תגובה: התייעצות בבחירת טנדר
שניהם נבחנו בג'יפולוג - אני מניח שקראת -
מבחן דרכים טויוטה היילקס 2016
מבחן דרכים מיצובישי טריטון 2016
השתתפתי בשני מבחני הדרכים. שורה תחתונה - שני הטנדרים החדשים ביותר בשוק הם גם הטובים ביותר, ככה שההתלבטות שלך במקומה. כל השוואה טכנית או יבשה תעלה שהם מאד דומים. שניהם עם נעילה אחורית שזה פרמטר חשוב ביותר מבחינת יכולת שטח שאין לוותר עליו בטנדר. אני לא נכנס כאן להעדפה אישית - שלי ברורה (טויוטה - עדיפות מסוימת בשטח, כנראה אמינה יותר, עדיפות קלה בנוחות נסיעה), אבל היא אישית ובניגוד לעיתונאי רכב קלאסי אני לא מנסה לשוות לעמדה האישית שלי איצטלה אוביקטיבית.
מבחינה כלכלית, המיצובישי עולה קצת פחות. כנראה שבמיצובישי תוכל להתמקח ולקבל הנחה גדולה יותר מאשר בטויוטה. עדיין ההפרש בסכום הקנייה כנראה לא יעלה על 6-7%.
התחזוקה וצריכת הדלק תהיה דומה עד זהה.
אי אפשר להתנבא לגבי ערך ביום המכירה, אבל אם ההיסטוריה מלמדת משהו - ההפרש בינהם במכירה בעוד נניח שלוש שנים יהיה גדול יותר מאשר אותם 12-15 אלף שקלים של הפרש בקנייה, משמעותית. זה כן צריך להיות שיקול, ולא משנה למה. טויוטה מיד פרטית נעלמת כהרף עין ביום פרסומה, מיצובישי - לא ממש.
מכאן תעשה את השיעורי בית, גש לאולמות התצוגה, תאם נסיעות מבחן, ותחליט. בכל מקרה - תתחדש וסע בדרכים טובות.
תגובה: התייעצות בבחירת טנדר
היי צחי.
אני כבר לא מעט שנים עם היילקסים ובעיקר בשטח.
בעיניי טנדר הוא הבחירה האולטימטיבית לשטח הן מבחינת מחיר, חוסן, שטח העמסה ובעיניי גם מראה (במיוחד בויגו החדש).
היום כבר לא צריך "לשלם" בסעיף הנוחות - הוא מפנק בצורה בלתי רגילה למה שהיה עד היום.
בויגו החדש הבונוס העיקרי הוא נעילת דיפרנציאל מקורית גם בדגם האוטומטי (מה שלא היה עד היום).
בשטח הוא לא רואה את המיצובישי (אפילו שגם לו יש נעילה).
מהלכי מתלה, חוסן מכלולים, ועוד לא דיברתי כמה ישלמו לך במכירה על כל אחד מהם (רמז, יהיה פער אדיר לטובת הויגו - אם זה חשוב לך).
תוכל ללמוד יותר מהכתבה הבאה :
http://cars.walla.co.il/item/2915770
דניאל
תגובה: התייעצות בבחירת טנדר
נמרוד, ראשית תודה על התשובה.
- בתור מי שבחן את שני הרכבים. האם ההבדל על הנייר בהספק ובמומנט מורגשים בנהיגה?
- האם ה 4X4 לכביש בטריטון נותן באמת יתרון בטיחותי?
תגובה: התייעצות בבחירת טנדר
היי דניאל תודה.
קראתי את הכתבה. יש שם נתון מטריד בעניין צריכת הדלק של הטויוטה.
האם מישהו בפורום יכול לסתור את הטענה בכתבה שהיילקס החדש צמא יותר?
תגובה: התייעצות בבחירת טנדר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
צחי66
נמרוד, ראשית תודה על התשובה.
- בתור מי שבחן את שני הרכבים. האם ההבדל על הנייר בהספק ובמומנט מורגשים בנהיגה?
- האם ה 4X4 לכביש בטריטון נותן באמת יתרון בטיחותי?
מבחינתי, ההבדל בהספק ובמומנט לא קריטי.
