התחדשתי בדיסקו פלוס תמונות
שלום חברים,
שמח לבשר על הצתרפותי למשפחת האצולה.
האקזמפלר דיסקו שנת 2000.
לאחר כמה פישפושים בנבכי הפורום להלן כמה שאלות לג'יפאי המתחיל (let the zobor begin).
1. להבנתי הבעלים הקודם דעג לנעילה מרכזית ברכב, הנעילה מופעלת על ידי כפתור בתא הנפתח מתחת להגה היש דבר כזה או שמא נעילת
הדיפרציאל יכול שתנעל רק על ידי הזזה ימינה שמאלה של ידית הילוך ה LO/HI. בכל אופן בלחיצת הכפתור נדלקת נורית הגלגלים האדומה
בלוח השעונים אני חושב שהיא מעידה על נעילה מופעלת.
ישנו חשמלאי בעל מקצוע מומלץ לשם התקנת הכפתור בפנים הרכב ?
2. לאחר הפעלת הנעילה המרכזית האם השימוש ברכב הוא רגיל לחלוטין, הן השימוש בהגה, שמתי לב כי סיבוב ההגה נהיה נוקשה במקצת
לאחר הפעלת הנעילה.
3. הבעלים הקודם לא פסק להתהדר בגלגלי המגנזיום המקוריים המורכבים על הרכב, האם ניתן להחליף לצמיגים גדולים יותר על ג'נט ממין
זה ?
הגיפ מוגבה 5 ס"מ בולמים קוני וקפיצים טאפ דוג.
4. האם אתם ממליצים לערוך שינויים נוספים למערכת המתלים ברכב ?
5. מערכת בקרת הירידה בדיסקו האם יש לעשות בה שימוש בירידה תכנית בה רגל על הברקס נדרשת, ומדוע הדבר הארור מצפצף כל הדרך למטה.
6. היש מעונינים מבין חברי הפורום לחנוך נהג חדש בלנד רובר בטיוליו הראשונים, ברכב זה ?
רקע בתחום המוטורי הינו, אופנועי אנדורו הכרה של כל מסלולי הסינגל מדרום ועד צפון, לא ממש מועיל בכל הנוגע לנהיגת ג'יפים.
אופיר.
תגובה: התחדשתי בדיסקו פלוס תמונות
1. להבנתי הבעלים הקודם דעג לנעילה מרכזית ברכב, הנעילה מופעלת על ידי כפתור בתא הנפתח מתחת להגה היש דבר כזה או שמא נעילת
הדיפרציאל יכול שתנעל רק על ידי הזזה ימינה שמאלה של ידית הילוך ה LO/HI. בכל אופן בלחיצת הכפתור נדלקת נורית הגלגלים האדומה
בלוח השעונים אני חושב שהיא מעידה על נעילה מופעלת.
ישנו חשמלאי בעל מקצוע מומלץ לשם התקנת הכפתור בפנים הרכב ?
[דבר ראשון - תתחדש !!! יש דיסקו עם כפתור בתא נהג , יש כאלה עם כפתור לא בתא נהג , יש עם הזזה של הידית המקורית , יש עם הזזה מכנית של ידית אחרת , הכל תלוי מה הבעלים הקודם התקין , מכיוון שהנעילה בדגמים האלה לא מגיעה בצורה המקורית , למרות שהנעילה עצמה קיימת בדיפרנציאל, אגב תבדיל בין נעילה מרכזית שזה בעצם נעילה של הדלתות בצורה אוטומטית , לבין נעילת דיפרנציאל מרכזי שזה בעצם מה שאתה מדבר עליו.
לגבי חשמלאי , ישנו את רמי שלפי מה שהבנתי הוא בסדר גמור.]
2. לאחר הפעלת הנעילה המרכזית האם השימוש ברכב הוא רגיל לחלוטין, הן השימוש בהגה, שמתי לב כי סיבוב ההגה נהיה נוקשה במקצת
לאחר הפעלת הנעילה.
[הפעלת הנעילה המרכזית צריכה להיות רק בשטח מתאים - שטח שבו אין אחיזה מספיקה לרכב כמו חול בוץ , שטח דרדרתי , לא להפעיל את הנעילה על כביש]
3. הבעלים הקודם לא פסק להתהדר בגלגלי המגנזיום המקוריים המורכבים על הרכב, האם ניתן להחליף לצמיגים גדולים יותר על ג'נט ממין
זה ?
[כן , אפשר להחליף לצמיגים גדולים יותר]
הגיפ מוגבה 5 ס"מ בולמים קוני וקפיצים טאפ דוג.
4. האם אתם ממליצים לערוך שינויים נוספים למערכת המתלים ברכב ?
[ממליצים לא לעשות שינויים , סע ברכב ותתרגל אליו , אל תחליף על ההתחלה שום דבר, עם הזמן תראה מה באמת צריך להחליף]
5. מערכת בקרת הירידה בדיסקו האם יש לעשות בה שימוש בירידה תכנית בה רגל על הברקס נדרשת, ומדוע הדבר הארור מצפצף כל הדרך למטה.
[האם נידלקת לך רק הנורה המתאימה , או כמה מנורות ?]
6. היש מעונינים מבין חברי הפורום לחנוך נהג חדש בלנד רובר בטיוליו הראשונים, ברכב זה ?
[ יש בפורום טיולים טיולים שמתארגנים ספונטנית - תצטרף לאחד מהם ובטוח שתלמד הרבה]
תגובה: התחדשתי בדיסקו פלוס תמונות
בלי קשר לשאלות הטכניות ולהמלצה גם שלי על רמי..
רק שתדע שנסיון על שני גלגלים הוא דווקא מצויין. אתה יודע לקרוא שטח יותר טוב מהרבה ג'יפאים ותיקים.
אופנוענים שעןברים לג'יפים מתחילים מנקודה מצויינת, כך שזה רלוונטי גם אם לא נראה ככה...
תתחדש..
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
תגובה: התחדשתי בדיסקו פלוס תמונות
אמיר תודה על תגובתך, אשמח לקבל את הטלפון של אותו רמי.
בנוגע לבקרת הירידה בדיסקברי, במהלך השימוש לא נדלקת אף מנורה מלבד מנורת בקרת הירידה, אך זאת מהבהבת ומצפצפת לאורך כל טווח השימוש.
אם זכרוני אינו מטעה אותי ידוע לי כי במהלך השימוש בנעילת דיפרנציאל רוחבית השימוש בהגה צריך להיות מינימלי בשל לא לגרום נזק למכלולים, האם הדבר נכון גם לנעילת הדיפרנציאל המרכזי ?.
אסף תודה על ברכת העידוד והחיזוק לאחר 10 שנות רכיבת אינדורו, אני נכנס לשטח חדש לחלוטין עבורי, ללא ספק הדבר מצריך הסתכלות קצת שונה על פני הדברים.
תגובה: התחדשתי בדיסקו פלוס תמונות
רמי 0522740203
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk
תגובה: התחדשתי בדיסקו פלוס תמונות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Ofir Herman
אם זכרוני אינו מטעה אותי ידוע לי כי במהלך השימוש בנעילת דיפרנציאל רוחבית השימוש בהגה צריך להיות מינימלי בשל לא לגרום נזק למכלולים, האם הדבר נכון גם לנעילת הדיפרנציאל המרכזי ?.
לא , שילוב נעילת רוחבית שקולה לשילוב 4X4 ברכבי 2X4 לא בדיוק אבל די דומה. הדבר היחיד שכדאי לשים לב הוא להשתדל לא לנסוע ככה בכביש או בשטח עם אחיזה טובה .
בכל שאר סוגי השטח מומלץ כן לנעול .
הכלל שלי אומר שאם אני לא סגור עם לנעול או לא אני נועל . שוב אני מזכיר לך רק נעילה רוחבית (מרכזית) !!
תגובה: התחדשתי בדיסקו פלוס תמונות
אני מציע לך לחבור למישהו מבעלי הלנדרובר כאן באתר - וזה לא משנה אם הוא בעל דיפנדר או דיסקברי, ולבקש ממנו שיעור של שעתיים בשימוש ברכב.
כולם כאן ישמחו לסייע לך, ולהבהיר המון נקודות שמתוך השאלות ברור שלא סגורות אצלך.
