סיפור כואב ועובד עצות ...
שלום לכולם ...
אז זהו הסיפור שלי
לפני שנתיים קניתי את רכב ה4X4 הראשון שלי. גימני 2007 הכלי הזה היה כל עולמי ,והשקעתי בכלי אלפי שקלים על שיפורים !
ואחר תקופה הכרתי את בת זוגי ונאלצתי למכור את הרכב בכדי להחזיר חובות ולתכנן חתונה
כדך אגב הבחור שקנה עד היום נשאר חבר ואמר תודה על המציאה שקנה :-()
לאחר חודשיים ללא רכב שטח, כבר לא יכולתי לשבת בבית ללא הטיולים שלי והחברים מהשטח ....
הבנתי כמה גדולה האהבה הזו לשטח ,ולמכור את הרכב הייתה טעות, נכנסתי לדיכאון והפסקתי לתקשר עם אנשים, וכל הזמן הראש באדמה מסתכל על כלים אחרים כאילו הם היו כוסיות מטורפות העוברת ברחוב .
בת זוגי החליטה למכור את הרכב שלה על מנת שאני אוכל לקנות רכב 4X4 .
לאחר חיפוש ארוך ממשך ומיגע הגעתי לבחור בשם גיא מחולון .
במשך שבוע דברנו בטלפון והוא הסכים לבצע החלפה על הרכב של בת זוגי, לפי מחירונים .
רכב מסוג סוזוקי גראד וויטרה קצר 2002 לבן . עם 190 K יד 6 ,
גיא סיפר לי על מצב הרכב וכמה הוא שומר עליו ושהרכב בסדר ושהוא ממש מרוצה ממנו, אבל מוכר כי גדול עליו +הוצאות הדלק ,ובת זוגו לא יכולה לנהוג במפלצת.
ואז הגיע היום הגדול בחיי יום שישי אני וגיא נפגשים לבצע החלפה !!
גיא היה מוכן לקנות את הרכב שלי בסכום של 24 אלף גיא ושאני אוסיף לו עוד 4 אלף עד כאן הסיפור נשמע מעולה .
אני החלטתי שאני רוצה לקחת את הרכב של גיא לבדיקה נסענו יחד למכון אלן בחולן, בוצעה בדיקה ברכב והוא נמצא תקין ללא בעיה מיוחדת .!
קניתי את הרכב והאושר חזר לחיי ,חשבתי כבר מה אני רוצה להשקיע ברכב ,והכל היה מושלם !
בבדיקה נאמר לי שיש נזילת שמן קטנה מאחד הגומיות וגם חשבתי לעצמי כדי להכניס את הרכב ליישור קו אצל מוסכניק , מיום ראשון הרכב במוסך בטיפול לאחר שעה אני מקבל טלפון רן הפורט אקס של שבור עם צרוף תמונות !!!!!!!!!
אני מיד התקשרתי לגיא לשאול על פשר הסדק , והוא מתחיל לספר לי ספורים !!
מסתבר שהרכב על הפנים כל דבר הגיוני ברכב שבור הרכב מקרטע כל התושבת קרועות הכל במצב גרוע !!!!
לאחר שגיא החליט להתנער מהנושא בצורה קלסית , החלטתי שאני חוזר למכון הבדיקה ומספר לו את הסיפור ודרש ממנו את התיקון לאחר וויכוחים של המון זמן המכון מחליט לפצות אותי בסכום של 3000 ש"ח
הצלחתי להגיע לבחור בשם סלמאן מטריה שבאמת במקרה היה לו מעטפת סרן הסיפור שם עלה לי משהו כמו 2400 שח.
טוב חשבתי שיצאתי מהסיפור הכל היה ניראה וורד ארגנתי את חברי לטיול בשבת , נפגשנו כל החברים הגענו לנקודה בה צריך לשלב 4X4 לאחר נסעה של 2 דק אני שומע רעש מחריד של פיצוץ אני יורד מתחת לרכב ומגלה שמן נוזל מכל כיוון !!!!!
זהו עלמי קרס עלי שוב .
מאז לא נמצא סרן חדש אין לי כבר כסף בכלל לסדר את הכל אני בעוד חודש בדיוק מתחתן והמצב פירק אותי בכלל .
כמה יותר גרוע זה לשבת בבית בזמן כל החברים שלך בטיולים ולך יש רכב והכל נעשה בכדי להגיע לאחד כזה אבל לא חשבתי שיהיה בחור כמו גיא מחולון שימכור לך זבל שבזבלים במחיר מחירון וידע שכל הרכב למטה גמור ולא משנה כמה סרנים יוחלפו שם עדין זה יחזור על עצמו מפני התושבות של הגיר והטרנספר גמורים והגשרים עקומים והכל גמור ותיקון של הדבר הזה הוא בעלות הרכב !!!!!!
