ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/conte...D7%A7%D7%99-WK
Printable View
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/conte...D7%A7%D7%99-WK
רמי,
כתבה מעולה, מקיפה את כל הנושאים, כיף לקרוא.
מרגיש קצת מיותר להוסיף מידע, מבין שחלק נשמט בעריכה, אבל כדי להשלים:
1. תקלה נוספת ידועה ברכב זה שחיקה בתותבים של הדיפ' הקדמי, תופעה שמובילה לנקישות בשילוב בין R ל D ונקישות בעצירה / תחילת נסיעה. בעת בדיקת רכב אם שומעים נקישות כאלה, זה לא בעיה בגיר / מערכת הנעה, קל לתקנה למרות שצריך לדעת איך והחלקים יקרים בארץ.
2. קניית חלקים בחו"ל - חובה לכל בעל רכב כזה, הפרשי המחירים גבוהים מאוד בחלק מהחלקים, ניתן לבדוק את המחירים בארץ במכשירי תנועה ברשת ולהשוות לחו"ל. רפידות בלמים קדמיות שהבאתי מארה"ב עלו לי 37 דולר!
3. ניתן למצוא ברשת ספרי טיפול מקיפים, ספרי מוסך וספר מק"טים עד לרמת הבורג ברכב, חובה להצטייד כדי למצוא את החלק הנכון בעת רכישה ברשת, אחרת תזמינו חלקים שלא יתאימו בגלל מגוון הדגמים.
4. יש לשים לב שרוב הרכבים ביבוא אישי בגימור לימיטד לא הגיעו עם ווי גרירה כל שהם, לא רעיון טוב לצאת לשטח ככה, אפשר לקנות מקורי ולהתקין, או בסדנאות המקומיות לייצר.
5. בין המיגונים המומלצים - גם מגן פגוש אחורי, אצלי ואצל רמי יש, בגלל הסרח העודף מאחורה ורגישות הפגוש.
6. התוספות לרכב בשביל ביצועים / עבירות ואסטטיקה (כל אחד וטעמו שלו, ראינו כבר רכבים מצופים ניקל) הם ללא סוף וכעומק הכיס, אגזוז פתוח זה אחד הדרושים לטעמנו :cool:
7. אכן הרכבים מוצפים באלקטרוניקה ואביזרי נוחות, שנבנו בבקרת איכות אמריקאית, שהיא בסדר עד כדי. לזכות הרכב שאם יש תקלה באלקטרוניקה בד"כ קורא קודים טוב יפנה בדיוק לרכיב שצריך החלפה, החלקים לא יקרים בחו"ל.
הידע קיים כאן בפורום אצל החברים, מי שמתעניין רק שישאל.
תודה שהארת את עינינו.
אני אוסיף לטקסט בכתבה.
רמי כתבה מעולה, אין ספק שיש לך המון ידע, כיף לקרוא.
אין לי מה להוסיף חוץ מקצת ניסיון אישי על דגם הדיזל.
אני מאד מרוצה מדגם הדיזל. היתרון הבולט בדיזל היא צריכת דלק שפויה של ממוצע 50/50 עירוני ובין עירוני 1ל' ל 9 ק"מ, ללא התפשרות בעוצמה וכח. המומונט הגדול מפצה במידה רבה על מספר מצומצם יותר של סוסים באורווה.
נקודה נוספת לציון מבחינת אמינות - מניסיוני, בשנתיים שיש לי את הג'יפ, רק תקלת אלטרנטור, ופין נועל בבלם היד. מעבר לכך תחזוקה שוטפת. טפו טפו טפו, ללא תקלות מכניות או אלקטרוניות.
ייתכן שהדבר נובע מהרכבה איכותית יותר (אוסטרית) של הרכב ומנוע-גיר של מרצדס.
כמו כן, צריך סבלנות למצא דגם דיזל, אין הרבה בשוק והם נסחרים במחיר שגבוה ב 10-15% מדגם הבנזין המקביל - 4.7V8.
שוב שאפו על הכתבה.
יופי של כתבה.
לגמרי אפשר להבין למה מתמכרים לרכב הזה.
לי בכל אופן עשית חשק. (לא שזה ריאלי, אבל בכל זאת..) :p
לפני שאנחנו ממשיכים, אזהרה!!!! - WK אינו מתאים לבעלי לב חלש, אנשים החולים בפדנטיות יתר או לאלו שנולדו להורים ייקים. רכב זה עבורם הוא מתכון בטוח לתחילת שימוש מסיבי בכדורים צבעוניים, ראו הוזהרתם!... אםאתם עונים לתיאור הנ"ל, עזבו אתכם משטויות - לכו תקנו איזו טויוטה שנותנת שקט נפשי ותשתעממו איתה, לטוב ולרע...
