האמת מאחורי אחריות צמיגי בפ גודריץ
שלום לכולם, ברצוני להביא לכם את הסיפור האישי שלי שמראה את האמת מאחורי אחריות הצמיגים של בפ גודריץ.
לפני בערך שנה החלטתי (בעצם הצמיגים שלי החליטו) שהגיע הזמן להחליף את צמיגי הרכב שלי (לאנד קרוזר ארוך).
לאחר מחקר אינטרנטי החלטתי ללכת הפעם על חצי חצי (לאחר 4 שנים עם צמיגי כביש).
ומבין המבחר (מסיני עד ארה"ב) החלטתי לרכוש 4 צמיגי בפ גודריץ עם אחריות של שלוש שנים.
הצמיגים נראו טוב והרגשתי מאוד בטוח (לא הלכתי על סיני).
לפני מספר שבועות לפני הנסיעה שלנו לאילת עברתי על הצמיגים לבדוק שהכל בסדר לפני הנסיעה הארוכה (ממעלות) עם המשפחה.
בצמיג האחורי שמאלי היה בורג קטן, לא היססתי ופניתי לפנצ'ר מאכר לתקן.
לאחר שפרק את הצמיג ולתדהמתי הוא פנה אלי ואמר לי שהצמיג גמור והוא אינו יכול לבצע את התיקון מבחינה בטיחותית.
והראה לי חריצים בדופן הפנימי של הצמיג בחלק אחד מהצמיג.
התגובה הראשונית שלו הייתה איזה מזל שהצמיג עדיין באחריות - שלח אותו לחברה.
לאחר כשבוע וחצי התקשר אלי הפנצ'ר מאכר ואמר לי שהצמיג חזר, הנחתי שאני צריך לבוא ולהחליף, אך לתדהמתי הוא אמר לי שהחברה החזירה אותו עם מכתב המציין שאיני זכאי לאחריות כי הצמיג היה עם פנצ'ר והנזק נגרם עקב נסיעה בלחץ אוויר נמוך. הסברתי לחברה (דרך מכתבים) שהצמיג לא ירד בו הלחץ כלל וכיליתי את התקר בגלל מעבר ידני על הצמיג כהתכוננות לנסיעה הארוכה אך הם נשארו בדעתם ולא מוכנים לכבד את האחריות שלהם!
המלצה: לא להתייחס לאחריות של החברה ולבציע את השוואת המחיר והדגם בלי שקר האחריות שלהם:confused:
תגובה: האמת מאחורי אחריות צמיגי בפ גודריץ
ואתה היבואן של איזה צמיג ?
תגובה: האמת מאחורי אחריות צמיגי בפ גודריץ
מה היה לחץ האוויר בעת גילוי הפנצ'ר?
האם תוכל לשתף בתמונה של פנים הצמיג?
לעניות דעתי, על פניו, טענת היבואן נשמעת סבירה לגמרי.
גם לי יצא להחליף צמיגים שניזוקו עקב לחץ אוויר נמוך. לא עלה בדעתי לפנות ליבואן ולדרוש ממנו אחריות ובטח ובטח שלא לפרסם דיבה בפורום ציבורי.
אגב, מערכת לניטור לחץ אוויר בגלגלים עולה חצי מעלות בי אף בודד. נקודה למחשבה או הצעת ייעול.
תגובה: האמת מאחורי אחריות צמיגי בפ גודריץ
אני אדם פרטי ואיני מתעסק בצמיגים (מלבד הקניות שאני מבציע לרכבי הפרטי).
הבאתי את סיפרי כאן כדי לשתף אותו עם הקהילה.
איני מצפה לדבר או מבקש דבר.
אך דבר אחד מאוד ברור לי, אני לא אקנה עוד בפ גודריץ!!
