גראנד ויטרה דור ראשון - מידת צמיגים בעייתית
מעבר לבעיית הדיפ' הקידמי הרגיש הגראנד סובלת ממידת צמיגים מחורבנת 235/60/16. אין צמיגי שטח מלא וצמיגי AT יש רק מקסיס או יוקוהומה. אחרי שנים בסמוראים עם צמיגי שטח מלא זהו הרכב הראשון שנועל AT ומה אני אגיד לכם, לא אהבתי. הצמיג לא אוחז טוב (יוקוהומה) ועדין ורגיש לקרעים. האידאל מבחינתי זה לרדת לג'אנט 15 ולמידה 235/75/15 שהייתה לי בסמוראי. ההיקף סביר ולא מוגזם וזו מידה יחססית נפוצה וקל להשיג בה מבחר סביר של צמיגים.
הבעיה היא שבגראנד ויטרה הארוכות אי אפשר להתקין ג'אנט 15 (לפחות אני לא מצאתי אחד) מכיוון שהג'אנט נוגע בקליפר וזאת למרות הספייסר 1.5 אינץ שמותקן. אחרי חפירות שונות עם אנשים מהפורום וחפירה בפורומים אוסטרליים ואמריקאים (ששם משחיזים את הקליפר - נשמע לי כרעיון רע מאוד).
האופציות הן:
1. לרדת למערכת בלימה של ויטרה/גראנד ויטרה קצרה ואז אין בעיה להתקין ג'אנט 15. הרעיון להוריד את מערכת הבלימה קצת חורה לי אבל בארה"ב נמכר שברולט טראקטר שהוא גראנד ויטרה ארוכה בתחפושת ומגיע כסטנדרט עם 235/75/15.
2. להמשיך לחפש ג'אנט שיתאים וזו ההזדמנות לבקש פה מחברים שיש להם זוקון עם ג'אנט 15 עם אופסט רציני לשלוח לי הודעה כדי שאני אנסה להרכיב ולראות אם זה עובד.
3. לחפש מידה אחרת שמתאימה לג'אנט 16 עד קוטר 29" שיש בה מבחר סביר של צמיגים ורצוי צמיגי שטח (בינתיים מה שיש זה 235/70/16 או 225/75/16 ששתי המידות לא עונות על הדרישה).
לגבי שינמוך מערכת הבלימה אני אשמח לתשובות קצת מנומקות רציניות ולא התלהמויות ללא נימוקים.
תודה וחג שמייח :)
תגובה: גראנד ויטרה דור ראשון - מידת צמיגים בעייתית
לא ברור מה הבעיה עם 225X75R16. יש צמיגי שטח מלא במידה הזו. יש גם ב 205X80R16 שהיא בערך 29".
חן
תגובה: גראנד ויטרה דור ראשון - מידת צמיגים בעייתית
טלפון לשלושה פנצ'ריות גדולות לגבי 225/75/16 והתשובה הייתה זהה. אין צמיגי שטח רק 50/50
תגובה: גראנד ויטרה דור ראשון - מידת צמיגים בעייתית
יש דנלופ טובים, שטח מלא.
http://tires4u.co.il/?search=1&iGara...pe=0&CarType=6
ממה שמופיע שם יש לפחות 20 פנצ'ריות שמחזיקות אותם ואפשר להזמין אונליין במחיר סביר.
אם אתה מוצא פתרון ראוי אשמח לקבל עדכון :-)
אם אתה מוצא פתרון ראוי אשמח לקבל עדכון :-)
תגובה: אם אתה מוצא פתרון ראוי אשמח לקבל עדכון :-)
צחי, מידת הצמיגים האידיאלית היא 235/70/16 מה שהיה אצלי ואצל עוד כמה חברים
הבעיה היא שיש רק bf שטח מלא וגם הוא לא זמין בכל הפנצ'ריות.
תנסה לברר לגבי 235/75/16 גם אופציה טובה לגרנד.
תגובה: אם אתה מוצא פתרון ראוי אשמח לקבל עדכון :-)
הדיפ הקידמי לא רגיש. למעשה זאת אותה קורונה/פיניון שיש בדיפרנציאל אחורי של ג'ימני שעובד 100% מהזמן והרבה יותר קשה. שם הוא לא רגיש נכון ?
מה ששברירי הוא הקייס. תחליף אותו ולעולם לא תחשוב על זה יותר. זה הכל ולא צריך לעשות מזה סיפור.
כנ"ל לגבי הצמיגים, אפשר להשיג את 2 המידות אם באמת רוצים גם אם זה BF וזה יקר.
