1) מה זה יחידת המידה צול, את מה היא מודדת?
2) באיזה צינור כדאי להשתמש לבניית שילדה של קארטינג?
3) האם הציר של הגלגלים בקרטינג ללא דיפרנציאל צריך להיות מצינור רגיל כמו של השילדה רק יותר עבה או שזה סוג אחר?
Printable View
1) מה זה יחידת המידה צול, את מה היא מודדת?
2) באיזה צינור כדאי להשתמש לבניית שילדה של קארטינג?
3) האם הציר של הגלגלים בקרטינג ללא דיפרנציאל צריך להיות מצינור רגיל כמו של השילדה רק יותר עבה או שזה סוג אחר?
1. מידת גודל צינור .
2. תפרט יותר איזה סוג קארט ומה הדרישות .
3. רצוי צינור עבה ומסיבי במיוחד .
מקווה שעזרתי :roll: ...
המילה צול, ביידיש, היא התו גרשיים " , שהוא הסימון לאינצ'. את ההמשך, הבנת לבד, מן הסתם...
אסף.
שכח מצול,
מדברים במ"מ. קוטר הצינור, ועובי החומר. ב מ י ל י מ ט ר י ם.
ככה זה בכל מקרה בפורום שאני מנהל. אם יש מתנדב להיות אחראי נפתח לו פורום אינסטלציה, בכיף אני אומר, ושם שידברו בצול :twisted:
אם אני רוצה לבנות קארט קטן, לבן אדם אחד, לנסיעה בכביש ללא מתלים באיזה צינור כדאי להשתמש?
באיזה עובי בערך צריך להיות הציר האחורי שלו?
צינור בקוטר 38 מ"מ, בעובי 2.5 - 3.5 מ"מ. העובי הזה הוא בשביל שיהיה לך כמה שיותר קל לרתך. אתה יכול לדעתי להסתפק בהחלט בצינורות פשוטים עם תפר שאתה קונה בכל חנות שמוכרת ברזלים לבניין. אם אתה רוצה להשקיע יותר, תבקש צינורות משוכים ללא תפר - מה שמכונה סקדיול.ציטוט:
נכתב במקור על ידי nirzi3
לגבי הציר - הוא בדרך כלל לא מצינור חלול אלא ממוט פלדה מלא, בקוטר סביבות 30 מ"מ. אתה צריך לאסוף קודם את הרכיבים שאתה מתכוון להרכיב על הציר - נאבות, בלם, וגלגל שיניים, ולפי החלקים האלו לתכנן את הציר.
צינור 38 מ"מ ללא תפר בעובי דופן 2 מ"מ הוא חומר מצויין, זמין וזול, יחסית. לרוב הצרכים שלך- אתה יכול בשקט להשתמש בו. אם אתה עובר לצינור עם תפר- תעלה קצת בעובי הדופן. אני ממליץ להשתמש בצינור ללא תפר- ההבדל במחיר לא משמעותי (במיוחד כשמדובר על כמות מזערית של חומר כמו בקארט).
אסף.
שאלה נוספת שחשבתי עליה כרגע היא האם ניתן לקדוח עם מקדח כוס רגיל בברזל ומה זה מקדח עמוד
ישנם מקדחי כוס המיועדים לברזל.
מקדחת עמוד זו מקדחה המחוברת בחלקה העליון לעמוד(תושבת גדולה) בחלקו התחתון של העמוד ישנה תושבת התופסת את הפריט הנקדח וכך כל העבודה קלה יותר, מדויקת יותר ובטוחה יותר.
אם אתה באיזור המרכז אשמח לנסות לעזור לך.
אני ממליץ לך לקנות את הספר הזה:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg...s&n=507846
הייתי היום בחנות לחומרי בניין והוא אמר לי שצינור פלדה עם תפר צול וחצי בעובי 0.29 מ"מ באורך 6 מטר יעלה לי 92 שקל ורציתי לדעת עם זה מחיר הגיוני ובאיזה ברזל כדאי לי להשתמש לבניית כלוב התהפכות.
מצאתי גלגלים שיתאימו לי לקארטינג, גלגלים קטנים וטובים שמתאימים בול.
עכשיו הבעיה היא שהחור שאני אמור להכניס לתוכו את הציר הוא בקוטר של 20 מ"מ בלבד והשאלה היא אם זה מספיק בשביל ציר או שלא?
