שאלה על תפקוד מערכת הקירור בג'ימני
מלבד המאורר שמונע ע"י רצועה, יש אצלי מאוורר חשמלי נוסף.
שמעתי שרק לג'ימני עם מזגן יש את המאוורר החשמלי הנוסף.
האם המאוורר הזה אמור להיכנס לפעולה בטמפרטורה כלשהי, או שהוא מופעל רק כאשר המזגן פועל?
לאחרונה עשיתי ניסוי באחד הימים החמים: נסעתי לעליה הכי תלולה וארוכה בסביבה (באמצע העליה גם עצרתי לרגע, ע"מ להגביר עומס. מדובר על כביש אספלט) וצפיתי בטמפרטורה העולה.
במישור רגיל, לא משנה מה הטמפרטורה החיצונית - הרכב על 92 צלסיוס, ומשם הטמפ' עלתה ועלתה עד שהגיע ל 101 צליוס בסוף העליה.
עצרתי בצד הדרך ופתחתי מכסה מנוע, והמאורר החשמלי לא נע ולא זע.
בהדלקת מזגן הוא מתחיל לעבוד מיד.
בהנחה שזה לא התכנון המקורי, לא היה כדאי שהמאוורר החשמלי 'יעזור' כאשר הטמפ' גבוהה כ"כ?
האם זו טמפ' נורמאלית?
הטרמומטר של הרכב בלוח השעונים נשאר כל הזמן בדיוק באותו מקום - קצת פחות מחצי.
ג'ימני אוטומאט 2009, 73,000 ק"מ, ללא יחסים, צמיגים מידה מקורית, מצנן שמן גיר.
אין לי סיבה לחשוב שמערכת הקירור לא תקינה. אני היד הראשונה, ב 50,000 החלפתי נוזל קירור.
תגובה: שאלה על תפקוד מערכת הקירור בג'ימני
מה רע ב101 מעלות?
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
תגובה: שאלה על תפקוד מערכת הקירור בג'ימני
שאלה מצויינת ששאלתי כבר בעבר, ולא קיבלתי מענה: מה טווח הטמפרטורה התקין?
תגובה: שאלה על תפקוד מערכת הקירור בג'ימני
עד 115 מעלות אתה יכול להיות שקט לגמרי אם תנאי הנסיעה מצדיקים את זה. טמפ' רתיחה עומדת בד"כ על כ125-128 מעלות.
היצרנים יודעים שזה מלחיץ נהגים, ולכן ברוב הרכבים היום מחוג החום ישקר ויראה למשל 88-90 מעלות, בזמן שהטמפ' האמיתית יכולה לנוע בין 67-110 מעלות.
לעומת זאת, כן הייתי נלחץ אם הייתי רואה 95 מעלות בירידה מירושלים בינואר. הייתי עוצר לבדוק מה קרה, שכן ברור שמשהו לא בסדר.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
תגובה: שאלה על תפקוד מערכת הקירור בג'ימני
מערכת הקירור בג'ימני מספיקה למנוע ולא אמורה להגרם התחממות עם מערכת תקינה!
הדבר קצת בעייתי יותר בגירים האוטומטיים ששם העליה בחום יכולה להשפיע בצורה לא טובה על הגיר ואורך חייו.
אצלי, למרות שאני ידני, הבאתי פתחי אוורור למכסה מנוע, שיכולים להפתח גם עם כיוון הנסיעה - להכנסת אוויר, וגם לכיוון השמשה, להוצאת החום מהתא מנוע.
101 מעלות - טמפרטורה סבירה לג'ימני... תמשיך לעקוב אחרי הטמפרטורה, זו מסורת טובה ודרך נוספת לאתר בעיות לפני שהרכב מתחמם או שהגיר מתפגר.
תגובה: שאלה על תפקוד מערכת הקירור בג'ימני
יש אפשרות שתראה את הפתחי אוורור שהתקנת?
5 קבצים מצורפים
תגובה: שאלה על תפקוד מערכת הקירור בג'ימני
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
amirmoshe
יש אפשרות שתראה את הפתחי אוורור שהתקנת?
חיובי. קח לדוגמא רכבים "מרחבי העולם" עם הפתחים הנ"ל.
מבט מהצד:
קובץ מצורף 99165
מהפרונט:
קובץ מצורף 99163 ובמצב סגור: קובץ מצורף 99166
מבפנים, ומפורק מהרכב אצלי ביד:
קובץ מצורף 99162קובץ מצורף 99164
תגובה: שאלה על תפקוד מערכת הקירור בג'ימני
נראה טוב. אפשר קישור לרכישה?
תגובה: שאלה על תפקוד מערכת הקירור בג'ימני
אני במחשב של העבודה כרגע...שלח לי הודעה בפרטי אם תרצה.
בכל מקרה בטעות הזמנתי 4 במקום 2 אז יש לי 2 ספייר.
