איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
החלפתי אתמול שמן בדיפרנציאל האחורי וקיבלתי חשק להתקין נעילה.
הניסיון היחיד שלי עם נעילות הוא arb או הפעלה חשמלית.
אף פעם לא היה לי או נסעתי על lockright או detroit.
האם הנעילות האוטומטיות מורגשות בסיבובים (בכביש)?
מתאים לי פרויקט קצרצר של הרכבת נעילה אבל לא בא לי לשלם 1000$(arb או ox) על החוויה.
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
התקנתי לוקרייט לפני כמה חודשים. חוץ מהרעש של התיקתוקים בסיבובים לא מרגישים אותה בכביש. בשטח לא צריך לעשות כלום... פשוט לסוע.
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
אין שום בעיה עם נעילה אוטומטית בכביש. אם הנעילה מורגשת, סה"כ צריך לסגל הרגלי נהיגה מסויימים - לא להאיץ בחריפות ולא להאט בחריפות תוך כדי פנייה.
הנסיון האישי שלי חוץ מכלים מזדמנים פה ושם, בכלים בהם נהגתי הרבה אפילו הרבה מאוד - גם ב CUCV עם הדטרויט, גם בF250, גם בסופה עם נו-סליפ וגם בדיפנדר עפ דטרויט - בכולם היתה לי נעילה אוטומטית אחורית, כלים בעלי אופי שונה, וזה לא הפריע בכלל. הכי מורגש מכולם היה דווקא בסופה (נו-סליפ).
אסף.
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
אני יודע שזה ישמע אידיוטי אבל אני דווקא מאוד נהנה להאיץ בזמן פנייה ולהריח את הגומי הנשרף.
נעילה אוטומטית תנעל ישר ותזרוק אותי החוצה מהסיבוב?
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
לא.. אפילו לא בכביש רטוב (בחולות או בוץ כן). בשביל זה יש נעילת זיקה או spool- חיבור קשיח בין הציריות 100 אחוז מהזמן.. לא ניתן לביטול בלי לפרק (ביטול נעילת זיקה= קייס חדש) הspool זול יחסית לכל נעילה, ונעילת זיקה זה נטו עבודה בעלות אפסית... אבל אתה בטוח שזה מה שאתה רוצה?
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
rob
אני יודע שזה ישמע אידיוטי אבל אני דווקא מאוד נהנה להאיץ בזמן פנייה ולהריח את הגומי הנשרף.
נעילה אוטומטית תנעל ישר ותזרוק אותי החוצה מהסיבוב?
ההתנהגות תהיה לא צפויה. הנעילה נפתחת בסיבוב, ומכת גז עלולה להביא לכך שגלגל אחד יאבד אחיזה והנעילה תינעל ותזרוק אותך. בסיבוב עם אוטומטית רק גלגל אחד מניע!
אסף.
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
בקיצור - המסקנה היא רק נעילה נשלטת
היום בזמן סיבוב מכת גז גורמת לי לחייך, עם נעילה אוטומטית - מכת גז תנעל את הנעילה ואני אפסיק לחייך בשוחה שליד הכביש.
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
לא מדויק בכלל.
אתה מוכרח לעשות סיבוב על רכב נעול בנעילה אוטומטית כדי להבין במה מדובר.
לטעמי שום נעילה נשלטת לא יכולה להוות תחרות לדטרויט-לוקר. בוודאי כשמדובר בסרן אחורי.
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
לטעמי שום נעילה נשלטת לא יכולה להוות תחרות לדטרויט-לוקר. בוודאי כשמדובר בסרן אחורי.
הסבר, נמק והרחב.
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
אך ורק אוטמטית.
אמינה.
זולה.
בטוחה.
כל המלל על ננעל, רועש, זה קישקוש.
אני מסיים עכשו שנה חמישית עם רכב יומיומי נעול אוטומטית
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
ערן, קיבלת הסבר ממצה.
אני בטח הייתי מרחיב לאיזה 1,800 מילים....