אולי בשביל הקדמיים שמשמשים להיגוי. לאחורי לא חושב אלא אם אתה משתמש במתכות מיוחדות שעולות הון עתק.
בספר שהמלצתי עליו הסופר מדבר על 35-38 מ"מ קוטר. הספר לא לידי לכן לא יכול לבדוק כרגע.
35-38 זה ענק הכי גדול שראיתי בחנות לחומרי בניין היה 26 , חוץ מזה שכחתי לשאול מה יש לך על הקארט?
יש לי בעיה רצינית הגלגל הראשון שמצאתי היה עם חור ענק של 61 מ"מ שזה כבר חתיכת סיפור לבנות לו נאבה והגלגל השני היה עם חור קטן מידי של 20 מ"מ שזה לא מספיק, נראה לי שאני ימשיך לחפש.
רגעעע, קנית את הציר בחנות לחומרי בניין?
אל תחשוב על זה אפילו. אתה חייב להשיג ציר שמיועד לזה ולא איזה צינור שיהרס אחרי 2 שניות ובתקווה שלא יהרוג אותך.
יש לי קראט שאני מנסה לבנות כבר איזה שנה וחצי. כל פעם מתקדם קצת.
הדרך הכי קלה אבל הכי יקרה להשיג ציר זה ללכת לחרט ולשלם לו שיבנה לך.
איזה גלגלים יש לך בכלל? אתה יכול לעלות תמונות? הם עם אוויר או גומי קשיח? מה הקוטר שלהם?
אתה בטוח שלא קנית גלגלים של מריצה או משהו כזה? את הצריך לדעתי של ווספה, טרקטורון או של נגרר. גלגלים בסדר גודל הזה שהם גלגלים שמכילים אוויר.
כל דבר אחר עלול להסתיים בתאונה ו/או חס וחלילה מוות.
טוב אז ככה דבר ראשון עוד לא קניתי ציר כי אני לא בטוח מה אני הולך לקנות, דבר שני בכל מקרה אני לא יקנה צינור לפי מה שנאמר לי כאן אני צריך לקנות מוט ברזל מלא והמוט שראיתי בחנות לחומרי בניין הוא מוט ברזל מלא בקוטר 26 מ"מ גלגלים גם כן עדיין לא קניתי ואני הולך על גלגלים קטנים כי אין לי מנוע חזק הם כמובן עם אויר בפנים זה לא צעצוע והם בערך בקוטר של 40 ס"מ לפי העין, בגלל שאין לי מנוע חזק אני לא רוצה גלגלים בגודל של טרקטורון או משהו דומה.
ועוד משהו עכשיו כשאני חושב של זה נמרוד המליץ לי על ברזל חלול בעובי 38 מ"מ בשביל השלדה אז נכון שבשביל ציר צריך יותר חזק אבל נשמע לך הגיוני אותו הקוטר רק מלא?
ואני עדיין שואל מה הקוטר אצלך?
הברזל אצלי הוא 50מ"מ פחות או יותר, אינץ וחצי אבל זו הגזמה.
אני בניתי ציר לפי מה שהיה כתוב בספר, שם היה כתוב 38מ"מ קוטר או משהו כזה.
כן נשמע לי הגיוני אותו קוטר רק מלא.
אני מניח שטעית בעובי ומדובר ב-2.9 מ"מ (0.29 ס"מ). ואז גם המחיר הגיוני.ציטוט:
נכתב במקור על ידי nirzi3
אם לא, אז זה דק כמו נייר ולא מתאים לך.
תבדילו בין ציר אחורי של טרקטורון שהוא נתמך רק במרכז ומרחק כל גלגל מהתמיכה הזו הוא של כמעט חצי מטר, ואז צריך ציר אימתני וכבד, ובין ציר שנתמך בשני קצוות קרטינג והמרחק בין הגלגל לתמיכה הוא 10 או 15 ס"מ ואז צריך ציר הרבה הרבה פחות מסיבי.
אופס :oops: זה 2.9 מ"מ.ציטוט:
אני מניח שטעית בעובי ומדובר ב-2.9 מ"מ (0.29 ס"מ).
אז לא הבנתי איזה גודל ציר אני צריך?
20 ס"מ מספיק או לא?