אני גמור מהנושא אני משתף אותכם בכדי שתדעו שגם אנשים כאלה קיימים בינינו הג'יפאים ,לא כולם כאן בסדר למרות שיצא לי להכיר אלפים שכן ובחיים לא חשבתי להגיע למצב הזה בכלל לא בעולם הג'יפים !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אני גמור מהנושא ובאמת נעלם לי החלום מול העניים
תגובה: סיפור כואב ועובד עצות ...
אני רחוק מלהיות משפטן, אבל למיטב ידיעתי למכון בדיקה אחריות על הבדיקה שנעשתה אצלו.
אם כל הליקויים (גשרים עקומים, אולי גם שלדה?) לא עלו בבדיקה, האחריות היא של המכון.
תבדוק את זה...
תגובה: סיפור כואב ועובד עצות ...
בוצע בדיקה עם המכון הוא כבר שלם לי סכום על הפעם הראשונה והחתים אותי על טופס שאני לא יכול לטבוע אותו ואין לי שם טענה אליו אני עבוד מהנושא הזה לצערי
תגובה: סיפור כואב ועובד עצות ...
מבאס לשמוע !
לפחות תנסה להפיק תועלת "מהשעור" בבית הספר של החיים שלמדת.
חבל שכג'יפאי (שנתיים זה גם זמן) לא שוטטת מספיק בפורום וספגת את היחס שלנו לבדיקות במכון בדיקה.
לחילופין לבקש מחבר מבין עניין שיבדוק עבורך כי היית משוחד ורצית בעיסקת ההחלפה. בכלל,
אני חושב שעסקאות החלפה הן אופציה לנפילה רבה !
ממליץ שתקח אוויר, שכח מהאוטו לשבוע לפחות, תתרכז בדברים החיוביים שיש לך (בת זוג וכו' ),
אח"כ תבקש הצעת מחיר מסלמן ליישור קו מלא לרכב.
עכשיו תשקול תיקון ושווה להתייעץ עם עו"ד לתביעה של בעל הרכב הקודם + המכון בדיקה (שניהם ביחד וכול אחד לחוד).
היו תקדימים של פיצוי/שיפוי כאשר השופט החליט שנעשתה עסקה שלא בתום לב ע"י אחד מהצדדים.
לגבי זה שהסרן התפרק מייד לאחר השילוב, צריך לבדוק שיחסי ההעברה בין הקדמי לאחורי זהים.
רענן
תגובה: סיפור כואב ועובד עצות ...
מצטרף לדיעה של הבחור פה מעליי, על פניו, זה נשמע כאילו זה נטו אחריות של המכון.
אני מקווה שלא חתמת אחרי הפיצוי של ה3000 שקל שבזאת תמו תביעותיך כלפי המכון בדיקה.
לבחור שמכר לך את הרכב, קארמה לא שוכחת אף אחד. אל תדאג.
ובאשר אליך ולתחביב שלך, אולי תצטרך להתאפק קצת, אבל החיידק נשאר בדם
ואתה תחזור אל השטח, רק קצת סבלנות עד שזה יקרה.
אל תוותר בשום פנים ואופן.
תגובה: סיפור כואב ועובד עצות ...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ran.nussen
בוצע בדיקה עם המכון הוא כבר שלם לי סכום על הפעם הראשונה והחתים אותי על טופס שאני לא יכול לטבוע אותו ואין לי שם טענה אליו אני עבוד מהנושא הזה לצערי
נגמרו לי המילים ...
המלצה אחרונה, תמצא חבר אמת שייעץ לך ויכוון אותך לג'ונגל החיים.
רענן
תגובה: סיפור כואב ועובד עצות ...
יש נושא של גילוי נאות במכירה של רכב. אם המוכר הסתיר מידע מהותי יש לך קייס משפטית לביטול העיסקה.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
תגובה: סיפור כואב ועובד עצות ...
אני גם רחוק מלהיות משפטן, אבל נראה לי שברגע שהוא קיבל מהם את ה-3000 שקל, הוא ביטל לעצמו כל אפשרות לתבוע יותר מזה לאחר מכן.
הם ניצלו את מצבו.
רן, תודה על השיתוף ומקווה שתמצא פה כתף תומכת,
הסיפור שלך בהחלט עצוב, ויש אנשים כמו גיא מחולון בכל מקום ובכל תחום, לא רק בג'יפים.
קח דברים בפרופרציות, אתה מתחתן עוד חודש! יש דברים יותר חשובים מסרן קדמי.
לפעמים אתה עושה קניות שאתה מצטער עליהם, או שדופקים אותך. זה חלק מהחיים.
אם אתה רוצה להתאושש ולעמוד חזרה על הרגליים, תפסיק להאשים את גיא במצב שלך.