תגובה: האמת מאחורי אחריות צמיגי בפ גודריץ
קובץ מצורף 84444קובץ מצורף 84445
לחץ האוויר היה תקין (לפי חוות הדעת הכתובה שיש לי ביד מהפנצר מאכר)
דרך אגב, פניתי ליבואן היתה בעקבות התדהמה של הפנצר מאכר. לפי דעתו המקצועית חתכים כאלה אינם נגרמים בעקבות לחץ נמוך או חבלה (הם נמצאים בחלק מהבדופן הפנימי בלבד וצמיג "נקי" מבחוץ) ואני לא ביצעתי ניפוח של הצמיג לפני הגעתי לתיקון התקר!
תגובה: האמת מאחורי אחריות צמיגי בפ גודריץ
אם אני מבין נכון את ההסבר שלך, בכל צמיג שהיית קונה היית מקבל בדיוק את אותה התשובה.
האחריות בצמיג היא על פגם בייצור, ולמיטב הבנתי זה לא המקרה.
אני מבין שאתה זועם, אבל בתכל'ס אין לכך הצדקה אמיתית.
תגובה: האמת מאחורי אחריות צמיגי בפ גודריץ
אם אני רואה נכון בתמונה אז הסדקים שיש בצמיג שלך זהים לחלוטין לסדקים שהיו בסט הראשון של הביאף שלי. (אני על הסט השלישי כבר).
כשזה קרה לי אמנם התבאסתי אבל קיבלתי בהבנה את הסברו של הפנצ'רמעכר שמדובר בנזק של לחץ אוויר נמוך שכן אני נוהג לנסוע בטיולים בלחץ אוויר נמוך והסט כבר היה ותיק למדי.
אם אתה לא שקט עם ההסבר הזה אתה יכול לפרק את הצמיגים האחרים ולראות אם יש בהם את אותה תופעה.
תגובה: האמת מאחורי אחריות צמיגי בפ גודריץ
תודה על ההתיסות, ההצדקה אינה באה ממני (כבר החלפתי מספר צמיגים בחיי) אך ממוחה שבדק ומתעסק בצמיגים שנים רבות.
העובדה שהיה מוכן לתת לי חוות דעת בכתב על הבעיה בצמיג (ד"א מבלי שקניתי צמיג חלופי אצלו) מעידה על כך שהוא באמת חושב שהתקלה לא נגרמה משימוש לא נכון שלי אלא עקב תקלה בצמיג עצמו.
תגובה: האמת מאחורי אחריות צמיגי בפ גודריץ
אכן פירקתי את הצמיגים האחרים ולא היה בהם נזק כלל
הצמיגים חדשים לגמרה והחתכים מופעים בחלק קטן מהצמיג ולא בכל הדופן הפנימי (דבר שמעיד על בעיתיות בצד הזה בלבד)
שאלה: האם לדעתכם כשיש נזק לצמיג עכב נסיעה בלחץ נמוך מופיעים סימנים בצד החיצוני או רק הפנימי של הצמיג?
תגובה: האמת מאחורי אחריות צמיגי בפ גודריץ
גם לי היהמקרה דומה עם צמיג של good year באוטו של האישה...
שמתי סט של ארבע חדשים הקפדתי על תאריך יצור והכל...
אחרי חודשיים התפוצץ צמיג אחורי ימני... הפיצוץ ניראה מבפנים כלפי חוץ...
חזרתי למתקין אמר אין בעיה קח צמיג חליפי (שם לי איזה צמיג צ'וקולוק...)... נשלח את זה לחברה ונראה מה יגידו..
אחרי כמעט 3 שבועות מגיע תשובה ... "הצמיג היה תקין והתפוצץ ע"י גורם חיצוני.."
חארטה בארטה... כל האחריות הזאת ..
לך תוכיח היום שאין לך אחות בשם להדגרנלךןםע...
אני יכול להוכיח שמשהו נפגם בקו היצור שלהם ???
מאז אני צוחק להם בפנים בכל פעם שמנסים לפאר לי את נושא האחריות...
ד"א הצמיגים האלה לא החזיקו אפילו 40 אק"מ...
