הטענת סוללה 20A ממצבר הרכב בזמן הטיול
בוקר טוב
יש לי סוללה 20A של UPS, שאני משתמש בה לתאורת שטח ולהפעלת המקרר בלילה.
בהנחה שאנחנו רוצים לעשות יותר מלילה אחד בשטח, אני צריך להטעין אותה במשך היום מהרכב.
אין מטעינים אותה מהרכב מבלי לגרום נזק לאחד מהצדדים?
(יש לי ממיר מתח ומטען 220, אני מחפש דרך פשוטה יותר)
בועז
תגובה: הטענת סוללה 20A ממצבר הרכב בזמן הטיול
הבוסטר רכב שלי (מאלה של פעם) מגיע עם כבל שקע מצית/שקע מצית. פשוט מחברים בזמן נהיגה את הבוסטר לרכב והוא נטען דרך שקע המצית, אני לא חושב שיש שם מעגל טעינה.
יש לך מקום פנוי על הגג? אולי איזה פאנל סולארי? לכל המאגניבים יש.
תגובה: הטענת סוללה 20A ממצבר הרכב בזמן הטיול
אין כל בעיה לחבר את הסוללה לכל מקור מתח ברכב
הסוללה תיטען .
חשוב מאד לנתק את הסוללה ברגע שהמנוע לא עובד
במידה ולא תנתק הסוללות ינסו להשוות את רמת המתח ביניהם
איציק
תגובה: הטענת סוללה 20A ממצבר הרכב בזמן הטיול
ממש לא לחבר את הסוללה ישירות לשקע מצית, זאת טעינה לא מבוקרת שמעבר לפליטת גזים מהסוללה היא יכולה להתפוצץ, אם כבר אז דרך נגד אבל אז הסוללה לא תטען לגמרי.
אם יש לך מטען 220 אז ממיר ומטען זאת השיטה הכי פשוטה.
אם אתה רוצה משהו מתוחכם לרכב אז צריך stepup שיעלה את המתח ל סביבות 15 וולט ולבנות מטען.
תגובה: הטענת סוללה 20A ממצבר הרכב בזמן הטיול
"כפי שכתבו קודמיי.
השלה הבא מחברים קבוע ומתקינים ממסר - ריליי כך שברגע שסוגרים סוויצ הם מתנתקים טברגע שמונע הם מחוברים והמצבר הנוסף נטען."
ניראה שזה הכיוון רק שאני חושב שצריך להגביל את הזרם לסביבות 3 אמפר
איך אני מגביל את הזרם?
תגובה: הטענת סוללה 20A ממצבר הרכב בזמן הטיול
רק מטען יעודי ולוודא שהמצבר הוא מסוג פריקה עמוקה
מצברי ה UPS הזולים הם לא פריקה עמוקה כך שמצבר של 20Ah יכול לפרוק רק כ 30% מנפחו מבלי לפגוע באורך החיים .
תגובה: הטענת סוללה 20A ממצבר הרכב בזמן הטיול
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
igalr
רק מטען יעודי ולוודא שהמצבר הוא מסוג פריקה עמוקה
מצברי ה UPS הזולים הם לא פריקה עמוקה כך שמצבר של 20Ah יכול לפרוק רק כ 30% מנפחו מבלי לפגוע באורך החיים .
יש לך דוגמה למטען ברכב ?
גם אני משתמש במצבר יעודי לתאורת מחנה
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
תגובה: הטענת סוללה 20A ממצבר הרכב בזמן הטיול
כפי שכתבתי למעלה, הכי פשוט וזול ממיר 220 עם המטען הרגיל שאתה משתמש בבית
תגובה: הטענת סוללה 20A ממצבר הרכב בזמן הטיול
זול כן
חיפשתי פתרון פשוט יותר
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
תגובה: הטענת סוללה 20A ממצבר הרכב בזמן הטיול
הפשוט זה ממסר שמקבל פיקוד מנורת טעינה או לחץ שמן כלומר מתנתק כשהמנוע מדומם.