4X4 בכביש - על פניו אכן יתרון בטיחותי. נקודה לזכות המיצובישי. בפועל, בישראל - פחות חשוב מנוכחות של מערכות ABS ובקרת יציבות שהיום הן חובה בכל הכלים החדשים.
תגובה: התייעצות בבחירת טנדר
שלום צחי,
בתור אחד שגם בחן את שני הטנדרים אני יכול לומר לך מספר דברים:
1. ההבדלים בהספק בהחלט ניכרים בנהיגה יומיומית, לטובת הטרייטון.
2. הטרייטון מפנק יותר בכל פרמטר, אם באבזור, אם בנוחות נסיעה, אם במרווח בתא הנוסעים (הספסל האחורי בטויוטה צפוף יותר).
3. צריכת הדלק של המיצובישי טובה יותר. לא בהרבה, אבל בוודאות- בלי אבל ובלי אולי.
4. יכולת ההעמסה של המיצובישי גבוהה יותר מזה של ההיילקס.
5. יכולות השטח של הטרייטון גבוהות מאוד, ואני אישית לא ראיתי יתרון ממשי של ההיילקס על פניו.
6. המיצובישי זול יותר.
נכון ששמירת הערך של ההיילקס תהיה טובה יותר, אבל... זה כבר שיקול שלך. כמעט בכל פרמטר המיצובישי טוב יותר.
אם כבר מדברים על המבחן שנערך בוואלה, תקרא אותו לעומק ותראה שהטרייטון היה עדיף כמעט בהכל- אך בכל זאת הניצחון הוענק לטויוטה. איך? למה? אני לא הבנתי.
וכמו שנמרוד אמר לך בהתחלה- אל תסמוך רק על מה שכתוב. לך תעשה נסיעת מבחן ותראה למי אתה מתחבר יותר.
- - - Updated - - -
אה, ואני לא עובד אצל מיצובישי, לא מקבל מהם טובות הנאה או כסף עבור קידום. כל מה שכתבתי הן התרשמויותיי האישיות.
תגובה: התייעצות בבחירת טנדר
צחי. אני מאמין שרוב מה שכתב קודמי נכון.
יחד עם זאת, מיצובישי מעולם לא ״כיכב״ כטנדר בשוק היד השנייה. ככזה, הוא צריך להיות מתומחר נמוך משמעותית מהויגו שלו עבר מוכח ומפואר.
שים לב שכל הגופים המוסדיים בוחרים ללא היסוס מזה שנים רבות בהיילקס.
מיצובישי מעולם לא נשקל שם ?
נקודה למחשבה.
אני בוחר רק בטויוטה.
Sent from my Vigo
תגובה: התייעצות בבחירת טנדר
אני מסכים עם כל מה שכתב שי אבל... בסעיף נוחות הנסיעה הטויוטה נוח יותר, רך יותר ואם אתה לא צריך להעמיס הרבה משקל, גם עדיף, לפחות לטעמי.
תגובה: התייעצות בבחירת טנדר
כמעט כל דגמי טויוטה הם מפסידים סדרתיים בכל השוואה "על הכביש". פחות טובים דינמית, אבל מנצחים במבחן השוק.
שניהם מיוצרים בתאילנד ואם נתעלם לרגע מאיך הם נראים (להיילקס פרופורציות הרבה יותר נעימות לעין והוא הרבה פחות מקושקש מהטרייטון שמהווה דוגמא מופלאה ל"טעם העיצובי" הדרום מזרח-אסיאתי שבעיני הוא מזעזע, לא פחות) אני חושב שבשורה התחתונה למיצובישי יש יתרונות ברורים ברוב הפרמטרים המדידים והחשובים - ביצועים, צריכת דלק, כושר העמסה, נוחות. אפילו בטיחות (כן, להנעה כפולה קבועה יש יתרון בטיחותי עצום. גם אם בישראל מעוטת המשקעים (באופן יחסי) זה קצת פחות רלוונטי. גם ההבדל בשטח לטובת ההיילקס, יהיה די מזערי, ספק אם יורגש על ידי מישהו שלא לוקח את הכלים לקצה. היילקס החדש רחוק מלהיות רכב שטח מיתולוגי כמו ההיילקס הקלאסי משנות ה-90.