החלפתי לקלבר שהחזיקו הרבה יותר טוב...
הכל קישקוש...
יום טוב
ראם..
תגובה: האמת מאחורי אחריות צמיגי בפ גודריץ
אם הבעייה היא בצמיג אחד מתוך סט של ארבעה, אז אפשר לפסול את עניין הנסיעה בלחץ אויר נמוך בצורה יזומה כמו במקרה של חנן.
נשארו באמת שתי אפשרויות - פגם ביצור, או נסיעה בלחץ אויר נמוך בצמיג האחד הזה לא במודע עקב דליפת אויר/פאנצ'ר.
כדי לגרום לנזק מנסיעה בלחץ נמוך זה צריך להיות נסיעה משמעותית. רובנו, ובוודאי בני המשפחה של רובנו (לא רוצה להגיד בנות הזוג כדי שלא יאשימו אותי במשהו...) לא שמים לב בנסיעה יומיומית לזה שצמיג מאבד אויר אפילו לחצי מהלחץ הנדרש, ואם נוסעים ככה כמה ימים, במהירויות של כביש מהיר, מאות קילומטרים, זה בהחלט יכול לגרום לנזק.
אם אתה מאלו שמקפידים על בדיקה של לחץ אויר כל שבוע ובטוח שתפסת את הבורג הזה בזמן ושלא נסעת ככה שבועיים בלחץ נמוך - אז לדעתי יש לך קייס, ואני כן הייתי מצפה מהיבואן לגלות רצון טוב ולכבד את האחריות.
תגובה: האמת מאחורי אחריות צמיגי בפ גודריץ
יש פה עניין סטטיסטי שפועל לכאורה "לרעתך". הצמיג הבודד שהתגלה בו נזק הוא הצמיג הבודד שהתגלה בו בורג ותקר. גם הנזק שהתגלה הוא נזק כתוצאה מלחץ אוויר נמוך, לפחות על פי חוות הדעת של הפנצ'רמעכר שבדק בזמנו את הצמיגים שלי.
האמת מאחורי אחריות צמיגי בפ גודריץ
אם יש לך כח להתעסק עם זה תפנה לענף צמיגים באיגוד המוסכים או קבל חוות דעת של צמיגאי מוסמך ותבע בבית משפט לתביעות קטנות.
סוד גלוי שיבואני הצמיגים ינפנפו אותנו בכל מצב.
גם לי היה מקרה עם בריגסטון ופגשתי איזה מהנדס יפני ששלח אותי לכל הרוחות.
מי שכיבדו לו אחריות לצמיג שיקום
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
תגובה: האמת מאחורי אחריות צמיגי בפ גודריץ
הדבר הכי בסיסי הוא לפתוח את שאר הצמיגים ולראות מה קורה בפנים.
גם בשביל חיזוק הטענה מול היבואן, וגם בשביל למנוע תאונה אפשרית.
שאלה נוספת,
על איזה רכב מדובר?
והאם אתה מבצע רוטציה של הצמיגים ואיך?
תגובה: האמת מאחורי אחריות צמיגי בפ גודריץ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
אם יש לך כח להתעסק עם זה תפנה לענף צמיגים באיגוד המוסכים או קבל חוות דעת של צמיגאי מוסמך ותבע בבית משפט לתביעות קטנות.
סוד גלוי שיבואני הצמיגים ינפנפו אותנו בכל מצב.
גם לי היה מקרה עם בריגסטון ופגשתי איזה מהנדס יפני ששלח אותי לכל הרוחות.
מי שכיבדו לו אחריות לצמיג שיקום
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
אתה חייב להודות, בועז, שמדובר באחד הרכיבים ברכב שהם הכי פגיעים לטיפול או נהיגה לא נכונים של הנהג.
