http://www.globes.co.il/news/article...9#from=Taboola
Printable View
הדבר הזה עומד בבית משפט???
אם כן זה הזוי לחלוטיןצ- כל דביל נהיה שוטר וכל אדיוט יכול לדאוג שתקבל דוח
https://youtu.be/C45KSqkA2Eg
ממה שאני רואה מדובר בעבירות די חמורות, שהנהג הסביר לא נוהג לעשות.. וכן, אם צולמת ורואים בבירור שעשית עבירה, אז זה כביל.
אני רחוק מלהיות חובב משטרת התנועה או בכלל מעריץ גדול של המשטרה בארצנו (לצערי הרב)
ועדיין, הכותרת צורמת לי מאוד.
הכל נכון.
כל דביל נהיה פתאום שוטר תנועה....
כל מי שיש לו סכסוך עם שכן יתחיל למרר את חייו בתלונות מצולמות על עבירות תנועה...
ונכון גם ששוטרי ישראל הם לא דוגמא ומופת לכלום.... המשטרה לא מתפקדת וזה לא חדש.
השיטה הזו אכן לקוחה ממרתפיהם של משטרים אפלים. אבל....
הגיעו הערסים עד נפש - כל מה שקורה על הכבישים, והכוונה לאותן עבירות בריונות כביש. חיתוכים, הידחפויות, עקיפה בקו לבן, עקיפה בשוליים, זגזוגים פראיים, שימוש בטמבלפון תו"כ נהיגה. אתם אפילו כבר לא יכולים לצפור לעבריין, לחסום אותו מלהידחף או להעיר לו כי הסיכוי שייצא אליכם עם סכין הוא לא קטן.
הערסים השתלטו לנו על היומיום ועל החיים. משליטים בכוח "תרבות" של שוק, של קללות וצעקות, של בריונות ואלימות. הם רוצים ליישר אותנו עם ארצות התרבות, החופש והנופש שמסביבנו. הגיע הזמן לבער את הנגע הזה. לפחות מהכבישים, בתור התחלה.
ברצינות, מה עוד נשאר לפני שהכבישים שלנו הופכים להיות דומים לכבישי רוסיה או הודו?...
אולי זה ירתיע. תיסעו כמו בני אדם.
אני חושב שזה לא דבר רע.
וממש כמו נאמני נקיון של משרד איכות הסביבה- העסק כן יכול לעבוד ולהיות מועיל.
זה מצב עדיף על הברדק בכבישים.
יש לכם פייסבוק? גימייל? כרום? ווצאפ?
זה שטאזי. באמת.
מתנדב כזה או אחר לא יעשה לכם כל נזק אם אתם לא עבריינים.
ואללה לא יודע.
מצד אחד, מנגנון שמעודד הלשנה ללא הבחנה נתפש כבעייתי משהו.
מצד שני, לא עובר יום שבו אני לא פוגש בכביש איזה רוצח בפוטנציה שבאותו רגע גורם לי להצטער שאני לא שוטר סמוי.
הדבר הזה ייבחן במבחן התוצאה, כמו כל דבר.
השאלה האמיתית היא האם ואיך משטרת ישראל ובתי המשפט יצליחו להתמודד עם הרשאה של אותם עבריינים/רוצחים ומה העונש שהם יקבלו.
לצערי, קנס כספי כנראה לא יעשה את העבודה אבל מצד שני בהיעדר יכולת להוכיח מי הנהג לא בטוח שעונש אחר רלוונטי כאן.
אני כבר מזמן טוען שכמו בטרור הדרך המהירה והיעילה להוריד את כמות ההרוגים בכבישים היא נטרול המפגעים...
כל יום יוצא לי לנסוע על הכביש מחריש למעבר ריחן.
מכוניות פלסטינאיות המורשות לנוע בקו התפר, מכוניות עמוסות פועלים משאיות ותנועה ישראלית של רכבים פרטיים.
כולפ נגד כולם- כן גם היהודים תושבי האזור וגם הערבים ישראלים שמסיעים פועלים וגם הפלסתינאים נוהגים כמו חיות.
עקיפות על קו לבן, כמעט תאונות הן דבר שבשיגרה.
המשטרה מגיעה פעם בחודש בקושי וגם אז לרוב אלו מתנדבים שבאים בשישי או שבת שבהן אין לחץ.