בשישי האחרון פגשתי בקולגות שעשו מבחן בשטח. הם היו רחוקים מלהתלהב. איך הם אמרו לי? "עם יד על הלב, אנחנו לא מבינים מה עושים מהטנדר הזה. סתם טנדר, פחות טוב מהטרייטון בהכל. אבל בסוף בוחרים בטויוטה. בגלל...... בגלל..... בגלל....? בעצם בגלל מה.....?" ואז הם מצביעים על הסמל שעל הגריל. "בגלל זה".
וזה כל הסיפור של טויוטה. מוניטין של אמינות ושמירת ערך. מוצקים כמו בטון. אוטו שהוא מנייה.
אם מכוניות אחרות קונים בשביל לנסוע ואחר כך כשצריך למכור נתקעים איתן או שחותכים חזק במחיר, טויוטה קונים מראש בשביל למכור וברגע ששמת שלט "למכירה" על החלון, זה עניין של שעות ספורות עד ימים בודדים והופ! מכרת. אנשים יילכו מכות על הזכות לקנות את האוטו וישלמו מעל למחירון. לפעמים המון מעל למחירון. גם עבור נבלה שחוטה יוצאת מכרז.
זה אולי נראה ונשמע מטומטם, אבל השוק בד"כ לא טועה. במדינה שבה כלי רכב כל כך יקרים, לשמירת הערך ולקלות המכירה יש חשיבות גדולה - יותר מנוחות, יותר מביצועים, יותר מאבזור, יותר מכושר העמסה.... יודע מה? לפעמים גם יותר מבטיחות. ככל שיתרבו הידיים והטנדרים יצברו שנים וקילומטרים, כך היתרון של ההיילקס במכירה הלאה במהירות ובמחיר טוב , ליד השניה והשלישית והשביעית והעשירית - יהיה יותר מובהק ומשמעותי.
וככה, אם היית שואל אותי איזה מבין השניים החדשים אני מעדיף לקחת לטיול ארוך בסופ"ש? התשובה תהיה מיצובישי. חד משמעית. לדעתי הוא רכב יותר טוב.
אבל כשתשאל אותי מה הייתי קונה בכספי? כנראה טויוטה.... כי חד משמעית הוא השקעה יותר טובה.
תגובה: התייעצות בבחירת טנדר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דניאל מאירי
שים לב שכל הגופים המוסדיים בוחרים ללא היסוס מזה שנים רבות בהיילקס.
Sent from my Vigo
כבר שנים רבות רוב הגופים המוסדיים בוחרים דווקא באיסוזו דימקס. טנדר שאולי פחות טוב משני האחרים, בטח בשטח. אבל הוא סוס עבודה מוכח. (וכנראה גם קיבלו מהיבואן מחיר שלקוח פרטי יכול רק לחלום עליו).
אישית, אם הייתי צריך לבחור עבור גוף מוסדי שעובד הרבה בשטח כמו חברת החשמל ורשט"ג - הייתי בוחר בהיילקס. זה גם מה שהם עושים.
תגובה: התייעצות בבחירת טנדר
דרור, אחרי שאני קורא את מה שכתבת, אני תוהה אם יש טעם לקיים את הפגישה שקבעתי עם מיצובישי. מה לעשות וגם אני חלק מאותם המונים שבודקים את כולם, מחליטים מי הכי מתאים לצרכים, (רמז - זה לא טויוטה) ובסוף כשצריך להכניס את היד לכיס מזמינים טויוטה.
ואולי הצורך העיקרי הוא שזו תהיה טויוטה... ופשוט לא מכניסים את זה לחישובי האקסל שבעקביות נוטים לכל דבר אחר חוץ מטויוטה.
תגובה: התייעצות בבחירת טנדר
יש טעם לבצע נסיעת מבחן גם בזה וגם בזה.
כי אתה הולך לפוצץ רבע מיליון שקל על רכב חדש ו"תחושת התחת" שלך קובעת הרבה.
תאם נסיעות מבחן. תנהג, תרגיש. תראה מה ומי עונה טוב יותר לצרכיך, מה מרגיש לך נוח ונעים יותר. אחר כך תהיה יותר חכם.
יש גם מצב שאחרי נהיגת המבחן ההתלבטות תהיה קשה יותר....
רמז דקיק - לרוב רוכשי טויוטות חדשות בכלל (לאו דווקא היילקס, בד"כ זה מאוד רלוונטי בפרייבטים שלהם), "איך נוסע" בד"כ פחות חשוב. רוכשים בזכות המוניטין והסחירות ופחות בזכות תכונה טכנית/דינמית כזו או אחרת. ביצועים, איכות היגוי, נוחות נסיעה וכו' פחות חשובים להרבה אנשים. אמינות חשובה להם יותר וקשה להתווכח עם זה. לטעמי הטרייטון נוסע יותר טוב ברוב התרחישים ואני משוכנע לחלוטין שהוא גם לא יתקלקל בתקופה שיהיה אצלך, אבל השוק החליט שרק טויוטה לעולם לא מתקלקלת (או מתקלקלת פחות) - זו הדעה השולטת והיא הפכה למוסכמה שקשה לקרוא עליה תיגר, במיוחד כשיש בזה גרעין כלשהו של אמת.
המוניטין הזה עובד עלינו חזק מאוד בצד הפסיכולוגי - אותה תחושה טובה שזה אוטו שאפשר לסמוך עליו לאורך שנים ואח"כ גם למכור אותו מהר ובמחיר טוב.
אם זה באמת "אוטו טוב" אפשר אולי להתווכח, אבל אין ספק שיחסית לכל רכב אחר זו השקעה טובה. אולי הכי טובה. לא הייתי מזלזל בזה.
תגובה: התייעצות בבחירת טנדר
השוק טועה, והעם כניראה עיוור וזה לא חדש, אבל לאט לאט מתחילים להבין, מי שקנה טויוטה ומכר כבר לא יחזור אליה פעם שניה כניראה, נכון שביום המכירה יהיה לך יותר קל מאחרים, אבל תשאל את עצמך אם אתה מוכן ליסבול כל תקופת השימוש ברכב? משמעותית הוא לא נוח יותר מאחרים, לא מפנק, ואם לדבר על "האמינות המוכחת"-היילקס מודל 2010 מטופל כמו שעון עם ק"מ פחות מהממוצע, כבר הספיק פעמיים להחליף מסרק הגה נוזל, סרן אחורי שורק ועוד כל מיני תקלות אופייניות, הרכב לא משמש לעבודה ופעם ב......... לטיול קליל באיזור, אז כנראה מושג האמינות התעופף לו אי שם ונישאר רק "הטעם" שלא כל בעל טויוטה מסכים איתו.
אם אתה הולך לרכוש רכב חדש ולהחזיק בו כמה שנים אתה צריך להשוות כמה כלים, בעיניין המכירה בעתיד, כניראה שגם עם מותג אחר בטח שלא "תפסיד"(רכב זה לא השקעה, גם לא טויוטה), רכב מטופל ושמור עם ק"מ מתאים לתקופת השימוש יימכר לפחות ב"מחירון."
תגובה: התייעצות בבחירת טנדר
חברים,
תרשו לי להבהיר את תוצאות המבחן ההשוואתי אותו ערכתי ב-וואלה, ואליו אתם מתייחסים. מבחינתי, האבחנה ברורה מאוד - כאשר אני מסלק הצידה שיקולים (לא זניחים) כמו מוניטין, שמירת ערך וכיו"ב.
הטרייטון הוא רכב כביש טוב יותר מהטויוטה - המיצובישי חזק ומהיר יותר באופן מוחשי, נוח יותר מבחינת מתלים, תא הנוסעים שלו יותר 'פרייבטי', איני יודע אם זה יתרון או חיסרון.
מנוע הטויוטה פחות חזק, הוא קופצני יותר, אבל - בשטח הוא באופן מוחשי יותר טוב. זוויות מרכב, עבודת בקרת המשיכה, הילוך כוח קצר. בדקנו את זה במספר מכשולים, והתוצאה עקבית לחלוטין.