לחץ אוויר לא נכון, תקר, פגיעה בבור בכביש או במדרכה, כיוון פרונט לקוי, כל אלה יהרסו את הצמיג ללא קשר לפגם בייצור
אז כשיש כר כל כך נרחב לדחייה לגיטימית של תביעת אחריות אפשר לצפות למצב שבו חלק גדול מהתביעות הנ"ל נדחות.
תגובה: האמת מאחורי אחריות צמיגי בפ גודריץ
מאחר ומדובר במוצר מתכלה שעומד בתנאים דרך לא קלים אז כמעט לא ניתן לערער על דחית האחריות...
לדעתי הסוביקטיבית היצרנים/יבואנים מנצלים את המצב עד תם לטובתם.
מבחינתי לצמיגים אין אחריות ומי שחושב אחרת חי באשליה.
תגובה: האמת מאחורי אחריות צמיגי בפ גודריץ
תודה רבה לכולם על ההתיחסות והעזרה של דעות שונות מהאנשים כאן
כפי שציינתי קודם, אכן הדבר הראשון שבציע הצמיגאי כשהבחין בבעיה היה לפרק את שלושת הצמיגים האחרים לוודא שאין בהם נזק (ואכן זה מה שהיה).
שקלתי לתבוע אותם בבית משפט לתביעות קטנות. בגלל זה ביקשתי את חוות הדעת של הצמיגאי (המוסמך מהיבואן - לפחות לפי דבריו) אבל תביעה כזו צורכת זמן ומשאבים.
פרסום המקרה שלי בפורום זה היה גם לקבל דעת אנשים (שמתעסקים או מתעניינים בתחום) האם שווה להגיש תביעה או לעזוב את זה ולספוג את הנזק (כפי שאנו עושים כמעט בכל תחומי החיים כשמדובר בחברות גדולות ושולטות בשוק)
תגובה: האמת מאחורי אחריות צמיגי בפ גודריץ
לא נראה לי שניתן לחזות באופן אמין מספיק מה יאמר השופט.
מצד אחד, ישנה בבתי משפט את גישת הכיס העמוק וכאן יבואן הצמיגים הוא בעל הכיס העמוק ולכן קל יותר לקחת ממנו.
מצד שני, יתכן שגם השופט יחשוב שהסטטיסטיקה פועלת נגדך או שיקבל את טענת היבואן כמו שהיא.
יתכן שהוא ילך על פשרה כלשהי.
בכל מקרה, אתה מדבר על פיצוי מקסימלי של שלושת רבעי צמיג שכן כבר השתמשת שנה בצמיג.
אם נהמר ונגיד שהסיכוי הוא פיפטי פיפטי אז אתה מדבר על פיצוי ממוצע של 350 ש"ח.
אני לא הייתי הולך לתביעה בשביל סכום כזה. השקט הנפשי שווה לי הרבה יותר.
תגובה: האמת מאחורי אחריות צמיגי בפ גודריץ
שריף,
ברגע שזה רק בצמיג אחד, ובזה שהיה בו פנצ׳ר, זה מתאים לגורם של נסיעה בלחץ אויר נמוך.. או לפחות יהיה לך מאד קשה להגיד אחרת.
זו גם תופעה מוכרת בצמיגים בעלי חתך ריבועי בכתפיים, המותקנים ברכבים עם מתלה נפרד, שלוחץ את הסוליה בצורה לא סימטרית מטה.
בגלל זה שאלתי על איזה רכב והאם אתה מבצע רוטציה, כי אם הצמיג היה בעבר בסרן קדמי במתלה נפרד, זה די מתאים.
תגובה: האמת מאחורי אחריות צמיגי בפ גודריץ
תודה על האינפורמציה,
מדובר בלאנד קרוזר 2008 ארוך, אני מודה שאני לא מבציע רוטצית צמיגים (יותר מדי התעסקות בשבילי) אך אני מקפיד לבדוק לחץ צמיגים פעם בשבוע (יש לי נסיעה קבועה בשישי להורים שברך חזרה הבדיקה היא כמעט חובה).