אם לא הייתה ממש ברירה אני הייתי עולה ל 245.75.16 מקצר יחסי העברה ומפנה מקום בבתי גלגלים ולא נוגע במערכת בלימה.
אני גם לא מסכים לגבי AT ב אופן כללי, אני עם wrangler SA goodyear צמיג עמיד להחריד (משמעותית טוב יותר מה BF AT) שעושה עבודה מעולה.
הגאולנדר כמו שאמרתי ולא פעם זה צמיג לכביש.
תגובה: אם אתה מוצא פתרון ראוי אשמח לקבל עדכון :-)
דויד את דעתך אני יודע הרי כבר דיברנו בפרטי. לא צריך להיות קטנוני לגבי הניסוח שלי על הדיפ' הקדמי, אני יודע שנק' הכשל היא הקייס אבל לא לשם כך נפתח השירשור.
235/70/16 היא מידה מצויינת מבחינת גודל אבל לא זמין בה מבחר של צמיגי שטח בארץ כנ"ל לגבי 225/75/16 ושאני כותב מבחר, שני סוגים ביבוא סדיר וקבוע לארץ זה אחלה (יותר אפילו יותר טוב). 245/75/16 זו כבר מידה שדורשת פינוי מקום בכנפיים וזה פרוייקט שאני לא מעוניין בו. לגבי שצמיגי MT או AT זה כנראה גם עניין של דעה אישית, אני מעדיף שהרכב יסע על MT וזאת אחרי שני טיולים עם צמיגי AT.
השאלה העיקרית הייתה לגבי שינמוך מערכת הבלימה ואני אשמח לקבל תשובה מנומקת גם אם היא רק תיאורטית, בינתיים אני רוצה לבדוק עוד כמה סוגי ג'אנטים 15 אינץ עם אופסט.
תגובה: אם אתה מוצא פתרון ראוי אשמח לקבל עדכון :-)
במחשבה ראשונה,
שינמוך מע' בלימה זה רע ! כי אתה מתכנן התקנת צמיגים גדולים יותר.
השאלה מה המשמעות של מעבר למע' בלימה של הגראנד הקצרה. לצורך כך נדרש להשוות :
א. קוטר ועובי צלחות
ב. סוג הצלחת (מאווררת או לא)
ג. שטח הרפידות
ד. קוטר הבוכנה בקליפר
דווקא השחזת הקליפר נראית לי אופציה שלא צריך לפסול על הסף (בטרופר גם לעיתים נדרש במעבר לג'אנט 15 )
האם יש לך תמונות (מאתרים בחו"ל) שניתן לראות היכן וכמה משחיזים את הקליפר ?
רענן
תגובה: אם אתה מוצא פתרון ראוי אשמח לקבל עדכון :-)
צחי את דעתי אתה יודע ולא חזרתי על זה עבורך... לזה נועד פורום :)
אני ניסיתי חישוקים עם אופסט שלילי מכובד והקליפר נוגע ולא בסדרי גודל שאפשר לפתור בהשחזת קליפר.
הדיסק בקוטר מכובד 310 מ"מ ודי ממלא את החלל הפנימי של חישוק "16 כך שאין הרבה מקום.
אם אתה רוצה לעבור למערכת בלימה של 1.6 רוב הסיכויים שהקאליפרים זהים כנ"ל לגבי עובי הדיסק והשוני בקוטר נגזר מאוזניים שונות של הקאליפרים.
תגובה: אם אתה מוצא פתרון ראוי אשמח לקבל עדכון :-)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
motorica.net
הדיסק בקוטר מכובד 310 מ"מ ודי ממלא את החלל הפנימי של חישוק "16 כך שאין הרבה מקום.
יותר ממה שיש בטרופר בנזין שעם 215 כ"ס ומשקל עצמי 2 טון.
יש מצב שהמע' עוצמתית עקב שימוש במנועים גדולים/חזקים יותר בחו"ל (V6 2.7 ). יתכן שאפשר באמת לוותר על יתירות זאת עם מעבר למע' 1.6 .
שוב, נדרש להשוות שתי מע' הבלימה ולראות עד כמה ההפרשים משמעותיים.
רענן
תגובה: אם אתה מוצא פתרון ראוי אשמח לקבל עדכון :-)
נתונים:
קוטר ב 1.6 286 מ"מ עובי הדיסק 17 מ"מ
קוטר ב 2.0 310 מ"מ עובי הדיסק 22 מ"מ
לא הייתי נכנס לזה.