תגיד איפה אתה גר ותבקש עזרה.
יש קטע כזה של אחווה בין בעלי לנדרובר. ממתיקים סוד ומבטים מלאי משמעות.
תגובה: התחדשתי בדיסקו פלוס תמונות
אל תפעיל את בקרת הירידה במדרון כי זה הורס את המודולטור שגם כך עדין למדי. קח את הרכב לבדיקה כללית כדי לזהות אם ישנן תקלות הדורשות טיפול מיידי ובשלב זה אל תעשה שום שינוי ברכב ....למד והכר את את הרכב. לי יש בעשור האחרון נבלה דומה ואשמח לחלוק אתך את כל הידע שברשותי.
תגובה: התחדשתי בדיסקו פלוס תמונות
רק למען הסדר, בדיסקו שלך אין נעילות רוחביות. בקרת משיכה אלקטרונית עושה משהו דומה, פחות טוב מנעילה מכאנית, אבל סידור מצויין.
הנעילה הנשלטת שלך היא אורכית, מוודאת מהירות סיבוב אחידה של הדרייבשאפט הקדמי והאחורי. להשתמש בהחלט בשטח (יש כל מיני גישות, לא עכשיו), אבל אף פעם לא על הכביש, או על שביל בעל אחיזה טובה מאוד (וגם על המילים האחרונות יש ויכוחים...).
תתחדש.
תגובה: התחדשתי בדיסקו פלוס תמונות
עמית תודה על הטיפ היתה לי הרגשה שהשטנץ הזה של בקרת ירידה יותר מדי טוב מכדי להיות אמיתי. אשמח להצטרף אליך בטיול המתוכנן הבא. הרכב נקנה ממכונאי שעבד בסוכנות לנד רובר בתל אביב היום הוא עצמאי. הרכב נבנה כפרויקט פורק לגורמים והורכב מחדש, הדבר כולל החלפת מנוע גיר כל מערכת החשמל ברכב, מערכת קירור פחחות ריפודים ועוד ועוד..הבחור ציין כי לאחר השקעה של 50000 כבר הפסיק לספור ואני מאמין לו. היה בבעלותו 5 שנים, עוד הוא נתן לי חצי שנה אחריות על הרכב ממש כמו לקנות מזדה מליסינג (: אל דעגה המחיר שולם בהתאם, לא ממש מציאה.
רמי אשאל שאלה אחרת, במהלך טיול שטח הקרקע משתנה כל הזמן לנעול ולשחרר נעילה בכל פעם לא קצת "לשגע" את הרכב.
לאיזה בלאי במכלולים הנעילה גורמת בנסיעה על שבילים כמה מאות מטרים בין מעברי מכשול.
תגובה: התחדשתי בדיסקו פלוס תמונות
לאחר קריאה רבה ברשת, אני (דיפנדר) נועל את המרכזית בכל ירידה לשטח. רוב הכשלים הדיפרנציאלי המרכזי נובעים מזה שלא נועלים אותו בכניסה לשטח, ואת זה אומר איד היצרנים הגדולים בעולם של מכלולי הרכב. אתה יורד מהכביש, תנעל את המרכזית
נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk
תגובה: התחדשתי בדיסקו פלוס תמונות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
itayt
אתה יורד מהכביש, תנעל את המרכזית
נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk
++1
תגובה: התחדשתי בדיסקו פלוס תמונות
הפעלת הנעילה המרכזית מונעת בלאי מיותר של הדפרנציאל בטרנספר. אני משתדל לנעול בכל ירידה מ מדרך סלולה
תגובה: התחדשתי בדיסקו פלוס תמונות
לגבי הנעילה המרכזית (אורכית, בניגוד למה שנכתב קודם) אין בעיה לשלב בשטח. התחושה שקשה לרכב להסתובב היא נורמלית (ובגלל זה אסור לשלב על כביש כי הסרן הקדמי והאחורי עוברים דרך שונה ולכן מתנגדים זה לזה). בשטח טכני צפוף זה קצת מקשה על תמרונים ויש שמנתקים אותה כשצריך סיבובים חדים ואין בעיה אחרת של עבירות.
כל שילוב וניתוק צריך להתבצע כשאין עומס על הטרנספר - דהיינו בנסיעה בקו ישר בלבד! יתכן שיקחו כמה שניות עד הניתוק וזה נורמלי.
בקרת ירידה:
מצפצפת כל פעם שנכנסת לפעולה או מתנתקת (הכוונה כשאתה מפעיל וכשאתה מנתק ולא כל הזמן). יכול להיות שאפשר לשלוט על כמות הצפצופים דרך המחשב - ראה ערך רמי. תכלס היא לא ממש יעילה (נותנת לרכב לרוץ מהר מדי לטעמי) ומכיוון שבמילא עובדת על הבלמים, אני מעדיף עם הרגל. כמובן שלפני זה אני מעביר לlow והילוך 1 ורק אם זה לא מספיק משתמש בבלמים.
רמי הוא יותר ממומלץ בכל הקשור לחשמל. מה שכן הוא משתמש בח"ח של בריטפארט לשאר הדברים (כדי להשאיר את העלויות לבעל הרכב לא בשמים) וזה לא תמיד הכי מומלץ כי יש להם הרבה חלקים שהם זבל.
לגבי צמיגים, אין בעיה גם לעלות למידה של דיפנדר (235/85/16) מבחינת הרכב והג'אנטים, אבל זה לא חוקי (נתון לשיקולך ויש גם קומבינות שדרכן אולי תצליח לרשום ברשיון. אבל שוב - לא חוקי!).
אם אתה רוצה לצאת לסיבובי היכרות ואתה גר במרכז אתה יותר ממוזמן ליצור קשר בה"פ.
נ.ב.
אין הרשאה לגשת לתמונות בקישור.
תגובה: התחדשתי בדיסקו פלוס תמונות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיל בר
קודם כל תתחדש.
לפעמים חוסר שימוש בה יגרום להפעלת הabs ולרכב לרוץ.
ניתן להתקין בקלות מפסק לביטול ABS. היות ומערכת האטת ירידה במדרון מפעילה את המודולטור למשך פרקי זמן ארוכים ומקצרת משמעותית את חייו, מומלץ מאוד מאוד לא להפעיל את הקשקוש הזה. שמור את המודולטור במצב תקין לטובת ה TC ו ABS.
תגובה: התחדשתי בדיסקו פלוס תמונות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
הוא משתמש בח"ח של בריטפארט לשאר הדברים (כדי להשאיר את העלויות לבעל הרכב לא בשמים) וזה לא תמיד הכי מומלץ כי יש להם הרבה חלקים שהם זבל.
.
חלקים של בריטפארט!!!!! ראה הוזהרת!!! לא לגעת גם עם מקל!!!!!!! תתייעץ עם החבר'ה באתר כיצד והיכן רוכשים חלקים באינטרנט או בחברת המזרח. דרך אגב הם הורידו את המחירים (עדיין יקר בהשוואה להזמנה באינטרנט) ולעתים יש להם חליפיים באיכות סבירה ( ALLMAKES PR2 )
תגובה: התחדשתי בדיסקו פלוס תמונות
בנושא צפצוף בקרת הירידה היא בגלל שאתה בטווח HIGH בטרנספר, תעביר ל - LOW ורק אז המערכת נכנסת לפעולה.
לא זוכר אם אתה עם בנזין או דיזל, בכל מקרה במנוע בנזין רצוי להשתמש בבקרת המדרון כי אין בלימת מנוע משמעותית כמו בדיזל.
אם אתה עם דיזל, אפשר ורצוי להשתמש במערכת אך תזכור שהיא פועלת עם מערכת הבלימה בלבד ואם הירידה ארוכה, הבלמים מתחממים, הרכב כבד ומערכת הבלימה מתקשה לתפקד ברכב.
ירידות ארוכות או ירידה טכנית אל תשתמש במערכת (היא נכנסת לפעולה ב - 7 קמ"ש) שלפעמים זה ממש מהר בירידה טכנית.
שלב - LOW, תעביר בתיבת ההילוכים ל - 1 והרי לך בלימת מנוע מעולה בכל סיטואציה, ושומרת על הבלמים קרים למקרה שתזדקק להם.