תגובה: איך עושים את זה נכון
יש שם תיירות 4*4 שכוללת מסלולים וקמפינגים מסודרים?
8 קבצים מצורפים
תגובה: איך עושים את זה נכון
קצת דוגמאות ל "super jeep האיסלנדי".
בגלל המרחקים, טיולי שטח של למעלה מ 200KM שטח ביום מאוד נפוצים.
עיקר המרחק הוא נהיגה על המקבילה האיסלנדית לדרכי הכורכר בארץ, אלו דרכים על בסיס שאריות לבה (משהו שדומה לטוף של הצפון) שעליו יש שכבה מהודקת של אפר לבה. מדובר באלפי קילומטרים של דרכים מהסוג הזה, כך שאין להם שום יכולת להבטיח תקינות של הדרכים.
הדרכים מלאות בבורות ומכוסות "קרודורוי" , הגלג הגדול (עם לחץ האוויר הנמוך) מהווה פתרון טוב לתחת של התירים המפונקים.
בנוסף, באיסלנד יש מים בכל מקום, חציית מכשולי מים עמוקים! היא עניין של שיגרה, הרכב המוגבה מאפשר חצייה מהירה ובטוחה (תוך קריאות בהלה של התיירים).
1 קבצים מצורפים
תגובה: איך עושים את זה נכון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zerez
יש שם תיירות 4*4 שכוללת מסלולים וקמפינגים מסודרים?
כן, לא פחות טוב מאירופה וארה"ב.
הייחס של תיירות 4X4 הוא ללא תחרות לכל מדינה אחרת, פשוט אין ברירה.
בלי 4X4 אתה לא יכול להגיע לרוב המדינה.
דרך אגב - אנחנו אומרים 4X4, ואכן רוב הרכבים הם 4X4, אבל בגדול, חוץ ממים, אתה לא מתמודד עם בעיות עבירות.
זה פשוט אין סוף של דרכים ובורות (אבל אין הצלבות, דרדרות, סכנות).
מים זה סיפור שצריך ללמוד אותו, גובה הנהרות \ מעברים משתנה מיום ליום ובמשך היום.
מקור המים הוא ההפשרה של הקרחונים האין סופיים, כך שביום חם אחה"צ, גובה הנהרות עולה ! אותו הדבר במקרה של יום גשם, מיד המפלס עולה.
הרשוויות האיסלנדיות מתחזקות אתר מעודכן שדרכו אפשר לדעת את המפלס בכל מקום.
ואכן בשטח, רואים את התחנות מדידה האלו בכל מעבר של נהר.
דרך אגב, אחרי למעלה מ 4400 ק"מ על לנד-קרוזר, הרכב הזה מסוגל לחצות את הלאמנש, לכל היותר הפאן קלאץ' עושה קצת בועות :-)
קובץ מצורף 101565
תגובה: איך עושים את זה נכון
שלום לכולם,
חזרנו לפני מספר ימים מטיול באיסלנד אותו עשינו רכובים על טויוטה לנדקרוזר. במהלך 11 יום עברנו 3500 ק"מ.
כמו שנאמר אין אתגרי נהיגה גדולים בטיול תיירים מהסוג שעשינו. לכל אתר תיירות, גם אם הוא רחוק מדרך המלך (כביש 1 הטבעתי המקיף את כל איסלנד) יש נגישות באמצעות דרכי עפר טובות יותר ופחות. הבעיה העיקרית בדרכי העפר שאני נתקלתי בה היתה תופעת הקורדרוי שיוכלה להמשך על פני קילומטרים רבים ולוקח זמן למצוא את המהירות הנכונה להקטנת האפקט.
האתגר העיקרי לג'יפים היה מעבר מכשולי מים. כמעט בכל ירידה עמוקה לשטח (התרחקות של מספר קילומטרים מכביש 1 אתה נתקל בפלגים ונחלים שעליך לחצות. בחלק מן המקומות יש מער מוסדר ובחלק אתה עומד ותוהה מה גובה המים והאם זה אפשרי לחצות.
