שלום רב,
כאשר מגדילים לסופה צמיגים מ- 31 ל - 33, מה עוד יש לחזק אם בכלל? אילו חלקים 'יסבלו' מיותר עומס בעקבות ההגדלה?
לסופה ש דנה 60 מאחור ודנה 30 מלפנים. ובולמים של ראנצ'ו 9000.
תודה
Printable View
שלום רב,
כאשר מגדילים לסופה צמיגים מ- 31 ל - 33, מה עוד יש לחזק אם בכלל? אילו חלקים 'יסבלו' מיותר עומס בעקבות ההגדלה?
לסופה ש דנה 60 מאחור ודנה 30 מלפנים. ובולמים של ראנצ'ו 9000.
תודה
כמובן שכל המכלולים יראו יותר עומס, רובם יעמדו בזה- כמובן כתלות בעוצמת הרגל הימנית שלך.
לכן לאור המעבר ממליץ לבדוק ציריות וצלבים שאם מישהו שם גם ככה גבולי- לא תאיץ את תקלת השבר.
נקודת הכשל הראשונה שלדעתי זקוקה להתייחסות היא היציאה של הטרנספר.
יש לא מעט שנוסעים עם טרנספר מקורי וצמיגים 33. אבל יש כאלו ששברו ציר כזה גם עם 31.
הפתרון שאני בחרתי הוא קיט SYE..
צמיג גדול זה לא רק קוטר, זה גם משקל גדול בהרבה ומנוף גדול בהרבה שמופעל על מכלולים שונים.
סרן אחורי דנה 60 של סופה הוא אוברקיל פראי, הוא לא מתרגש מצמיג 33 וגם לא מ-35 ויש שטוענים שהוא אוכל בקלות גם 37.
אבל דנה 30 הקדמי שהוא סרן מוצלח בסך הכל, הרבה פחות חזק. צמיג 33 כבר כמעט גבולי עליו. שולי הביטחון הופכים מאוד קטנים.
החלק שיסבול הכי הרבה - צלבים וציריות בסרן הקדמי. יש ציריות "מחוזקות" עם צלב גדול יותר. הנסיון מלמד שהצלב באמת יותר חזק, אבל האזניים בציריה חלשות יותר והציריה עצמה לא שונה בהרבה ויודעת להישבר יופי תחת עומס או השתוללות. בארה"ב אפשר להשיג ציריות כרומולי אבל הן יקרות.
גם זנב הטרנספר המקויר (NP231) כאמור די גבולי עם צמיגים גדולים. אפשר להתקין קיט SYE או טרנספר 241 NP של סופה ממוגנת, שחזק משמעותית ויקר יותר פשוט כי הוא לא בדיוק נפוץ.
בנוסף:
1. על 33' האוטו יהפוך לעצלן ושיכור בנזין (אל תשכח שבמקור הוא מגיע על צמיגי 29') הפתרון: החלפת יחסי העברה ל-4.10:1 (המקורי: 3.54:1)
2. הבלמים שגם במקור לא משהו, יהפכו לחצי וירטואליים וזה כבר מסוכן. נדרש שיפור מיידי של יכולת הבלימה. הפתרון הנפוץ: הסבה להידרובוסט.
3. בלאי מוגבר במיסבי גלגל, בולג'וינטים, חלקי בלמים, תפוחי היגוי וכו'. אין פיתרון חוץ מלהחליף חלקים שמתבלים בתדירות גבוהה יותר.
לדעתי האוטו במצבו המקורי לא ממש אוהב צמיגי 33 ומעלה וכדי שיחיה טוב איתם, רצוי לבצע את כל השיפורים שהוזכרו.
לעניין שבירות - בסופו של דבר הכל תלוי בצורת הנהיגה שלך.
תודה רבה עומרי ודרור.
האמת שהמוסך הציע לעשות חלק גדול מהדברים שהזכרתם יחד עם ההחלפה ל-33. היה נראה לי שהוא מנסה 'להלביש' עלי קצת יותר מידי.
מסתבר שדווקא המוסך היה קצת 'פשרן' בעניין.
בנוסף:: אם כבר משקיעים בחיזוקים, לא כדאי כבר ללכת על 35 ולא33? (לא מההיבט החוקי כמובן).
וכדי לפתור את בעיית 'העצלות', האם מנוע סטרוקר הוא הפיתרון?
תודה
עם צמיגים 33 צריך לדעת לנהוג... ולדעת לא לשבור.