אני מאוד בעד הדבר הזה כי מה שהולך כאן זה בית זונות.
וגם אם זה הלשנה - אם תפסו אותך בעבירת עקיפה או נסיעה בשוליים וכו, לא אכפת לי אם השכן שונא אותך ומצידי שתחטוף או שתתחיל להיזהר
סביר להניח שלא ישלחו תלונה על כל שטות כי המערכת תקרוס.
אני מאמין שגם הדריכו אותם לדווח רק על עברות מסוימות וחמורות יחסית.
אם זה ימנע מאנשים לעבור קו לבן, לעבור באדום, לעקוף מהשוליים, ולנסוע עם חמישה ילדים לא חגורים מאחורה, אני לא רק בעד, אני רוצה להיות חלק מזה.
אגב, כולנו עושים עברות, לפעמים מחוסר תשומת לב, לפעמים מ"נו זה בקטנה". אם בגלל זה כולנו ננהג קצת יותר חכם, זה רווח נקי.
שטאזי? משטרים אפלים?? אתם בכלל חיים בארץ?!, הרי אנחנו כבר חוששים להעיר לנהגים לפורעי חוק כי הסכין תשלף מהר מאד,
תיעוד של "רוצחים" בפוטנציה והבאתם לדין שווה ערך להצלת חיים וזו לא קלישאה!
הבריונות,הזלזול בחיים האין-תרבות נהיגה כבר מזמן שם וכל פעם שאנו עולים על הכביש אנו במעין רולטה רוסית,
מי יחצה קו לבן? מי לא יבצע בלימה מלאה בתמרור עצור? מי יחליט לעבור צומת באור אדום כי פשוט בא לו או שהוא ספוג בסמים??
וקצרה היריעה מלהכיל את העבירות מסכנות החיים שמתרחשות מידי יום.
כל דבר שיכול למנוע את ההתדרדרות הזו מבורך וממש לא אכפת לי איך תקראו לזה.
אני קורא חלק מהתגובות שוב ומתפלץ.
יש אנשים שיוצאים לכביש ומנסים להרוג אותי.
אני מתכוון להילחם בהם גם אם בעיני מישהו זה נקרא ״הלשנה״.
בעיני זו חובה אזרחית ותודה לאל שנותנים לנו כלים לעשות טוב לעצמנו
הנה - מקרה מבחן.
אבל.... בריון הכביש הנ"ל הוא ח"כ בעל חסינות שהשיחה שלו נורא דחופה (....) עד שמצדיקה עבירה מסוכנת שאותכם היו מזמברים מיד בגללה.
אם הח"כ הזה לא חוטף דו"ח מיד, אין שום זכות קיום לפרויקט ההלשנות.
אני מציע לכל תומכי הדבר המוטרף הזה להסתכל באחד מרטטוני הקידום של הדבר הזה, שהכותתרת ששלו היא משהו כמו - אתה מנסה לפנות שמאלה ופתאום צריך לבצע בלימת חירום, נראת שם מכונית שנהגה או עברין, או סתם שם לב פתאום שהוא צריך לפנות שמאלה או שהנהג המצלם עצמו לא נתן לו להשתלב כמו שצריך ועל מנת לא לתקוע את התנועה הוא שם גז והשתלב מכונית אחת מלפניו.
עכשיו - להגיד על הדבר הזה "מבחן התוצאה" זו בדיחה עצובה, אחרי שבוטל נוהל 6 בגלל נקמנות { לא מזמן חוויתי נקמנות זכזו } . וכאשר ברור לכולנו שעבריינים אמיתיים ימשיכו לנהוג גם בלי רשיון וגם אחרי שיצאו מהכלא. כל שאר ההורגים נהרגים ע"י נהגים טובים שהתקשורת לא מפרסת שבכלל אין להם עבירות קודמות וסטטיסטית היו יכולים לזכות בפרס הנהג הזהיר לשנת 96.
המלשינון החדש שומרי דרך לא ימנע הרוג אחד בתאונות דרכים, אם כבר - אולי יהיו עוד בגלל כל הפנסיונרים שיתעסקו עם האפליקציה במקום לנהוג.
אה, ואף אחד לא יוצא לכביש על מנת להרוג אותך, יש שני סוגים - 1. עברינים { עיין לעיל } 2. חסרי יכולת/ידע/הבנה בנהיגה שגם אותם הדבר הזה לא יתקן כי בעצם, ברוב המיקרים, הם יהיו אלה שיצלמו.
כולם יודעים מה הפתרון לבעית הת"ד { אם קימת - על כך כתבתי בעבר בדיון המלשינון הקודם } . ואף אחד לא מישם - למה? כי זה יקר ומחיב. להקים מערך לימודי נהיגה חדש , לחיב נהגים לעבור נהיגה מונעת מעשית ולא עיונית , העלאת המפלס הגרפי של תשדירי הרשות לבטיחות בדרכים }למשל https://www.youtube.com/watch?v=5Z23CzSONiU }. הורדת מיסוי על מכוניות חדשות. וזה על קצה המזלג.
אסכם את הענין בקצרה - רוצה למנוע ת"ד - חינוך ושינוי מדניות כללי. רוצה להעשיר את קופת המדינה ולהוריד נהגים מהכביש? - הרי לך מלשינון.
מאז הקמת מדינת ישראל נהרגו יותר משלושים אלף בני אדם בתאונות דרכים, יותר מבכל מלחמות ישראל גם יחד. כ-0.5% מהנשים וכ-1.6% מהגברים שנפטרו בישראל בשנת 2007 נהרגו בתאונות דרכים.
תאונות דרכים עלו למשק הישראלי הוערכה בשנת 2004 ב-12.6 מיליארד שקל בשנה.
לא מצעתי את מספר הפצועים בתאונת דרכים אבל לבטח מאות אלפים.
חלק גדול מהנפגעים הם כתוצאה של חוסר תרבות נהיגה בארץ (ואולי חוסר תרבות בכלל) ובכדאי למגר את התפעה צריך להשקיע בחינוך והאכיפה (משטרה), אני נוהג משנת 1984 ללא דוח אז או שאני צדיק או שאין משטרה ואני לא צדיק !!! ולכן צריך את המתנדבים שמפעלים טכנולגיה נכונה.
בקיצור אני מאחל לתוכנית הרבה הצלחה
בלי קשר למצב בכבישינו אני מוצא שגם בכותרת יש סוג של אלימות. אלימות מילולית. ומי שמתנגד לאלימות ראוי שיתנגד לכל סוג של אלימות ולא רק בכבישים.
אני חייב לכתוב משהו בשם הרוב (אולי כבר לא?) הדומם והלא מתלהם...
אני נוסע באותם כבישים ולא מרגיש שמנסים להרוג אותי על ימין ועל שמאל. בטח שיש עבריינים ובריונים אבל סך הכל תרבות הנהיגה היומיומית לא רעה, ואני לא מרגיש חוסר בטחון, ובטח שלא רולטה רוסית (סיכוי של 1:6 לההרג בכל נסיעה... אז איך אתה עדיין כותב בג'יפולוג??). והסטטיסטיקה של תאונות הדרכים מראה בצורה ברורה שישראל נמצאת בליגה העליונה של מדינות מערב אירופה מבחינת בטיחות בדרכים, חד משמעית, וזה נדון פה לא פעם ולא פעמיים.
התוכנית החדשה, נושא הדיון הזה, לא מטרידה אותי בכלל, מכמה סיבות. מנקודת המבט האישית, אמנם אני, בניגוד לקדושים המסוימים שחברים בפורום הזה, בוודאות חוטא פה ושם בעבירה, אבל אני בטח לא עבריין סדרתי ולא בריון ככה שהסיכוי שאני אצולם קטן מאד. ואם כן יתפסו אותי עובר באור אדום או בעקיפה מסוכנת על פס לבן - אז כנראה שמגיעה לי עונש.
אבל הסיבה העיקרית שזה לא מטריד היא כי זה לא באמת ישים. אנשים ישלחו סרטונים של עבירות. המידע יצטבר. כמה כוח אדם לדעתכם המשטרה/פרקליטות תעמיד לצורך בדיקת המאגר הזה? שלושה אנשים? עשרה? בוודאות כמות זניחה מול כמות החומר. הם באופן טבעי יסננו במסננת גסה ביותר, ורק הסרטונים הקיצוניים ביותר, עם העבירות המובהקות ביותר, אלו שאין שום ספק ביכולת שלהם להרשיע, יגיעו בכלל למשהו.
