התאמה של פורסטר 2015 לשטח
שלום לכולם,
לא ראיתי הודעה ספציפית בנושא ורציתי להתייעץ.
קנינו פורסטר 2015 כדי לטייל בשטח בין השאר.
נכון להיום אני מרגיש צורך רב בהתקנת מיגון והחלפת צמיגים.
היבואן נותן מיגון מלא לעומת אספיר שנותנים מיגון גחון בלבד.
בנושף יש את נושא קוד המהירות.
שאלות:
1. האם מישהו התנסה בעדכון קוד מהירות לנמוך יותר על מנת להחליף צמיגים?
להבנתי צריך לשלוח להם פקס והם מעדכנים במחשב וזה מספיק.
2. האם ישנה בעיית התחממות של הגיר? ומכאן- מה עדיף? מיגון מלא או גחון בלבד?
השאלה כאמור בהתחשב בעובדה שאין הילוך כח ולפעמים ישנן עליות תלולות בשטח, חודש אוגוסט וכדומה.
3. הבנתי שספייסרים הם לא חוקיים למעבר טסט. האם ישנה דרך חוקית למעבר טסט על מנת להגביה את הרכב?
תודה מראש!
תגובה: התאמה של פורסטר 2015 לשטח
אתייחס לנושאים בהם אני מבין.
מיגון- תוכל לפרט מה הכוונה במיגון מלא? בפורסטר, נהוג למגן מנוע ודיפרנציאל אחורי. כמעט כל סדנא שפניתי אליה (וגם אתרים בחו"ל) טענו שהגיר גבוה מספיק ואין צורך במיגונו.
כמובן, מיגון כלשהו עדיף על לא כלל...
לגבי התחממות הגיר, זה ניתן לפתרון בתוספת חורים במיגון מתחת לגיר. מה שעוזר לזרימת האוויר בתחתית הרכב.
ספייסרים. לגבי חוקיות, תוותר מראש. מפנה אותך לפורום רישוי 4X4 בישראל... הדבר היחידי שחוקי בג'יפים, זה לקנות אותם.
תגובה: התאמה של פורסטר 2015 לשטח
תודה רבה!
ביקשתי היום לשנות קוד מהירות ל- T כל מנת להחליף את הצמיגים.
מיגון אני אעשה בחברה- כך תישמר האחריות.
אעדכן אם יהיה משהו מעניין...
תגובה: התאמה של פורסטר 2015 לשטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Avihai Bar
תודה רבה!
ביקשתי היום לשנות קוד מהירות ל- T כל מנת להחליף את הצמיגים.
מיגון אני אעשה בחברה- כך תישמר האחריות.
אעדכן אם יהיה משהו מעניין...
מניסיון מר...
כבעל פורסטר שנת 12'. פניתי למנהל המחלקה הטכנית של סובארו - אבי שאול. דרך הזכיין של היבואן באיזור השרון.
התשובה לבקשת שינוי קוד מהירות ברשיון הרכב הייתה חד משמעית - לא ולא !
בדקתי את נושא AutoData מול עמית במכון רישוי בראשון לציון (רשל"צ). אע"פ הבטחתו. הגעתי למכון הרישון והוא לא שינה את הרשום ברשיון (בהתחלה טען שיש אישור...)
בקיצור... קניתי בסוף צמיגי בריג'סטון (כפי שהגיע במקור עם הרכב) ונראה לי שזו האפשרות היחידה - קוד מהירות 98V.
לדעתי היבואן לא מבין - בלי גלגלים A/T 50/50 אין הצדקה לרכב להיקרה רכב שטח... :-(
תגובה: התאמה של פורסטר 2015 לשטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Avihai Bar
האם מישהו התנסה בעדכון קוד מהירות לנמוך יותר על מנת להחליף צמיגים?
להבנתי צריך לשלוח להם פקס והם מעדכנים במחשב וזה מספיק.
תודה מראש!
גם לי מכרו את זה בהתחלה..
גם אני האמנתי... :-(
תגובה: התאמה של פורסטר 2015 לשטח
אני גם מעונין בהחלפת צמיגים לאאוטבק. מעונין לרדת לקוד H.
חלום באספמיה או שיש סיכוי שאצליח ?
תגובה: התאמה של פורסטר 2015 לשטח
אתה יכול פשוט להחליף צמיגים. לשמור את הישנים. רוב הסיכויים שבטסט לא ישימו לב לקוד המהירות אלא רק למידה. ובצדק אגב, לקוד המהירות אין יותר מדי משמעות. ואם ובמידה ונפלת על טסטר מניאק ביום רע - הצמיגים הישנים מחכים לך במחסן כגיבוי.
זה מה שאני הייתי עושה.
תגובה: התאמה של פורסטר 2015 לשטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
אתה יכול פשוט להחליף צמיגים. לשמור את הישנים. רוב הסיכויים שבטסט לא ישימו לב לקוד המהירות אלא רק למידה. ובצדק אגב, לקוד המהירות אין יותר מדי משמעות. ואם ובמידה ונפלת על טסטר מניאק ביום רע - הצמיגים הישנים מחכים לך במחסן כגיבוי.
זה מה שאני הייתי עושה.
ומה היית עושה אם ח"ו היית נקלע לתאונה והביטוח היה מגלה שקוד שמהירות של הצמיגים בפועל לא תאם את הרשום ברישיון הרכב?
תגובה: התאמה של פורסטר 2015 לשטח
שזה אומר שנסעת מהר יותר מקוד המהירות של הצמיג ה״איטי״ יותר?
בהצלחה עם זה.
תגובה: התאמה של פורסטר 2015 לשטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
שזה אומר שנסעת מהר יותר מקוד המהירות של הצמיג ה״איטי״ יותר?
בהצלחה עם זה.
שזה אומר ששינית מהכתוב ברשיון.
ולך תתווכח עם חברת ביטוח שרוצה להציל את הכסף שלה.
ולך תוכיח בבית המשפט. בכל מקרה יידך על התחתונה.
אני חושב שלא שווה להיכנס לשם.
אולי.. רק אולי יהיה כדאי להחזיק סט צמיגים לטיולי שטח.
אבל יש כאב ראש של להחליף כל פעם.
וגם שן תמיד יהיה סיכון כפי שכתבתי למעלה.
בקיצור... סובארו טוב למנהלים.. פחות טוב לאנשי שטח...
תגובה: התאמה של פורסטר 2015 לשטח
אני כתבתי מה אני הייתי עושה (ועשיתי דברים דומים פה ושם) ואני לוקח אחריות על מה שאני עושה. אני מנהל סיכונים.
אם תהיה תאונה, שבה התפוצץ צמיג במהירות של 200 קמ"ש, לביטוח אכן יש סיבה להתנער. הסיכוי לתאונה כזאת? 0.00.
פות"ש קיבל הצעה, יעשה איתה מה שהוא רוצה.
תגובה: התאמה של פורסטר 2015 לשטח
זורם עם מה שכתבת... "בהצלחה עם זה" ...
תגובה: התאמה של פורסטר 2015 לשטח
לי כסר יש סט גלגלים נוסף שבקרוב יקבלו צמיגי שטח מלא במידה לא מקורית (חתך גבוה יותר).
אף יבואן, כולל המזרח, לא נותן אישורים לשינוי קוד מהירות.
למה? תשאל את משרד התחבורע
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
תגובה: התאמה של פורסטר 2015 לשטח
עם צמיג 50/50 בחתך יותר גבוה, הרכב נוסע יפה גם בכביש וגם בשטח, אמנם לא טכני מידי (בלי הצלבות ומדרגות) ובדר"כ אפשר למצוא מעקפים. מתאים למסלולים ברמה קלה עד בינונית. עוד לא ניסיתי אותו בבוץ אבל יתרון הכי משמעותי שלו שהוא חוסך בדלק לעומת הריינג :).
10.5 ק"מ לליטר בממוצע במקום 5 קמ לליטר בירידות בלי מזגן.
תגובה: התאמה של פורסטר 2015 לשטח
קיצר, מי שרוצה שטח שירכוש רכב שטח אמיתי.\
הפורסטר שנחשב המוביל בקטגוריית הג'יפונים, אם הוא בליסינג ניתן להעביר אותו ברוב המקומות...
אם הוא שלך תסתפק בשטח לייט - כלומר שבילים פלוס. פשוט חבל עליו.
אצלי הוא מפנק אותנו ביום יום ובגיחות קצרות לשביל.
בשביל השטח יש את הפג'רו.
תגובה: התאמה של פורסטר 2015 לשטח
ובכן נסעתי איתו גם בבוץ, עבירות מעולה, הפתיע לטובה.
תגובה: התאמה של פורסטר 2015 לשטח
פורסטר ג'יפון אדיר. נוסע מצויין בשטח עד רמת בינוני. כנ"ל XV, כנ"ל אאוטבק.
מעבר לבעיית הצמיגים יש בכל הסובארואים מגבלה נוספת והיא סרח עודף קדמי מוגזם שמתורגם לזוית גישה בעייתית.
זה מפריע פחות בטיפוס (כי העברת המשקל אחורנית מרימה קצת את החרטום) אלא בעיקר כשיורדים מתלולים חדים וקצרים ואז המשקל עובר קדימה והחרטום צולל = השפה התחתונה של הפגוש הקדמי מגרדת את הקרקע.
החוכמה בסובארו זה להשתדל להניח את הגלגלים הקדמיים בנקודות כמה שיותר גבוהות כדי להרים את החרטום, ואז אין בעיה.
במקומות שיש מדרגות וכו', צריך קצת עבודות מע"צ ואז הוא עובר כמו גדול וממשיך הלאה בלי בעיות.
לעניין צמיגי הכביש בחתך 60 - הצמיגים שמגיעים היום עם הרכב מהיצרן הם Mּ+S מתוצרת יוקוהמה. הם לא כל כך גרועים כמו שחושבים כאן. יש להם דופן עם 2 שכבות לעומת שכבה בודדת ברוב צמיגי החתך-נמוך, כולל אלה שתקבלו על דיסקברי או מרצדס GLE שהם קצת יותר גיבורים מהפורסטר.... בכל מקרה, פנצ'רים וצביטות בדופן לא נדירים בכלל בצמיגים בחתך נמוך שכזה וצריך פשוט להיזהר ולשמור על עירנות, לא להוציא אוויר בשום שטח שאינו דיונה (וגם בדיונה לא להוציא הרבה, שלא תשברו את דופן הצמיג), לתכנן היטב היכן אתם מניחים את הגלגלים ואם אפשר, להיעזר במכוון חיצוני במקומות היותר מאתגרים.
גם אני, לו היה לי פורסטר, הייתי מתארגן על סט גלגלים נוסף, ג'נט ברזל של סובארו ישנה יותר שקטן באינץ' עם צמיגי שטח מלא בחתך גבוה יותר, עבור טיולי שטח שמעבר לשבילים. נכון שזה יקר ושזה ניג'וס להוריד ולהעלות גלגלים פעמיים לכבוד כל טיול, אבל זה פותח לכם מסלולים ואפשרויות חדשים, ביצועי הרכב בשטח יעלו כמה וכמה דרגות וזה בוודאי עדיף על קריעה סיטונית של צמיגי כביש יקרים וטיולים שמתקלקלים.
זה נכון שהעבירות שלהם לא מאיימת על רנגלר ולא על לנדקרוזר ואפילו לא על דאסטר, אבל אני מבטיח לכם שבנהיגה מודעת וזהירה, הכלים האלה עוברים בקלות ובלי נזקים במקומות שמפתיעים כל פעם מחדש. כולל מסלולים נידחים ודי טכניים בעומק המדבר.
תגובה: התאמה של פורסטר 2015 לשטח
האם לא עדיפים צמיגי 50/50 ואז חוסכים את ההחלפה?
Sent from my iPad using Tapatalk
תגובה: התאמה של פורסטר 2015 לשטח
בעיה עם החוק והגדרת יצרן, ברשיון נדרש קוד מהירות V וצמיגי A/T מגיעים בקוד מהירות H במצב הטוב ביותר.
תגובה: התאמה של פורסטר 2015 לשטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
katzir
בעיה עם החוק והגדרת יצרן, ברשיון נדרש קוד מהירות V וצמיגי A/T מגיעים בקוד מהירות H במצב הטוב ביותר.
האם המשמעות היא שלא ניתן להחליף צמיגים לשטח או 50/50 במסגרת החוק? יש לזה פתרון אחר?
Sent from my iPad using Tapatalk