הנכון יותר מפצל טעינה, עם דיודות או אלקטרוני שתמיד ידאג שהזרם יהיה רק מהאלטרנטור למצברים ואף פעם לא בין המצברים.
אסף.
תגובה: הטענת סוללה 20A ממצבר הרכב בזמן הטיול
אני משתמש במטען כזה לטען את כל הסוללות והמצברים שלי :
http://hobbyking.com/hobbyking/store...ger_Blue_.html
בבית אני מחבר מטען כזה לספק כוח של מחשב .
תגובה: הטענת סוללה 20A ממצבר הרכב בזמן הטיול
תגובה: הטענת סוללה 20A ממצבר הרכב בזמן הטיול
אין שום בעיה לחבר את המצברון במקביל למצבר הראשי לצורך טעינה.
הוא לא יתפוצץ ולא בטיח. מה שיפה במצבר עופרת שהוא מווסת לעצמו את זרם הטעינה.
בחיבור לשקע מצית יש שני אתגרים:
1. שלא ישרף הנתיך במידה והמצברון ריק וצורך יותר מערך הנתיך. הפתרון הפשוט הוא לא לרוקן יותר מידי את המצברון שזה גם מאריך את חייו.
2. לא להשאיר מחובר כאשר המנוע לא עובד כדי שלא יפרוק את המצבר הראשי. גם כאן ניתן לחבר לשקע מצית אחרי מתג ההצתה, או לחבר רק בזמן נסיעה.
לעצמי בניתי קופסת פלא עם ממסר המנתק את המצברון כאשר המנוע לא מונע.
תגובה: הטענת סוללה 20A ממצבר הרכב בזמן הטיול
המטען שיגאל רכש הוא העתק של המקור הנקרא iMax B6. אכן מטען מעולה לל סוגי הסוללות
http://www.skyrc.com/index.php?route...t&product_id=9
תגובה: הטענת סוללה 20A ממצבר הרכב בזמן הטיול
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sportage
אין שום בעיה לחבר את המצברון במקביל למצבר הראשי לצורך טעינה.
הוא לא יתפוצץ ולא בטיח. מה שיפה .
חבר מצברון ריק שהמתח עליו הוא 10.8 וולט במקביל למצבר רכב מלא נטען שהמתח עליו יכול לעבור את ה 14 וולט ותספר למי שמבין שזה בסדר.
אני ראיתי תוצאות של מצבר שהתפוצץ בגלל דבר דומה.
הדבר הנכון לעשות הוא לחבר את המטען למתח הרכב דרך ממסר שנשלט ע"י הסוויץ', או יותר טוב ממסר שמתחבר כאשר המתח עולה מעל 13.5 וולט וליטעון את המצברון.
תגובה: הטענת סוללה 20A ממצבר הרכב בזמן הטיול
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zerez
חבר מצברון ריק שהמתח עליו הוא 10.8 וולט במקביל למצבר רכב מלא נטען שהמתח עליו יכול לעבור את ה 14 וולט ותספר למי שמבין שזה בסדר.
אני ראיתי תוצאות של מצבר שהתפוצץ בגלל דבר דומה.
הדבר הנכון לעשות הוא לחבר את המטען למתח הרכב דרך ממסר שנשלט ע"י הסוויץ', או יותר טוב ממסר שמתחבר כאשר המתח עולה מעל 13.5 וולט וליטעון את המצברון.
וואלה....
הטענת סוללה 20A ממצבר הרכב בזמן הטיול
בפרסומת מצברי חירום, אלו החדשים, עם מגוון אפשרויות מתח (מ5v ועד 19V), הם מציינים בפירוש אפשרות טעינה דרך שקע מצית בזמן עבודת המנוע.
איך זה מסתדר?
תגובה: הטענת סוללה 20A ממצבר הרכב בזמן הטיול
דורון, זה שונה כי לצעצועים החדישים האלו יש bms אחרת באמת היה לא נעים.
אסף.