לכן המלצתי במפורש - מי שנוסע בעיקר בכביש ובאופן משפחתי, וצריך רק יכולת שטח סבירה - המיצובישי הוא בחירה מצוינת.
מי שחי ומפנטז שטח, עדיף לו הטויוטה. מעצבן לשלם את המחיר הגבוה, מעצבן להחליף מתלים ברכב חדש, אבל הטויוטה הוא רכב שטח טוב יותר.
ועוד הערת שוליים קטנה - זו ממש טעות גדולה, לומר שטנדר הוא נוח כמו SUV בשטח (כפי שכתבו כמה מגיבים). כל הטנדרים (כולל אמארוק זצ"ל) פחות נוחים מכל ה-SUV הקלאסיים. הטנדרים שימושיים ו-ורסטיליים יותר, ועולים הרבה פחות. אבל הם גם פחות נוחים.
תגובה: התייעצות בבחירת טנדר
קבל עוד מבחן להיילקס. על הטרייטון לא נהגתי. ההיילקס הרשים מאוד.
http://www.carsforum.co.il/cars/%D7%...99%D7%91%D7%94
תגובה: התייעצות בבחירת טנדר
לגבי ההשוואה המתבקשת ל SUV.
את המבחן לויגו עשינו עם רכב ליווי - לנדקרוזר חדש.
בלנדקרוזר מגיע עם מתלים סמרטוטיים באופן מעורר רחמים. בשבילים של צאלים, לכאורה המקום שבו הוא אמור לטוס בלי חשבון, לא הצלחנו להתקדם בקצב של הויגו. מעל מהירות מסויימת הוא התנדנד, ניסינו לנהוג יותר מהר, הוא התחיל לקפץ כמו עז, ממש בלי שליטה. מפחיד. אז לומר שהוא נוח יותר? כן, במהירות נמוכה מאוד, בשבילי נחלים זרועי אבנים שנדרשת בהם יותר זריזות ופחות מהירות - שם הוא חד משמעית ניגן הרבה יותר טוב, וכן, בשבילים מצויינים או בכביש. אבל דווקא בשבילים המשובשים והמהירים עם הויגו התקדמנו מהר יותר, למרות שהוא "מרביץ" דרך הסרן האחורי במפגשים עם חריצים או באמפים, אבל המתלה הקדמי, שנראה בדיוק אותו מתלה, ומכוייל כנראה לעומס גדול יותר, פשוט עובד יותר טוב בויגו לעומת הלנדקרוזר בכל מה שהוא קצת יותר מהיר.
נכון שהמושב האחורי בלנדקרוזר הרבה יותר נוח ומרווח, אבל מצד שני אני לא נוסע מאחורה. תא המטען יותר מרופד נעים ואטום, אבל מעבר לזה, באמת, המעבר מטויוטה אחת לשניה לא היה כזה נוראי. באמת שלא. ההבדלים קטנים מאי פעם, ולמרות שברור בכל סנטימטר של הויגו שהוא רכב שבא לעבודה, עדיין הוא נוח מרווח והגיוני כרכב טיולים משפחתי לא פחות מאחיו הלנדקרוזר.
אסף.
תגובה: התייעצות בבחירת טנדר
דרור,
אתה מתייחס לעדר הקטנטן הזה כאן, ושוכח שהעדר העולמי איכשהו חושב די דומה.
אנחנו שוק זניח.
אם מחר יפסיקו לייבא רכבי שטח של טויוטה לארץ, לא בטוח בכלל שטויוטה ישימו לב.
ואיכשהו, כשאתה קורא עיתונות שטח בשפות ויבשות אחרות, זה חוזר על עצמי בצורה גורפת-ההערכה לרכבים האלו.
כולל הקיטורים העקביים של ״פעם הם היו יותר קשוחים בלבלבלה״.
ועדיין, הם נחשבים לסמן הקיצוני מבחינת אמינות ויכולות שטח, בצורה די גורפת.
אז כנראה שטויוטה עלו על מתכון הקסם שקולע להמונים, ויחידי סגולה שמבינים אחרת ימשיכו ללכת בדרך שונה, וזה בסדר גמור, אבל אי אפשר להתכחש לקונצנזוס רחב מאד, הרבה מעבר לביצונת הקטנטונת שלנו.
