חברים עזרו אני בצרה קיה סורנטו
שלום חברים
היום נפרדתי מ9000 ש״ח בעבור החלפת טרנספר קדמי בקיה סורנטו 2003
התקלה במקור הייתה שמנורת ההילוך הנמוך לא נדלקה ולא פעל הארבע על ארבע הרגיל כנראה גם
לאחר ההחלפה עדיין לא נדלקת מנורת ארבע על ארבע נמוך
תמה לדעתכם מקור הבעיה ?
יתכן והחליפו לי שלא לצדק את הטרנספר הקדמי?
תגובה: חברים עזרו אני בצרה קיה סורנטו
אתה מתכון לסרן קדמי?
Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
תגובה: חברים עזרו אני בצרה קיה סורנטו
החליפו דיפרנציאל קדמי משום מה
תגובה: חברים עזרו אני בצרה קיה סורנטו
דיפרנציאל קדמי ב9000 שח???
נשמע לי מוגזם. איפה בוצעה העבודה והאם בוצעו דברים נוספים ברכב?
אין שום דרך לדעת אם נפתרה הבעיה כשלא ברור לנו מה היתה הבעיה ומה בוצע כדי לפתור אותה.
אבל אם אתה אומר שהסימנים הם שהמנורה לא דלקה לפני ועכשיו היא גם לא נדלקת נראה שהבעיה לא נפתרה
Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
תגובה: חברים עזרו אני בצרה קיה סורנטו
הבעיה היתה שלא משתלב 4/4 ולא נדלקת נורה של 4/4נמוך דיפנ יאל קדמי משומש עלה 5000 שח לפני עבודה ומעמ
תגובה: חברים עזרו אני בצרה קיה סורנטו
איפה בוצע הטיפול?
לפי מה שאמרת גם עכשיו הנורהלא נדלקת ולכן לא ברור לי איך הרכב יצא מהמוסך בלי שהבעיה טופלה
Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
תגובה: חברים עזרו אני בצרה קיה סורנטו
הי
התבצע במוסך מקומי של איש נחמד ולבבי
המוסכניק טוען הבעיה של השילוב לארבע על ארבע הרגיל הוא הדיפרנציאל הקדמי ולכן החליף אותו
והבעיה של המנורה של ההילוך הנמוך היא בטרנספר וגם אותו כנראה צריך לפתוח ולבדוק
אתה נראה לי מבין לפי השאלות והתגובות שלך ולכן באמת רק לשאול אותך האם יתכן שמקור הבעיה הוא גם הדיפרנציאל הקדמי וגם בטרנספר
איזה חלק מפעיל את הפונקציות של ארבע על ארבע רגיל והנמוך ?
מאד יעזור לי להבין את זה
- - - Updated - - -
המנורה של ההילוך 4/4 הרגיל דלקה גם לפני התקלה והיא דולקת עכשיו
המנורה של הנמוך לא דלקה לפני התיקון ולא דולקת אחרי התיקון
תגובה: חברים עזרו אני בצרה קיה סורנטו
בקיצור.
האיש נחמד ולבבי אבל לקח 9000 שקל ולא פתר את הבעיה.
שים את האוטו עם כל הגלגלים באוויר. (על בוקים / ג'קים)
שלב 4X4. שלב להילוך ושחרר בלם חניה.
האם הגלגלים האחוריים וגם הקדמיים מסתובבים?
עכשיו שלב לניוטרל. שלב 4X4 נמוך. שלב שוב להילוך.
האם הגלגלים הקדמיים וגם האחוריים מסתובבים?
לא נעים לומר, אבל יכול להיות שהבעיה היא רק בנורה או המפסק שמפעיל אותה...
אסף.
תגובה: חברים עזרו אני בצרה קיה סורנטו
תדרוש את כספך מהמוסך. ואו טיפול בבעייה ללא שקל נוסף.
לא יודע את שנתון הרכב, אבל על פנו נראה שילמתה מחיר מופרז.
מצד שני נראה שהמוסכניק החביב לא מכיר את הרכב שלך ולומד על חשבונך. כדאי לפתור את הבעייה אתר מוסך שמכיר את הרכב.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
תגובה: חברים עזרו אני בצרה קיה סורנטו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
בקיצור.
האיש נחמד ולבבי אבל לקח 9000 שקל ולא פתר את הבעיה.
שים את האוטו עם כל הגלגלים באוויר. (על בוקים / ג'קים)
שלב 4X4. שלב להילוך ושחרר בלם חניה.
האם הגלגלים האחוריים וגם הקדמיים מסתובבים?
עכשיו שלב לניוטרל. שלב 4X4 נמוך. שלב שוב להילוך.
האם הגלגלים הקדמיים וגם האחוריים מסתובבים?
לא נעים לומר, אבל יכול להיות שהבעיה היא רק בנורה או המפסק שמפעיל אותה...
