קובץ מצורף 110224קובץ מצורף 110225קובץ מצורף 110226קובץ מצורף 110227קובץ מצורף 110228
Printable View
פנק קצת בפרטים.
קודם כל - יופי של פרופורציות.
וחוץ מזה, אהבתי את השילוב של מסורת עם חדשנות.
(ואף מילה על ״יא אללה כמה ברזלים״) כמה שוקלת העז?
אסף.
תודה.
באמת כאן אין כמעט בכלל ברזלים והכל במינימום ההכרחי.
המשקל כ 1000ק"ג מקסימום, אבל שקילה מדוייקת תהיה בקרוב.
העז קלה מאד מכיוון שהשילדה היא שילדת התומקאר שקיבלה רישוי, ואין בה כמעט כלום ומה שיש הוא st52 וגם הקלאב 500 התקני. הסרנים סרנים קלים של טראנו בלי הברקסים, והמנוע והגיר ביחד לא מגיעים ל 150 ק"ג - מאזדה 2, 1500 סמ"ק... 😊
הרכיב הבודד הכי כבד ברכב הזה הוא הגלגל - צמיג "40 של מקסיס סטיקי עם ג'אנט אלומיניום, ששוקלים ביחד 50 ק"ג האחד.
נוסעת יופי העז, וכבר עשתה שני טורים בסלעים.
אחד היתרונות של העז הוא הסרן הקדמי שהוא בעצם סרן אחורי נוסף של טראנו, שמסתובב סביב ציר מרכזי בהיגוי הידראולי. עובד יפה אבל העיקר הוא שהסרן יכול להחזיק גלגל "40, מה שסרן קדמי לא היה מחזיק. זה גם בגלל המשקל הקל.
חוץ מזה, עיקרון ההנעה הוא כמו בצפרהונדה הישנה והטובה, עליה השלום.
הבעיה, היא החיפויים. צריך לעשות לה משהו יפה אבל זה לא בשבילי עבודות הגימור האלו 😎
שהכנף תהיה מחוברת לסרן, לא מהגוף. חבל שהפרצוף שלך יקבל סלע או שליחטה בוץ.
יופי של עבודה.
כמה מהר הדבר הזה נוסע? הצפרהונדה הייתה די זריזה.
ולמה לא שני מושבים?
שים סרטון
יצא לך ליגת על שילוב מנצח של משקל לגודל צמיג !
תהנה וניפגש בשטח
מה הסוד של הסרן שהוא יכול לסחוב צמיג 40"?
משקל קל בעיקר
שהוא סרן אחורי בלי צלבים, גם מקדימה וגם מאחורה, וכמובן המשקל הקל, בסביבות 1 טון בלבד.
כל הכבוד על הבניה בהחלט מרשים . רק לאורך זמן אפשר יהיה לדעת אם הסרנים האלו יחזיקו כזה גלגל. וכשיהיה בידלוק אז בכלל זה יהיה משקל גבוה. איך עובד ההיגוי מקדימה אם אין צלבים ? ואיזה יחסי העברה יש בסרנים.
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
בהתבוננות נוספת הבנתי את ציר ההיגוי
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
ההיגוי נעשה ע"י סיבוב הסרן סביב שתי נקודות במרכז הסרן, אחת עליונה ואחת תחתונה.
זה מאפשר לסרן להסתובב ימינה ושמאלה, כאשר הציר (הקו המחבר את שתי הנקודות הנ"ל) משופע, על מנת לתת ליפט לשילדה בזמן סיבוב, באופן הנוגד את זוית הגלגול.
קצת מסובך לביצוע אבל עובד.
מכיוון שכל הסרן מסתובב אין צורך בסרן קדמי עם היגוי בגלגלים, וניתן להשתמש בשני סרנים אחוריים. במקרה זה, סרנים של טראנו הידועים בחוזק שלהם.
יחס ההעברה הוא 1:4.625 ויחס ההעברה בדיפרציאל הפנימי של הגיר הוא 1:4.10.
זה מאפשר להימנע משימוש בטרנספר מה שחוסך עוד משקל. הדיפ' נעול בריתוך, כך שהרכב הוא 100% 4x4 כל הזמן.
ההיגוי עובד יפה מאד והוא מתנהג באופן די דומה להתנהגות של רכב רגיל.
אין לי כוונה להשתמש בבידלוקים ואני מסתפק בג'אנטים אלומיניום קלים המחזיקים יפה עם לחץ אויר נמוך, אולי בגלל המשקל הנמוך של הרכב.
בקיצור, כשמה כן היא - עז הרים אמיתית.