תחשבו על זה - עם כל מצלמות הבקרה והאבטחה שמרשתות את רחובות וכבישי הארץ, חומר גלם יש כבר היום בכמויות עצומות... רק אין מי שיצפה בו.... לכן ההזמנה לאזרחים להוסיף עוד קצת חומר גלם משלהם היא לא יותר מתרגיל ביחסי ציבור.
זהו, מצטער שהפרעתי לרגע למחול הפנטזיות השחורות, תמשיכו :rolleyes:
1+ נמרוד
תרגיל ביחצנות לא יותר מזה.
יתנו לכ 100 איש (אולי) מצלמות.
מתוכן יצפו אולי ב 10% מהחומר.
מתוך זה 2% יגיעו לפרקליטות.
בטל בששים...
ולגבי הבריונות בכבישים, לא יודע אולי זה כי אני ונמרוד מסתובבים בצפון ולא במרכז (הפרוע)
אבל המצב באמת לא כל כך רע ואפילו די טוב.
יש בריונות פה ושם, אבל זה באמת שולי.
עברות כמו שצולמו, נדיר מאוד מאוד שראיתי כאלו במו עיני.
נמרוד נוסע 3 קמ לכיוון ביום ולא מגיע ל 100 קמש בכלל...
אני מזמין אותו לביקור בכביש שהזכרתי באחד מימי העבודה בשבוע ובשעות שיוצאים או חוזרים מהעבודה.
לצערי אני נוטה להסכים איתו שתועלת גדולה מהפרוייקט כנראה לא תצמח אבל אם יהיה להם שכל הם במשאבים קטנים יחסית יכולים לתת הרתעה מצויינת.
מספיק שיפרסמו כמה מקרים ושאנשים יפחדו...
נמרוד,
אני לא מכיר מאיזה איזור אתה, אבל בתור אחד שמתנייד באזור המרכז, כשמעל חצי מהזמן על אופנוע, הריני לבשר לך שמדי יום אני מגיע למצבים שבהם אם לא הייתי צופה מראש את הטמטום של הנהג התורן הייתי מככב במדורי האבל.
פעם עוד הייתי מתרגש מזה, היום (וזה רק מראה כמה המצב גרוע) אני לא מבזבז עליהם אפילו צפצוף ומבט זועם.
בעיני יוזמה מבורכת.
אחת הסיבות שחזרתי לנהוג בקופסה ביום יום.
Sent from um melabes
נמרוד, אני מניח שהתכוונת אלי כשכתבת את זה:
"ואני לא מרגיש חוסר בטחון, ובטח שלא רולטה רוסית (סיכוי של 1:6 לההרג בכל נסיעה... אז איך אתה עדיין כותב בג'יפולוג??)."
כתבתי מדם ליבי לאחר מוות מיותר של בן משפחה וזאת לאחר שמשאית סטתה מנתיב נסיעתה ומחצה את הרכב בו נהג מבלי להשאיר שום סיכוי.
השימוש במונח רולטה רוסית היה כמשל ולא כהסתברות סטטיסטית,בכל מקרה אף אחד לא היה רוצה להיות 1:6 או 1:1600
אגב כרוכב אופנוע אני מרגיש הרבה יותר גרוע מאשר ברולטה רוסית.
מקווה ומאחל לכולנו שנמשיך עוד לכתוב שנים ארוכות בג'יפולוג.....
אז זה משל גרוע מאד. הסיכוי האמיתי שלנו לההרג הוא 5.4 ל1,000,000,000 קילומטר נסועה (נכון ל2014 במדינת ישראל). אם אתה נוסע, נניח, 50 קילומטר כל יום, אז הסיכוי שלך למות היום הוא משהו כמו 1:20,000,000. כן, זה הסדר גודל של הסיכוי. לא 1:1600. פי אלף יותר קטן מהתחושה שלך, ורחוק מאד-מאד מתחושת הרולטה הרוסית. מה מקור התחושה? ובכן, אני לא יודע, אני חושב שפשוט... תחושה. וזו הסיבה שאני ומוני מרגישים ככה ודרור ואחרים מרגישים אחרת. אנחנו בני אדם.
