מדובר בהיילקס האגדי .. כניראה שהמסנן שמן לא אגדי ...
Printable View
מדובר בהיילקס האגדי .. כניראה שהמסנן שמן לא אגדי ...
מסתובבים בשוק מסננים תחליפיים (שמן, דלק, אוויר) באיכות מחורבנת. ראיתי כמה וכמה שנפרצו, או יותר גרוע, הקפיץ שלהם חלש מדי וכל השמן לא עובר סינון בלי שאתה מודע לזה (כי המעקף פתוח כל הזמן), או שסתם התפרקו מבפנים (וגם אז אין סינון, אבל אתה לא יודע)
בימים טרופים אלו- תעשו לעצמכם טובה- תקנו רק מסננים מקוריים. זה בהחלט שווה את הכסף.
אסף.
כשקניתי את האוטו לפני שבועיים המוכר ( הסוחר ההגון ? ) עשה טיפול 10K
"שתקבל את האוטו עם חיוך" ...
אני לא יודע מה הוא שם שמה.
אתמול מצאתי כתמי שמן טריים איפה שהאוטו עומד.
בזחילת גחון מוסוות מצאתי שהמקור הוא במסנן שמן. הוא שחור וגדול. אין עליו כיתוב ( או שלא מצאתי בגלל השמן והבוץ שדבק בו )
בבדיקה של מדיד השמן לא ניראה שחסר, השמן ( השחור מאוד ) מגיע עד מ"מ אחד מעל לקו העליון.
בכל מקרה, יוחלף עוד היום.
אגב, איזה שמן מומלץ להיילקס ?
בלי טורבו, נכון?
15W40 , דרגת איכות CF לפחות, או כל מה שמחליף אותו (כלומר- CF4 או CG4 או CH4)
(לפני שתשאל מה זה אומר... http://api-ep.api.org/filelibrary/ACF1E1.pdf )
וגם...
http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=4943
אסף.
הבחירה שלי היא השמן של קטרפילר - שמן איכותי, זול ון הסתם גם תעודת ביטוח מסוימת נגד זיופים.
נכון, בלי טורבו. טורבו זה איכסה :-)
תודה.
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :roll: :roll: :rol :!: :!: :!: :!: :!: :!: l:
איציק ... הכל בסדר ? :roll:
טוב,
נתחיל בזה שלא סיפרתם לי שצריך גורו בשביל להחליף מסנן שמן בהיילקס :evil:
מי האידיוט ששם את המסנן שם ??? ואיך הוא ציפה שאני אגיע אליו ???
המכשיר היעודי לפתיחת מסנני שמן לא ניכנס בין המסנן לבלוק. אז עברתי לשיטת הלתקוע מברג ולסובב ... רק שהפילטר לא רצה לשתף פעולה וניקרע בקלילות ... אז גם גיליתי להפתעתי שהוא מלא בנייר ?!? פיסות נייר ( אבל יכול להיות שקרעתי את הנייר עם המברג. ( אבל נייר ?? ) )
בסופו של דבר הכנעתי את המסנן עם לומיק ודפיקות בזוית מלמעלה ... אני מניח שהוא היה סגור טיפה חזק מידי.
כשהוצאתי אותו ראיתי שכתוב עליו באנגלית שזה תחליפים תוצרת סין.
הרכבתי את המסנן החדש ( שכתוב עליו תוצרת קוראה ) וגם מיוצר עבור טויוטה.
כמה שמן אמור להיות שם ? אני הכנסתי מיכל שלם ( 5 ליטר ) וזה עומד על 2/3 מהמדיד.
יהיה טוב :wink:
תודה לעונים.
נו, גיא.... שוב קנית גרוטאה?
אסף.
אני מאוד מקווה שלא :evil: מאוד !!
מה שבטוח זה שהפילטר שהוא שם לי ב"טיפול" לא עלה לו יותר מ 5 ש"ח ....
למה יש לי הרגשה שאתה לא נכנס ל"מזרח" בכדי לקנות מסנן שמן?ציטוט:
נכתב במקור על ידי asafk
עוד שאלה, איזה שמן מומלץ ל- TDI300? ה- 10W40 קצת דליל ויכול לפרוץ במנוע ענתיקה כמו שלי.
אני קונה אצל ג'קי- מסננים מקוריים (אתה יודע- לנדרובר לא מייצרים בעצמם מסננים, זה בד"כ של דלפי, וגם בריטפרטס קונים מהספקים המקוריים של לנדרובר)ציטוט:
נכתב במקור על ידי gali
לTDI300 המלצת היצרן היא 15W40 CF4. זה מה שאני שם. CF4 ולא CF- בגלל הטורבו.
...אבל זה שרשור על היילקס....
אסף.
גיא
הורדתה את המגן התחתון של המנוע?
זה עושה את החיים יותר פשוטים ולפחות אצלי אפשר לשבת מתחת לרכב כך שאין בעית גישה....
עכשיו אנחנו יודעים למה המון בעלי היילקסים מגביהים אותם בהגזמה פראית!
הכל בשביל להחליף מסנן שמן! עצלנים!
:lol:
למיטב ידיעתי ל TDI300 מומלץ 5w40
זה לפחות מה שאני הייתי שם במנוע.
לגבי מגן מנוע ... לא ניראה לי שיש לי כזה דבר :roll: כניראה קניתי גרוטאה .. אבל בין הקפיץ לבלוק לקורה של השילדה והאוטו לא מוגבה ( עדיין ) .. זה קשה ....קשה ....
גיא,
אמרו לך לשים פחלטר מקורי ומה עשית?
הלכת מהפח את הפחת..
קוראני מול סיני?
אני קונה את המקוריים של טיוטה, החיסכון של להחליף לבד מפצה על המחיר הגבוה יותר מאשר פילטר תחליפי, 120~ש"ח לפילטר חדש במוסכי טויוטה.
את הפילטר מחזקים ביד,מגיעים למגע עם פני הבלוק ומסיפים עוד חצי סיבוב ולא יותר, בגלל זה להחליף פילטר במנוע קר אתה יכול לעשות בדיוק הפוך-לפתוח ביד, ככה לפחות אני מכיר ולא רק מהרכב הנוכחי.
כל הסיפור הזה מסריח,גם מהודק מאד וגם קשה להוריד אותו?
לא בטוח שזה בכלל הפילטר הנכון לרכב אם זה בכלל עונה להגדרה של פילטר.
אגב,
שגרת החלפה,
במוסך ששירת את החווה החקלאית שעבדתי בה והחזיקה ומחזיקה היילקסים מאז הנגלה הראשונה בארץ וגם (בשקט בשקט..) לפי מנהל המוסך בטויוטה,שמן תחליף כל 5K, פילטר אפשר להחליף כל 10K אם אתה לא גורר\עובד בעפר כל יום כל היום וזה גם מה שעשו במוסך בשטח והרכב שלהם עבד קשה מאד,לפעמים במקום טרקטור.
בגלל שאפשר לפתוח לבד אני גם לא צריך כל מיני זחילות מתחת לרכב אלא מגיע לפילטר מלמעלה ופותח אותו ביד.
טיפ קטן,
כשאתה מחליף שמן,תיקח מיכל גלון ישן וריק ותחתוך אותו במימד הצר שלו כך שיהיה לך מעיין מגן שמן רחב,תשעין אותו על הדיפ' והקפיץ הקידמי מתחת לפילטר ובעת הפתיחה של הפילטר הנ"ל קולט את השמן שנוזל למטה.
כמויות,
עם פילטר חדש 5~ליטר,
בלי החלפת פילטר 4.5~ שמן מנוע.
כמו ערן,
אני קונה את השמן 15W40 של קטרפילר במיכל של 20ל', גם מחיר טוב בגלל כמות גדולה וגם תו איכות של קטרפילר, אגב גם את הפילטרים המקוריים של טויוטה אני מזמין דרכם,בגלל סוג של שיווק מעוות זה עולה מעט פחות,הם מזמינים מאותו מוסך טויוטה במרחק של 500מ' שאני יכול לגשת אליו לבד וזה עולה לי קצת פחות :roll:
את השמן אפשר להשיג רק בסוכנויות של קטרפילר וב"זוקו".
פילטר שמן מקורי !!
זה לא אומר שאין תחליפי טוב יש ויש אבל אתה לא יכול לבדוק את זה לכן אתה קונה רק מקורי .
****
איציק
גיא,
יש לך את הספר רכב עם טבלת טיפולים?
גם אצלי קשה לפתוח/לסגור את הפילטר 110 TD5 מבחינת גישה ובלי לפרק חצי מנוע
הכלי שהיה לי (שרשרת וידית) לא התאימו.
קניתי כלי חדש שהוא פס מתכת עם הידוק בורג שמאפשר לי לעשות חלקי סיבוב קטנים בלי להסתבך והתגברתי על הבעיה, לא משהו יקר אבל נוח.
הכוונה היתה "גם מהודק מאד וגם נוזל"ציטוט:
נכתב במקור על ידי ד ו ר ו ן