שקניתי את הסופה היא היתה סטנדרטית לגמרי אבל עם 33 (ברישיון)
חייתי עם זה בקושי חצי שנה שבתוך החצי שנה הזאת
כל החלקים שהוזכרו פה הוחלפו כמה פעמים
(ציר של הטרנספר פעמיים. קורונה פיניון קידמי פעמיים +סטליטים.. ציריות מחוזקות
לפחות 10 )
ואז החלטתי שזהו.. עברתי ל31 מאז היה שקט 4שנים חוץ מצירייה אחת שנשברה בטעות.
ב4שנים האלו הותקנו שתי נעילות אח' קד' יחסי העברה 41:10 ועוד שיפורי מנוע קטנים
והכי חשוב הרגל הרבה הרבה יותר קלה על הגז...
ואז החלטתי שזהו אחרי 4 שנים ושינוי הרגלי נהיגה לחזור ל33 (שנשארו ברישיון.. לא שינתי)
אני נוסע איתם רק חודש אבל השיפור גדול ליד ה 31
נכון שיהיה יותר בלאי אבל נסתדר עם זה רק כמו שהוזכר חייב לשפר את כושר הבלימה
אני הגעתי מעולם הסזוקים אז היה קשה להיתרגל לתגובה של מנוע 4.0..
נ.ב
אם אתה עדיין בשלב של התחרותיות בראש (אתה יודע.. מנסה להראות של מי יותר גדול)
אז תתכונן לשבור הרבה
מי שיודע לעשות חישובים כספיים ימצא שבמקום לנסות לחזק את הדנה 30 ולהחליף חצי ג'יפ כל חצי שנה, מוטב לנסות להשיג מלכתחילה סרן קדמי חזק יותר, ואני מדבר על סרן קומפלט, כולל בולג'וינטים, תפוחים, בלמים וכו'.
המועמד הטבעי: סרן דנה 44 מקורי של רנגלר TJ רוביקון. מגיע כבר עם יחסים 4.10 ונעילה. מתאים לסופה בול ברוחב, מעגל חלוקה זהה לסופה. יחזיק 33 בקלות.
צריך עוד לעבוד עליו (גילוח תושבות של קפיצי הסליל, חיבור תושבות לקפיצי עלים - נשמע פשוט אבל זו עבודה למי שיודע מה הוא עושה. צריך להתחשב בזוויות וכו', לרתך סמיטרי וכו')
זו הדרך היקרה אבל לדעתי לאורך זמן היא המשתלמת ביותר.
אני אגב העדפתי להישאר על 31. יותר בריא לאוטו במצבו הנוכחי (נעול כפול, סרן קדמי ויחסי העברה מקוריים)
ואני מטייל עם קבוצה עם עוד 3 סופות על 33' . בינתיים לא נופל מהם בעבירות בשום מצב.
גם אני רציתי להישאר על 31 מכל הבחינות..
במיוחד עם 4.10 הגיפ נוסע כמו טרקטורון
אבל כבר ההיתי חייב או לעבור ל33 או לשנות ברישיון ל31
ואז אין דרך חזרה ל 33
וגם חשבתי למכור אז אמרתי זה יתן לי עוד + במכירה.
בכל מקרה רציתי גם אני לדעת איך יהיה עכשיו אחרי כל השיפורים
עם 33.
דרור,
שים רגע בצד את הסוגייה הטכנית, מעדה מול מידה, ברכב זהה שמותאם למידה, ל-33 יש יתרון מובהק אם כי לא גדול במיוחד מ-31.
הוא עושה הכל קצת יותר טוב.
כמה טוב?
לא משהו שלדעתי שווה את עלות השדרוג המכני הדרוש לרכבים מסויימים, ובטח לא לרכב נעול כפול.
נקודת התורפה האמיתית היחידה היא הסרן. אם עוברים לסרן אחר ומרכיבים יחסי העברה מתאימים, הטרנספר לא מרגיש הבדל.
וכמובן... בלמים.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
שורה תחתונה, סופה גם על 235 עושה הכל...
לא בדיוק, אבל אפשרי.
סגנון הנהיגה יצטרך להיות הרבה יותר אגרסיבי, ואז גם הסיכון לשבירה עולה.
צמיג גדול יותר = טוב יותר בשטח, אבל בתנאי שנוהגים נכון ושהרכב - כל רכב שהוא, בנוי להתמודד עם המשמעויות שלו.
בכביש - בדיוק ההפך. צמיגים גדולים הופכים את הג'יפ למאוד לא נעים לנהיגה.
שורה תחתונה: כמו בכל דבר בחיים, גם שיפור ג'יפים מתבסס על פשרות. מתפשרים על תכונות מסוימות כדי להרוויח תכונות אחרות. ויש גם את עניין התקציב. אני מאמין שג'יפ שייעודו הוא טיולים (גם בעבירות קשה, אבל לא תחרויות עבירות) צריך להתבסס ככל שאפשר על תצורה מקורית, עם שיפורים בנקודות הנכונות - שיפור נוחות הנסיעה ומהלך המתלים, צמיג מעט גדול יותר, דיפרנציאלים נעולים/ננעלים - זו פשרה שעובדת טוב בלי להעניש את הנהג על הכביש ובלי להסתבך עם החוק.
עד כה נקודת התורפה העיקרית שלי בהשוואה לאותן סופות בקבוצה שנוסעות על 33, זה מרווח הגחון מתחת לסרנים.
אני מגרד סקידפלייטים וביצה אחורית יותר מהם, פשוט כי חסר לי עוד אינץ' של מרווח!... זה לא אומר שהם לא נתקעים על הביצה לפעמים... ביום חמישי האחרון התברר לכולנו שהסלעים בנחל תאנים נורא גדולים... ליציקת ההאוזינג של ביצת הדנה 60 לא צריך לדאוג - היא חזקה ביותר. אבל אפשר להיתקע ככה יפה מאוד.
הפתרון הוא בחירת קו התקדמות נכון יותר - גם בג'יפ כפול נעילות עם מהלכי מתלה טובים, אין בסופו של דבר שום תחליף לנהיגה נכונה ולהכוונה מדויקת מבחוץ.
בהמשך לדברים שכתב דרור- זה בדיוק העניין.
ברור שצמיג גדול הוא יתרון בשטח.
אך כמו במקרים רבים- נהג טוב ונהיגה נכונה הם הפתרון המוצלח יותר.
עוד מכלול שסובל קשות מצמיגים גדולים - תיבת הגה ומשאבת הגה. הם מתאמצים הרבה יותר להפנות גלגלים כבדים וגדולים. בכביש זה לא רלוונטי, אבל בשטח, על סלעים - אללה יוסתור.
בטיול האחרון אחד ממגודלי הצמיגים גמר תיבת הגה שהתחילה להשפריץ לכל הכיוונים ונאלץ לנהוג חצי טיול ללא תיגבור (סופה עמוסה וכבדה על 33, כל הזמן ב-4X4 כי השטח היה קשה, והדיפ' הקדמי נעול אוטומטי - ממש תענוג לנהוג ככה). לא הייתי מאשים את הצמיגים באופן ישיר, אבל ללא ספק הם גורם תורם משמעותי מאוד.
נעילה קדמית זה גיהנום בפני עצמו להיגוי, גם עם 31.
יש תיבות מחוזקות לצמיגים גדולים ? או שפשוט צריך לסבול בשקט ?
ברור שיש. תיבות, משאבות, יש הכל. $$$$......
כשמתחילים לשפר ג'יפים ברצינות, צריך לפתוח את הארנק.
תודה לכל המגיבים.
בהנחה שהסופה היא רכב טיולים בלבד, האם נכון להגדיל צמיגים ל-33?
אמנם 80% מהקילומטראג' בטיול הוא אל ומהטיול , אבל אם כבר סופה, אז עבירות היא פרמטר מאוד חשוב.
ועוד גורם אחד (אולי קצת פסיכולוגי), לאט לאט מחליפים את הסופות הרנגלרים JK למיניהם, ארוך, קצר ורוביקון. אצלהם 32 זה סטנרד, הרבה מגדילים ל-33 ולא מעט גם ל-35.
כדי לטייל איתם ולא להרגיש נחיתות, לדעתי 33 זה המינימום.
שבת שלום
בוא נלך צעד אחורה:
יש לך סופה? כמה זמן אתה כבר נוהג בה? כמה טיולים כבר עשית איתה? איפה היו לך בעיות או קשיים במהלך הטיולים?
לדעתי, מעבר ל33 או כל שיפור אחר נכון לעשות רק כאשר אתה מבין בעצמך שהוא נידרש ומה תהיה התועלת שלו עבורך.
את זה מרגישים לבד, לאורך זמן- סע, טייל, תעשה קצת עבירות- אם לאחר שתעשה זאת תרגיש ש33" זה מה שאתה צריך- לא תצטרך חיזוקים מאיתנו.
צמיגים של ג'יפים אחרים לא אמורים להיות חלק מהפרמטרים לבחינת הנושא. אלא אם מודדים אצלכם למי יש צמיג גדול יותר... :)
גם אני הייתי בדילמה הרבה זמן. ולבסוף קניתי צמיגים 33/10.5 .
אתה מקבל את הגובה אבל עם פחות עומס על המיכלולים בזכות הרוחב. עדיין מומלץ כמובן להתאים יחסי העברה וכמובן לחזק כל מה שאפשרי.
וכמו שכתבו הרבה לפני, הכל תלוי ברגל ימין. (מניסיון)