עוד דיפנדריסט שמפחד לצאת מהארון.....
קריאה נוספת ושלישית של הכתבה גורמת לי להרים שוב את הגבה -
אם כל כך הרבה תקלות "אופייניות", קושי למצוא את ידית הילוך הכוח, מתלים נפרדים במקום סרן חי, בעיות חשמל, צריכת דלק מטורפת ועוד מחלות כאלה ואחרות - הסיבה להתמכרות שלכם היא גלגל הגה מעץ וריפודים מעור ?
אבנר,
כבעלים של דיפנדר, אתה לעולם לא תבין...
כתבה נהדרת, תודה רמי. הצלחת לאפיין יפה את האוטו ולמי הוא מתאים ולא מתאים.
אני חושב שיש מקום להוסיף כאן גם את האופציה של הקומנדר, דגם "יתום" אבל טכנית גרסא של WK.
תודה על התגובות.
אבנר, אין סיכוי שתראה אותי על דיפנדר, אם שמת לב אני כבר מפונק עם בלאי, ולא מזוכיסט.
ומה..?? זה באמת מה שהבנת מהכתבה שממכר כאן? הגה מעץ ועור?
נמרוד,
אתה צודק לגבי הקומנדר, בנוי על אותה פלטפורמה, אותם מנועים, רק יותר גדול, מרובע והפחות יפה במשפחה.
רמי - כולנו שרוטים ומכורים....הכל נכתב באווירה טובה ובהומור :)
אבל עם שלוש עובדות אי אפשר להתווכח:
1. הצעצוע הזה פשוט עמוס באלקטרוניקה.
2. ההשקעה הנדרשת להביא אותו למצב שטח היא עצומה.
3. מותג לנדרובר אמנם מציע פחות מוצרים ותת-מוצרים עם צירופי אותיות ביזארי אבל האמינות בשטח הרבה יותר גבוהה
אבנר.
1. זה נכון , לא יותר מדיסקברי 3-4 המקביל לו.
2. בפרוש לא.. הרכב עם ההשקעה הזולה ביותר בשיפורים יחסית לאחרים.
3. האמינות של דיסקו 3-4 יותר גבוהה??? לא בטוח. אותו הדרעק, רק שדרעק האמריקאי יותר מתאים לי.
ההשוואה שלי מתחייסת לרכבי שטח נטולי חימום ישבנים ודקורציה מיותרת.
עם אתה משווה לדיסקו 3 ו 4 אז אני מסכים איתך לגמריי. לא בהיקף התקלות אלא בעלות התחזוקה.
רמי,
עוד משהו קטן ששכחנו, הכי בסיסי - פירוק החצאית הקדמית.
מי שמתכנן לרדת עם WK כדאי שיפרק את החצאית הקדמית שמתחת לפגוש הקדמי, יורד בקלות ע"י שישה ברגי פלסטיק שאפשר לסובב עם מטבע. מכות לחצאית בשטח יגרמו נזק לפגוש.
רק מי שמפרק יקח בחשבון הרעה בצריכת הדלק, הסטטיסטיקות מראות שאכן יש הרעה.
אצלנו מפורק מזמן וככה אנחנו נוסעים.
למה להיתעלם מהליברטי שיש לו גם210כס גם הילוך כח גם פחות כבד וגם את אותם האפשרויות שיפור אם בחלק מהמיקרים יכול לצאת יותר טוב
כתבה מעולה.
אם בוא היום ארצה להחליף את הדיסקו (2), אז הנה מועמד נחמד.
תודה
יניב
הכתבה עוסקת בגרנד צרוקי wk ולא בכל האינדיאנים לדורותיהם
אתה מוזמן לכתוב על הליברטי, שבהחלט רכב שטח ראוי.
סתם אמרתי אם כבר הזכרתם קומנדר אז ליברטי אופציה לא רעה בכלל זרקת רעיון לכתוב על הליברטי אכן יש לי קצת ידע על הרכב לאחר שלוש שנים נראה לי שאני יכין משהו וישלך לך ואתה תסדר תערוך ותעלה כי אני לא מאלה שיודעים לעשות את כל הדברים האלה בפרט כתבה מעניינת
סליחה שכחתי להודות כתבה מעולה
אחלה פיצ'ר רמי. מידע מעולה. עשה לי סדר בראש
(וגם עזר להבין שחייב לנסות לדחות את ההחלפה של ה WJ דיזל רחוק ככל הניתן :)