כמה הבדל יהיה במשקל בין הגנטים הנוכחים לבידלוקים?
ההבדל ממש לא משמעותי, אם הבידלוקים יהיו גם הם מאלומיניום. הבעיה היא בעיית השקעה - בידלוקים איכותיים ועוד מאלומיניום מאד יקרים, ואני לא משקיע כסף בכלים ששוכבים כאבן כשאין מירוצים.
זה בשבילי תחביב, לא מקצוע, ויש גבול.
איך ברוך המסגר אמר ובצדק, אחרי שחתך ופירק את הרכב שלו - העלות עצומה וההנאה היא בכלל בלי יחס להשקעה.
הרעיון של ההיגוי מדליק , על אותו רעיון של שופל אם אני מבין נכון
נכון.
עוד מעט אעלה כמה תמונות להדגמה.
הטאפאטוק לא יובד לי.
תמונותhttp://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...035e574757.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...ee342a5bb3.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20161029/.jpg
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
מצד שניhttp://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...30ab31e288.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...aea917b4a7.jpg
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
אחת על הבוכנהhttp://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...3c752b34a8.jpg
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
קפיץ אחד בלבד מקדימה הוא אילוץ של שיטת ההיגוי או שיש סיבה אחרת? אני מניח שהשארת לסרן אפשרות גלגול ביחס לרכב
אכן הנדסה מעניינת למערכת ההיגוי!
מכיוון שהמתלה הקדמי בנוי ממשולש תחתון הפוך, כלומר משולש שבסיסו מחובר עם 2 מיסבים לשילדה וקודקודו עם מיסב לחלקו התחתון של מרכז הסרן, אין למשולש תנועה ביחס לשילדה, ולכן אין צורך בשני קוילאוברים.
התנועה של הסרן ביחס לשילדה קיימת, אבל היא נעשית מול המשולש ולא מול השילדה.
את הגבלת התנועה של הסרן סביב עצמו, מספקת זרוע בודדת עליונה, המחוברת מהשילדה אל חלקו העליון של מרכז הסרן.
למרות שאין צורך בעוד קפיצבולם, יש בצד השני של המשולש אירשוק אחד, אשר בעזרתו אפשר להגביה או להנמיך את הרכב.
ההיגוי לא קשור למבנה הנ"ל, והוא מתבצע סביב הציר שהינו הקו המחבר את שני המיסבים שבמרכז הסרן, התחתון של המשולש התחתון והעליון של הזרוע העליונה.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...b0fa3fb275.jpg
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
צד ימין קפיצבולם והצד שמאל אירשוק.
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
יש לי שאלה לגבי הקונספט של ההיגוי.
אם כל הסרן מסתובב, אז כאשר רדיוס הסיבוב גדול, גלגל אחד יוצא קדימה והשני אחורה.
בנוסף, שניהם נכנסים פנימה לתוך הרכב
בדוגמה קיצונית של 45מעלות, הגלגלים יכנסו פנימה, כל אחד ב כ-30% (מהמרחק מאמצע הסרן).
מצב כזה, בהיגוי חריף, הופך את רוחב הסרן בפועל לצר מאוד.
היגוי בתצורה הוא בתצורה של עגלת 2 סרנים רתומה לסוס (כמו זו של האבטיחים) או נגרר של פול טריילר.
היגוי שבו הסרן נשאר רוחבי לרכב ורק הגלגלים מסתובבים על צירם בעצם בא לפתור את הבעיה הזו.
בבולדוזרים, בסופו של דבר המהירות היא מאוד נמוכה ובד"כ הם לא אמורים לטפס אלא לגרוף את האדמה לתוך משאית.
* חלילה אני בא לקטרג, אני שואל כדי ללמוד *
ציר ההיגוי של הסרן, יושב על הסרן או מאחוריו?
מצרף דיאגרמות:
קובץ מצורף 111543
כמו באיור האמצעי.
תסתכל למעלה בתמונה של הבוכנה פתוחה.
תוכל לראות את המיסב של הזרוע העליונה מעל הביצה.
היי.
סימנתי בעיגול את נק' אמצע הצמיג.
במקרה השמאלי והימני, הרוחב נשמר.
במקרים האמצעיים, ציר X נהייה יותר צר, כתלות בזווית הפניה.
קובץ מצורף 111545
במצב קיצוני, מקבלים....
https://www.youtube.com/watch?v=QQh56geU0X8
אז למעשה יש לך שני משולשים לאורך זה מעל זה?
אחד מהמשולשים מן הסתם גמיש, איך זה מיושם?
אסף.