קח אחריות על הבדיקה השטחית שעשית לרכב, על זה שלא לקחת אותו למקומות הנכונים.
הרבה יותר קל לשלם על טעויות שאתה חושב שהם באשמתך מאשר לשלם על טעויות שאתה מאשים בהם מישהו אחר.
אני לא אומר שגיא לא אשם, אני פשוט אומר שאתה צריך להסתכל על זה מנקודת מבט אחרת כדי לקבל דברים בקלות.
עם כזאת אהבה וגעגועים לשטח אני בטוח שתמצא את הדרך ואת הכסף לחזור חזרה לשטח ולתקן את האוטו.
כולם פה הוציאו אלפי שקלים על האוטו שלהם ועל תיקונים, רק כדי להיות בשטח ולטייל עוד קצת.
עד אז, תצטרף כנוסע לחברים בג'יפים שלהם ותהנה. תחסוך קצת כסף כל פעם, ואולי אשתך שתחייה תסכים לשחרר לך קצת מה"רווחים" של החתונה.
אגב, גם שאני קניתי את הג'ימני שלי, שבועיים אחרי הקניה האוטו התחמם והלך ראש מנוע. חטפתי זבטה של כמה אלפי שקלים בדיוק כמו במצב שאתה היום.
הייתי שבור על הרצפה, האשמתי את זה שמכר לי את הרכב, את המכון בדיקה, את שיבא ואת האלים הישנים, את כל העולם. עד שהבנתי שהאשמה בי. הלוויתי כסף ממכר, החלפתי ראש מנוע וקמתי חזרה על הרגליים במהרה.
בהסתכלות אחורה הסכום ששילמתי על התיקון של הראש מנוע שנראה אסטרונומי מייד לאחר הקניה של הרכב, ושאין בידי מזומן כלל, פתאום נראה סכום שולי. הוצאתי מאז הרבה יותר כסף על הרכב על דברים כאלו או אחרים.
אתמול, החלפתי מצבר בן שנה שגמר את חייו. ציפיתי שהוא יחזיק 3-4 שנים.
בקיצור, זה החיים בעולם הג'יפים,
תלמד לחיות עם זה.
ובהצלחה! נתראה בשטח.
תגובה: סיפור כואב ועובד עצות ...
כייף לשמוע שיש כאן אנשים כמוכם באמת זה מעודד ונותן פופרציה אחרת לסיפור שלי .
את השטח אני לא הפסיד לעולם זה החיים שלי והדרך שלי אני מקווה לעבור את המשבר הזה למצוא סרן לתקן את כל הבלגן ולהחזיר את הרכב הזה לשטח בצורה טובה מקווה להצליח לארגן את הסכומים האלה ולמצוא סרן במהרה
תגובה: סיפור כואב ועובד עצות ...
היי רן
תשמע הסיפור שלך באמת קשה - אבל אפשר ללמוד ממנו כמה דברים:
1. לא סומכים על מכון בדיקה! הם לא יודעים לבדוק רכבים 4X4 וזה נכתב אין ספור פעמים...חובה לקחת את הרכב למוסך/מכון/סדנא או לבדוק עם מישהו שמכיר את הרכבים
האלו כמו שצריך ויוכל לחוות חוות דעת אובייקטיבית.
2. סכום התיקון - גם אני ברכב הקודם לפני שעוד התחלתי לטפל בעצמי ולנסות להבין מה קורה לבד, היה לי רעש ברכב שנתתי לתיקון במוסך - שיפצו לי סרן קדמי ב2000 שקל, אבל את הבעיה לא פתרו. מי שכן פתר אותה בסוף אגב זה היה אותו סלמן - וזו היה פחית הגנה מאבק על הדריישאפט שעשתה רעש.
אז אתה לא לבד - לכולם יש הוצאות שאני קורא להן שכר לימוד...זה כואב אבל זה מחנך ומלמד.
3. בקשר לסרן של הגראנד ויטארה - היה בקבוצה בפייסבוק מישהו שמכר סרן ברזל ב3500 שקל. נשמע לי כמו הפתרון הסופי לבעית הסרן ובמחיר סביר מאוד.
ולסיכום - אל תתייאש.
אם תפרוש עכשיו תצא בהרגשה שלילית מאוד מכל חווית הג'יפאות.
סע ברכב קצת ב2X4, אל תטייל למשך כמה חודשים, תחסוך מה שצריך ואז תיישר קו כמו שצריך.
תראה שאחרי שהאוטו מיושר - אתה תתחיל להנות ממנו ומהתחביב.
סיפור כואב ועובד עצות ...
למרות שאין זה סגנוני.... אני חושב שאתה צריך להיות יותר אגרסיבי....