אנו נקטנו בשיטת "תן למקומיים להוביל" - נצמדנו לרכב מקומי (לא מסוג המפלצות שנראות למעלה אלא רכב בגודל שלנו) ואם עבר בהצלחה הלכנו בעקבותיו. שיטה נוספת שראינו היא מדידת גובה המים ומציאת מסלול בזמן אמת. מישהו יוצא מן הרכב לבוש בסרבל דייגים וחמוש במקל סקי ופשוט הולך במים ומחפש נתיב בו הגובה אינו עובר את הברכיים. תודות לאיכות הלנדקורזר היה טיול מאד מהנה ומוצלח ועברנו אותו בלי טראומות גדולות.
חשוב ביותר - לא ניתן לבטח את הרכב השכור כנגד פגיעה בצמיגים ובשאסי וכנגד נזקי מים לכן רצוי מאד להיזהר ולא להכנס להרפתקאות מסוכנות בשטח.
מצורפות כמה תמונות של מעברי מים ושל פורד F350 עם הנעה 6X6 וצמיגי חורף
קובץ מצורף 101578
קובץ מצורף 101579קובץ מצורף 101580קובץ מצורף 101581קובץ מצורף 101582
תגובה: איך עושים את זה נכון
זיו תודה רבה,
תגיד, ממקור ראשון - איך זה עובד בעצם? הם לוקחים כל רכב שהוא ומלבישים צמיגי בלון 38 אינץ'? מה השינויים שהם כן מבצעים אם בכלל לכלים?
תגובה: איך עושים את זה נכון
מקצת שיטוטים שלי בפורומים ואתרים זרים נראה שהרבה פחות מתרגשים מהלבשת צמיגים גדולים על רכבי שטח.
באוסטליה נוסעים על פאג'רו 2.8 עם 32 בלי בעיה, על ויטרה ארוכה מלבישים 31 עם בודי ליפט של 1 אינץ והגבהה 2 אינץ (ומקסימום מפנים קצת מקום בכנף), בארה"ב סמוראים נוסעים עם 31 וקיט הפחתה בטנספר בלי שינוי ציריות וכו'.
תגובה: איך עושים את זה נכון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
זיו תודה רבה,
תגיד, ממקור ראשון - איך זה עובד בעצם? הם לוקחים כל רכב שהוא ומלבישים צמיגי בלון 38 אינץ'? מה השינויים שהם כן מבצעים אם בכלל לכלים?
ניסיתי לראיין כמה מהם, פשוט לה היה להם מושג על מה אני מדבר (בפרטים).
הם הולכים לסדנה, משלמים,,,, ויש להם את זה עובד. כל מי שדיברתי איתו, לא הבין מה זה יחסי העברה.
להערכתי...
באמת, עד 32 (ל SUV הגדולים) , הם פשוט שמים ונוסעים.
1 קבצים מצורפים
תגובה: איך עושים את זה נכון
למי שלא הבין את התמונה הזו, תגדילו ותראו, זה הסימן של המים לאחר המעבר.
זה "קצת" יותר מגובה ברכיים, וזה מפחיד :mad:
והבעיה הכי גדולה, שאם אתה נצמד למישהו, וזה לא רכב מהשכרה, אז יש לו גלגלים 32" ומעלה..... וזה לא אומר כלום.
תגובה: איך עושים את זה נכון
לא, הם לא "רק מלבישים צמיגים ונוסעים לשלום".
השינויים שנדרשים ב-SUV רגיל לכבוד צמיגי 37-38 ועוד ברוחב כזה, הם גדולים מאוד כולל פחחות, והסדנאות שם מתמחות בזה. ולא לשכוח שלא מדובר בזחילת סלעים וכו' - הם צריכים צמיג גדול מאוד ורחב מאוד עם נפח אוויר עצום על מנת לנסוע בלחץ סופר נמוך (3-5PSI) על שלגים וקרחונים ושאר תוואי שטח טובעניים.