ציטוט:
אפשר לשמוע קצת יותר על מערכת המתלים-שלדה המיוחדת, ואולי גם למצוא לנו תמונות?
כפי שכבר ציין אסף מדובר בגרסה המתקדמת ביותר של מערכת המתלים הייחודית (בעולם המשאיות) של טטרה שהיא מסוג Swing Axle אבל יש כאן שיפורים רבים לעומת המערכת הפשוטה שיש בחיפושית - כגון 4 כריות אויר ב"סרנים" האחוריים המתנפחות לפי המשקל המועמס על המשאית ועוד שיפורים לעומת המערכת הבסיסית שטטרה מציעה (קפיצי עלים בתצורת טנדם - קפיץ אחד לשני חצאי סרנים מקבילים)
ציטוט:
איזה מנוע יש לרכב הזה
איזה מערכת דלק יש למנוע .( הזרקה רגילה או מסילה משותפת ? )
איזה ממסרה יש לרכב ומי יצרן הממסרה .
מדובר במנוע CUMMINS ISM400 - שישה צילינדרים בטור, בנפח של כ-11 ליטר, מוגדש טורבו עם מצנן ביניים המפיק 400 כ"ס וכ-200 קג"מ מומנט.
מדובר במערכת הזרקה ישירה מהסוג האופייני לקמינס - כלומר הפעלת המזרקים נעשית ע"י גל זיזים והקיצוב והתזמון מבוקרי מחשב (המערכת היא למעשה אבולוציה אל מערכת ההזרקה שיש בריאו קמינס)
הממסרה המותקנת ברכב היא אוטומטית מסוג TWIN DISC, בעלת 6 הילוכים קדמיים והילוך אחורי אחד. שיטת הפעולה ייחודית לתיבה זו - אני ממליץ לכם להיכנס לאתר החברה www.twindisc.com כדי לקבל יותר מידע על הנ"ל.
ציטוט:
ואיפה המכונאים שיטפלו במערכת הסרניםה (מאד מאד מיוחדת ) דפרנציאלים של טטרה .
ישנם מכונאים וחשמלאי רכב בצה"ל שקיבלו את ההכשרה המתאימה לטיפול במערכות הייחודיות הללו (אני שמח להיות אחד מהם), ואפילו ביצענו כבר פו"ה של משאית שלמה עד רמת הבורג, הרכבנו אותה והיא אפילו נוסעת!!!
בכל אופן, בשנתיים הקרובות האחזקה תיעשה ע"י מוסכים אזרחיים ולאחר מכן בצבא ע"י חימושניקים שוחרי גריז...
ציטוט:
ראיתי את המשאית, לא היה הרבה זמן לבהות בה אבל עד שלא רואים בעין את העניין הזה של צינור עבה במרכז הרכב בתור "שידלה" שמכילה את מרכיבי ההנעה לא כ"כ תופסים את הפשטות של הרעיון, צילינדר ארוך שהכל בתוכו.
מצד שני המכלולים די מוסתרים והגישה לא נראית הכי נוחה.
נכון מאוד דורון - זהו הפטנט הייחודי של טטרה המאפשר קשיחות גבוהה מאוד לפיתול של השלדה ועמידות של מכלולי ההנעה שאין לה תחרות מצד אף משאית אחרת. ביחד עם מערכת המתלים הייחודית מתאפשרת נסיעה יציבה במיוחד בכל תנאי השטח והכביש.
ציטוט:
המתלים מעניינים- שילוב של כריות אוויר וסלילים, עם פיקוד ממוחשב ששומר על גובה מאוזן, וגם מפעיל את הכריות כשגלגל מאבד אחיזה.
דווקא המערכת הזאת לא ממוחשבת - מדובר במערכת עם בקרה פניאומטית לחלוטין.
בכל אופן במשאית יש 4 מחשבים - מחשב ניהול מנוע, מחשב תיבת הילוכים, מחשב למערכת ABS ומחשב למערכת CTIS (מערכת מרכזית לשליטה בלחץ האויר בכל 6 הצמיגים תוך כדי תנועה)
ציטוט:
לגבי "שלדת צינור"- יש לה יתרון ענק- כל המכללים נסתרים, ומקובעים, ולכן, בתיאוריה, לא פגיעים. אם נעזוב את התיאוריה, בשביל להחליף משהו שבתוך ה"צינור", צריך לפרק את כל המשאית Confused
כבר פירקנו והרכבנו - המסקנה לא כל כך נורא, אם אתה עובד על המשאית במש"א - זה לוקח 3 ימים לפרק עד רמת הבורג (של השלדה - לא פירקנו את המנוע לגורמים כמובן...) ולהרכיב בחזרה.
ציטוט:
אגב.... חיפושית SWING AXLE.... מתלה מאוד דומה- כולל החסרונות מבחינת התנהגות דינמית (הרכב יכול "לשים לעצמו רגל" בהעברות משקל רצופות).
כפי שכבר ציינתי, ישנם פתרונות הנדסיים שיושמו במתלי הטטרה שמונעים את המצב שהרכב "שם לעצמו רגל"
ציטוט:
בשורה התחתונה, מבחינת ביצועים- רכב מדהים. גם בעבירות, וגם בנסיעה מהירה. מאוד.
אני בהחלט מסכים - זה הכלי בעל העבירות הטובה ביותר עליו נסעתי עד עכשיו.
ציטוט:
אסף , אתה מדבר על המנוע הזה:
זה המנוע של הגירסא שבסרטון ( 6X6 ) או שכל הגרסאות באות עם המנוע הזה?
המנוע הזה כרגע ייחודי לגרסה אות רכש צה"ל. יש לציין שהשלדות ורוב הרכיבים הייחודיים לטטרה מיוצרים בצ'כיה במפעלי טטרה, ולאחר מכן נשלחים לארה"ב להרכבה סופית, יחד עם המנוע, תיבת ההילוכים ושאר הרכיבים המיוצרים בארה"ב. בסוף מדביקים מדבקה שכתוב עליה "MADE IN USA" ואז צה"ל רשאי לקנות את המשאיות בכספי סיוע דולרי.
משאיות טטרה האוריגינליות באות עם מנועי טטרה - לרוב מדובר במנועי דיזל V8 מקוררי אויר להם מוניטין אמינות מופלג.
זה הכל להפעם, אם יש לכם עוד שאלות, אל תתביישו.
חימושניק.