זיהוי תקלה ב-ABS, עצות בתיקון
היום בחורשן, במעלה חורשן נדלקו שלוש נורות: ABS, ESP BAS ובקרת המשיכה (כולן צהובות) בנוסף מדווחת התצוגה service 4wd system.
מקריאה ארוכה ורבה נראה שזה כנראה חיישן ABS באחת הפינות, בלעדיו אלו המערכות שמזייפות. מה שמחזק את עניין החיישן זה כאשר הרכב נוסע רגוע הנורות נכבות, ברגע שפותחים מתלים זה מופיע שוב.
עצות באיתור:
1. איך מאתרים איזה חיישן - האם לחפש סימנים פיזיים כמו חוטים חשופים או קרועים?
2. האם קריאת קוד תקלה במוסך תגיד באיזו פינה התקלה? לא בטוח שיש קוד תקלה, זה לא נורת בדוק מנוע. בשלב זה אני חושב לתקן לבד.
לגבי תיקון:
1. האם להזמין זוג קדימה וזוג אחורה ולהחליף את כולם אם אני לא מצליח לזהות מי החולה? (ההבדל בעלות כ- 60 דולר ל4 במקום ל2, אחורה קדימה לא זהה).
2. נראה לי שביקור במוסך יעלה יותר מלהזמין את כל הארבעה ולהחליף לבד, אלא אם יש למישהו עצה בעניין...
כיוון שבנסיעת כביש הרכב תקין אז אפשר לעשות בסבלנות, נעשה כמו שצריך, ננסה לחסוך וגם נלמד משהו.
כל עצות יתקבלו בברכה.
תגובה: זיהוי תקלה ב-ABS, עצות בתיקון
אילן,
תתחיל בבדיקת סורק תקלות.
תדע אם ובאיזה חיישן מדובר. כמובן שאתה יכול גם לשכב תחת הרכב,
ולעבור על חיווט חיישני הגלגלים. ברגע שתאתר, יהיה לך הרבה יותר קל
לטפל עצמאית.
תגובה: זיהוי תקלה ב-ABS, עצות בתיקון
טוב כדי לסכם את התקלה ומידע להבא.
החוטים כולם היו תקינים.
אין בעיה במתיחה של חוטים במהלך מתלה מירבי.
חיבור מחשב במוסך נתן קוד C1015, הקוד אכן הוא חיישן קדמי ימני.
לאחר פירוק הסנסור, לא היה נראה שום סימן של נזק, לפי המוסך הנזק הוא שבר בגלאי המגנטי בפנים. אין מה לעשות קורה.
כל הפורמים בחו"ל הפנו לתקלה הזו ומעניין שרובם אמרו שזה חיישן ימני קדמי שהוא הולך ראשון, ניסו גם להסביר למה, לא ממש קניתי.
כדי שלהבא יהיה אפשר לתקן לבד אז הזמנתי כבר קורא תקלות לרכב, שמתחבר לטבלט אנדרויד, נראה אם עובד.
החלפת החיישן דורשת הורדת הברקס, להלן סדר הפעולות, להבא אתקן לבד, יצא 1/3 מחיר:
1. הורדת גלגל.
2. פירוט קליפר ברקס ע"י הוצאת שני ברגים גדולים.
3. הוצאת טבעת האבטחה של הדיסק.
4. הוצאת דיסק המעצור - זה מצריך פטיש ומשטח עץ מרכך כדי לא לעשות נזק, דפיקה קלה כלפי חוץ והדיסק בחוץ.
5. עכשיו יש גישה לסנסור - פתיחת בורג מחזיק, הוצאת כל הקליפסים שמחזיקים במקום וניתוק הקונקטור.
זהו, הרכבה בסדר הפוך.
לקחתי את הרכב הקפצתי אותו ממדרכות ואכן אין יותר נורה צהובה.
תגובה: זיהוי תקלה ב-ABS, עצות בתיקון
לא היתי סומך על כך שקורא OBDII פשוט של כמה עשרות דולרים יתחבר טוב לרכב שלך. כן תקבל נתוני מנוע, מהירות... אבל תקלות, אני בספק.
אם כן, פרסם את כאן את דגם הקורא והרכב שלך.
רבין
תגובה: זיהוי תקלה ב-ABS, עצות בתיקון
אכן אמור לעבוד, יגיע אבדוק ואעדכן. הזמנתי אחד שבפירוש כותב שתומך ב Can-bus.
איך נבדוק, בשביל זה צריך לייצר תקלה...
תגובה: זיהוי תקלה ב-ABS, עצות בתיקון
אילן, מה הזמנת (שמתחבר לאנדרויד)?
תגובה: זיהוי תקלה ב-ABS, עצות בתיקון
זה מה שהזמנתי:
http://www.ebay.com/itm/270979963208...84.m1497.l2649
על האנדרויד מתקינים תוכנת Torque, בתשלום, שמפענחת את הנתונים.
נשאלת שאלה אם רק יראה רק קודים של מנוע כאשר נדלקת Check engine או את המחשב כולו, נחכה ונראה...