זה אומר חישוקים חדשים (המקוריים לטעמי יפהפיים וחזקים)
מערכת בלימה קידמית מלאה, קאליפרים, דיסקים, רפידות , צריך לבדוק bias בלימה ציר קידמי VS אחורי וגם תאימות של הקליפר לשאר רכיבי המערכת.
מיותר כשניתן פשוט לרכוש גומי במידה המתאימה בקוטר "16
תגובה: אם אתה מוצא פתרון ראוי אשמח לקבל עדכון :-)
בשום פנים ואופן לא הייתי "משנמך" את מערכת הבלימה. אם אתה רוצה לתת הצדקה לאיסור הגורף על שינוי מבנה בחוק הישראלי - אז הרעיון הזה הוא בדיוק התירוץ.
לעומת זאת, השחזת הקליפר יחד עם ספייסר קטן היא רעיון ישים ומקובל בהרבה רכבים כדי לעבור מג'אנט 16 ל15 - דוגמא נפוצה מאד, טויוטה היילקס. כמובן שכל מקרה לגופו. אם זה משהו שנעשה בפורומים בחו"ל, אז זה שווה בדיקה בפועל - מניח שלא צריכה להיות לך בעייה להביא מחבר חישוק 15 מהסוג שאותו אתה שוקל לקנות, בתור ספייסרים זמניים לצורך בדיקה אפשר להשתמש בשייבות, ולבדוק בעצמך את הההתאמה.
אם זה הולך, אז כמו שציינת, 235/75R15 זה הצמיג.
אבל אם פעם באמת היה מבחר גדול הרבה יותר לחישוקי 15, הרי שהיום זה כבר לא נכון. הצמיג הכי טוב לך זה 245/75R16. צריך טיפה לחתוך כנף, אולי להגביל מהלך מתלה עם תוספת קטנה לבאמסטופ, אלו מחירים שלדעתי שווה לשלם בשביל להשאר עם חישוק בגודל המקורי, ועם צמיג במידה הנכונה לרכב שלך (להחליף יחסי העברה מיותר אם אין עודף כסף, לדעתי).
תגובה: אם אתה מוצא פתרון ראוי אשמח לקבל עדכון :-)
בפורומים בחו"ל הכניסו 245/75/16 עם בודי ליפט, אולי בלי פלסטיקות וגילוחים פה ושם זה אפשרי גם בלי.
מה שכן מדובר בהארכה של 12.4% ביחס למידה המקורית וזה המון. זה כבר מחייב התיחסות ליחסי העברה.
ה low ברכב הזה במקור לא להיט 1:1.8 וזאת הסיבה שהחלפת יחסים בטרנספר אבל זה רלוונטי רק ל Low.
שינוי כזה מבלי לתת את הדעת ליחסי העברה בסרנים יהפוך את האוטו לעצלן, שתיין ויפגע באורך חיים של התיבה האוט'.
ככה זה נראה עם 245.75.16 ו גם "2 בודי ליפט
http://i74.photobucket.com/albums/i2...1/DSC00966.jpg
תגובה: אם אתה מוצא פתרון ראוי אשמח לקבל עדכון :-)
ונמרוד הפתעת אותי לגבי ההשחזה של הקליפר. באוטרליה זה פיתרון שנוי במחלוקת. לגבי 245/75/16, זה צמיג בקוטר 30.4 אינץ לעומת 27 במקור זה המון ודורש טיפול ביחסי העברה, בודי ליפט ופינוי מקום בכנף. פרוייקט שאני לא ממש מעוניין בו.
לגבי תמונות של ההשחזה הנה לינק לפורום האוסטרלי:
http://www.auszookers.com/forum/view...hp?f=1&t=42239
תגובה: אם אתה מוצא פתרון ראוי אשמח לקבל עדכון :-)
אגב דויד, מה יחס ההעברה המקורי בסרנים?
תגובה: אם אתה מוצא פתרון ראוי אשמח לקבל עדכון :-)
תגובה: אם אתה מוצא פתרון ראוי אשמח לקבל עדכון :-)
אמת. 41:8
שים לב שהוא השחיז על מנת להתקין חישוקי "16 באופסט שלילי. לא חישוק "15.
תגובה: אם אתה מוצא פתרון ראוי אשמח לקבל עדכון :-)
צודק פשוט לא מצאתי שירשור אחר עפ תמונה. אז היחס הוא 5.125? מה זה 48:1?
תגובה: אם אתה מוצא פתרון ראוי אשמח לקבל עדכון :-)
41 שיניים בקורונה לחלק 8 שיניים בפניון שווה ליחס העברה 5.125