מצב תאונות הדרכים בישראל סביר לגמרי, כאמור בליגה העליונה של מדינות מערב ארופה, הולך ומשתפר עם השנים (בזכות שיפור בתשתיות הכבישים ובטכנולוגית הרכב) - זו עובדה (ואני לא הולך לריב על סטטיסטיקה אלא אם מי שיביא נתונים אחרים ולא תחושות בטן מגובה המשקף האישי שלו):
קובץ מצורף 110012
איפה בכל זאת אפשר וצריך לשפר? יש אוכלוסיות בישראל שנוטות להיות מעורבות הרבה יותר בתאונות וגם למות בהן:
קובץ מצורף 110013
אז שמישהו ישלח כבר את אבואב הבייתה. הוא מלחיץ אותי
לכל המתרגשים מהכותרת : כשהמדינה מקימה מערך של אזרחים "מלשינים" מרגלים שידווחו על אזרחים אחרים על מנת לאכוף צשהו . אז בהתחלה זה עבירות תנועה .. ובועז מסכים עם ומאשר את זה ואז... המדינה תקים מערך של אזרחים שירגלו אחר אזרחים אחרים שמעלימים מיסים ואני אסכים עם זה ....ואז המדינה תקים מערך אזרחים שירגל אחר אזרחים שמקיימים יחסי מין מחוץ לנישואין ומישהו אחר יסכים וזה הבסיס לה שהשטאזי עשו שם . שהמדינה תשקיע במשטרת התנועה ותפסיק לנצל אזרחים כמתנדבים או כמרגלים . אנחנו משלמים מיסים והמון . ומשום מה הם לו מושקעים בנו חזרה. אם המשטרה מכבה מצלמות מהירות בשעות היום כדי שהתנועה תזרום ובלילה מפעילה חזרה . ואם תאונות ממהירות הן כ- 7 אחוז מכלל התאונות ומשקיעים סכומים מטורפים על מצלמות מהירות ולא באכיפת אור אדום לדוגמא זה אבסורד .. אבואב צריך להיתלות בכיר העיר והעמותה שלו להיסגר. כבר היה כאן דיון עליהם . ו... לפני שבוע אבי נוסבאום עשה קטע טוב על כל העניין אצל שי בשידור . כדאי לכם לצפות . עצוב אבל קורע מצחוק
נמרוד, תודה על תשובה מושקעת ומלומדת,וכן אתה צודק,מדובר על תחושת בטן אישית נוכח המראות היום-יומיות בזמן נהיגה/רכיבה.
אתה נצמד למספרים ומייחס להם את החשיבות -אני לא. שום גרף לא ישנה את תחושת הבטן שלי או ירגיע אותי כשאני עולה על שדה הקרב שנקרא כביש.
״מצב תאונות הדרכים בישראל סביר לגמרי?״ קצת קשה לי עם המשפט הזה,סורי.
הדבר העצוב ביותר בכל הענין הזה של תאונות הדרכים הוא עצם קיומו של המוסד הזוי הזה שנקרא אור ירוק, שמקבל תקציבי עתק, עושה המון פעולות במשךעשור ויותר, ולא מזיז בכלום את מצב הת"ד ומאשים בכישלון את "כולם" , כאשר "כולם" עושים את מה שהם עושים בהוראת אדון אבוהב ושליחיו.
כאן כביכול משתתפת עמותה אחרת, אבל זה אותו עקרון של עשית אוויר חם והעשרת קופת המדינה.
לגבי המגזר -בשנתיים האחרונות יש שם ירידה משמעותית, וזאת בעקבות הסברה וחינוך ולא אכיפה.
מוטי היקר - עם תחושות לא הולכים למכולת, עם מספרים כן. אם המטרה שלך היא לעשות רוח - אז תעשה את זה לפי תחושת בטן. אם המטרה שלך היא להועיל - תעשה את זה לפי מספרים ומידע אמיתי ומוצק. אתה יכול לנסות לברר אצל תושבי עוטף עזה כמה זמן לקח להם מהדרישה לחוש בטחון עד הדרישה להיות בטוחים באמת .
האם אתה יכול להביא מידע מוצק שאכיפת יתר גורמת לירידה בת"ד ובהרוגים?
הדבר הזה שנקרא תחושה מקבל יותר מדי חשיבות בתהליך קבלת ההחלטות של כוווווווולם החל מהאזרח הקטן מוטי וכלה באזרח מספר אחת.
כמובן שכל הדיון פה הוא בסך הכל הוצאת קיטור, אין לנו השפעה על מה שהוחלט ע"י שרלטני האכיפה. וחבל מאד שאנשים ידפקו מהדבר הזה וחלקם יאבדו את מקור פרנסתם, והכל בגלל פופוליזם זול .