להלן הנתונים, כבאית מגירוס שעומדת אצלי בעבודה, שני מצברי 12V גדולים בטור.
מחוברת קבוע לטעינה כאשר כל פעם רק מצבר אחד מוטען ואחת לכמה חודשים מוחלף המטען בינהם.
מונעת פעם בשבוע לפחות לעבודה של 15-20 דקות בטורים בדיקת אורות, קשר, משאבה וכו'...
היו לנו הרבה בעיות עד שהוחלט לחבר לטעינה קבועה ובחצי שנה האחרונה מניעה כמו שעון כל שבוע.
לפני שבוע ניסיון הנעה קבוע ו... אין סטרטר אין כלום.
המחוג על המטען מראה על חוסר טעינה, החלפה של המצבר הנטען, טעינה של יומיים ועדיין אין סטרטר.
בדיקה של כל הפיוזים (השניים בממסר של הסטרטר נוטים לפורענות)
ניסיון להניע עם כבלים ממצבר של טרקטור (בהנחיית המכונאי) גם לא הניב תוצאות.
דיווח לאחראי מהכיבוי וצ'יק צ'ק הגיע מכונאי.
בדיקה של המצברים עם מד מתח מראה על טעינה נמוכה, חיבור כבלים למק שלו, ניסיון הנעה ו...בום!
אחרי ההלם הראשוני, בדיקת "אתה בסדר???", מישוש של הפנים לבדיקת תקינות של כל החלקים והשתעלות מרובה מהאדים הנוראיים הגיע הזמן לנסות להבין מה קרה.
הסברה שלו היא שבפקקי מילוי נוזל, החורים שאמורים לאפשר שיחרור של הצטברות גזים נסתמו ובניסיון הנעה פשוט התפוצצו.
פעם ראשונה בחיים שראיתי דבר כזה קורה, המכונאי הרגוע אמר שכבר ראה כאלה בחייו.
ועכשיו לניתוח העניין, האם יכול להיות שזה רק סתימה של החורים באופן "טבעי" או האם יכול להיות שהטעינה 24/7 עושה נזק למצבר? אולי עדיף לחבר את המצבר לשעון שבת או משהו מסוג זה? כמובן שבסופו של דבר הכלי הוא באחריות כב"ה וההנחיות של המכונאי שלהם הן אלו שיתבצעו אבל אשמח לחוות דעת.
חבר אמר שראה מקרה דומה כאשר היה חיבור של 24V למצבר של 12V, לא הסתכלתי על החיבור של הכבלים ואחרי האירוע הייתי כנראה בהלם מדי ולא שמתי לב אבל אני סומך על המכונאי שחיבר בצורה נכונה.
בכל מקרה, היה מלחיץ....
קובץ מצורף 100763