התהפכות טנדר איסוזו בנ.ג. 186 - פסק דין חדש וחשוב לג'יפאים
בקישור המצורף פורסם פסק דין שניתן לאחרונה שדן בהתהפכות טנדר איסוזו בנ.ג. 186 (שמורת הר חורשן)
נוסעי הטנדר נפגעו בגופם והטנדר הוכרז כאובדן מוחלט (טוטל לוסט)
חברת הביטוח אליהו שביטחה את הרכב בביטוח מקיף סירבה לשלם בטענה כי התנהגות הנהגת בנסותה לטפס לנ.ג. הגיעה לכדי פזיזות וקלות דעת, תוך נטילת סיכון בלתי סביר אשר הפך את התאונה לאירוע צפוי ומחוייב המציאות. לטענת הביטוח התנהגות כזו חורגת מגדר השימוש הסביר ברכב ועל כן אין מקרה ביטוח בו התממש סיכון מסוג הסיכונים המכוסים בפוליסה.
בשורה התחתונה בנסיבות הספציפיות של המקרה שם השופטת חייבה את חברת הביטוח לשלם ואפילו הענישה את חסברת הביטוח וחייבה אותה בריבית מיוחדת והוצאות משפט גבוהות.
מאד חשוב שתקראו את כל פסק הדין מפני שמכלל הלאו שומעים את הכן - כלאמר באותן הנסיבות חוייבה חברת הביטוח אבל ייתכן ובנסיבות קצת שונות ותיאור מקרה קצת שונה תתקבל טענתה של חברת הביטוח. חוץ מזה ניתן מפסק הדין ללמוד על הערכת הסיכונים בשטח וטעויות בנהיגת ובקריאת השטח
אם יש שאלות בנושא אשמח להבהיר. שוב למרות שפסק הדין ארוך ויש הרבה קשקשת משפטית חשוב שתקראו את כולו.
http://info1.court.gov.il/Prod03/Man...ml?OpenElement
שלמה
Re: מה שאני מבין מהסיפור...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי debilezem
לפי הבנתי הקצרה.
כל תאונה אם מתרחשת (לא עלינו) בשביל מסומן בסימון שבילים- חייבת להיות מכוסה ע"י
הביטוח. כי אין זה סיכון מעבר למקובל לסוע בדרך המוגדרת לרכבי 4X4.
לעומת זאת אם מישהו יתהפך (חס וחלילה) במעלה זיק- המסומן בתור "דרך מסוכנת באחריות
המטייל" יש סיכוי שהביטוח לא יכובד.
לדעתי גם כל דרך שמסומנת במפה כדרך 4X4 (לא שביל טיולים מסומן) ,כמו ציר המצלעות,
חייבת להיות מכוסה ע"י הביטוח- כי לא יעלה על הדעת ששביל המצויין כשביל מתאים לרכבי
4X4 יהווה סיכון למעלה מסביר לרכב ולנוסעים.
הבעיה מההצהרה הזאת היא שמקום למשל כמו העליה למשל"ט 21 ולתל צפית - מסומנים כשביל
להולכי רגל למרות שאין בהן סיכון יותר למשל ממעלה צלעון (עלית המרזבה).
מה אתם אומרים?
יש בנגב כהמ מקומות שמסומנים במפה כדרך עפר סוג ב' -מה שאתה בטעות מתאר כ"דרך 4X4" שנפרצו ע"י כלים כבדים של הצבא.
יש מקומות שהזוית של הירידה (קשה לי להאמין שכלי כבד עלה שם..) גם שפ"צ וגם זוית קדימה יגרמו גם למי שירד\עלה את הזיק לחשוב פעמיים, לא כל דרך באמת מאפשרת מעבר סביר.