צריך להיות "כיוון שהמצבר חדש ואיכותי"
Printable View
צריך להיות "כיוון שהמצבר חדש ואיכותי"
משום מה ההודעה המקורית נמחקה בשכתוב.
הרכב הוא דיפנדר 96
המצבר מתרוקן והרכב לא מניע, כיוון שהמצבר יחסית חדש ואיכותי אני מכוון לאלטרנטור שהוא פרוץ ואז מרוקן לי את המצבר במנוחה ובקיצור מתנהג כגנב מתח.
בדקתי טעינה והיא נראית תקינה ואז קרה משהו מפתיע...כאשר הרכב מדומם והסוויץ סגור יש מתח מלא על הדק האלטרנטור! האם נורמלי או שיש איזה ריליי פרוץ בין הסוויץ לאלטרנטור?
כרגע האלטרנטור בחוץ בדרך לשיפוץ, האם ישנה דרך לבדוק פריצה באלטרנטור מבלי לפרקו לגורמים?
תודה לעונים בערב שבת...חשוב לי לדעת איפה אני עומד.
עד כמה שאני מכיר יש קשר ישיר בן המצבר לאלטרנטור. ז"א אין ריליי בדרך.
מדדת צריכת זרם כשאר הרכב מכובה? תוך כמה זמן המצבר מתרוקן?
תקרא את הכתבה בקישור ששלחתי לך...
ואגב, כמעט כל מעגל חשמלי ברכב הוא גנב זרם בפוטנציה.
הי שמוליק, עיינתי והבדיקות שם דורשטת פירוק האלטרנטור...משימה שלא בא לי להיכנס אליה כיוון שאם זה האלטרנטור אני שם אותו בשיפוץ תיכף ומייד.
כרכע אני מעוניין לבודד את מקור הבעיה.
יודע איך לבדוק זליגת זרם באופן כללי?
יש לך אוומטר?
אלירן - בין אילו שתי נקודות אני בודק זליגת זרם?
כן שמוליק. יש מכשיר.
איפה אני בודק הנ"ל?
תעשה בדיקת גניבת זרם ברכב. אתה מגשר עם קטבי המכשיר, בין כבל הפלוס של המצבר למצבר.
במידה והתוצאה תהיה אפס, והאלטרנטור מחוץ לרכב, זה כנראה הוא.
במידה ויש לך זליגה, תתחיל לבודד צרכנים.
כמו שנכתב - פרק כבל פלוס מן המצבר וחבר את המד בין הכבל שפירקת לקוטב הפלוס של המצבר. ברוב מכשירי המדידה יש להוציא את כבל הפלוס ולהכניסו למקום שמיועד למדידת זרם - שים לב לכך.
אנחנו מחפשים ערכים שנעים בין עשרות-מאות מילי אמפר לאמפרים בודדים - ברכב טיפש ללא אזעקה או רדיו אכן תקבל 0 אבל ברכב עם אזעקה רדיו וכו כל מה שמתחת ל200-250 מילי אמפר נחשב לתקין עד כמה שאני זוכר (תקנו אותי אם לא), אם תקבל ערכים גבוהים מזה אזי הגנב שלך עדיין ברכב, השלב הבא הוא בדרך כלל להוציא פיוזים של מערכות שבהן אתה חושד ולבצע בדיקה מחדש. לא מעט פעמים האזעקה אשמה וזה קצת יותר טריקי לבודד אותה.
http://www.velleman.eu/images/products/1/dvm890.jpg
אני מצרף את התמונה בשביל להראות את חיבורי המכשיר, התנגדות ומתח מודדים בעזרת שני הטרמינלים הימניים. במדידת זרם יש להוציא את החוט האדום ולשנות את מיקומו, אני מודד זרמים כאשר האדום מחובר בנק השמאלית ביותר.
מיליוני רבי מודד מצאו את מותם בבדיקת המתח שלאחר בדיקת הזרם. שים לב שמיד לאחר בדיקת הזרם אתה מקפיד להחזיר את כבל הפרוב למקומו הרגיל אחרת במוקדם או במאוחר אתה מצטרף לסטטיסטיקה.
אתה רוצה למדוד פחות מ100 מיליאמפר. ברכב מודרני אופייני שמצויד באזעקה\שלט רחוק לנ"מ בהתקנה מקומית נמדדים בד"כ כ40 מ"א.
יש לי בעייה זהה.
דיפנדר tdi200, המצבר היה מחזיק גם שלושה שבועות ומניע בנגיעה, פתאום אחרי טיול , המצבר נגמר תוך יומיים, מצבר חדש.
בדקתי כשהרכב כבוי יש זליגה של כ 3.5 אמפר. דבר ראשון בדקתי אם יש זרם בחוט של האלטרנטור, ואין.
בינתיים ניתקתי את המצבר, ושמתי לב כשאני מחבר אותו מחדש (הסוויץ סגור) אני שומע קול של ממסר מתחבר. מישהו יודע מה זה?
במשך הזמן שפלגי החימום עובדים, הזרם עולה בעוד אמפר אחד ואחר כך שוב יורד ל 3.5A.
יש מצב שזה הסטרטר?בינתיים עוד לא מצאתי את הגנב.
שלמה
מה זה רעש של ממסר מתחבר? טיק בודד או טיקים רצופים שלא מפסיקים או רעש עמום אחר?
למען הכנות - בעבודה יש לנו TD5 שיש עליו המון צרכנים חשמליים לא מקוריים. המצבר נגמר תוך ייומייים. כפתרון זמני התקנתי ברז חשמלי
http://www.ebay.com/itm/ENGINE-BATTE...item43aaeb712c
שלחנו את הרכב לחברת המזרח שם החשמלאי אמר משהו בסגנון של - עזוב, תישאר עם הברז וזהו :-) חשמל זה כאב ראש ברכב הזה.
רעש של טיק בודד.
גם לי יש ״ברז״ , חוסך פירוק והרכבת כיסא נהג כל עצירה.
זה פשוט קרה לפתע. אני אמשיך בחקירה ואעדכן בסוף.
אם יש לך אפשרות לנתק ולחבר את המצבר בקלות. ויש לך חשד מריליי. תנסה לזהות אותו דבר ראשון
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk
לדעתי חייב להיות ריליי ראשי
לא נשמע נורמלי שכאשר הרכב מדומם יש מתח על ההדק הראשי של האלטרנטור
זה לגמרי נורמלי.
תודה חנן
עוד שאלה, מצבר לוחות עופרת שנפרק עד תום מספר פעמים...האם יחזור לעצמו בטעינת לילה איטית? או שאולי צריך התערבות כירורגית של מומחה?