אסף.
זה הדבר הראשון שעבר לי בראש
תגובה: חברים עזרו אני בצרה קיה סורנטו
ואני רק עם הערה טכנית קלה -
בתור משתמש חדש בפורום - ברוך הבא, הגעת למקום איכותי, חם ועוזר.
כאשר פותחים אצלנו שרשור חדש - יש להקפיד לתת שם משמעותי וטוב שממנו ניתן יהיה להבין במה מדובר בו. למשל "קיה סורנטו - לא נדלק אור בעת שילוב 4X4" - בצורה כזו מצד אחד אתה גורם לכל מי שיוכל לסייע להיכנס ולקרוא את הנאמר בשרשור ומצד שני אתה מאפשר למי שיתקל בבעיה דומה בעתיד - למצוא בקלות את ההודעה שלך וללמוד מנסיונם של אחרים. במילים אחרות - שימור הידע!
שיהיה בהצלחה,
ארז גור
תגובה: חברים עזרו אני בצרה קיה סורנטו
חבל שלא באת להתייעץ קודם...
החלק שמפעיל את הפונקציות....זה הטרנספר. מה הוא מפעיל? את הדיפרנציאל הקדמי...הוא מעביר תנועה באמצעות גל הינע לדפרינציאל הקדמי, ויש בו גם את הגירים ליחס העברה נמוך, מה שנקרא הילוך ככוח/LOW
בד"כ מה שמפעיל את הנורה, זהו מפסק המותקן על ציר הבורר של הטרנספר וזאת על מנת לספק אינדיקציה למיקום הבורר במצב משולב ו/או משולב LOW.
מלבד תפקוד הנורה, תעשה את הבדיקה שרשם לך אסף על מנת שתדע בדיוק מה מצב המערכת כרגע.
בהצלחה,
טל.
תגובה: חברים עזרו אני בצרה קיה סורנטו
חברים ריגשתם אותי בתשובותיכם ואבצע את הבדיקה הזו
עדכון מהבוקר
היום בבוקר הבנתי שכדי לשלב את ההילוך הנמוך בקיה צריך להעביר את ידית ההילוכים למצב ניוטראל ואז לשלב
ובאמת נדלקה המנורה וכאילו נראה שהמערכת כולה אמורה לעבוד
אך ניסיתי לטפס כמה גבעות והאוטו לא מרגיש שהגלגלים הקדמיים מסתובבים והוא מתחפר ומחליק במהירות
יש לי שאלה משאבת ה וואקום רועשת ורוטטת כאשר משלבים לארבע על ארבע
המוסכניק החביב טוען שהיא אמורה לרעוש ולטרטר ורק מתי שיש לחץ על הגלגלים היא נכנסת לפעולה ונהיית שקטה
האם זה באמת כך?
יתכן והבעיה במשאבת הווקום ושילמתי 5000 ש״ח לחלק דיפרנציאל קדמי למרות והיה תקין ?
חברים עזרו לי להבין
תגובה: חברים עזרו אני בצרה קיה סורנטו
יש לרכב הזה לוקרים מקדימה?
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
תגובה: חברים עזרו אני בצרה קיה סורנטו
לא
זו מערכת וואקום עם הפעלה עיי מתג חשמלי למצבי ההנעה
תגובה: חברים עזרו אני בצרה קיה סורנטו
כאשר מעבירים בבורר ממצב של HI ל LOW המערכת נדרכת וזהו, המערכת לא מטרטרת לא מקרקרת ולא רועשת, משהו לא תקין.
תגובה: חברים עזרו אני בצרה קיה סורנטו
המערכת מופעלת ואקום, שום רעש ממשאבה לא אמור להיות, תקלה בואקום תמנע שילוב.
לא יודע מה החליפו ולמה. נשמע כמו מכונאי חביב חובב כסף.
תגובה: חברים עזרו אני בצרה קיה סורנטו
ותיקון וואקום לרוב כרוך בהחלפת צינורות גומי פשוטים או חיבור הולם.
כדאי שבתור בעלים תכיר את נקודת הכשל שתוכל לתקן לבד בשטח
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
תגובה: חברים עזרו אני בצרה קיה סורנטו
תקלה נפוצה בסורנטו היא קרע בדיאפרגמה של ה4*4
בתוך הדיפרנציאל הקדמי יש דיאפרגמה שאחראית על השילוב של הסרן הקדמי.אם היא קרועה לא יהיה שילוב למרות שהחיווט בלוח שעונים יראה שכן.
Sent from my ONE A2005 using Tapatalk
תגובה: חברים עזרו אני בצרה קיה סורנטו
חברים יקרים תודה לכם על הסיוע
נכנסתי היום למוסך קיה ומסתבר שהדיאפרגמה של הדיפרנציאל לא תקינה בדיפרנציאל שהוחלף
החלק שהתקינו לי לא תקין