קניתי 4x4 של חלומותי, אני דתי המוכר דתי, מחיר טוב, בדיקה במוסך שמבין טובה, הכל פיקס....
12 שעות אח״כ ראש מנוע :(
התקשרתי למורה שלי לג׳ונגל החיים, אבא שלי... אמנם ב-4x4 הוא לא מבין, אבל באנשים כן...
לפי עצת אבא שלי, התקשרתי למוכר ואמרתי לו שהרכב מפורק במוסך עם ראש מנוע ושכדאי שיביא גרר לקחת אותו כי אני משאיר אותו שם והולך, את התביעה יקבל בדואר...
לא ניהלתי שיחה ולא דיון.
למחרת שילם את ראש המנוע וישור הקו...
תגובה: סיפור כואב ועובד עצות ...
הלוי סרן ברזל ב3500 אני קונה 2 עכשיו רוצים על סרן 9 אלף ....
וכבר דיברתי עם הבחור הוא לא מוכן לשמוע בכלל תביע נגדו תעזור לא ניראה לי במדינה הזו כולך קשה זה יעלה לי פי 2 מלתקן את הרכב
תגובה: סיפור כואב ועובד עצות ...
אחרי שתיקנת אצל סלמן את הסרן... בפעם הראשונה...
לא הבנתי מה בדיוק קרה אח״כ...? שוב נשבר הסרן ? אם כן אז כתוצאה ממה ?!
תגובה: סיפור כואב ועובד עצות ...
מכתב מעורך דין. לא חייבים ישר לתבוע. רק להראות רצינות.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
תגובה: סיפור כואב ועובד עצות ...
לפני כמה חודשים נכנסתי לעשות טסט לג'ימני שהייתה לי. לא בדקו לי את הברקסים במכונה, בטענה שהרכב הוא 4x4 קבוע.
ששאלתי את הרב בוחן מה תפקידה של הידית הקטנה הוא טען שזה לא קשור.
תגובה: סיפור כואב ועובד עצות ...
לאחר שהתקן סרן אצל סאלמן נכנסתי לשטח בשביל עפר שילבתי ל4X4 ללא מאמץ לרכב התפוצץ הסרן בדקה נסיעה על השעון משהו שם לא תקין לא יודע !!!
תגובה: סיפור כואב ועובד עצות ...
לי נשמע כאילו ההתקנה של הסרן החדש לא הייתה כמו שצריך. אתה צרעך לבוא בטענות לסלמן.
מי אמר לך ש"הכל שם עקום וכמה סרנים שלא תחליף הבעיה לא תפטר"?
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
תגובה: סיפור כואב ועובד עצות ...
לפני שתמשיך באטרף שלך אני מציע לך להכנס למישהו רציני שמכיר את הכלים האלו, שיעבור על כולו, יקח כמה שקלים, ויתן לך אומדן אמיתי וריאלי מה לדעתו קורה מתחת לרכב, איזה בעיות יש שם ואיזה פתרונות קיימים בשבילך.
ברור מהכתיבה שלך שאתה מאוד מבולבל והיית אצל בעלי מקצוע לא רציניים לאור המצב הזה שאתה נמצא בו, ולכן ממליץ לך לגשת למישהו רציני לשם שינוי, ולקבל תמונת מצב מקיפה ואמיתית על הרכב שלך בלי ניחושים ובלי לשקוע בדכאונות, יש בעיה- צריך לפתור אותה וזה השלב הראשון שלך, והוא לא פחות מבגדר חובה.
אם תרצה המלצות לבעל מקצוע כזה תקבל.
תגובה: סיפור כואב ועובד עצות ...
לדעתי גם אני הייתי פונה לסלמן שייקח אחריות - משהו לא נשמע הגיוני... בכל מקרה בד"כ יש אחריות על חלקים מסוג זה כ 3 חודשים... אז צפנה לסלמן....
אחרי שיצאת מסלמן לא בדקת את ה 4X4 שילוב ניתוק נסיעה קצרה בשטח לבדוק .... ??
אגב - אני לא מכיר את סלמן באופן אישי אבל יש לי המוןןן חברים שרק משבחים ומשבחים אותו, את השירות ואת המקצועיות שלו.... שווה לדבר איתו בעניין.
תגובה: סיפור כואב ועובד עצות ...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ran.nussen
לאחר שהתקן סרן אצל סאלמן נכנסתי לשטח בשביל עפר שילבתי ל4X4 ללא מאמץ לרכב התפוצץ הסרן בדקה נסיעה על השעון משהו שם לא תקין לא יודע !!!
זה מצב לא תקין.
בדקת את הרכב אחרי ההתקנה ישר? כמה זמן/מה עבר על הרכב בין ההתקנה לרגע הזה שאתה מתאר?