למישהוא יש ניסיון בנ"ל , יש לנו ל"ק ארוך אוטו' 5 הילוכים .קצת יותר משנה ,160000 קמ והגיע הזמן להחליף שמן גיר , מסתבר שזה גיר סגור ,אפילו מדיד שמן אין לו. למישהוא יש מושג מה עושים , לפני שהולכים לשרות טויוטה ?
Printable View
למישהוא יש ניסיון בנ"ל , יש לנו ל"ק ארוך אוטו' 5 הילוכים .קצת יותר משנה ,160000 קמ והגיע הזמן להחליף שמן גיר , מסתבר שזה גיר סגור ,אפילו מדיד שמן אין לו. למישהוא יש מושג מה עושים , לפני שהולכים לשרות טויוטה ?
כשאני לא יודע משהו, אני הולך לספר.
http://www.moranbahweather.com/toyot...ts/index3.html
(תפתח בדפדפן אקספלורר).
תודה , הקישור מגיע לאתר מזג אויר אוסטרלי , בכל מקרה משיטוטים בפורומים שונים בחו"ל התהליך ה"רשמי" הוא התחברות לקולר של הגיר והחלפת השמן תוך שימוש במשאבה של הגיר , כלומר מנוע מונע ושילוב להילוך, המהדרין מוסיפים פרוק וניקוי הקרטר , השמן הוא שמן מיוחד? בעל צמיגות נמוכה שהם קוראים לו WS, עוד עולה שהגיר צריך להיות חם כלומר בטמפ' עבודה ובאחד האתרים מצאתי הערה שהם מתחברים לרגש טמפ' של הגיר בעזרתו גם קובעים את כמות השמן המדוייקת שנכנסת לגיר ,(בגלל שינויי נפח כתלות בטמפ' ).
התענוג במוסך שרות טויטה באזור הצפון כ900 ש"ח , כולל שמן , השאלה האם המחיר סביר , על פניו נראה שלא ,ואז מה עושה בןאדם נורמלי שלא מעוניין לפרנס עדר של מזכירות , מתאמי שרות , מנהלי עבודה וכו..
תפתח את הקישור בדפדפן אקספלורר, זה ספר הטיפולים המקורי של הרכב, הוא מאוחסן מאחורי הקלעים באיזשהו אתר אוסטרלי.
שלום רב
יש במוסך טיוטה מכשיר מיוחד ששואב את השמן מצד אחד ומכניס שמן נקי מצד שני לפי הנתונים ניכנס בגיר 11 קג שמן
זה שמן יקר וההחלפה נעשת בטמפרטורת עבודה המחיר של התענוג לידיעתך הוא 1200 שח שזה כולל תוסף ניקוי שמכניסים לפני השמן החדש זה טיפול שצריך לעשות כל 80000 קמ לפי הוראות היצרן אבל בארץ עושים רק חצי עבודה מוציאים שמן מהבורג בקרטר ומחליפים רק קילו וחצי שמן מי שרוצה לשמור על הגיר ונוסע בשטח מומלץ לבצע טיפול מלא לפי הוראות היצרן
יוסי
נכון ''ששמן לכל החיים ''נשמע לא אמין אבל האם ייתכן שההמלצה היא לא להחליף במידה ואין התחממות טובה יותר מטיפול שעלול לקצר את חיי הגיר?
במוסך יבואן ירושלמי דרך אגב לא מחליפים שמן גיר בטיפולים גם אחרי 180k
אולי באמת יש סיבה טובה?
שלום רב
אני ביצעתי את הפרוצדורה הזו במוסך שפילמן פתח תיקווה זה הוראות היצרן לא משהו בדיוני כל המוסכים שטוענים שלא צריך להחליף פשוט לא מעונינים לקנות מכשיר ולהתעסק בנושא בגיר יש שמן סינטטי שגם לשמן הזה יש אורך חיים זה לא לכול החיים יש מוסכים שטוענים שלא כדי לנגוע בשמן גיר כי בזמן ההחלפה יכול להיות שליכלוך שיש בשמן הישן יכנס למעברים יעשה בעיות בגיר לאחר ההחלפה זה לדעתי לא סיבה לא להחילף שמן
אבל כל אחד שיעשה מה שטוב לו אני מטפל ברכב לפי הוראות היצרן
יוסי
יש לציין שהיום ששאלתי מיספר מוסכי טיוטה לגבי החלפת השמן לפי הוראות היצרן התשובה הייתה שרק אם הלקוח מבקש אנחנו מבצעים את החלפת השמן []במלואו[ בחלק מהמוסכים אין בכלל את מכשיר הדיאליזה שמבצע את ההחלפה של השמן ולא מעונינים להתעסק בנושא
עוד נקודה מעניינת בזמן החלפת השמן במכשיר אפשר לראות במיכל של המכשיר את השמן שיוצא ואת השמן שניכנס ותאמינו לי שאחרי 100000 קמ
השמן ממש לא ניראה אותו דבר אפילו שמדובר בשמן איכותי וסינטטי הבלאי ניראה בברור
יוסי
איזה בעיה יש להחליף לבד?
הגיר הזה שונה מהגיר 4 הילוכים מבחינת ההחלפה?
בזמנו שאלתי כמה חברה מהמוסך היבואן על ההחלפה הזאת (החלפה מלאה כמו שתואר פה), עובדים שאני בקשר חברי איתם לא מנהלים וכאלו (כאלו שאני נכנס לשאול אותם איך ומה לעשות לבד והם שמחים לתת מידע).
חלקם לא ממש המליצו לבצע את הפעולה כל עוד הכל תקין.
רק לבצע החלפה חלקים כמו שאני עושה לבד.
אני מחליף (בורג ריקון ופתח המדיד למילוי), לעיתים יותר קרובות, מעולם לא הייתה לי בעיה, גם לא שהגיר הגיעה ל 400 אלף.
שמן גיר סינטטי של ולוליין שעומד בתקנים של טויוטה להבנתי, אני עובד אייתו המון גם ברכב המשפחתי.
זה גיר סגור , אין פקק ריקון ואין אפילו מדיד! , אתה תלוי לחלוטין במחשב של הרכב שיגיד לך מה קורה .השמן כאן כנראה שונה מגיר 4 הילוכים זה שמן בצמיגות נמוכה יותר .
לא מצליח לעכל את מה שאתה כותב !
מוסכים מורשים של יבואן טויוטה לא דורשים מהלקוח לבצע אחזקה עפ"י הוראות היצרן.
אלא מוכנים לבצע אחזקה זו רק עפ"י דרישה מפורשת של הלקוח.
האם הבינותי נכון ?
אם כך,
מעניין האם לקוח שיגיע עם תקלת גיר במסגרת שנות האחריות (שלא ביצע החלפת שמן עפ"י הוראות היצרן),
יזכה לתיקון ע"ח היבואן ? (בפועל הוא "מגלגל" זאת על היצרן)
רענן
אני מסכים עם YOSIS 2 . ביקשתי הצעת מחיר לטיפול 160K מכמה מוסכים ,בשני מוסכים באזור חיפה בכלל לא התיחסו להחלפת שמן גיר , רק אחרי שביקשתי . הלכו לבדוק בהוראות יצרן ורק אז הוסיפו לטיפול.
רענן, החלפת השמן מתבצעת לפי הגדרות היצרן אחרי תקופת האחריות! - האחריות נגמרת ב100K או 160K מקסימום (100K מייל). אגן שמן סגור ואטום זה פתרון מצויין מבחינת היצרן, תהיה בטוח שהם בדקו היטב שהעסק מחזיק מעמד מאה אלף מייל, ומעבר לזה... זה כבר לא בעייה של היצרן...
אני אישית בהחלט הייתי עושה כמו יוסיס - המחיר 1200 שקלים הוא סביר עבור טיפול בציוד הנכון ולפי הוראות היצרן, בהתחשב בזה שזה טיפול של אחת ל150K.
שלום רב
לפלג לא ניתן לבצע החלפת שמן מלא בגיר הזה לבד חייב מכשיר דיאליזה מיתברר שיש מוסכים מורשים טיוטה שלא מחזיקים בכלל את המכשיר
שעלותו יקרה ויש צורך בהכשרת עובדים להפעלתו וכבר ניתקלתי גם במוסך שרצה להחליף רק 9 קילו שמן ולא 11 מכוון שלא היה לו יותר
לרענן אכן כן במוסכים רבים לא מעונינים להתעסק אם הנושא למרות שמצוין במפורש בהוראות היצרן לבצע החלפת שמן כללית
רוב המוסכים מבצעים מה שנוח להם והם מבצעים רק החלפת של קילו וחצי שמן שאפשר לנקז ולמלא ללא בעיה מפקק צדדי
לגיפאים לדעתי חשוב מאוד לבצע את הנושא לדעתי בגלל העומס והטמפרטורות שאנחנו מעמיסים על הגיר בזמן נסיעה או טיפוס בשטח אז כמו שעושים רצועת טיימנג בזמן עושים גם פעם החלפת שמן גיר
יוסי
מוסך מורשה הוא לא בהכרח מוסך יבואן, ולא בהכרח כל המכשור יהיה אצלו.