מנסיוני האחרון וממה שאני קורא, באין מחשב שקורא תקלות של כל האוטו מאוד קשה לאתר בעיה מדוייקת, אני קורא שרשורים הזויים מחו"ל של כאלה עם תקלה דומה שהחליפו שלושה חיישנים, צמות חשמל וכו', בגלל שלא היה להם את הקוד.
תגובה: זיהוי תקלה ב-ABS, עצות בתיקון
הנסיון הקטן שלי:
אני ניסיתי שניי OBDII readers שונים על ה WJ דיזל, ושניהם לא הצליחו ליקרא תקלות, לאפס את ה MIL כן, אבל לא לקרא תקלות.
אצל בעליי ה WJ זאת לא בעייה, כי יש טריק של סיבוב הסיווטש, ואז התקלות מוצגות בדשבורד...
חשוב לציין שאני כן רואה נתוני מנוע בעזרת ה Torque.
רבין
תגובה: זיהוי תקלה ב-ABS, עצות בתיקון
רבין, גם אצלי יש את הטריק של סיבוב המפתח, ניסיתי את זה כאשר המנורות הצהובות דלקו ולא יצא קוד, האם זה בגלל שזה לא תקלת מנוע?
נחכה לקורא תקלות, לא יעבוד נצטרך למצוא פיתרון אחר.
תגובה: זיהוי תקלה ב-ABS, עצות בתיקון
רבין שלח בבקשה את הנוהל המדויק של איך קוראים תקלה דרך הסוויץ', ניסיתי מס' פעמים לא הלך הנחתי שזה בגלל שהאוטו דיזל אם אתה מצליח כניראה שאני עושה משהוא לא נכון תודה מראש.
תגובה: זיהוי תקלה ב-ABS, עצות בתיקון
מלכי קבל:
http://www.youtube.com/watch?v=rD1SysWu_Fs
גם אני לא הצלחתי, הבנתי לפעמים הפעם השלישית לא מספיקה, יש כאלה שדיווחו שרק בפעם השישית קיבלו את הנתונים. עדכן אם הצלחת.
תגובה: זיהוי תקלה ב-ABS, עצות בתיקון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
למה לא?
כל קורא תקלות, אפילו הפשוט ביותר, יוכל לקרוא קודי תקלות.
זה המינימום שהם נדרשים ויכולים לעשות..
אסף.
קורא תקלות סטנדרטי, לא קורא ABS, מנסיון.
אביגדור
תגובה: זיהוי תקלה ב-ABS, עצות בתיקון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
אביגדור
קוד תקלה תקבל גם על ה abs.
מה שלא תקבל בסורק פשוט זה קריאת פרמטרים מהחיישנים
איזה סורק יש לך?
אצלי זה לא עובד, כולל כריות אוויר.
הסורקים הרגילים נותנים נתוני מנוע כגון תקלות, חיישן חמצן וכדומה. הם לא נותנים נתוני ABS או כריות אויר.
דווקא קריאת נתוני מנוע הם נותנים בצורה יפה.
אביגדור
תגובה: זיהוי תקלה ב-ABS, עצות בתיקון
נורית esp/bas דולקת אצלי קבוע ! ( רנגלר JK 2009 )
אין מעבר לנורית שום חיווי של תקלה , יש לי סקנר יעודי לג'ייפ ומחבר USB לתוכנת טורק !
הם לא מזהות תקלה !
אני מניח שאחד מחישני מהירות בגלגלים לא תקין .
איך מזהים את הסורר ?
האם אין מנוס מללכת למוסך שרות?
חן חן !
תגובה: זיהוי תקלה ב-ABS, עצות בתיקון
נתי,
בדרך כלל, כאשר זה חיישן אז התקלה באה והולכת, אבל לא תמיד, יתכן חיישן ויתכן משהו אחר.
אם זה חיישן, והנורה דלוקה אצלך כל הזמן, אז אין מנוס רק סורק מקצועי. סורקי ה OBDii הזולים לא מדברים עם מודול ABS.
יש לי סורק שמזהה קודי ABS, אם אתה מגיע לירושלים, אתה מוזמן לעבור אצלי.
תגובה: זיהוי תקלה ב-ABS, עצות בתיקון
תודה על התשובה !
הנורית esp/bas דולקת קבוע , עם הנעת הרכב נדלקת גם נורית ה"החלקה" אותה אני מכבה ידנית
ע"י הלחצן esp off .
זה זמן מה שהנורית נידלקה ללא סיבה אבל עכשין זה קבוע !
אני ירושלמי ואשמח לקבל את עזרתך .
נתי
תגובה: זיהוי תקלה ב-ABS, עצות בתיקון
השרשור הזה כנראה ברח לי מהראדאר, בזמנו.
ניתן לבדוק חיישנים בעזרת רב מודד, גם סטטית, להתנגדות, וגם דינמית כשמסובבים את הגלגל ביד, עם רב מודד על מצב ac או תדר.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk