מכיר את כל העצות...ובכל זאת מבקש רעיונות לרכישת רכב שטח.
שלום חברים,
כזכור הטויוטה 100 נמכרה, לפניה היה פאג'רו 97', לפניו TD5, לפניו TDI300 עם EDC, לפניו TDI300 בלי EDC, לפניו דיפנדר TDI200, לפניו דיפנדר בנזין, לפניו לאדה ניבה...כעת מחפש רכב שטח אחר, רק לשטח. ליומיום יש רכב פרטי חסכוני ודנדש. רכב השטח יעמוד כל השבוע ברחוב בלי שמישהו יתעניין בו
דרישות - אמינות. לא רוצה להתעסק עם הרכב יותר מדי.
לא רוצה רכב למוסכי 'גורו' ועוסקים בלחשים.
בנזין או דיזל.
רוב הזמן נוסע לבד או עם עוד בנאדם.
תקציב - סביבות ה 50.0 אלף שקלים, אפשרות לחריגה קטנה למעלה, רצוי חריגה גדולה למטה. לא לתקציב של 75.0 אלף.
מה לא להמליץ לי:
לא לנדרובר.
לא סמוראי / ג'ימני (זה לא שאני שמן, הם קטנים מדי).
לא סופה.
לא טרופר דיזל.
לא טויוטה פראדו.
לא יונדאי טראקן.
חייב LOW. נוסע לטייל ולא מחפש אתגרים מיוחדים. הרכב צריך לעלות עצמונית מעלות כמו עשוש. ורדית - שיגררו אותו עם כננת מצידי. מחמל וזיק - לא בתפריט.
בעל פוטנציאל לשיפורים כמו נעילות, הגבהות וכד'.
לאחרונה שבתי מטיול ברוביקון בארה"ב עם TJ משופר, נעול ק+א, על צמיגי 35". חזרתי מאוהב ביכולות של הרכב אבל ברור לי שלא ניתן להגיע לכזו רמה כאן, ומצד שני הרכב לא הרגיש לי נוח על הכביש.
רצוי רכב שאינו קורץ או קוסם לאנשים רעים שרוצים לקחת אותו בלי לשלם.
יחד עם חברים עלו המכוניות הבאות - איסוזו רודיאו, טנדר שברולט נבאדה, קיאה סורנטו, כשלכל אחד מהם יתרונות וחסרונות. רצוי רכב בשנתון חדש ככל האפשר. כמובן שהדבר שמשנה באמת זה מצב הרכב.
הייתי שמח ל TJ או לטויוטה סדרה 70 אבל הם מעבר לתקציב.
רעיונות נוספים שלא חשבתי עליהם?
תגובה: מכיר את כל העצות...ובכל זאת מבקש רעיונות לרכישת רכב שטח.
הי יואב,
גראנד שירוקי zj מודל 98 עם קיט 4.5״
יכולות שטח גבוהות מאוד, מחיר זול, קל לתחזוקה.
סער
תגובה: מכיר את כל העצות...ובכל זאת מבקש רעיונות לרכישת רכב שטח.
בדיוק מה שבאתי לרשום.
רואה חבר'ה מסביבי שמחזיקים כזה מדוגם כרכב שלישי.
אופציה מעולה ומתאימה מאד.
אפשר ללכת על רכב שכבר משופר סביב התקציב + שהצגת, או ללכת על כלי יותר בסיסי ולפתח אותו עם הזמן.
רודיאו? סורנטו? אלא אם ממש אתה בחרדות קשות בנושא האמינות וחשוב לך לקנות "יפני".
בכל מקרה, גם הגרנד, שיתוחזק היטב ומנגד, לא יעבוד קשה ביום יום (לא יעבוד בכלל), יתפקד טוב ויפה גם כן.
בהצלחה.
תגובה: מכיר את כל העצות...ובכל זאת מבקש רעיונות לרכישת רכב שטח.
איסוזו טרופר בנזין. עם הגבהה קלה של 2", צמיגים ומיגון - יטייל לך בכל הארץ בלי בעיה, גם בורדית.
בעיות:
צריחת דלק
מוטות היגוי - פתרון בעלות של 500 שקל של מוטות מחוזקים
גיר אוטומט מתחמם - קולר גיר עם שעון מעקב וזה נפתר.
1 קבצים מצורפים
תגובה: מכיר את כל העצות...ובכל זאת מבקש רעיונות לרכישת רכב שטח.
אתה צריך את התאום של BIGI .... (מקווה שניק לא יכעס על הצגת ביגי)
קובץ מצורף 78673
או פאג'רו Q קצר בנזין 98-2000
בהצלחה
רענן
תגובה: מכיר את כל העצות...ובכל זאת מבקש רעיונות לרכישת רכב שטח.
תוסיף למה ששגיא אמר נעילה קידמית אוטומטית ויש לך רכב שגם זיק לא יעצור.
תגובה: מכיר את כל העצות...ובכל זאת מבקש רעיונות לרכישת רכב שטח.
יואב,
לא הבנתי איך מול רשימת הדרישות סורנטו נכנס לרשימה?
הייתי מוסיף לך כאופציה XJ- פלטפורמה טובה, רכב מוכר, מכניקה לא מסובכת, בעל אופק שיפורים רחוק מאד.
טנדרים פסלת?
תגובה: מכיר את כל העצות...ובכל זאת מבקש רעיונות לרכישת רכב שטח.
דורון,
סורנטו - אמין יחסית, שנתון חדש, אפשר למצוא כאלה עם ק"מ נמוך - הגבהה ומיגונים והוא יענה על הדרישות די טוב.
טנדרים - לא פסלתי. אם טנדרים יפניים אז רק היילקס, וכמובן יש אפשרות לבהמה אמריקאית מגודלת כמו הנבדה.
תגובה: מכיר את כל העצות...ובכל זאת מבקש רעיונות לרכישת רכב שטח.
הבהמות יקשו עליך את החיים בכל מקום שדורש מעט תמרון.
הדרכים בארץ נוצרו ע״י רכבים במידות סטנדרטיות, וכפועל יוצא, רוחב המעברים, רדיוס סיבובים וכו׳.
זה לא בל-יעבור, אבל בהחלט פחות נוח, ולפעמים פחות עביר.
תגובה: מכיר את כל העצות...ובכל זאת מבקש רעיונות לרכישת רכב שטח.
הי,
כיוון שהעלו את ה XJ...
אני חושב שלאור הרכבים הקודמים שלך, גראנד צירוקי יתאים יותר.
XJ הוא צפוף, קטן ולא מרווח (יש עוד דרך לומר קטן? :) )
הוא קופצני, ספרטני יחסית, מאוד פשוט מכנית עם מספר "מחלות" ידועות מצומצם מאוד.
ואחרי כל זה, הוא האוטו היחיד שהחזיק אצלי 10 שנים :)
הוא פשוט ג'יפ. הכי קרוב ל"סופה" מתורבתת.
אם אתה רוצה סיבוב התרשמות על XJ, אתה מוזמן...
סער.
תגובה: מכיר את כל העצות...ובכל זאת מבקש רעיונות לרכישת רכב שטח.
השבוע עזרתי לחבר לקנות ZJ 97.
רכב שמור ויפה ללא שיפורים למעט אקולונים 2 אינטש. שילם 27 אלף עם מיכל דלק ריק...
תגע רק במשהו שנראה שמור מאוד. אם הזניחו עלול להיות מפלצת מוצצת.
אם אתה מחפש איזון בין נוחיות אמינות ועבירות זה לדעתי שילוב טוב ופלטפורמה לשיפורים. לא חייבים קיטים להגבהה אם לא עושים אקסטרים.
לא גניב אבל בגילו דורש אישור מוסך לפני טסט.
בשביל שלא יקלקלו אותו הייתי דווקא כן נותן לגורו או מטפל לבד או נותן למוסך אמין עם מעורבות במה עושים.
אגרה 1300 שח
חובה 1240
ג׳ 950
דלק 1:5-6.5
JEEP Grand Cherokee ZJ V8 98
IR 3.5"
תגובה: מכיר את כל העצות...ובכל זאת מבקש רעיונות לרכישת רכב שטח.
איפה העגלול איפה.... זה מה שהיית צריך עכשיו.
מצד שני, אחרי הטויוטה 100, אף רכב שטח לא יהיה נוח בכביש.
תגובה: מכיר את כל העצות...ובכל זאת מבקש רעיונות לרכישת רכב שטח.
דרור, העגלול ( = הפאג'רו הידני 97' ארוך) לא בא בחשבון עכשיו. עגלה מדי.
אם הייתי מוצא טויוטה ל"ק 100 בנזין ישן...מממ...אולי היה בא בחשבון, אבל בהשוואה לגרנד אני לא בטוח שיש לו ,לצרכים שלי, יתרונות.
דווקא גרנד מהמחצית הראשונה של שנות ה 2000 אולי בא בחשבון, בהינתן רכב שמור בתקציב שמשאיר מרווח לשיפורים. קראתי גם את הסקירה שעשיתם כאן באתר על רכבים עד 70.0 אש"ח, והוא מתלבש 'בול' על הדרישות. צריכת הדלק פחות מעניינת. ליומיום יש רכב ידני עם מנוע 1200 סמ"ק.
אגב, אפילו כאן באתר מפורסם רכב כזה שנראה על פניו אטרקטיבי למעט המחיר שעבורי גבוה מדי.
בדרך חזרה מהעבודה אני רואה כבר כמה חודשים טנדר נבאדה משנת 98' למכירה.
תגובה: מכיר את כל העצות...ובכל זאת מבקש רעיונות לרכישת רכב שטח.
WJ משופר "קלות" + צמיגי שטח נורמלים ומערכת קוואדרה-דרייב עם נעילות ורי-לוק תקינות בסרנים , בסיכומו של דבר זה הרכב הכי מהנה גם בשטח וגם בחיי היום יום.
אם תמצא אלטרנטיבה אחרת בשוק, במחיר שלו, בביצועים ובאמינות היחסית הכללית, תעדכן גם אותי....אני לא מוצא.. למעט JK אנלימיטד שיקר ממנו, וניסן פטרול היכול להכנס לתקציב אך במחיר של לחיות בפראנויה בגלל המנוע.
ואת זה אומר אחד שמכה על חטא ולא מבין מדוע לעזאזל מכרתי את ה WJ...
הבעיה היחידה היא למצוא אחד ראוי ותקין שטופל ביד אוהבת.
תגובה: מכיר את כל העצות...ובכל זאת מבקש רעיונות לרכישת רכב שטח.
תגובה: מכיר את כל העצות...ובכל זאת מבקש רעיונות לרכישת רכב שטח.
חברי קהילת האינדיאנים, אני מבקש מראש את סליחתכם על שאלת הכפירה אבל...חרשתי כל הבוקר את הפורום הרלוונטי כאן באתר, ואני מגלה שם ערימת תקלות שלא מביישת את פורום לנדרובר. הכצעקתה? תקלות? כל כך הרבה? על שום מה ולמה?
מה באמת רמת האמינות של הרכבים, כמובן בהנחה שרוכשים רכב טוב ושמור ולא נבלה סרוחה ומוזנחת.
תגובה: מכיר את כל העצות...ובכל זאת מבקש רעיונות לרכישת רכב שטח.
אתה מתכוון ל WJ או כללית?
בגדול יש כמה תקלות ידועות שיש עליהן בסיס ידע רחב ונסיון איך פותרים אותן.
למיטב הבנתי ה WJ רגיש יותר מאחיו המבוגר בנושא צמות חשמל.
לדעתי האישית רוב היפנים יהיו יותר אמינים אבל עלות החלפים בהם תהיה יקרה יותר.
הג'יפ יתן לך יותר תמורה בשטח ממרבית היפנים.
תגובה: מכיר את כל העצות...ובכל זאת מבקש רעיונות לרכישת רכב שטח.
פעם ג'ו אמר כאן משפט נכון, האמריקאים בונים רכבים אמינים מאוד שיחזיקו כ 100K מייל, (כ 160K ק"מ) לאחר מכן המערכות מתחילות להתקלקל.
כמות התקלות בראש ובראשונה קשורה לפלסטיקה פריכה שמתבלה בחום הא"י. אותה הפלסטיקה נמצאת בחיווטים שונים, מנגנונים המפעילים אביזרים שונים.
צירי תריס בקרת אקלים מזגן - פלסטיק מתפרק, יש פתרון קל וזול.
צינורות פלסטיק פריכים במיוחד במשקופי החלון הקידמי האחראים לניקוז המים מהגג - פירוק והחלפתם בצינור גומי שקוף פשוט, זול וקל.
בלאי בגלגלי שיניים מפלסטיק במנועים שונים ביחי' בקרת האקלים, במנוע נעילת דלת אחורית, במנגנוני פתיחת החלונות, תקלות אופייניות פעם ב 10-12 שנים זקוקים להחלפה.
צמת חשמל - כאן מתחילה הבעיה, אישית לא נתקלתי בתקלה כזו אך מכיר רכבים אחרים שחוו ניתוקים בחוטים בגלל יובש וחום.
מצד שני דווקא בגימור ואיכות החומרים בתא הנוסעים ב WJ כמעט ואין רבב.
מערכות מכניות מצויינות אם טופלו נכון מבחינת שמנים מתאימים, וכאן צריך לשים לב לתקינות הסרנים, אם הנעילות עובדות או לא, לדעת להקשיב לרעשים.
מנוע מצוין, גיר- פה ושם החלפה של חיישנים כמו בכל גיר אחר.
רדיאטור מקורי מחזיק כ 10 שנים (לפחות אצלי...)
סטרטר החזיק 7 שנים.
פעמוני ציריה יתקתקו לאחר כ 8 שנים.
את הקליפרים תצטרך לשפץ פעם ב 10 שנים.
ה WJ משנת 2001 אינו מתחמם, נוסע שקט ויפה, אני החלפתי שמן מנוע פעם בשנה או 10K ק"מ, זה מספיק, ללא חוסר של 10 גרם שמן בין החלפה להחלפה.
בסיכומו של עניין כל ה"מחלות" של ה WJ ידועות מראש. אם הבעלים הקודמים טיפל בהן מה טוב, אם לא.. גם לא נורא את רובן ניתן לתקן לבד ובקלות עם קצת ידיים טובות.
אני החזקתי כזה כ 7 שנים, אם נקזז עלות טיפולים, שיפורי שטח ושידרוגים שונים של בושינגים וכד' לא מאמין שעברתי את ה 10K ₪ תיקון תקלות בכל התקופה.