל מע"מ ומישלוח
תודה,
עופר
מאמר מעניין בנושא הזה:
What makes the better radiator;
Aluminum or Copper?
קראתי את המאמר והבעיה היא שאין שום דבר חד משמאי
לפני שהחלפתי את הרדיאטור הזמנתי מ EBAY
ממתין שיגיע ואז אני מקווה אפתור את בעית ההתחממות
לא בדיוק נכון, אומנם המנוע אצלי נשאר אטמוספרי אבל עדיין ההספק שלו רחוק בערך 50 סוסים מזה של המקורי.
בכל מקרה, הסיבה שהחלפתי את הרדיאטור נחושת החדש שהיה באלומיניום הייתה בגלל שהרכב היה מתחמם בעליות.
גם אחרי החלפת הרדיאטור לא הורגש שום שינוי, כל עוד שלא הייתה עליה, הרכב לא התחמם (גם כשעמד במקום), ברגע שהגיע עליה (הכוונה בכביש) הרכב היה מתחמם.
הפתרון שבסופו של דבר אני מצאתי היה להוסיף וונטה של חברת SPAL לפני הרדיאטור.
היום עם הוונטה הרכב עדיין מתחמם בעליות אבל מצליח לעלות אותם בלי להתחמם יתר על המידה.
הרדיאטור אצלי מאוד רחב ויש מקום בדיוק ל-2 וונטות, אני קניתי בינתיים רק אחת כדי לבדוק האם משפר את המצב, השלב הבא יהיה להוסיף את הוונטה השניה.
ערן,
אם הרכב מתחמם, משהו לא מתפקד,
יהיה זה הרדיאטור שאפשר והוא אולי קטן מידי?
משאבה/מעברים סתומים/פאן-קלאצ׳/ וכו׳, וכמו שראית, לא משנה איזה אלומיניום או נחושת.
מספר השורות לא רלוונטי כשלא משווים את גודל הצנוריות
לדוגמה רדיאטור נחושת 3 שורות צינוריות בגודל 10ממ לא יקרר כמו רדיאטור אלומניום 2 שורות עם צנוריות 14(או16)ממ
מדוע?
1. אלומניום מוביל חום יותר טוב מנחושת
2.יש יותר מגע בין הצנוריות לצלעות קרור.
כול מקרה וכול רדיאטור בגופו.
טיול ראשון לאחר החלפת הרדיאטור החום מנוע לא עבר את 1/4 וחום המים בראש המנוע הגיע עד כ95 מעלות השבוע אני מתכנן להחליף את המאוור למאוור אם 10 כנפים (בתנאי שלא אצתרך להחליף את הפאן קלאץ )
עופר
אולי. אם הנחושת באה מפולין...
אבל בכל שאר המקרים, הנחושת מוליכה חום הרבה יותר טובה מאלומיניום.
טל.
התשובה לסתירה הזו נמצאת במאמר שהבאתי קודם את הקישור אליו.
וואלה.. קראתי הכל ובסופו של דבר האהבל לא הבין...)-:
אם לוקחים ושמים בצד את כל הקישקושים האמריקאים (פוליש מראה, איכות תצוגה, הבדלים שונים בקוטר/עובי דופן/מרחק צינורות, סוג ריתוך, צבע האמבטיה, משקל וכו') מה נשאר? אלומיניום או נחושת?
לי יש ריינג' רובר (כן, עדיין).
יש (היה) לו רדיאטור מקורי, עם אמבטיות מפלסטיק.
הזמנתי והבאתי והרכבתי רדיאטור אלומיניום (כולל האמבטיות) של גריפין שמוגדר "איכותי", שנבנה כתחליף BOLT-ON לרדיאטור המקורי שלי.
יקרר טוב יותר/אותו הדבר/פחות טוב מהמקורי?