תגובה: המדריך לפגרואיסט המתחיל
אתה תותח המון תודות האם יש לך מדריך כזה להנטר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: המדריך לפגרואיסט המתחיל
כל הכבוד על ההשקעה, המדריך הזה יכול להועיל לעוד הרבה גולשים וחברים בפורום , אפילו כאלה שאינם פאגרואיסטים...
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: המדריך לפגרואיסט המתחיל
מנהלים יקרים, בינתיים נא לנעוץ.
Opl תודה, הייתי משלב מדריך לקנייה (מוכן לעזור ולכתוב גם אם יש צורך).
תגובה: המדריך לפגרואיסט המתחיל
כמה אתה צודק.ענק אחי....הייתי ממליץ לך אפילו להפוך את הפרויקט לספר! אני יהיה לקוח ראשון שלך
Sent from my SM-J700F using Tapatalk
תגובה: המדריך לפגרואיסט המתחיל
תודה לכולם, להאנטר לא יהיה כי אין לי האנטר... אבל כמו שכתבו חלק מהבדיקות והמדריכים זהים לכל רכב.
לנעוץ זה מבורך, מדריך קניה זה מתבקש, תכתבו איזה עוד נושאים הייתם חושבים שצריך שיהיו במדריך.
סיימתי לא מזמן לכתוב ספר טכני למוצר אלקטרוני, הלקוח שילם 120$ לעמוד (יצא 120 עמוד וזה נחשב מעט), כמה אתה מוכן לשלם? :-)
כשהמדריך יתגבש למשהו ראוי נהפוך אותו לPDF להורדה (בחינם כמובן)
תגובה: המדריך לפגרואיסט המתחיל
כל הכבוד! מחכה לשאר המדריכים...
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
תגובה: המדריך לפגרואיסט המתחיל
יופי של פרויקט!
"פתח האבנים" מיועד לנקז מים שנכנסים לבית הפילטר (הם כבדים מספיק כדי לפתוח את העלעל גומי), שים לב שהוא בנקודה הנמוכה של בית הפילטר.
אבנים לא ממש מצליחות לצאת משם (פתח קטן).
תגובה: המדריך לפגרואיסט המתחיל
כל הכבוד על המדריך ובעיקר על הרצון לעזור ולשתף.
אין לי פאגרו אבל בכל זאת עיינתי ואפילו למדתי דברים שרלוונטיים גם לרכבים אחרים.
בעצם - מתי תקנה טרופר ותוציא מדריך דומה גם לטרופר :)
ארז גור
תגובה: המדריך לפגרואיסט המתחיל
המדריך נכון לעוד הרבה רכבים, גם אם לא בדיוק במיכלים אפשר לזהות כל מיכל לפי מה שרשום עליו, ואופן הבדיקות גם הוא דומה. חזק ואמץ, נהניתי לקרור
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
תגובה: המדריך לפגרואיסט המתחיל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
לי אין גומי שם - הכל פתוח. שלא כמו בדיפנדר (שגם שם יש לזה נטייה להקרע אחרי כמה שנים) מישהו יכול לבדוק מה קורה אצלו בפאגרו? אולי אצלי חסר חלק
גם אצלי פתוח
4 קבצים מצורפים
תגובה: המדריך לפגרואיסט המתחיל
החלפת בולמים:
קידמי:
הליך ההחלפה:
קובץ מצורף 105542
קובץ מצורף 105543
1.נרים את הרכב מהשלדה עם כל הציוד הרגיל – גק, סטנד, צ'וק בגלגל הקדמי.
2.נפרק את הגלגל ונניח אותו בצד או נשתמש בו ככיסא
3.נפרק את הבולם הישן, בעזרת מפתח 14MM נשחרר את האומים העליונים ובעזרת בוקסה ומפתח 18/19 MM נפתח את בבורג התחתון – נחבר את האום והבורג ויחדיו ונניח בצד על מנת שלא יאבדו. הבולם החדש מגיע עם אומים עליונים חדשים כך שאין צורך כעת בישנים – נעביר אותם לארגז הכלים כחלק חילוף למקרה ויפתחו ההברגות בשטח. לאחר פתיחת האומים נדחוס עם החד את הבולם כלפי מעלה ונוציא אותו ממקומו.
4.רוב הסיכויים שהבולם הישן אותו אנחנו מחליפים כבר עשה את שלו גם אם איננו נוזל, אפשר להבחין זאת על ידי דחיסת הבולם, לרוב לא יידרש כוח רב לדחוס את הבולם הישן והוא גם יישאר במצב זה להבדיל מבולם חדש אשר נדרש להפעיל כוח רב על מנת לדחוס אותו ומיד לאחר הדחיסה נבחין שהוא שואף להגיע למצב פתוח.
5.נוודא שרוחב החלק התחתון של הבולם – העין מתאים ונכנס בקלות יחסית לתושבת שעל המשולש התחתון, אם לא כך ניתן בעזרת פלייר פטנט לפסק קלות את אוזני התושבת על מנת שהבולם יחליק למקומו.
6.ננקה את הבורג של התושבת התחתונה, נמרח מעט לוקטייט על הברגת הבורג.
7.נדחוס את הבולם ככל שניתן – נכניס את חלקו העליון – מוט ההברגה למקומו בשלדה ונכוון את חלקו התחתון לתושבת התחתונה ובעזרת הבורג נמקם את הבולם בתושבת. ניתן להשתמש במברג שטוח גדול על מנת לעזור במיקום חלקו התחתון של הבולם. בשלב זה נדרש גם סבלנות וגם כוח לדחיסת הבולם.