ערב טוב,
אולי בכדי לעשות מעט סדר אציין מס' פרטים :
* בסוג תיבה זאת (5 הילוכים) יש לבצע אבחון בלבד לנוזל תיבת ההילוכים מדי 40K ובמידה ונוזל התיבה נמצא עכור/חריג יש להחליפו. יצרן הרכב לא מציין תדירות קבועה לשם החלפת נוזל התיבה כי אם רק על פי אופי השימוש ברכב.
* תיבה זאת אינה "סגורה" או כל הגדרה אחרת. שים לב, באגן התיבה קיימים שני ברגים : האחד ריקון והשני מהווה מדיד. בנוסף, בגוף התיבה קיים בורג המשמש כפתח למילוי נוזל התיבה.
* כנאמר, נוזל התיבה המוגדר ע"י טויוטה הוא ATF WS.
* לפי עניות דעתי, ריקון נוזל התיבה ללא שימוש במכשיר חיצוני כלשהו, ירוקן את רובו המוחלט של הנוזל מלבד הנוזל הקיים בממיר.
לשימושך,
עמית.
אחד מהתעלולים החדשים / ישנים של יצרני הרכב
זה מיכלולים סגורים ללא אפשרות בדיקה מפלס השמן
במקרה הזה מדובר על ממסרה אוטמטית שנוזל השימון ( שמן גיר )
משנה את נפחו קיצונית בהשפעת הטמפרטורה
היצרן לא התקין מדיד שמן
אבל יש פקק מפלס גובה שמן שניתן לבדוק את מפלס השמן רק בטמפרטורה XX שהיצרן קובע
את הטמפרטורה ניתן למדוד רק דרך מחשב ניהול הגיר
לכן יש להתחבר עם מחשב יעודי להביא את הממסרה לחום הרצוי
לפתוח את פקק מלוי השמן להכניס לתוך הממסרה כ חצי ק"ג שמן גיר
ורק אז לפתוח את פקק מפלס השמן והמהפקק חייב לנוזל כמות שמן עודף
יש לאפשר לשמן להתקז ובכל זמן הבדיקה לשמור על טמפרטורה בדיקה ( המנוע עובד )
כל בדיקה / מלוי שלא לפי הנוהל הזה עשויה לגרום לעודף או חוסר שמן
בגלל שחלל גוף הממסרה צפוף ביותר גם חצי ק"ג שמן עודף זה הרבה
עודף שמן גורם לשיבוש בתיפקוד הממסרה
חוסר שמן גורם לנזק
ותודה ליצרני הרכב שממציאים טריקים איך להזיק ללקוחות
והעיקר שהם יירוויחו עוד כמה דולרים
דרך אגב תעלול זה קיים אצל עוד כמה יצרני רכב
איציק
עכשיו תסבירו לי למה לגעת כשלא צריך או ממש חייבים?
זה התכנון של טויטה, לא מסכימים אני מבין אבל למה לחשוב שיודעים טוב יותר ולהחליף ?
בספר הטיפולים רשום להחליף רק במידת הצורך, זה מה שאני עושה.
גם איברים בגוף לא תרוצו להחליף כי אתם חושבים שצריך....
זו מסקנתי
בלי קשר למקרה הספציפי, אתה יוצא מנקודת ההנחה, שמי שמגדיר את ההנחיות לטיפול הם מהנדסי המוצר באופן בלעדי, וזה רחוק מהמציאות.
בפועל, המילה החזקה נאמרת ע"י אנשי שיווק ומכירות, ולכן רואים עיוותים מוזרים, כגון דגם רכב עם מנוע ומכלולים זהים שהחל ממודל מסוים משנה תדירות טיפול לקילומטראז' כפול, או מותגים שונים לרכבים זהים עם מכלולים זהים, כשבמותג אחד צריך להחליף רכיב כל שלוש שנים, ובאחר אף פעם לא מחליפים את אותו רכיב.
יצרתי בעבר לחץ, שנגד לדעתם של אנשי מכירות, לקצר טווח טיפולים לדגם מסוים שהשמן בו פשוט לא שרד את טווח הטפולים. הצלחתי בסוף, אבל זה לא היה תהליך קצר. המילה של אנשי ההנדסה היא לא המילה הקובעת באופן גורף, למרות שזה עלול להיראות כנושא טכני במהותו.
אנשי מעבדות שמנים מעידים שהשמנים שמגיעים אליהם ממכלולים שכשלו בטרם הגיע זמן הטיפול השגרתי, איבדו את התכונות הנדרשות המינימליות ולא עמדו בספציפיקציות.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk