מצבר כפול בפטרול התנהלות יום יומית ?ל
מעוניין להוסיף מצבר לפטרול. מקום יש בתא המנוע.
יש מצבר ורטה בן 9 חודשים ברכב.
לרוב נסיעה יום יומית תל אביב הרצליה.
אחת לשלושה שבועות טיול 3 ימים לדרום.
צרכני משנה - מקרר מחובר דרך קבע, הגרה לסאונד ובמחנה גם תאורת לילה.
לא מעוניין במערכת ניהול מצברים יקרה ומת׳וחכמת מדיי לטעמי. מעוניין בהתקנה עם מפסק 4 מצבים.
מכיר את עצמי ולא מעוניין להתעסק כל הזמן עם הבורר מצבים.
מכאן השאלה - בנתונים האלו האם אני יכול עקרונית לנסוע דרך קבע עם הבורר מצבים במצב של שני המצברים יחד ורק בחניוני הלילה בטיולים להעביר את הבורר למצב של מצבר אחד (המצבר של צרכני המשנה) ?
תגובה: מצבר כפול בפטרול התנהלות יום יומית ?ל
כן
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
תגובה: מצבר כפול בפטרול התנהלות יום יומית ?ל
מצטרף לשחר, אבל מקצין את זה: אין גם צורך במפסקי מצבים. יש לי סריה של מפסקים, בשביל כל האופציות האפשריות, כולל מתח 24 וולט כשצריך.
פעם שיחקתי עם זה, אבל זה מיותר לגמרי.
אתה יכול לכבות מקרר לפני השינה ולהדליק בבוקר בתחילת הטיול. לא יקרה כלום למצרכים. לא יקרה למצברים כלום גם אם תשאיר את המקרר דולק, אבל זה מיותר.
שני מצברים אוכלים בלי מלח את תאורת הלדים בלילה.
הכי פשוט.
תגובה: מצבר כפול בפטרול התנהלות יום יומית ?ל
אפשרות נוספת: לשים "ברז" חשמל בין המצבר הראשי לנוסף, רק בלילה סוגרים את הברז (מנתק זרימה).
רצית פשוט... - מספק אחד ללא סיבוכים שמשתמשים בוא לעיתים נדירות
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
תגובה: מצבר כפול בפטרול התנהלות יום יומית ?ל
אני משתמש בפטרול אצלי בכזה: http://www.yamitysb.co.il/index.php?...1388&category=
מחובר קבוע ביום יום, בשהיה עם צרכנים, מעביר למצבר עזר. בבוקר מחזיר .
עובד מצויין כבר כמה עשרות טובות של לילות.
תגובה: מצבר כפול בפטרול התנהלות יום יומית ?ל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Elad Shamir
אפשרות נוספת: לשים "ברז" חשמל בין המצבר הראשי לנוסף, רק בלילה סוגרים את הברז (מנתק זרימה).
רצית פשוט... - מספק אחד ללא סיבוכים שמשתמשים בוא לעיתים נדירות
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
והכי פשוט: שהברז יהיה מפוקד חשמלית. כשסוגרים סוויץ' הוא מנתק את המצבר הנוסף / מצבר ההנעה. המצבר העיקרי מחובר קבוע. מחזיק כל מה שצריך ומחובר עובד.
ברגע שפותחים סוויץ' בבוקר - הברז / ממסר מקבל מתח ומחבר את מצבר ההנעה במקביל לראשי. מניעים, נוסעים, שני המצברים נטענים, סבבה. לא צריך לחבר, לנתק, לפתוח מכסה מנוע, לזכור - כלום. תמיד נשארת מספיק אנרגיה להנעה בבוקר. אידיוט פרוף. תענוג.
תגובה: מצבר כפול בפטרול התנהלות יום יומית ?ל
איפוא משיג מפסק כזה שיופעל על ידי הסוויץ' ?
תגובה: מצבר כפול בפטרול התנהלות יום יומית ?ל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
KOOKE
איפוא משיג מפסק כזה שיופעל על ידי הסוויץ' ?
עכשיו אתה מסתבך...
לא בעיה להשיג ממסר/סולונואיד שיחבר את מצבר הצרכנים רק בפתיחת סוויץ
בכל חנות חשמל רכב
אבל זה אומר שאת הצרכנים תצטרך להפריד ולחבר רק למצבר הזה.
ואם המצבר של הלילה יפרק, כשפתח סוויץ הוא יתחיל להיטען מהמצבר הראשי עוד לפני שנתת סטרטר.
הכי פשוט, שני מצברים מאותו סוג באופן קבוע ותשכח מזה.
מכסימום תוסיף "ברז 24" על אחד המצברים שאותו תשמור מנותק בחניון.
או שתחזור לבורר 4 מצבים שהתחלת ממנו
תגובה: מצבר כפול בפטרול התנהלות יום יומית ?ל
אוקיי שחר אימצתי הצעתך.
רק מוודא שהבנתי נכון והמצברים מחוברים כמובן במקביל.
עוד קושיה - אין בעיה עם זה שמצבר אחד יהיה בן 9 חודשים והשני יהיה חדש (שניהם מאותו הסוג כהמלצתכם) ?
תגובה: מצבר כפול בפטרול התנהלות יום יומית ?ל
אין בעייה.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
תגובה: מצבר כפול בפטרול התנהלות יום יומית ?ל
במקום ממסר מפוקד סוויצ׳ - פיקוד מנורת טעינה או יוניט לחץ שמן. כך מוודאים שהמצברים מחוברים רק כשהמנוע מסתובב.
אסף.
- - - Updated - - -
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1530-jeepolog-archive
תגובה: מצבר כפול בפטרול התנהלות יום יומית ?ל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אבל אז איך הוא יתניע? פיקוד סוויץ' נראה לי אחלה פתרון. הבעיה העיקרית היא למצוא מנגנון שיכול לעבוד בזרם גבוה לזמן ארוך.
תגובה: מצבר כפול בפטרול התנהלות יום יומית ?ל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lizard
אבל אז איך הוא יתניע? פיקוד סוויץ' נראה לי אחלה פתרון. הבעיה העיקרית היא למצוא מנגנון שיכול לעבוד בזרם גבוה לזמן ארוך.
יש מנגנון פשוט שנקרא ממסר, יש באיביי כאלה ל 100 או 200 אמפר וזה מספיק.
לא מבין למה לפותח השירשור יש התנגדות להרכיב בקרה לשני מצברים?
אם מתחילים עם כל הגשפט של ממסרים או מפסקים או ברזים 24 אז למה לא להרכיב מערכת בקרה לשני מצברים?
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
תגובה: מצבר כפול בפטרול התנהלות יום יומית ?ל
למה לא מערכת בקרה - כי זה יקר ומסובך (אניח חושב ) ועלול להיות פתח לצרות. מעוניין כמה שיותר פשוט.
מערכת בקרה עולה למעלה מ- 1,000 ש"ח לפני עבודה.
מפסק ארבע מצבים 200 עד 400 ש"ח
ברז "24" - כמה עשרות שקלים.
תגובה: מצבר כפול בפטרול התנהלות יום יומית ?ל
אצלי בדיסקו הקודם היתה מערכת שכללה שתי מצברים שונים שחוברה ע"י בורר מצבים בלבד !!!
המערכת עבדה מעולה - הבעיה היחידה אנחנו בטיול והראש לא תמיד במקום :)
ולכן לדעתי עדיף מערכת אוטומטית שמחברת את שתי המצברים לאחר סוויץ או מערכת ניהול מצברים שאכן יקרה { באזור 700 ש"ח }
בימים אלו חושב להתקין גם בדיסקו 2 מערכת כזו - לצערי אין מקום בתא מנוע ,
בעלי דיסקברי 2 אשמח להמלצות
תגובה: מצבר כפול בפטרול התנהלות יום יומית ?ל
לדעתי ומניסיון רצוי מפסקים
אני חיברתי ברז 12V לכול מצבר כך שיש את כול אופציות החיבורים
מה שחשוב זה שיש הפשרות לנתק את המצברים
לדוגמה במצב של קצר
מצב נוסף שמצבר אחד מת ויוצר מפל מתח למצבר השני
תגובה: מצבר כפול בפטרול התנהלות יום יומית ?ל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
KOOKE
למה לא מערכת בקרה - כי זה יקר ומסובך (אניח חושב ) ועלול להיות פתח לצרות. מעוניין כמה שיותר פשוט.
מערכת בקרה עולה למעלה מ- 1,000 ש"ח לפני עבודה.
מפסק ארבע מצבים 200 עד 400 ש"ח
ברז "24" - כמה עשרות שקלים.
http://m.ebay.com/itm/Dual-Battery-I...019?nav=SEARCH
מה מסובך בזה?
פתרון פשוט ולא יקר אבל מחייב הפרדת צרכנים
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
תגובה: מצבר כפול בפטרול התנהלות יום יומית ?ל
תגובה: מצבר כפול בפטרול התנהלות יום יומית ?ל
אצלי 2 מצברים מסוג אחר עם בורר מצברים ימי פשוט.
בלילה מעביר לעבודה עם מצבר צרכנים ובבוקר מחבר את שתיהם.
עובד ככה 3 שנים ללא בעיות...
Sent from my iPhone using Tapatalk