8.נסגור את האום במומנט של 103NM ואת האום העליון במומנט של 20NM ועליו ננעל את האום השני, הנעילה מתבצעת על ידי החזקת האום הראשון במקומו והידוק האום השני אליו.
9.יש לחזור ולהדק את האומים למומנט הנכון לאחר כ-1000 ק"מ.
10.לאחר כל פירוק גלגל – חובה לבדוק ולחזק ברגים לאחר כ-500 ק"מ.
אחורי:
הליך החלפה (מאוד זהה לקדמי):
קובץ מצורף 105544
קובץ מצורף 105545
1.נרים את הרכב מהשלדה עם כל הציוד הרגיל – גק, סטנד, צ'וק בגלגל הקדמי.
2.נפרק את הגלגל ונניח אותו בצד או נשתמש בו ככיסא
3.נפרק את הבולם הישן, בעזרת מפתח 14MM נשחרר את האומים העליונים ובעזרת בוקסה ומפתח 24 מילימטר נפתח את בבורג התחתון שמחובר לסרן – נחבר את האום והבורג ויחדיו ונניח בצד על מנת שלא יאבדו. הבולם החדש מגיע עם אומים עליונים חדשים כך שאין צורך כעת בישנים – נעביר אותם לארגז הכלים כחלק חילוף למקרה ויפתחו ההברגות בשטח. לאחר פתיחת האומים נדחוס עם היד את הבולם כלפי מעלה ונוציא אותו ממקומו.
4.רוב הסיכויים שהבולם הישן אותו אנחנו מחליפים כבר עשה את שלו גם אם איננו נוזל, אפשר להבחין זאת על ידי דחיסת הבולם, לרוב לא יידרש כוח רב לדחוס את הבולם הישן והוא גם יישאר במצב זה להבדיל מבולם חדש אשר נדרש להפעיל כוח רב על מנת לדחוס אותו ומיד לאחר הדחיסה נבחין שהוא שואף להגיע למצב פתוח.
5.ננקה את הבורג של התושבת התחתונה, נמרח מעט לוקטייט על הברגת הבורג.
6.נדחוס את הבולם ככל שניתן – נכניס את חלקו העליון – מוט ההברגה למקומו בשלדה ונכוון את חלקו התחתון לתושבת התחתונה נשתמש במברג שטוח גדול על מנת לעזור במיקום חלקו התחתון של הבולם ובעזרת הבורג ננעל את הבולם במקומו. בשלב זה נדרש גם סבלנות וגם כוח לדחיסת הבולם.
7.נסגור את האום במומנט של 230NM ואת האום העליון במומנט של 20NM ועליו ננעל את האום השני, הנעילה מתבצעת על ידי החזקת האום הראשון במקומו והידוק האום השני אליו.
8.יש לחזור ולהדק את האומים למומנט הנכון לאחר כ-1000 ק"מ
9.לאחר כל פירוק גלגל – חובה לבדוק ולחזק ברגים לאחר כ-500 ק"מ
תגובה: המדריך לפגרואיסט המתחיל
אלירן,
שוב, כל הכבוד על ההשקעה.
פרקת גלגל מהרכב שלא במוסך על ליפט?
כלל ברזל בבטיחות, הגלגל נכנס מתחת לשילדה, כמה שיותר קרוב לג׳ק, בתור אבטחה לקריסת ג׳ק.
מוכח, והציל הרבה איברים מלהיות ספייסר בין הרכב והקרקע, או ״סתם״ פגיעה במכלול שלא רצוי שכל משקל הרכב ינחת עליו.
תגובה: המדריך לפגרואיסט המתחיל
הוא ציין סטנד, למיטב הבנתי מדובר בבוק
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
1 קבצים מצורפים
תגובה: המדריך לפגרואיסט המתחיל
כמו שכבר כתוב, אני משתמש בסטנדים כאלה:
קובץ מצורף 105546
בזמנו עלה 100 ש"ח לזוג בל.כ
לדעתי זה מוצר חובה לכל מי שמטפל לבד ברכב. על הגלגל אני מניח את התחת.
תגובה: המדריך לפגרואיסט המתחיל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
[B]3.4.רוב הסיכויים שהבולם הישן אותו אנחנו מחליפים כבר עשה את שלו גם אם איננו נוזל, אפשר להבחין זאת על ידי דחיסת הבולם, לרוב לא יידרש כוח רב לדחוס את הבולם הישן והוא גם יישאר במצב זה להבדיל מבולם חדש אשר נדרש להפעיל כוח רב על מנת לדחוס אותו ומיד לאחר הדחיסה נבחין שהוא שואף להגיע למצב פתוח..
חידוד:
התיאור מתאים לבולם ״גז״.
בולם ״שמן״, לא ישאף להפתח גם כשהוא חדש לגמרי.
בולם גז מגיע קשור עם חוטי ברזל, כשהוא במצב מכווץ.
טיפ להתקנה:
לא לחתוך את חוטי הברזל שמחזיקים אותו במצב מכווץ, זה יסייע בהתקנה.
אם זה בולם עם בורג בחלקו העליון, להכניס את הבורג העליון למקומו(אחרי ששמתם גם את תושבות הגומי), ורק אז לחתוך את החוט ולתת לבולם להפתח, ולכוון אותו לתושבת התחתונה.
זה חוסך לא מעט מאבק עם הבולם לכיווץ במקום דחוק ולא נוח.
מתחת לתושבת התחתונה למקם מברג שטוח גדול, וכשהבולם בין כתפי התושבת, להשתמש בו בתור מנוף לכוון את החורים אחד מול השני להכנסת בורג הסגירה.
תגובה: המדריך לפגרואיסט המתחיל
מעולה, תודה! נכניס את זה לעריכה הסופית.