אם לגבי נעילה קדמית אפשר להתווכח, הרי במקרה של נעילה אחורית, בייחוד באוטו כמו שלך, אין כמו הדטרויט:
זו נעילה "גדולה" (כמו ARB ושות', היא מחליפה את כל הקייס) ולכן בהתקנה הראשונה יידרש כיוון קורונה ופיניון - ואח"כ יהיה לך שקט להרבה שנים, כנראה לאורך כל חיי האוטו.
זו נעילה אמינה, חזקה, לא דורשת שום תחזוקה מיוחדת. בניגוד למה שנאמר כאן - ההתנהגות ה"לא צפויה" שלה דווקא צפויה מאוד. כל התקתוקים, טלטלות, "בומים" אחת לכמה שבועות - הכל ידוע וצפוי. אתה יודע שאתה נעול כל הזמן ולכן עושה פחות שטויות. וחוצמזה עם המנוע החדש שלך הנעילה הזו היא יתרון גדול בכביש אם תרצה לעשן קצת צמיגים....
ובשטח - שגר ושכח. פשוט תכוון לאן שאתה רוצה להגיע, לטף את הגז וזהו. לא נלחמים יותר במכשולים, רק זוחלים עליהם בנחת. וגם זה שומר על הרכב ומאריך את חיי כל המכלולים.
אני 16 שנים במצטבר על דטרויט לוקר. לא מחליף אותה בשום דבר אחר.
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
חברים,
גם אני מתחבט בבעיה הזו, מכל הסיבות דלעיל.
ברור לי שנעילה אחורית תפתור המון בעיות בשטח, תשמור על הציריות וכיו"ב.
לגבי נהיגה רגועה, אני רגוע, האוטו רגוע, מעולם לא שברתי צירייה, בשלושה דיסקו'אים שהיו לי...
האם יש כאן מישהו עם דיסקו-1, שהתקין נעילה אוטומטית מאחור?
הייתי מאושר לעשות סיבוב קצר, להבין ולהרגיש במה מדובר.
כמה עולה דטרויט אחורי, כולל התקנה?
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
רמי. במקרה שלך אין מה להתלבט. אתה לא תרגיש את הנעילה.
אין לך את המומנט או את הצליל של הבלייזר של ערן שעם נעילה יאלץ להרגיע עם השארת גומי על הכביש בסיבובים.
אני מאמין אדוק באוטומטיות מאחור, הארבעה רכבי שטח שנהגתי בהם באופן יומיומי עשרות אלפי קילומטרים הזנה זה מה שהיה וטוב שהיה.
אסף.
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
ביחוד עם גיר אוטומטי, אז בכלל צריך להיות נהג מומחה כדאי להרגיש את הנעילה על הכביש.
כלומר הגיר האוטומטי יעלים את הנעילה...
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
ההתנהגות תהיה לא צפויה. הנעילה נפתחת בסיבוב, ומכת גז עלולה להביא לכך שגלגל אחד יאבד אחיזה והנעילה תינעל ותזרוק אותך. בסיבוב עם אוטומטית רק גלגל אחד מניע!
אסף.
אני לא כל כך מסכים איתך, ההתנהגות עם נעילה אוטומטית בסיבוב דווקא הרבה יותר צפוייה מאשר עם דיפ' פתוח.
אתה יודע בדיוק מה יקרה, ומתי.
אם כבר, ההחלקה עם נעילה אוטומטית תהיה הרבה יותר נשלטת כי אין מצב שרק גלגל אחד יאבד אחיזה, או שלשניהם יש אחיזה, או ששניהם מסתחררים.
ראה ערך דריפט / דראג, בשניהם משתמשים ב poisitive locking diferential (נעילה אוטומטית בפי העם) בדיוק מהסיבה שרשמתי.
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיל אסרף
אם כבר, ההחלקה עם נעילה אוטומטית תהיה הרבה יותר נשלטת כי אין מצב שרק גלגל אחד יאבד אחיזה, או שלשניהם יש אחיזה, או ששניהם מסתחררים.