תגובה: שאלה על תפקוד מערכת הקירור בג'ימני
תודה, הרגעתם אותי קצת, אבל מצד שני נתתם תוקף גדול יותר לשאלה המקורית:
האם המאוורר החשמלי אמור להיכנס לפעולה בטמפרטורה מסויימת, ואם כן, באיזו טמפרטורה?
ב 101 הוא לא נכנס...
תגובה: שאלה על תפקוד מערכת הקירור בג'ימני
אם אני לא טועה - בג'ימני שלפני הVVT - המאוורר של המזגן נכנס לפעולה רק בהפעלת המזגן.
בג'ימני שאחרי הVVT אמור להכנס לפעולה עצמאית כשהוא מזהה כשצריך. באיזה טמפרטורה זה? אני לא באמת יודע...
בכל מקרה, אני המלצתי לחברים לעשות כפתור נפרד לשליטה על המאוורר ולהדליק אותו במקרי קיצון
תגובה: שאלה על תפקוד מערכת הקירור בג'ימני
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שגיא S
בכל מקרה, אני המלצתי לחברים לעשות כפתור נפרד לשליטה על המאוורר ולהדליק אותו במקרי קיצון
עשית כפתור כזה לבד?
אצל חשמלאי?
המלצות?
טיפים?
תגובה: שאלה על תפקוד מערכת הקירור בג'ימני
גם אצלי (ג'ימני אוטומטי, 2003) בטיול האחרון הרכב התחמם קצת יותר מהרגיל.
בדרך כלל המחוג אצלי נמצא טיפה מתחת לאמצע. בשבוע שעבר טיפסתי עלייה קשה וארוכה בגליל. היה חם בחוץ, העליה ארוכה ותלולה. לקראת סוף העליה כבר ראיתי את המחוג מגיע לאמצע ואפילו עולה טיפה מעל. אין לי שנתות של מעלות אז אין לי מושג כמה מעלות זה.
מערכת הקירור נבדקה במוסך ונמצאה תקינה. ליתר ביטחון החלפתי נוזל קירור וביצעתי ניקוי חיצוני לרדיאטור מכל הבוץ שהצטבר שם בחורף. זה לא שינה משמעותית את המצב.
גם אני שוקל להוסיף מתג להפעלת המאוורר החשמלי בעליות קשות.
תגובה: שאלה על תפקוד מערכת הקירור בג'ימני
היית מתארגן על כמה בירות וה"בעייה" היתה נעלמת מאליה.
זה אפילו זול יותר.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
תגובה: שאלה על תפקוד מערכת הקירור בג'ימני
בנסיעה איטית ביום חם אפשר לנסוע עם מכסה מנוע פתוח, זה משחרר המון חום.
תגובה: שאלה על תפקוד מערכת הקירור בג'ימני
קולר גיר בין הגיר לחליל יכול להוריד את עומס החום ע״י הורדת חום השמן (השמן עובד בטמפרטורות יותר גבוהות והחום שלו מחמם את המים)
Sent from my Ass
תגובה: שאלה על תפקוד מערכת הקירור בג'ימני
הפעלת הוונטה של המעבה מזגן = "כוסות רוח למת" ... (מבחינת תוספת קירור למנוע)
חוץ מזה, לפי מה שאתם מתארים, אין בעיה כלל !
בקיצור, סעו ותהנו ואל תחפשו בעיה שלא קיימת.
רענן
תגובה: שאלה על תפקוד מערכת הקירור בג'ימני
רענן, התגובה שלך כאן:
http://www.jeepolog.com/forums/showt...l=1#post641994
ציטוט: "שים לב, ללא וונטה אין ערך לקולר בזחילת סלעים או טיפוס מעלה קשה"
לא עומדת בסתירה לתגובה למעלה?
ובעיקר בנסיעה איטית?
תגובה: שאלה על תפקוד מערכת הקירור בג'ימני
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tamir128
למה סתירה ?
בשרשור על קולר לגיר, אני מציין שללא זרימת אוויר דרך הקולר גיר (זחילת סלעים),
היעילות נמוכה מאד והוא כמעט שלא ישפיע ויקרר את השמן.
לעומת זאת בשרשור זה,
הרעיון של תוספת זרימת אוויר לקירור רדיאטור המנוע (ע"י הפעלת וונטה של מעבה המזגן),
אינה מתבטאת כמעט כלל כי תפוקת הוונטה החשמלית שולית לעומת המאוורר המכני המחובר לפאןקלאטץ'.
בנוסף, הוונטה החשמלית מזרימה אוויר דרך המעבה, זה כשלעצמו מהווה עוד התנגדות לזרימת האוויר,
לכן אני טוען שמי שבונה על הפעלת וונטת המזגן שתסייע לקירור המנוע, ינחל אכזבה.
רענן
תגובה: שאלה על תפקוד מערכת הקירור בג'ימני
"בונה" זו מילה קצת גדולה.
השאלה היא האם ההשפעה היא "כמו כוסות רוח למת" כהגדרתך, או שאולי זה בכל זאת שווה משהו כמו ששגיא טוען בתחילת השירשור הזה, וממליץ להכניס מפסק ידני.