זה רק אומר שאנשים בארץ הם אנשים כמו בכל מקום.
תגובה: התייעצות בבחירת טנדר
לפעמים זה ממש מצחיק.
איך רק טויוטה עלו על מתכון הקסם.
איך אף יצרן אחר בעולם, כולל ביפן, לא מצליח לעלות על המתכון הזה.
וכל מי שחושב אחרת הוא "יחיד סגולה".
אז חלאס, באמת חלאס כבר עם ההערצה האלילית הזו. כולה אוטו. אוטו שהיצרן שלו לא מסוגל (או לא מעוניין) לכייל מתלים כמו שצריך באף אחת מהמכוניות שלו - גם בלנדקרוזר חייבים להשקיע בסט קפיצים ובולמים אם לא רוצים להתפלל כל היום ולקבל מחלת ים. יצרן שלא מסוגל (או לא מעוניין) לייצר מערכת היגוי שאינה קלילה-סמרטוטית עם שטח מת בגודל של מדבר סהרה לכל צד, יצרן שלא מסוגל (או לא מעוניין) לכייל מכונית להתנהגות כביש טובה - כי יש ESP אז מי בכלל צריך?....
אז בוא אגלה לך משהו. טויוטה הכי חכמים שיש. אם הם רוצים הם מסוגלים. באבו-אבוה מסוגלים. אבל הם לא רוצים - פשוט כי לא צריך.
הם בנו לעצמם תדמית (בסה"כ מוצדקת) של אמינות, על סמך כמה דגמי עבר מאוד פשוטים ואמינים ומוצלחים, והיום התדמית הזו מוכרת את המכוניות שלהם. אז בשביל מה להשקיע בדברים אחרים? ממש לא צריך. כמו שכתבת - הרוב המוחלט של הלקוחות באמת לא מחפש שום דבר מעבר לזה.
בינתיים אתה קורא מבחן, והיילקס חדש מהניילון, סמל האמינות, חוזר ממנו עם תקלות ולא בגלל שהבוחן התעלל בו אלא כי ככה הוא יצא מסיר הקסמים של טויוטה. במבחן אחר, זה שנערך כאן בג'יפולוג, גם סמל האמינות השני, הלנדקרוזר, חווה תקלות אלקטרוניקה שסירסו אותו, פחות או יותר לחלוטין.
מיצובישי טרייטון עבר אצלי שלושה מבחנים. נסע פצצה, ללא אף תקלה. אבל זה לא מפריע לכל המומחים והמבינים לקבוע שטויוטה חד משמעית יותר אמינה ממיצובישי למרות שאף אחד מהם לא יכול לדעת משהו קונקרטי על היילקס וטריטון החדשים כי הם כאמור - חדשים לגמרי בשוק וכל מה שאותם מומחים אומרים וחושבים מתבסס על נסיון עם דגמי עבר וניחושים. הקט עהפסיכולוגי הזה כל כך חזק, עד שאפילו אני, שדעתי על מכוניות טויוטה ידועה, אם הייתי צריך להשכיב מחר רבע מיליון שקל על טנדר - בלי לחשוב פעמיים הייתי חותם על ההזמנה בטויוטה ורק בטויוטה - ולא כי היילקס החדש הוא טנדר עד כדי כך יותר טוב מטריטון אם בכלל, ולא כי הוא אמין יותר או פחות אלא אך רק משום שכמו כל ישראלי ממוצע, הייתי חרד לגורל הכסף שלי, בשוק שבו "חוכמת העדר" היא כינוי מכובס לסגידה מטומטמת למותג אחד בלבד.
תגובה: התייעצות בבחירת טנדר
אם הטרייטון עדיף מהטויוטה כמעט בכל פרמטר וגם זול יותר, קנה טרייטון כי בטוטויה אתה משלם מחיר יקר על מיתוג חכם שאין קשר בינו לבין איכות המוצר. (ראה מה כתב אסף, מהנדס רכב מנוסה, על הלנדקרוזר, רכב השטח המיתולוגי של טויוטה).