.
ואז,
או שאתה ממשיך ישר או נכנס להיגוי יתר.
לא זה ולא זה רצויים או בטיחותיים.
להגיד שזו התנהגות יותר צפויה מדיפ פתוח זה עקום מאד.
בגלל שאתה לא מצפה בכלל מדיפ פתוח לעשות משהו מעבר לנסיעה נורמלית?
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
כי בדיפ' פתוח אתה מדביק דוושה ומגהץ כל סיבוב נכון? אין סיכוי שתיכנס לתת היגוי או היגוי יתר נכון?
שים לב מה כתבתי, ובהתייחס למה.
הבן אדם אומר לך שהוא אוהב לתת בגז ולזרוק בסיבובים נכון?
בשני המקרים, פתוח או נעול, בנהיגה נורמלית לא יקרה כלום והרכב יסתובב בסדר גמור.
לעומת זאת, בהיגוי יתר מכוון (כמו שרוצה ושואף אליו פות"ש)
דיפ' נעול עדיף על פתוח.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיל אסרף
לעומת זאת, בהיגוי יתר מכוון (כמו שרוצה ושואף אליו פות"ש)
דיפ' נעול עדיף על פתוח.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
עדיף למי שמרוויח כסף או תהילה ממופע דריפטים עם וקטור התקדמות בעל זווית קיצונית לכיוון הנסיעה, ברכב שרירים עצבני שלא רואה בעיניים מקדמי חיכוך,לא לאחד שנוסע בכביש ציבורי ומדי פעם נותן איזו דח'לה קטנה כשאף אחד לא רואה.
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
אם הוא רוצה ליצור רכב לדריפטים אולי.. אבל זו לא הכוונה.
וכן,
בדיפ פתוח אתה נכנס לסיבוב ומוסיף מצערת לקראת היציאה כדי לשפר אחיזה.
אתה גם יכול לשחק עם הגז תו״כ הפנייה כדי להעביר משקל ולשפר את ההיגוי.
את אלו אתה לא יכול לעשות עם נעילה אוטומטית.
אם בדיפ פתוח, אתה אולי תאבד אחיזה, אז עם אוטומטית די בוודאות, או לכל הפחות תקבל בעיטה קטנה מאחור כמו שדרור תיאר.
אם הרכב שלי לא היה מגיע עם נשלטת מאחור, אז בסבירות גבוהה הייתי מתקין אוטומטית בשיקולי העלות/תועלת.
אבל בחייאת, אי אפשר לבטל את התופעות לוואי של אוטומטית כי זה צפוי שהיא תבעט בך קלות מידי פעם.
אפשר לחיות עם זה, אבל לא להתעלם מזה כי ״זה צפוי״.
תגובה: איזו נעילת דיפרנציאל מתאימה לכביש?
אז יפה, אני כבר 5 שנים בשני רכבים שונים חי מעולה עם אוטומטית.
בחיים לא בעטה בי.
אז עד שלא תחיה איתה ביום יום.
אל תספר סיפורים ששמעת בפורום מפי כל אלה שקנו נשלטות בעשרות אלפי שקלים ולא מוכנים להודות שהאוטומטיות טובות יותר.
ואת כל מה שאמרת, אפשר גם אפשר לעשות עם אוטומטית. תתפלא אבל אפשר להעביר משקל ע"י עזיבה של המצערת, ואפשר להאיץ ביציאה מהאפקס (בצורה ליניארית אם לא רוצים לשחק קצת)
אם תרצה, אני אשמח יום אחד להראות לך מה קורה לרכב (עם כוח , לא היילקס אטמוספרי)
עם דיפ' פתוח בלחיצה פלאט אאוט ביציאה מסיבוב .
או בעזיבה של הגז לפני האפקס.
רמז , בשני המקרים תאבד אחיזה, אותו דבר יקרה גם עם נעילה דרך אגב. אותו דבר בדיוק.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk